• 8.663.335 stemmen

Killer Klowns from Outer Space (1988)

Horror / Komedie | 88 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Killer Klowns from Outer Space

"It’s Craazzy!"

Een klein dorpje wordt aangevallen door buitenaardse wezens die de bewoners van het dorpje vermoorden. Ze worden echter totaal niet serieus genomen, aangezien ze er uit zien als circus clowns. Slechts een paar jongeren zien de ernst van de situatie in.

Mike Tobacco

Debbie Stone

Curtis Mooney

Farmer Gene Green

Bob McReed (as Chris Titus)

Rich Terenzi (as Michael Siegel)

Paul Terenzi

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Heerlijke melige onzinfilm.

Een duidelijk gevalletje 'what you see is what you get' als iets de titel Killer Klowns from Outer Space draagt. De exacte doelgroep voor de film is wat vaag; de film is enerzijds iets te duister voor kleine kinderen, maar nogal kinderlijk voor een volwassen publiek. Maar goed, voor liefhebbers van foute cult is het eigenlijk een perfecte maaltijd. De film volgt soms één op één het uitgangspunt van de originele The Blob; geile tieners in auto's zijn getuige van een neerstortend object uit de ruimte, een heikneuter is met zijn hond het eerste slachtoffer en de jonge hoofdrolspelers vinden hulp bij een politieagent, terwijl een andere norse agent gokt dat het een grap is van een stel tieners. Dit laatste figuur is een geinige rol van John Vernon, zonder meer de beste acteur van het gezelschap. De rest van het acteren is vrij beroerd, met name Suzanne Snyder - die hoofdrolspeelster Debbie speelt - is verre van een acteerwonder.

Maar goed, wie gaat Killer Klowns from Outer Space ook kijken voor de acteerprestaties? Het gaat vooral om de titelfiguren, uit de kluiten gewassen clowns met enorme hoofden. Ze zorgen voor een heel scala aan ongein en het wordt geestig genoeg nooit duidelijk hoe, wat of waarom. Want tja, het zijn gewoon moordende clowns uit de ruimte. Ze gooien met taarten, smijten met popcorn, schieten met lasers en veranderen mensen in suikerspinnen. Gruwelijk of goor wordt het niet, de film is eigenlijk vooropgesteld een komedie met hier en daar wat duistere momenten; enkel een tikkeltje angstaanjagend voor de kleinste kijker. Als groot liefhebber van horrorkomedies en grote onzin was dit echter ook een film naar mijn hart. Soms is het gewoon heerlijk om te kijken naar iets dat erg vermaakt, maar helemaal nergens op slaat.

4 sterren.

avatar van wibro

wibro

Ik moest bij het zien van deze typische jaren 80 movie vooral denken aan Mars Attacks! van Tim Burton. Ook zo'n flauwe kitscherige film. De decors oogden afschuwelijk, niet om aan te zien gewoon en de humor vond ik maar kinderachtig. Ik heb in ieder geval geen een keer kunnen lachen. Maar goed dat dit filmpje daarom ook maar 88 minuten duurde. Het enige pluspunt vond ik Debbie met dat typische jaren 80 kapsel. Die zag er best wel aardig uit. Voor de rest maar snel vergeten deze film.

avatar van Geralt of rivia

Geralt of rivia

Is deze film geschikt voor 14 jarige heb IT 1990 gezien en gremlins groet geralt of rivia

Theunissen

Geralt of rivia schreef:

Als je IT (1990) hebt gezien, dan kan je deze film zeker kijken, want deze neigt meer naar Komedie dan naar Horror. Hoogstaand is het allemaal wel niet.

Onderhond

Beter dan verwacht.

Maar echt goed is het natuurlijk niet. De effecten zijn erg goedkoop, het acteerwerk is zwaar ondermaats en de film slaat echt helemaal nergens op. Maar nét daar weet de film handig mee om te gaan, door vol voor de onzin te gaan, 85 minuten lang.

De opzet van deze film is ridicuul, maar daar gaan de makers gewoon lekker mee aan de haal. De ideetjes blijven ook tot op het einde vers, het gevaar bij dit soort films is toch dat het rond halverwege begint in te zakken. Net dan doet Chiodo hier nog een schepje bovenop.

Meermaals kunnen grinniken en vaak met smakelijke zin gekeken naar de onzin die hier geserveerd werd. Had er vooraf niet veel van verwacht, dit soort films zijn vaak toch leuker op papier dan in realiteit, maar deze heeft z'n cultstatus dubbel en dik verdiend. Al moet de humor je wel liggen en moet je doorheen wat mindere elementen heen kunnen kijken.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

Lachwekkend slecht, maar waarschijnlijk is dat ook het doel?

avatar van Rancid

Rancid

Tegenvallertje. Eindelijk deze cultklassieker in huis gehaald, prachtige Arrow blu ray. Leuk hoor, en het waterdichte onzingehalte is precies waar ik op hoopte, in combinatie met de foute circus- en 80’s sfeer. Maar ik had wel wat meer gore en vooral humor verwacht.

avatar van Shadowed

Shadowed

Cult classic.

Alleen wel een klassieker die ik ondanks alle rare snufjes en technieken snel weer ben vergeten. Ik heb de film vaak voorbij zien komen in plaatjes, video's en andere media. Toch heeft het ontzettend lang geduurd voordat ik de film daadwerkelijk in z'n gehele vorm bekeek. Uiteindelijk viel het ook best tegen, maar een slechte film is het niet.

Het is een film die vooral veel includeert en dat op een zo overdreven mogelijke manier doet. Het jammere is dat de film wel kansen in handen heeft, maar vervolgens toch niet all the way wil gaan. Zo zijn de hoofdpersonages veel te saai voor het verhaal en wordt er te weinig uitgehaald op het vlak van horror, gore en smerigheden. Niet dat een film als deze dat expliciet nodig heeft, maar deze Killer Klowns from Outer Space was er wel heel braaf mee.

Wat rest is een film die genoeg includeert om je op het moment van kijken geboeid te houden, maar eigenlijk direct weer vergeten is eenmaal deze is beëindigd. Een aantal dingetjes zullen wel op mijn netvlies blijven, maar ook hoe saai de personages zijn, hoe weinig innovatief de regie is en hoe de gadgets toch te weinig imponerend worden laten zien. Leuk om eens gezien te hebben voor de status, maar absoluut geen hoogvlieger.

avatar van Point of View

Point of View

Curieuze mix van melige ongein, clowneske taferelen en lachwekkende horror. Kortom: cult-status verzekerd. Belangrijkste reden om 'm toch te kijken was voor mij het production design, m.n. de invloed van de Memphis Group (geldt vooral voor het interieur van de circustent). Verder heeft de film weinig om het lijf, al zijn sommige vondsten hilarisch (cotton-candy guns! )

Memphis Group (aka Memphis Milano) adepten kan ik ook Julien Temple's eveneens hilarische Earth Girls Are Easy (1988) aanraden. En praktisch elke aflevering van Miami Vice (1984-1989) natuurlijk, waar je er in bijna elk shot over struikelt