- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
#32 The Greasy Strangler (2016)
Komedie / Horror
93 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 76 +2= 78 punten)
http://writetoreel.com/wp-content/uploads/2016/10/the-greasy-strangler-movie-review.jpg
“bullshit artist” 
In "The Greasy Strangler" is er absoluut geen tekort aan belachelijke momenten! Het is enorme borrelende kook-pot van walgelijke naakt-scenes, groteske scenes met eten, foute kleding (gedragen door lelijke mensen) en bizarre personages die gekke dialogen verkondigen. De film heeft hierdoor misschien nog het meest weg van sommige van Lloyd Kaufman’s Troma-films. Inclusief de paar bespottelijke rare moorden met uit-ploppende ogen. Humor en mij gaan niet altijd goed samen (bij Troma trouwens ook) maar gek genoeg werkte het bij deze film voor mij wel! Ik heb toch menigmaal hard moeten grinniken! Het verhaal is eigenlijk heel simpel; we volgen twee volwassen mannen, vader en zoon, die extreem ongemakkelijk zijn om naar te kijken terwijl ze elkaar concurreren voor een vrouw. Daarnaast is er dan nog de "Vettige Wurger." Oké er is geweld maar niet in die hoedanigheid dat het als horror heel effectief kan zijn, al is er wel heel veel ranzigheid. Cinematografisch is de film wel nogal verwijderd van Troma want dit doet als het geheel veel meer art-house-achtig aan. Zeer kleurrijk! En dan is er nog de soundtrack die misschien nog wel het meest klinkt als het geluid van een gameboy-spelletje en ook net zo catchy. Zeker is dat die absurde humoristische smerigheid niet iedereen dit zal kunnen waarderen.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Welke anthologie staat erop het programma om nu te gaan kijken? Southbound is natuurlijk wel een bovenverwachting zeer sterke film!
Als tips hieronder nog een paar anthologie -films die ik ook prima vond wegkijken:
Thx voor je bericht:)
Er zitten een aantal titel tussen die ik nog niet ken.
Holidays (2016) en Necronomicon (1993) stonden nog wel op mijn lijst.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
9. Julia (2014)
Horror/Thriller
95 min
FTV
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/2/0/2/7/9/1/202791-julia-0-230-0-345-crop.jpg?k=a4ac26ab98
Te braaf.
Een film die al een lange tijd op mijn lijst stond. Nu hem dan gezien te hebben moet ik zeggen dat die toch ligt tegenviel.
De film valt een beetje onder rape/revenge/cult wat me altijd wel weet te interesseren.
Maar helaas was het allemaal niet zo als ik gehoopt had. De film begint wat traag met de opbouw, wat voor mij normaal gesproken geen probleem is. De sfeer, soundtrack en acteerwerk waren behoorlijk goed maar op een gegeven moment na ongeveer 60 min wist de film niet helemaal mijn aandacht meer weten vast te houden. Toch was ik benieuwd naar de laatste 30 min en hoopte dat het dan even lekker los zou gaan met wat gave kills/gore. Maar nee, het bleef allemaal behoorlijk braaf en nergens wist het niveau echt omhoog te gaan en bleef het een beetje op hetzelfde hangen.
Jammer, ik had een gave rape/revenge film verwacht maar helaas.
Geef mij maar liever I Spit On you're Grave.
Toch nog wel een 2,5*
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Horror/Thriller
91 min
FTV
Niet slecht maar lang niet zo goed dan het best sterke vorige deel.
Lang uitgekeken naar dit 7e deel maar ik ben het grotendeels eens met de berichten hier.
Sowieso was de film niet vervelend om naar te kijken. Vermakelijk was het zeker wel dus laat dat duidelijk zijn.
De film mist eigenlijk alles wat in het vorige deel goed was gedaan. De spanning, de sfeer, het verhaal, de kills en Chucky zelf.
Chucky ( de stem van Brad Dourif ) was en blijft altijd wel heel gaaf en ook de gave one liners zitten hier ook zeker wel in.In dit deel ziet Chucky er jammer genoeg niet zo gaaf uit als de voorgaande delen. Ik miste echt de littekens. Qua verhaal was het niet heel slecht en volgt het eigenlijk het verhaal van het vorige deel beetje op. Het idee is geinig om ( Chucky ) de killer Charles Lee Ray in meerdere poppen te zien kruipen. Vandaar dat de film ook Cult of Chucky heet. Dit schoot me best best laat tijdens het kijken te binnen Maar jammer dat we hier zo weinig van zien ( op de laatste kleine 20 min na ) en denk ik ook dat ze veel meer met het verhaal hadden kunnen doen.
Ik kan berijpen dat mensen die het vorige deel niet gezien hebben voor hen misschien niet alles even duidelijk is.
Chucky zelf is ook weinig in actie te zien wat heel erg jammer is. Alleen de laatste 20 min gaat het dan even los met een paar geinige kills maar het duurde wel even voordat het opgang kwam.
De setting is ook gaaf bedacht maar ook dit zag er heel goedkoop uit waardoor de sfeer gelijk al een stuk minder wordt.
Sommige stukken/scenes waren ook heel raar en random ge-edit wat er vreselijk goedkoop en ook wel slecht te noemen uitzag.
Het acteerwerk van Fiona Dourif was nog best aardig maar niet alle castleden deden het even goed.
Wel heel gaaf om Andy weer terug te zien in dit deel maar man wat had hij wel een kleine rol. Ik had echt verwacht dat hij een veel grotere rol had. Hetzelfde had ik ook bij Jennifer Tilly. Ook zij is maar een paar min in beeld. :s
Wel een pluspunt is dat ze weinig ( misschien wel niks ) CGI hebben gebruikt.
Al met al was het een vermakelijk deel maar helaas wist het me niet zo goed te vermaken dan Curse Of Chucky.
Ondanks alles mogen er van mij zeker meerdere delen komen want ik zal ze zeker blijven kijken.
2,5*
5,5/10
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
9. The People under the Stairs (1991) - FTV - 102m (Totaal: 9 FTV)https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1271.300.jpg
Heeft net teveel iets weg van een jeugdhorror wat uitmondt in een kat en muisspel tussen een jongetje die in een huis inbreekt en ingesloten raakt en de 'bewoners'. Iets te luchtig, had op wat zwaarders gehoopt. Ruime 2*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
10. It (2017) - FTV - 135m. (Totaal: 10 FTV)https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111289.300.jpg
Heb nooit iets met horrorclowns gehad en het 12+ origineel (2,5*) mocht wel wat enger dus was ik wel naar de 16+ remake/sequel benieuwd. Deze blijft net als het origineel een soort van horrorvariant op The Goonies maar is inderdaad een stuk "enger" dan het origineel. Daarvoor begint het wel met alle tiener- en horrorclichés en jump scares uit de kast te halen terwijl ze verder weinig met de clown te maken hebben, maar op den duur ontwikkelt de film toch een eigen identiteit. Het horrorelement bestaat wel uit het de hele film lang aaneensluiten van een berg jump scares. Een ruime 3*, richting de 3,5*, omdat al die jump scares uiteindelijk wel hun doel bereiken.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
12. It Follows (2014) - 100 min - FTV
16-10-2017 - 24 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99675.300.jpg?cb=1429996919
Wat een leuke verrassing deze film. Qua gorigheid viel het best wel mee, maar ik heb een flink aantal keren behoorlijk wat kriebels ervaren als er weer iets "naars" gebeurde.
Gewoon het gegeven dat een zo'n emotieloos persoon recht op je af loopt om wat leuks met je te doen, wat dan gelijk het laatste is wat je ooit zult doen, gaf me akelig de kriebels. Ik schrok me bijvoorbeeld het apezuur toen ineens een reus van een kerel verscheen uit een donkere gang en zich door de deuropening heen haalde om bij de hoofdpersoon te komen.
Maar ook verder waren de sfeer, de muziek en de spanning bijzonder goed te noemen bij deze film.
Van de 12 bekeken films tot nu toe de beste.....
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Heb even uitgeplozen welke nieuwe horrors deze maand bij mij in de buurt in de bios draaien en die ik nog niet gezien heb, waren iets meer dan ik dacht, kom ik op de volgende voorlopige planning:
Stop Over in Hell (2016) - IMDb - staat niet op MM
En de volgende missen de challenge omdat ze hier pas in november draaien:
Muse (2017)
(van de regisseur van REC, Fragile, Sleep Tight...)
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
13. Happy Hunting (2017) - 91 min - FTV
16-10-2017 - 26 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113191.300.jpg?cb=1504680585
Moah moah moah,
bloed vloeit er genoeg, maar qua spanning viel het flink tegen.
Meer actie dan horror, waarin 5 gasten uit handen moeten zien te blijven van de inwoners van 1 of ander afgelegen woenstijndorpje..
Over het algemeen gaan de meeste personen in deze film eraan door een kogel, maar er zit nog een Lucille-momentje (alhoewel die van de Walking Dead vele malen beter in zicht was) in en iemands hoofd wordt in brand gezet (wat er trouwens belachelijk slecht uitziet).
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#16 - The Return of Dracula (1958) - 77 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22764.300.jpg?cb=1472799383
Gekwelde kunstenaar vertrekt van de Balkan om bij verre Amerikaanse familie een nieuw leven op te bouwen, maar loopt helaas net Dracula tegen het lijf. En dan zit de Amerikaanse familie opeens met een Europese neef die geen lekkere taartjes eet, zich nooit overdag vertoont, alle spiegels uit zijn kamer haalt en dan overlijdt de kat ook nog eens aan acute bloedarmoede.
Lijkt bij vlagen meer een komedie ("Count me in"), dan een griezelwerkje. Pas het einde wordt het wat grimmiger. We hebben voornamelijk medelijden met Dracula, die allerlei excuses moet verzinnen om zich aan al die typische Amerikaanse plichtplegingen te onttrekken.
(**)
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3846 stemmen
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
#46 Pride and Prejudice and Zombies 2016
FTV - 107 min - komedie/horror
https://i.pinimg.com/originals/c2/c5/8a/c2c58ac2402118517f7fb73f92deb3b3.jpg
Zwakke film die gezien het genre op beide vlakken een onvoldoende scoort. Qua horror blijf je hier op je honger zitten ondanks de titel zou vermoeden. Er wordt maar weinig aandacht besteed aan de geïnfecteerden ( dus geen zombies). De humor is helemaal ver te zoeken. Het kostuumdrama met alle liefdesperikelen en stijfheid valt nog mee door de aanwezigheid van de dames met het oog vooral op Lily James en Bella Heathcote. Maar deze bevallige dames kunnen met hun vechtkunstjes ook de film niet redden
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#24 Silent Hill (2006) - 127 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/33000/33415.300.jpg?cb=1365258899
Zag die Pyramid Head bij de horror karakter knock out voorbij komen, daarom leek de film me wel interessant. Indrukwekkend figuur maar komt helaas te weinig aan bod.
De film (verfilming van een game?) heeft een redelijke score, ik vond er niet veel aan!
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
28. The Incredible Melting Man
1977
84 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10414.300.jpg?cb=1414054275
Het is wel degelijk mogelijk zowat te smelten na een hoge dosis gamma starling. Victim of Fatal Radiation
Het plot is zéér mager en alles bassert zich op het zien hoe astronaut Steven langzaam wegsmelt en ondertussen hier en daar wat moorden pleegt.
De low budget is te zien in de soms zwakke FX, die enorme handen
. Maar van zodra de smeltprocedure verder gaat, en de details minder belangrijk, oogt het steeds beter en lekker smerig. De kills zijn weinig spectaculair in beeld gebracht maar er zijn wel enkele leuke shots van dead bodys. Dat hoofd in de waterval, te duidelijk nep, maar het resultaat wanneer het uiteen spat, best leuk 
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#15. Tucker and Dale vs. Evil (2010) - 89 minuten - RW
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#11 Terrore nello Spazio (1965) - FTV - 88 minuten- 2 punten (19 totaal)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11498.jpg?cb=1489667202
Vreemde eend in Mario Bava's oeuvre. Al was hij natuurlijk gewoon een van de regisseurs uit de Italiaanse exploitatie industrie en niet perse een Horror-regisseur, wat natuurlijk wel zijn specialiteit was. In de jaren '50 en '60 was Sciencefiction mateloos populair en Italiaanse producenten zagen uiteraard potentieel in de populariteit van de Hollywood-producties.
Terrore nello Spazio, in het Engels voornamelijk bekend als Planet of the Vampires, verteld het verhaal van twee ruimteschepen die op een noodsignaal reageren in een uithoek van het heelal. Eenmaal daar aangekomen krijgen ze technische problemen en beginnen crewleden zich vreemd te gedragen...
Eigenlijk is dit zo'n beetje wat ik verwachte van Forbidden Planet. Een lekker sfeervol oud filmpje met een mysterieus plot. De briljante cinematografie en het kleurgebruik van Mario Bava geven de film een erg sterke uitstraling. Daarbij was het interieur van het ruimteschip en het oppervlak van de planeet best indrukwekkend. De planeet deed een beetje denken aan een kleurrijke variant op het maanlandschap in zoals Hergé dat in het Kuifje-album Mannen op de Maan getekend had. De soundtrack bestaat uit een sfeervol sounddesign van Themerins en Moog-synthesizers.
De gelijkenissen met Alien vallen meteen op, Terrore nello Spazio was dan ook een grote inspiratiebron voor die film. De opzet van het verhaal is het zelfde en er zijn erg veel overeenkomsten in het plot als je erover nadenkt. Visueel zijn shots van het schip ook bijna identiek en zitten er in beide films skeletten van grote mensachtige aliens die eerdere slachtoffers.
De miniaturen waren net niet realistisch genoeg, de kostuums behoorlijk fout en het verhaal uiteindelijk toch een beetje afgezaagd (het zijn namelijk geen echte vampiers). Het tempo was ook eigenlijk net wat te traag. Toch best een vermakelijke SF-film van Bava.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#24 Silent Hill (2006) - 127 minuten - FTV
(afbeelding)
(verfilming van een game?) heeft een redelijke score, ik vond er niet veel aan!
Is inderdaad gebaseerd op een videogame. Ik heb die zelf nooit gespeeld en dat zal er wel mee te maken hebben dat ik niet zo in de film kon geraken. Ik denk dat de Resident Evil films meer toegankelijk zijn ook voor mensen die de games niet hebben gespeeld. Die reeks is dan ook wel erg uitgemolken.
Boeikens are your brain cells melting too?
Je staat op 29. Nog 1 vergissing en dan moet je ons allemaal trakteren 
Noodless die titel alleen al "Pride and Prejudice and Zombies" dan zou ik al meteen denken dat het een grote turkey is
Toch nog 5,8 op imdb, op MM wel gebuisd.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
Boeikens are your brain cells melting too?
Je staat op 29. Nog 1 vergissing en dan moet je ons allemaal trakteren
Ik test gewoon tussendoor of je nog aandachtig bent 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
# 48 ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
FTV - 107 min - horror/mysterie
http://nerdist.com/wp-content/uploads/2010/10/WhoCanKillaChild.jpg
Actueel gebeurt er helaas nog steeds heel wat in de wereld waar kinderen een onmenselijk bestaan leiden, honger, kindsoldaten, kinderarbeid en zelfs sterven. Wat doen we eraan? Eigenlijk niet veel.
Dus inderdaad de lange intro verwijst hierna en naar de titel van de film. Na de intro krijg je even een totaal ander beeld en waan je zelf even op vakantie. Maar dat verandert als het koppel het eiland bereikt.
Het duurt vrij lang eer er iets gebeurt, maar de setting en de ongemakkelijke sfeer die erbij wordt gecreëerd werkt wel. De twee hoofdrolspelers werkten mij althans niet op mijn zenuwen, maar die kinderen van de andere kant... Brrrr Er zitten wel een paar schoonheidsfoutjes in ( zoals die Duits sprekende Nederlandse ?) , maar ach... Een sterke scène was wanneer het koppel vast komen te zitten in een kamer waar een onvoorspelbaar noodlot wacht. Ook de laatste scène was wel af. En wat te zeggen van dat steeds terug komende neuriën van de kinderen. Bangelijk !
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
14. Los Cronocrímenes (2007) - 92 min - FTV
Imdb Horror
17-10-2017 - 28 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48650.300.jpg?cb=1426843384
En dan heb je ineens iets aparts op de beeldbuis. Gelukkig haalt Imdb de film nog richting horror, maar het is vooral een erg bijzondere film, met humor, wat bloed en vooral af en toe een lading vraagtekens (bij mij dan). In het kort komt het erop neer dat in de film 3 dezelfde personen achter elkaar aan lopen (door een soort van tijdsmachine) en zodoende elkaars doen en laten beïnvloeden. Klinkt vaag en dat is het ook gewoon.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
hier wil ik wel even op reageren...heerlijke film he 
Dit is nu zo'n film die je zeker een tweede kijkbeurt kunt geven. Ik vond hem uitstekend.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Eens. Zijn laatste film Colossal (2016) is iets heel anders, een "godzilla-parodie" en is ook wel aardig, maar Chronocrimes zit veel sterker in elkaar.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
Een tweede kijkbeurt is het zeker waard, vooral ook vanwege de vraagtekens die ik had bij deze film en hoe dan vooral bepaalde verhaallijnen liepen en of wat in de "2de" of "3de" ronde werd getoond ook eerder zichtbaar was.
Door deze vraagtekens nu nog blijven steken op 3,5 *, maar wie weet waar het op een gegeven moment na een herziening op uitkomt.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
15. Black Mountain Side (2014) - 99 min- FTV
17-10-2017 - 30 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/367000/367741.300.jpg?cb=1483866711
In de berichten onder deze film op deze site wordt al beschreven dat het een regelrechte copy is van The Thing.
En dat klopt dus ook volledig.
Veel sneeuw, een van de buitenwereld afgezonderd/afgesloten onderzoekscentrum, een lading kerels en iets "raars" wat deze kerels kan overnemen en laten doen wat "het" wil dat ze gaan doen. En voilà, hier is The Thing 3.0
Maar waar The Thing nog een eng wezen was die soms letterlijk uit personen tevoorschijn kwam, moeten we het nu doen met een op zijn achterpoten staand rendier, wat gewoon stil blijft staan, maar wel een diepe bromstem heeft. Tja, hoe verzin je het....
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Waar is #47? Niet te hard van stapel lopen hé, je staat nu al straatlengtes voor. 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 24
Horror / Komedie
96 minuten
FTV
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51THR4CGKDL._SY445_.jpg
De eerste twee delen waren ( met name deel een ) echt sensationeel,zeker voor die tijd, en de remake mag er ook wezen.
Deze heb ik tijden voor me uitgeschoven,weet ook niet waarom , vond het een onlogisch vervolg misschien.
Maar wat een feest, dat het een low budget film is , maakt het allemaal leuker, 'het plezier spat er van af,.
Oneliners, en cult figuur ash die ze meestal maakt .
top !
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#17 - The Toolbox Murders (1978) - 93 minuten - FTV
https://i2.wp.com/filmfanatic.org/reviews/wp-content/uploads/2010/08/toolbox-murders-poster.jpg
Verrassend dramatisch sterk voor een film over een killer die moordt met de inhoud van z'n gereedschapskist. Na de eerste 4 slachtoffers gaat de film het opeens over een heel andere boeg gooien en dat werkt goed. Compleet anders dan de straight-forward-slasher die ik verwacht had.
(****)
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#10 Terror Train (1980) Horror 97min FTV
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91WM2bcqhWL._SX342_.jpg
Een film die mij vooral interesseerde dankzij 'Scream Queen' Jamie Lee Curtis en vooral de hoes. Qua verhaal hedendaags wat minder interessant, deze horrorfilm die zich bijna volledig afspeelt in een rijdende trein waarin een moordenaar aanwezig is, maar toch vooraf boeiend genoeg om mij nieuwsgierig te maken. Terror Train heeft een fijne sfeer en is bij vlagen redelijk spannend, maar dan eigenlijk voornamelijk richting de ontknoping die ik zelfs niet doorhad, ondanks dat wanneer je goed nadenkt je best de ontknoping kunt raden. Teveel matige karakters, een tegenvallende moordenaar en de overige scenes die spanning misten zorgen dat Terror Train niet hoogstaand is en dus eigenlijk een gemiddelde film in het genre is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.