Galaxy of Horrors (2017)

Alternatieve titel: Little Terrors Presents 'Galaxy of Horrors'

Canada
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Dennis Cabella, Javier Chillon, Todd Cobery, Andrew Desmond, Benni Diez, Marcello Ercole, Richard Karpala, Justin McConnell, Antonio Padovan, Fabio Prati, Ethan Shaftel en Marinko Spahic
met Alias Hilsum, Charles Hubbell en Julio Perillán

Omnibusfilm met acht verhalen. In "Eden" gaan twee concurrerende partijen de strijd met elkaar aan. Een van deze partijen is van plan de president van de Verenigde Staten te vermoorden. In "Iris" poogt een moordenaar een geschikte locatie te vinden om een lijk te begraven. In "Flesh Computer" probeert een man in een appartementencomplex een computer te maken van lichaamsdelen. "Pathos" speelt zich af in de toekomst, waar de mensheid noodgedwongen ondergronds leeft. In "Eveless" proberen twee mannen een kruising tussen een man en een vrouw in elkaar te zetten. "They Will All Die in Space" gaat over drie mannen die gestrand zijn in de ruimte. In "Entity raakt een astronaut in de problemen wanneer haar ruimteschip ontploft. "Kingz" gaat over twee drugsdealers die zich naar een nachtclub begeven voor een deal.

avatar van 606
Filmpje 8 de laatste was erg leuk en vermakelijk. Rest was oke, sommige waren ondermaats.

avatar van joolstein
Als een man noodgedwongen vast komt te zitten in een slaapmodule, moet hij SF-horror verhalen bekijken, tot zijn life support systeem het begeeft. Dit is een excuus om deze anthologie van korte films aan elkaar te plakken. Vrij simpel en voegt verder niet iets toe aan de film maar wel leuk gedaan.
1) (dir. Todd Cobery): In een dystopische toekomst strijden twee partijen om het lot van de Verenigde Staten. Het filmpje ziet er prachtig uit maar laat te veel wereld zien en te weinig boodschap.
2) Iris (dir. Richard Karpala): Een moordenaar brengt een dood lichaam naar een afgelegen plek. Echter op zijn smartphone staat een personal-assistent-toepassing met de naam Iris. Redelijk voorspelbaar maar door goede make-up effecten en scherpe interactie met de telefoon zeer genietbaar.
3) Flesh Computer (dir. Ethan Shaftel): Een huismeester bouwt een computer van zowel elektronische en biologische onderdelen. Een stel schorem stoort hem hierbij. Fantastische body-horror in de traditie van Cronenberg. Nadeel was dat niet alles even duidelijk was.
4) Pathos (dir. Fabio Prati, Dennis Cabella and Marcello Ercole): Spaanse short die een toekomst schets waarin de mensheid is gedwongen om ondergronds te leven en emotionele ervaringen een luxe artikel is die alleen wordt aangeboden aan diegene die het kunnen betalen. Dit is mijn persoonlijk favoriet, het is kort maar prachtig vormgegeven en op vreemde manier vermoedelijk een aanklacht tegen de consumptiemaatschappij.
5) Eveless (dir. Antonio Padovan): In een wereld waar vrouwen een mythe zijn, zoeken twee mannen een manier om er één te maken. Helaas in minder ideale omstandigheden. Kort en zeer bloederig maar visueel een ware pracht. En zeer goed!
6) They Will All Die In Space (dir. Javier Chillon): Verloren in de ruimte maken twee mannen een derde wakker in de hoop dat hij het schip kan repareren. Een soort horror variant van de film Passengers. Zeer mooi gefilmd in zwart en wit en met aandacht voor detail.
7) Entity (dir. Andrew Desmond): Een astronaut strandt in de ruimte nadat haar ruimteschip is ontploft. Ze moet wanhopig vechten om te overleven. Misschien wel het mooiste en artistiekste filmpje. Helaas strandt deze psychedelische Gravity-look-a-like in mooie beelden en weinig verhaal.
8 ) Kingz (dir. Benni Diez and Marinko Spahic): Duits filmpje over twee kleine drugsdealers die voor hun cocaïne-deal naar een club gaan en daar te maken krijgen met een wel heel vreemde vijand. Mijn tweede favoriet en zekers iets bijna compleet anders. Een misdaad-drama-Sf-horror- actie film of zoiets? Goede gevecht-scenes, prima acteerwerk, en een regisseur met een mooie visuele stijl.

Conclusie: Afgezien van het feit dat alle filmpjes erg mooi zijn, blijven er twee steken (1 &7) De rest van de filmpjes zijn van zeer prima kwaliteit en zijn ondanks hun lage budget zeer sterk. Voor mij staken vooral de niet Engelstalige erbovenuit (4 &8) met kort daarop: (3 &5)

avatar van Daan258
Komen laatste tijd erg veel van dit soort omnibus films uit.
Moet ze ook weer is een kans gaan geven.
Al zal ik de reeks: ABC's of Death wel zeker laten liggen want dit vond ik toch echt belabberd.XD

avatar van PEN15
ABCs of Death II vond ik verrassend uit de hoek komen. Vergelijkbare klachten dat het belabberd is gepaard met lage cijfers bleken wat dat betreft onterecht. Daardoor kon ik vooraf niets met die 4.9 van IMDB.

Spijtig genoeg heb ik me hier niet doorheen weten te werken. Het zag er nogal goedkoop uit en dan bedoel ik heel wat anders dan low-budget. Zoals eerder aangegeven lijkt het alsof deze omnibus het moet hebben van beelden dan inhoud. Ik had het idee dat het mengselmoes was van hippe muziekvideos uit de jaren negentig en deleted scenes van 12 Monkeys. Als dat laatste filmpje de kers op de taart was dan lustte ik dat bij voorbaat niet, want het liep nogal over van de welbekende clichés. Ik zou het een tweede kans kunnen geven, maar beter nog:
Eerst maar eens afwachten of hier positieve reacties bijkomen of dat het cijfer op IMDB omhoog schiet.

avatar van Collins
Techno sci-fi. Sombere toekomstvisies. Emotieloosheid. Weinig of grauw kleurgebruik. Erg afstandelijk. Nare personages. Verhaaltjes die me niet bijster boeiden. Met een weinig verrassende boodschap. Vond ze nogal puntloos en ergerlijk vermanend op een humorloze manier. Zo zonder knipoog. Brr.
Halverwege zag ik het bijna niet meer zitten. Wanhopig op zoek naar een teken om door te zetten, landde ik bij de lieflijke blik van een Russische kosmonaute en voelde me gelijk weer beter. Niet dat de volgende stukjes film vanaf dat moment prettiger voeding voor de geest boden, maar ik kon er gewoon weer even tegen.
Paar stukjes gore waren trouwens wel ok. Zag hier en daar toch ook een paar prettige flarden duisternis in de beelden. En hoorde hier en daar een leuk stukkie muziek. Eindig ik toch nog een beetje positief.
Verder had ik er niks mee.

avatar van Noodless
2 van de 8 verhalen vond ik nog te doen en dat is bitter weinig voor een horrorwerkje waar ik heel wat meer van had verwacht. Echt tegenvallend qua verhaaltjes die qua uitwerking vaak vaag waren of totaal mij niet wisten te boeien. Gelukkig waren de twee laatste verhaaltjes nog de moeite. Het verhaaltje rond een Russische kosmonaut trok opeens nog mijn aandacht door de visuele kracht. Mooie kleuren en mysterieus. Artistiek knap gedaan. Daarna een Duits misdaad filmpje gecombineerd met SF-en horrorelementen. Best nog leuk om te volgen. Maar als geheel is deze Omnibusfilm met acht verhalen toch een zwakke film. 3/10