Escape Room (2017)

Horror

geregisseerd door Peter Dukes
met Skeet Ulrich, Sean Young en Christine Donlon

Wanneer Brice, de eigenaar van een Escape Room, een horror-recensent weet over te halen zijn nieuwe spel te testen, haalt hij bij een antiquair een eng houten kistje op waar volgens de antiquair een vloek op zit. Daarmee hoopt hij de recensent en zijn vrienden te kunnen overdonderen zodat zijn Escape Room een groot succes wordt. Maar het verhaal van het kistje blijkt geen kleurrijke folklore te zijn.

avatar van Daan258
Verwacht er niet heel veel van maar toch wel een klein beetje benieuwd.

avatar van sinterklaas
Heb het gevoel dat deze de bioscoop niet gaat halen...

avatar van Valak
Als ik de trailer bekijk vind ik het eerlijk gezegd ook moeilijk te geloven dat deze hier in Nederland in de bioscoop komt, als er de afgelopen jaren al tientallen veel betere films zijn geweest die (ook) geen bioscoop-release kregen hier.

Zie trouwens net dat Skeet Ulrich a.k.a. Billy Loomis hier de hoofdrol in speelt.

Eindelijk weer een leuke horror film.

De film speelt zich af in een escape room en die zijn nog niet eerder gedaan dus dat is al een pluspunt en ik vind escape rooms zelf ook leuk. Stop er een moordenaar bij en gebrek aan tijd en dan word het snel spannend.
De film komt gelukkig snel op gang en nergens vond ik het saai worden.
Dit is niet een standaard horror film met jumpscares en gore dus dat hoef je niet te verwachten maar deze moet het vooral hebben van de spanning en dat vind ik goed gelukt. Ik denk wel dat de film in de bioscoop nog leuker was geweest. Ik zag dat er nog een film uit komt met dezelfde titel maar zonder moordenaar, ben benieuwd.

De trailer klopt trouwens niet bij deze film! Dat is die andere escape room.

avatar van perceived
De juiste trailer: ESCAPE ROOM (2017) Official Trailer (HD) Skeet Ulrich - YouTube

Deze vind ik in ieder geval een stuk interessanter dan die andere. Die is veel te gladjes cq gelikt om een fijne horror te kunnen zijn, lijkt wel een doorsnee TV-productie.

avatar van umbra
Al bij al matig werkje. Het begin met die 2 arabieren is zelfs zinloos vind ik...Eens in de "escape room" worden de "players" 1 voor 1 gekild met een schaar...woow zeer boeiend allemaal en is er eigenlijk weinig 'escape' aan se, ook nooit spannend...3/10

avatar van mrklm
Dat hij niet zo waardeloos zou zijn als zijn naamgenoot, dat was alles wat ik hoopte. Tot mijn grote verbazing blijkt dit echter een prima horrorfilm te zijn, met een prima scenario, sterke spanningsopbouw en flink wat geslaagde schokmomenten en verrassende wendingen. Peter Dukes schreef en regisseerde deze horrorfilm en bouwt de suspense op slimme wijze op, zeker zolang de vier deelnemers aan de Escape Room dat 'het' allemaal bij het spel hoort. Sterk is ook hoe Dukes de handelingen van Brice [Skeet Ulrich], de eigenaar van de Escape Room rechtvaardigt. De finale is niet helemaal waterdicht - de politie zou toch minimaal moeten onderzoeken of Brice bij de moorden betrokken is - maar dat is gelukkig één van de weinige kritiekpuntjes op deze uiterst vermakelijke horrorfilm.

avatar van john mcclane 2
Een bestaande horrror attractie , tot een horror film maken .
Blijkt moeilijker te zijn dan het lijkt.Tenzij je het vrij simpel houd in dit (naar ik meen lowbudget )werkje . de kleuren waren Erg flauw ,als of men de knoop niet kan door hakken om het zwart wit te maken , of toch nog ietsje kleur. ( dat laatste dus )
Een vloek , of hoe je het ook wilt noemen,en een gesloten ruimte . Je kan dit als saai zien ,,,ik
heb me niet verveeld . Maar ook geen ruime voldoende maar een nipte .

3* .

Aardig.

De betere van de twee Escape Room films uit 2017. Nu is dat ook niet zo moeilijk, die andere is echt een compleet gedrocht. Deze film is vooral erg degelijk, een film die z'n uitgangspunt enige eer aan doet, maar verder ook weer niet zo heel veel toevoegt.

Het begin wordt vooral opgeleukt door wat horror referenties. Wat gepalaver over The Thing en een slinkse Gremlins knipoog moeten duidelijk maken dat Dukes een horror fanaat is. Daarna gaan we echter al snel over tot de orde van de dag: de escape room.

Probleem met die dingen is dat ze misschien net iets té handig zijn voor horror regisseurs. Je laat jezelf opsluiten, je weet dat er geen connectie is met de buitenwereld, ze zijn al horror themed ... alles waar een goeie horror regisseur toch nog enige inventiveit voor nodig heeft is al gecovered door het concept. Dat maakt dat het verder allemaal erg voorspelbaar is, al vanaf de eerste minuut.

Maar Dukes brouwt er toch nog een redelijk sfeervol filmpje van. De gore is wat flauwtjes misschien, maar qua creep zit het wel goed. Net genoeg spanning, de personages zijn net likeable genoeg en het loopt best vlot, ondanks dat er weinig verrassing inzit.

Een aardig horrortje voor tussendoor met andere woorden. Verwachtingen niet te hoog leggen, maar het kijkt best lekker weg.

Vrij matig.

Als dit deze Escape Room al wat beter zou moeten zijn dan Escape Room (2017) wil ik niet weten hoe slecht die zal zijn.

Een behoorlijk saai werkje. Het verhaal was standaard, wat niet echt een probleem is maar de film mist gewoon spanning, gore, kills, sfeer en goed acteerwerk.
Het begon nog enigszins vermakelijk maar na 60 min had ik het wel een beetje gezien.

avatar van JacoBaco
Die vind ik anders niet zo slecht Daan258.

JacoBaco schreef:
Die vind ik anders niet zo slecht Daan258.

Ohh, aan de rating te zien doet die film het niet al te best.
Heb je de deze film ook gezien? Zoja vond je dan Escape Room (2017) vermakelijker?

avatar van JacoBaco
Daan258
Ik moet deze nog zien. En de andere scoort extreem laag ja. Maar ja, het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf van vindt.

JacoBaco
Dan toch misschien is een keer opzetten als ik me verveel
Als het niks is is het weet ik bij wie ik moet zijn. Haha, just kidding

avatar van Elineloves
Blijkbaar is dit de betere Escape Room film, daarom gekozen om deze als eerste te kijken. Ben nu wel heel benieuwd naar die ander, want heel goed was dit niet.

Buiten het feit dat het allemaal erg voorspelbaar is en de personages allemaal best irritant zijn is het grootste hekelpunt dat de film voornamelijk in het begin nergens "opleeft". Kan er de vinger niet op leggen, maar het voelde allemaal erg stoffig en dof aan en dat haalde voor mij een stukje spanning weg. Er wordt mijn inziens ook te weinig moeite gedaan om te escapen, wat je wel zou verwachten als je vast zit in zo'n kamer.

Naarmate het einde vorderde verloor de film me helemaal. Erg raar en vooral zwak. Het is niet barslecht, maar wel een beetje saai en zoutloos. Jammer.

avatar van Noodless
Het concept lijkt boeiend, maar de uitwerking valt wel echt tegen. Het verhaal en de personages bieden weinig vermaak en ook de spanning ontbreekt. De locatie is hier eerder saai dan een troef. 4/10

avatar van dennismiddelhar
Zo verschrikkelijk slecht , wat heeft de doos er nu in godsnaam ermee te maken . Het einde ook ,Dit moest verboden worden.

avatar van speliz
Best aardig voor een B-film

avatar van DjFrankie
Leuk concept, gelukkig ook de goeie film gekeken dacht ik.
Onderhoudend en of ik de volgende keer zo enthousiast in een escape room stap??

avatar van Boeikens
Het is al wachten tot halverwege de film voor er wat gebeurt, en wat er dan gebeurt is eerder flauw, sfeerloos en zonder spanning.
Die andere escape room versie zal ik dan maar al onmiddellijk overslaan

avatar van Phantasm
Redelijk, het was niet allemaal echt geweldig.