Escape Room (2017)

2,63

Horror

geregisseerd door Peter Dukes
met Skeet Ulrich, Sean Young en Christine Donlon

Jeff wil een artikel schrijven over een nieuwe Escape Room. Hij maakt van de gelegenheid gebruik om zijn geliefde en een bevriend koppel mee te nemen. Met vier is het altijd leuker dan alleen, zeker wanneer Brice, de ontwerper van de kamer, er een extra spelelement aan toevoegt: een (al dan niet echte) seriemoordenaar waarvan de ketting elke 5 minuten iets losser komt te staan. Maar dat is niet de enige verrassing die hen te wachten staat. Voordat hij aan zijn dag begon, ging Brice langs bij een louche antiquair die hem een duister doosje mee gaf. En iedereen weet dat duistere doosjes uit louche steegjes verkocht door onbetrouwbare antiquairs weinig goeds beloven…

• Vanaf donderdag 30 november in de bioscoop
  • vanaf 14 november te huur
  • vanaf 14 november te koop op dvd
8 BERICHTEN

kappeuter (moderator)
Vanaf 26 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Daan258

Verwacht er niet heel veel van maar toch wel een klein beetje benieuwd.

avatar van sinterklaas

Heb het gevoel dat deze de bioscoop niet gaat halen...

avatar van n00r

Toch wel sinterklaas!

avatar van Valak

Als ik de trailer bekijk vind ik het eerlijk gezegd ook moeilijk te geloven dat deze hier in Nederland in de bioscoop komt, als er de afgelopen jaren al tientallen veel betere films zijn geweest die (ook) geen bioscoop-release kregen hier.

Zie trouwens net dat Skeet Ulrich a.k.a. Billy Loomis hier de hoofdrol in speelt.

Eindelijk weer een leuke horror film.

De film speelt zich af in een escape room en die zijn nog niet eerder gedaan dus dat is al een pluspunt en ik vind escape rooms zelf ook leuk. Stop er een moordenaar bij en gebrek aan tijd en dan word het snel spannend.
De film komt gelukkig snel op gang en nergens vond ik het saai worden.
Dit is niet een standaard horror film met jumpscares en gore dus dat hoef je niet te verwachten maar deze moet het vooral hebben van de spanning en dat vind ik goed gelukt. Ik denk wel dat de film in de bioscoop nog leuker was geweest. Ik zag dat er nog een film uit komt met dezelfde titel maar zonder moordenaar, ben benieuwd.

De trailer klopt trouwens niet bij deze film! Dat is die andere escape room.

avatar van perceived

De juiste trailer: ESCAPE ROOM (2017) Official Trailer (HD) Skeet Ulrich - YouTube

Deze vind ik in ieder geval een stuk interessanter dan die andere. Die is veel te gladjes cq gelikt om een fijne horror te kunnen zijn, lijkt wel een doorsnee TV-productie.