ad

Met onder meer: Tye Sheridan, Ana de Armas en Helen Hunt

Releasedatum: 19 februari 2020

Over The Night Clerk

"Someone's always watching."

'The Night Clerk' volgt een hoogbegaafde, autistische hotelbediende die late diensten moet draaien. Tijdens zijn werk filmt hij met behulp van bewakingscamera's zijn gasten om zo zijn sociale vaardigheden te kunnen verbeteren. Wanneer een vrouw vermoord wordt tijdens een van zijn diensten wordt hij al snel hoofdverdachte.

imageimageimageimageimageimageimage

Jack Miller

Tony, the Gas Station Cashier

avatar van John Milton

John Milton

Grappig hoe je je kunt vergissen.

Ik zie deze film, de eerste van regisseur Michael Cristofer sinds Original Sin (2001), die ik ruim 15 jaar geleden zag. En even denk je: 'goh dat iemand die kerel nog geld durft te geven, een regisseur die sinds die flop niks meer heeft gemaakt'

Maar 'die kerel' heeft dus een Pulitzer en een Tony award, en zit zeker niet stil.

Klinkt leuk dit. Maar niet Ana de Armas vermoorden. Zonde.

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

Geen onaardige trailer!

avatar van schumacher

schumacher

Redelijke film, geene hoogvlieger.

Eens leuk om gezien te hebben en een schoon madam erbij is altijd mooi meegenomen.

Waar halen ze toch telkens zo'n schoon madammen .

avatar van Angelo2

Angelo2

Aardige film! Inderdaad niet heel bijzonder maar goed te pruimen. Acteerwerk is ok en het verhaal vrij standaard. Leuk om een keer gezien te hebben. Ik ben tegenwoordig al blij aIs ik een film een voldoende kan geven. Een 6

avatar van AniSter

AniSter

Middelmaatje. Vraag me nog steeds af of het verhaal nu meer om die gekke gast draaide of om die moord. Deze film ben ik nu al vergeten.

scorsese

Matige film over een hotelmedewerker die tijdens zijn nachtdienst getuige is van een moord. Een voorspelbaar plot dat ook wat rommelig gebracht wordt, ook omdat er vaak weinig vooruitgang in zit. Verder is het hoofdpersonage soms wat irritant. De scenes tussen Tye Sheridan en Ana de Armas zijn nog wel de moeite waard.

avatar van coumi

coumi

Heel behoorlijk. Regisseur Cristofer is niet bepaald een tempobeul en geeft de acteurs de kans hun werk te doen met deze B variant op Peeping Tom of Rear Window. Of je dit goed of slecht vind hangt erg af van je empathie aangaande het wat tragische hoofdpersonage, ik ging er makkelijk in mee. Zwakte van het verhaal lijkt dat het in het echte leven nooit zou gebeuren dat een vrouw van het kaliber De Armas zich ook maar enigszins aangetrokken voelt tot een jongeman met de Asperger aandoening, maar zelfs daar wordt tegen het einde wel een plausibele verklaring op los gelaten. Sheridan blinkt uit in deze moeilijke rol, en maakt van zijn Bart een zeer aandoenlijk personage, zijn toch wel erg wreed lot aan het einde verdient hij niet.

Cristofer heeft ook veel feeling voor vrouwelijk schoon met acteer kwaliteiten, liet eerder al Angelina Jolie een aantal keren onder zijn regie haar eerste filmschreden zetten, een zelfde toekomst lijkt weggelegd voor de hoofdrolspeelster hier, een vrouw die eigenlijk te goed lijkt voor dit materiaal. Leuk om bijna vergeten routiniers als Helen Hunt en John Leguizamo weer eens aan het werk te zien ,maar zij figureren slechts in The Night Clerk, een project dat vooral een opstap is naar iets veel groters voor de twee andere protagonisten.

avatar van boemboem27

boemboem27

het idee/verhaal is wel goed te noemen.

maar in deze film had veel meer in kunnen zitten.

gehele film allemaal erg traag en komt misschien daardoor ook niet goed op gang.

was niet erg om te zien,maar daar is ook alles mee gezegd.

de hoofdrolspeler als de autistische nachtwaker speelt zijn rol best wel geloofwaardig

avatar van rep_robert

rep_robert

coumi schreef:

. Sheridan blinkt uit in deze moeilijke rol, en maakt van zijn Bart een zeer aandoenlijk personage, zijn toch wel erg wreed lot aan het einde verdient hij niet..

? Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet of heb je iets gezien dat ik compleet heb gemist. Bart legt het pistool dat Andrea heeft achtergelaten (om hem schuldig te laten lijken) bovenop een envelop neer met een verklaring dat hij onschuldig is. Bijgevoegd de SD kaartjes waar de dader duidelijk op te zien is. Dat vriendje van Andrea dus. Het eindigt met Bart in een winkelcentrum die elke voorbijganger groet.

Of denk je dat hij zelfmoord heeft gepleegd? Maar dan zou het pistool niet netjes op de envelop kunnen liggen.... En die verklaring dan? Er zit ook een kogelgat in 1 van de schermen. Waarschijnlijk zal hij daar op Andrea haar beeld hebben geschoten. Er is verder nergens bloed te bekennen in zijn kamer.

avatar van rep_robert

rep_robert

The Night Clerk is een aardige film waarin Tye Sheridan en Ana de Armas zich lekker mogen uitleven. Sheridan is overtuigend als Bart, iemand met Asperger. De Armas mag haar charmes in de strijd gooien en elke minuut die haar ogen in beeld zijn weet ze mij als kijker te betoveren.

Dat de film jammerlijk een beetje tussen wal en schip valt betreft een misdaadfilm en een drama over Bart die uit zijn schulp kruipt, kan ik regisseur Christofer dan wel vergeven. Maar de film was beter geweest als hij zich op 1 van deze twee aspecten wist te focussen. Nu blijft het een oké film op beide vlakken, terwijl het makkelijk in één vab de twee had kunnen uitblinken.

avatar van Noodless

Noodless

Tye Sheridan speelt zijn rol overtuigend en Ana de Armas is zowat hot op het moment in Hollywood. Ze heeft dan ook wel bepaalde charmes die in de smaak vallen van de kijker. Het verhaal had iets pittiger mogen zijn qua uitwerking, blijft nogal wat hangen tussen een misdaadfilm en een drama. 6/10

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Aardige film, maar had meer in kunnen zitten inderdaad. Goed geacteerd, dat wel.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Die Sheridan kan wel acteren, dat is duidelijk. Hij zet zijn rol met verve neer in deze ietwat onduidelijke thriller. Zoals hierboven al vaker is geschreven: hier had veel meer ingezeten was het script iets beter uitgewerkt en iets spannender gemaakt. Vond de film zeker niet slecht, maar een topper.... Nee, helaas: drie sterren.

avatar van Daan258

Daan258

Niks mis mee!

Veel kritiek gelezen over de film dat het vooral traag was etc. Hier had ik zelf geen enkel probleem mee.

ja, een aantal scenes hadden korter gemogen maar het stoorde me niet. Zeker door het sterke acteerwerk bleef ik geboeid kijken naar het eind.

Ook het eind vond ik persoonlijk prima, leuk gedaan. Veel vinden het afgeraffeld of onduidelijk, maar als je in het begin een beetje oplet wat de vrouw zegt die vermoord word in het hotel kamer valt het op het eind reuze mee qua onduidelijkheid.

Wel vond ik het moeilijk om de film onder een bepaald genre te plaatsten. Thriller, drama en wat romantiek. Het voelde een beetje aan alsof de film in 3 stukken verdeeld was.

Het begon als een thriller daarna wat romantiek en drama en eindigde weer als een thriller.

Al met al goed mee vermaakt.

avatar van Elchapo

Elchapo

De hoofdrol wordt briljant vertolkt,Ana de Armas is lekker om naar te kijken en met 90 minuten is deze prent makkelijk uit te zitten.3 stars.

avatar van Rodger

Rodger

Had meer ingezeten, en halverwege kakt de film wat in..

Net niet net een prima film.

2.0 **

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

scorsese schreef:

Hier kan ik mij wel in vinden. Ik heb zojuist The Night Clerk gezien en het verhaal wordt in een rustig tempo naar het einde toe verteld. Tye Sheridan die de rol van Bart, een autistische hotelklerk speelt, goed in zijn rol zit. Helen Hunt die zijn moeder speelt is ook goed gecast. Het samenspel tussen Tye Sheridan en Ana de Armas is ook goed, maar helaas is alles aan de trage kant en blijf dan ook hangen op 2.5. De film is zeker het kijken een keer waard, maar is geen hoogvlieger.