Original Sin (2001)

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Drama
116 minuten / 118 minuten (unrated version)

geregisseerd door Michael Cristofer
met Antonio Banderas, Angelina Jolie en Thomas Jane

Cuba, eind 19e eeuw. Luis Antonio Vargas, een rijke koffiehandelaar, heeft besloten om een Amerikaanse vrouw te trouwen. Wanneer hij bij de haven aankomt om Julia Russell te ontmoeten, blijkt dat zij niet de gewone vrouw is die hij verwachtte. Blijer dan ooit tevoren begint hij samen met zijn vrouw een nieuw leven. Er blijken echter nog meer verrassingen in het verschiet te liggen...

avatar van rep_robert
Redelijke film, acteerwerk kon wat mij betreft ook wel door de deur.
Angelina is natuurlijk ook een genot om naar te kijken!!

Het plot was ondergeschikt aan de hoofdrolspelers, Banderas die wat mij betreft echt past onder het rijtje van mensen bij wie liefde blind maakt. Toch wel dom en ongeloofwaardig op veel momenten.

Krappe 3 sterren

avatar van Carl
Acteerwerk van banderas en Jolie was echt niks mis mee.
weliswaar een niet al te origineel verhaal, maaaarrrr....leuke twists (en daar hou ik zo van) prachtige lokaties en decors, goede muziek, goed spel ....een van die zeldzame films waar je je geen seconde bij verveelt.

avatar van aburex
Goede film, goed verhaal vol plotwendingen. Antonio Banderas zet een goede rol neer, maar ie Angelina Jolie een mooie vrouw vindt moet toch eens zijn mening herzien

avatar van lieswarmie
toppie

avatar van pooper
vermakelijke film.

een dikke 3,0*

avatar van movie acteurs
Aardige Thriller.

Het verhaal is redelijk goed. De gebieden waarin het zich afspeelt zijn erg mooi. Ondanks dat Jolie een van mijn favoriete actrices is vond ik haar hier een beetje irritant. Ik heb haar beter gezien.
Moest wel even mijn aandacht erbij houden. Toch een 3,0.

Dick2008
Een beetje overdreven lange film. Enige vraagtekens kun je wel plaatsen of mensen eind 19e eeuw in Cuba zo waren. Hoewel het verhaal ook al niet al te boeiend is ziet hij er wel mooi uit wat in het voordeel werkt, dus toch nog 3.0.

avatar van John Lee Hooker
Leuk idee en een leuke band tussen Angelina en Antonio. Jammer dat het verslapt naar het einde toe,want het begin ( en middenstuk ) waren best redelijk.

De manier waarop ze valsspelen met het poker is wel grappig om te zien en bracht me zelfs op een idee.

- 2,5 -

avatar van Gafaroff
een niet al te leuke film. Maar door Antonio krijgt ie toch een 2:)

avatar van killer13
net gekocht voor 1 euro. ik heb em ooit eens gezien en toen vond ik em best wel goed. zo meteen nog eens kijken

avatar van Filmkriebel
Niet voor mij weggelegd dit soort films. Is tegelijk melodrama en erotische thriller maar werkt precies nergens zoals het moet door de vele zwakke momenten.

avatar van benni
Niet gek, ook niet top. Beetje broeierige sfeer, mooie beelden van Jolie. Niet slecht om even extra mee te pikken. Sfeervolle kleuren, soundtrack ook niet verkeerd. Je kan je ook wel in Antonio verplaatsen, vind ik. Sommige vrouwen hebben zo'n uitstraling...Haha

avatar van PROPAYNE
Spannende film.

Kijk deze samen met je partner,
heerlijke bruisende film vol intriges en romantiek,
erotiek en misdaad. Banderas en Jolie schitteren in deze miserable
over verleiding, liefde, lust, jaloezie, haat en sex.
Goede film, aardig verhaal, goede cast.

avatar van mnrk
Een aardige thriller/drama....

Wat de film goed maakt is de gehele aankleding in deze film (decors,kostuums, locatie's en de muziek ), dit zorgt voor een geweldige sfeer.

Het acteerwerk van Antonio Banderas en Angelina Jolie was goed en bracht wat extra's..het verhaal was ook in orde.

avatar van Decec
Ik vond een goede Thriller/Romantische film...
Bekende acteur Antonio Banderas en
actrice Angelina Jolie spelen zeer goed...
Mooi verhaal...
Prachtig achtergrond muziek..
Zeker een geweldige sfeer...

Wel een mooi HD kwaliteit voor commerciele zender SBS6!

avatar van K. V.
Deze erotische thriller eens bekeken, al viel het erotische zeker nog mee hoor Het is geen flitsend verhaal, maar was boeiend van begin tot einde. De acteerprestaties waren van beiden even goed. Tevens konden ze hun troeven goed uitspelen in deze film .
Voor de rest bevatte de film redelijk wat zomerse muziek, dus ideaal voor een luie, zomerse dag.
'k had geen verwachtingen bij deze film en zo viel hij goed mee. Geen echte topper, maar zeker ook geen afrader. Goed om eens mee te pikken als hij op tv komt.

Gekocht voor nog geen 3€ en ben aardig tevreden. Had er ook niet echt veel van verwacht gezien het lage cijfer hier op de website. Ik vond het was saai in het begin maar Angelina Jolie was erg geloofwaardig. Uiteindelijk vond ik het een goede film; voornamelijk door de sfeer.

avatar van Insignificance
Goedkoop melodrama, zoals de film zelf al snel stelt. Als thriller is het in ieder geval een compleet fiasco. Banderas zou met z'n accent e.d. nog wel iets moeten kunnen bewerkstelligen binnen deze theatrale setting, maar de film neemt zo weinig tijd om iets op te zetten, dat alles al snel ondersneeuwt en het een dwaze toestand wordt. Wat Jolie en haar lippen hier aan het doen zijn, is beneden alle peil. Idem voor Cristofer met belabberde muziekkeuzes, vervelende slow motions en irritant geknip. Het verhaaltje wordt ook nog eens alleen maar belachelijker. Rotzooi.

avatar van Goodfella_88
2,5* voor Angelina

avatar van Fran
Ik ben niet echt overtuigd maar ik vond het ook geen hele slechte film. Eerst maar het negatieve: ik ben sowieso al niet zo'n fan van het acteerwerk van zowel Jolie als Banderas en ook in deze film vond ik ze niet echt overtuigend alhoewel ze wel goed gecast zijn.

Jolie komt altijd heel goed over als ze een personage met een zieke geest moet weergeven maar ik vond haar in deze film erg matjes overkomen. Ze komt als een leeg hulsel over en ze laat je niet meevoelen in haar drijfveer om mannen op deze manier te bedonderen. Banderas is hier wel helemaal op zijn plaats als gepassioneerde Latin Lover die opeens veranderd in een hondstrouwe echtgenoot en ik vond hem zeker wel beter overkomen dan Angelina Jolie maar toch vond ik hem niet echt geweldig.

Qua verhaal had ik wat meer over de achtergrond van "Julia". Het wordt wel verteld maar ik had de emotie van de drijfveer er meer van willen zien. Ze blijkt dus toch niet zo koudbloedig te zijn aangezien ze toch verliefd word op Luis dus hoe heeft ze zover kunnen komen.

De sfeer en de setting vind ik wel heel erg mooi neergezet. Het ziet er allemaal heel mooi uit. En natuurlijk de erotische scènes. Die zijn prachtig om te zien. Door de laatste twee punten kan ik hier geen onvoldoende voor geven maar ik vind het zeker geen uitblinker.

Slaapverwekkend. .

avatar van nadrin
Ja gewoon een leuke film.
Twists en plot nogal vrij doorzichtig .
Maar ik vond Jolie niet echt top hier

Tegenvallende film waarin een Cubaanse koffiehandelaar trouwt met een Amerikaanse vrouw. Het mysterieuze verhaal begint alleraardigst maar de plotwendingen die volgen zijn nogal gemakkelijk en voorspelbaar. Ietwat langdradig, maar wel een aardig Zuid-Amerikaans sfeertje. Angelina Jolie en Antonia Banderas vormen een mooi koppel en hebben hier samen dan ook aardig wat bed-scenes.

avatar van Glennekeeeee
rare film dit.
De film start als een romantische film, gaat dan over naar drama, dan naar erotisch drama, dan naar een achtervolgingsfilm, dan naar een erotische thriller, dan naar een thriller om uiteindelijk weer een romantisch drama te worden. In de film is geen lijn te trekken en word dan ook enkel omhoog gehouden door Banderas en Angelina Jolie op haar (op het gebied van mooi zijn en de mannelijkheid prikkelend) hoogtepunt. Op zich blijft het nog wel kijkbaar maar ze hadden misschien de nadruk nog meer op Jolies personage moeten leggen terwijl nu het standpunt meer uit Banderas-personage kwam. Dan had je echt een verscheurend drama over dillema's kunnen krijgen in een speciaal kader en dat had Original Sin mogelijk tot een betere film gebracht.

avatar van Mike 1984
Vind er eerlijk gezegd weinig thriller aan. Wat erotiek, heel licht dan, en vooral veel drama. Ik had moeite om mijn ogen open te houden. Hoewel het goed geacteerd is en op zich best een goed verhaal is, word het te slap uitgespeeld... Valt dik tegen voor mij

avatar van Pazmaster
Prima filmpje dat inmiddels alweer 15 jaar oud is. Ik ben niet zo'n fan van Banderas maar hier deed hij het toch aardig samen met Jolie. Een vermakelijk verhaal vol met erotiek, list en bedrog en leuke wendingen. Helaas zitten er hier en daar wat gaten in het plot maar ik heb me er toch prima mee vermaakt. Leuk!