ad
  • 8.088.577 stemmen

Original Sin (2001)

Thriller / Drama | 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Genre: Thriller / Drama

Speelduur: 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Michael Cristofer

Met onder meer: Antonio Banderas, Angelina Jolie en Thomas Jane

Releasedatum: 8 mei 2001

Over Original Sin

"This is not a love story – it's a story about love."

Cuba, eind 19e eeuw. Luis Antonio Vargas, een rijke koffiehandelaar, heeft besloten om een Amerikaanse vrouw te trouwen. Wanneer hij bij de haven aankomt om Julia Russell te ontmoeten, blijkt dat zij niet de gewone vrouw is die hij verwachtte. Blijer dan ooit tevoren begint hij samen met zijn vrouw een nieuw leven. Er blijken echter nog meer verrassingen in het verschiet te liggen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Margareta

avatar van moviefreak1

moviefreak1

Nieke schreef:

Spijtig dat niet meer mensen dit een gezellige film vinden. Als 'ervaren' videothecaresse weet ik dat soft-erotiek moeilijk te vinden is. In deze film heb je intriges, suspence, drama en inderdaad: erotiek.

Deze film is een aanrader voor elke vrouw die eens wat anders wil zien dan de gemiddelde normale film, en die een verzetje wil in het bestaan van de 'erotische thriller

Zeg nienke , heb je al iemand om hem GEZELLIG met diegene na te spelen ? De GOEDE scenes dan wel te verstaan .

avatar van Nieke

Nieke

, met mijn privé-leven heb je eigenlijk niets te maken, maar bij deze maak ik een uitzondering: Ja!

(En ik heb al een potje vergif gekocht ook, gezellig toch? )

avatar van DoubleS

DoubleS

Ik kan me wel vinden in de mening van Nieke dat de film iets leuks biedt voor bepaalde vrouwen. Deze film biedt inderdaad iets extra's voor deze groep filmkijkers dan enkel wat 'romantiek'. Voor de rest is de film een f***in' waist of time and money.

avatar van LuuS

LuuS

ik vond het een goede film..

Angelina is zeer geschikt voor een rol als 'femme fatale'.. sommige blikken van haar, zijn echt 'fataal'

verder vond ik het acteerwerk van Antonio wat minder..

maar het verhaal kreeg uiteindelijk wel een leuke wending.. al was deze toch redelijk voorspelbaar..

maargoed al met al 3,5 *

avatar van RoseRed24

RoseRed24

Een onderhoudende leuke film.Angelina is goed op dreef in een rol die haar op het lijf is geschreven! 3,5 ***

avatar van alecx

alecx

Ik vond het een goede film- verhaal, muziek en acteurwerk is 5*****

Tarkus

De film kwam nogal traag op gang. Maar na een tijd blijf je toch geboeid kijken, het verhaal krijg een interresante wending en vanaf dan blijf je geboeid door het verhaal.

Het doet wel een beetje aan Zorro denken, al is Antonio Banderas hier zeker niet de held. Maar Agelina Jolie des te meer de femme fatale.

De acteerprestaties van de beide hoofdrolspelers zijn goed, zoals je van hen mag verwachten.

Al bij al is de een best onderhoudende thriller, voor een avondje leuk filmplezier.

kArIzMa_TuRk

hele goeie film, goeie acteurs/actrice die geschikt was voor deze film. goeie acteerwerk en een goed verhaal krijgt en verdiend een..... 3***

kiriyama

Heel erg suf, geen moer aan, niet leuk.

Niet mijn film.

avatar van mikey

mikey

Zoals de mevrouw in het theater al verklapte: 'this is cheap melodrama' . Ik zag gisteren toevallig het begin en wederom gillend bij de tv vandaan gerend. Typisch een film dat nergens over lijkt te gaan, en het acteertalent van de hoofdrolspelers werkt ook niet mee. Lijkt niets meer dan de eerste de beste softporno en is niet leuk genoeg voor een 'cultstatus/camp'. 0.5

avatar van joeri15

joeri15

mooie film, mooie beelden, goed verhaal 4*

avatar van mikoz

mikoz

Ik vond het allemaal wel meevallen , verhaal was vrij ondermaats en de acteerprestaties konden beter.

Toch aardig weg te kijken mede door Mevrouw Jolie en de prachtige beelden.

2,5*/3*

avatar van Santino Corleone

Santino Corleone

Leuke film met een originele verhaal. Angelina Jolie is weer goed bezig en Antonio Banderas speelt ook behoorlijk goed.. 3,5*

avatar van jherb

jherb

o o o waarom houden mannen toch zooo van slechte vrouwen. ik vond t wel een mooi verhaal eigenlijk. 4*

avatar van neo

neo (crew)

Andersom gebeurt dat nou nooit.

avatar van jherb

jherb

ja ook wel. waarom trekt de duisternis toch zo? weet jij het, neo?

avatar van Norma Jean

Norma Jean

Lekkere, onderhoudende film. Vleugje romantiek, vleugje spanning, vleugje erotiek. Goede rollen van Angelina en Antonio. Geen topper, maar kijkt wel lekker weg.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Ik vond het een hele middelmatige film die toch wel lekker wegkeek. Verhaallijn was erg zwak. Je kan van mijlenver al aan zien komen wat er gaat gebeuren. De film had een beetje het idee van een bouquet reeks roman. Kortom een typische vrouwenfilm vond ik het. Eind goed al goed. Beelden van de film waren mooi geschoten maar er zaten een heleboel montagefouten in (trillen beeld na overspringen naar andere scene bv). Geluid op dvd 5.1 was wel goed. Kortom ik vind de film toch wel een voldoende waard dus voor mij krijgt die 3*.

avatar van Malick

Malick

Behoorlijk vervelende film en daarbij hielp de meestal prachtige Angelina Jolie ook niet echt met haar vreselijk spel. Antonio Banderas, Angelina Jolie en Thomas Jane weten geen raad aan met hun rol. Verder kan ik melden dat de montage van alle kanten schuurde, de film liep voor geen moment. Het verhaal is vrij simpel en saai gehouden en dat voor een thriller. En buiten dat was er in de hele film geen spanning te voelen. Niet voor niets heeft Michael Cristofer naar deze flop niets meer gemaakt. Onder het kopje, goedkoop stukje melodrama dat kant nog wal raakte, kunnen we deze film wegschrijven.

avatar van Icer

Icer

Matige film, tenminste naar mijn visie. Mijn vriendin vond het een leuke film, spannend zegt ze. Ik vond het allemaal wat minder, voorspelbaar met een oliedomme koffieprins in de hoofdrol.

Tja, liefde maakt blind is hier wel van toepassing.

avatar van niethie

niethie

Een hele tijd geleden eens uit nieuwschierigheid gekeken en ik vond er weinig aan, het verhaal deed me weinig en werd op een gegeven moment steeds saaier en van die zogenaamd quasi spannende erotische scenes werd ik ook niet echt warm of koud. Banderas en Jolie deden het nog best leuk dacht ik en verder keek het af en toe nog prima weg maar echt meer dan een standaard erotische triller was het echt niet

2 sterren

avatar van Sifra

Sifra

nou ik snap niks van al dat negatieve commentaar hier!

ik vind het een prachtige film met veel passie, erg origineel verhaal en af en toe wat voorspelbaar.

heerlijke film om is goed voor te gaan zitten en je mee te laten slepen.

hoppa 4,5*

avatar van vampyrmaiden

vampyrmaiden

absoluut PRACHTIGE film, met veel emoties, fantastisch gespeeld door zowel Banderas als Jolie. Als je van historische dramatische films houdt is dit absoluut een topper!

avatar van vampyrmaiden

vampyrmaiden

neo schreef:

Andersom gebeurt dat nou nooit.

hahaha tja, 'slechte' mannen en vrouwen zijn nou eenmaal aantrekkelijk

avatar van film88888

film88888

Aardige film, maar echt erotisch kan ik dit niet noemen.

Banderas, en Jolie vond ik een goed koppel voor in beeld te brengen, en ze spelen ook alle 2 heel sterk, en hebben er alle 2 helemaal zin in (Dat zie je) en ook Thomas Jane vond ik nog zeer zeker meevallen.

Verhaal is dun, maar er zit zeker iets in.

De spanning was heel sterk, en zaten hier, en daar hele kleine verschiet scene's in als je goed kijkt.

Een hele spannende, en goede film, maar ben aan het twijfelen tussen een 3,0 of een 3,5 maar hou het momenteel toch bij een hele dikke 3,0 sterren !

confucius

Hij / Zij die deze draak leuk vindt moet zich eens laten nakijken! Het hele gedoe hangt met snot en zatte zever aan elkaar, en dan die 'niet-dode!?' Komaan zeg, een béétje ernstig blijven hé, dit was wel héél goedkoop. Storend vond ik ook - maar da´s heel persoonlijk hoor - Jolie haar "bamboelippen" die uitnodigen voor een kus! Bangelijk. Confucius senior constateerde het volgende:

"Wie laat mij ooit eens lachen, want ik ben naarstig op zoek naar iets grappig."

avatar van Boenga

Boenga

• 2003 berichten

Matige film, tè melodrama, maar wel met hele mooie beelden. Alleen al daardoor had er veel meer ingezeten.

En, niet dat een film daarmee meer sterren krijgt, maar die éne portie humor kwam zo onverwacht en was zo droog, dat ik ze écht wel grappig vond:

Bonny tegen de stationschef: "He (Luis) needs help"

Stationschef, over Billy: "What about him?"

Waarop Bonny het pistool pakt, Billy doodschiet, en zegt: "He's dead. Luis needs help."

Toch goed voor 2,5*...

avatar van ADIYOK

ADIYOK

Fantastische film!Angelina is super

1 van de beste films van Angelina Jolie

Antonio B was niet zo...........

gauke

De film moet het niet van logica hebben, las ik ergens. Dat is waar. Maar Banderas en Jolie zijn wel een supersexy duo. Het blijft altijd weer jammer dat, ten behoeve van de filmkeuringen, de seksscènes door de regisseur gekuisd moeten worden.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige film, met mooie sets en dito kostuums. de chemie tussen banderas en jolie is best goed, en ze acteren degelijk. het verhaal had beter gekund, maar was bij vlagen toch intrigerend en boeiend. daarom 3 sterren.