ad
  • 8.115.205 stemmen

Original Sin (2001)

Thriller / Drama | 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Genre: Thriller / Drama

Speelduur: 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Michael Cristofer

Met onder meer: Antonio Banderas, Angelina Jolie en Thomas Jane

Releasedatum: 8 mei 2001

Over Original Sin

"This is not a love story – it's a story about love."

Cuba, eind 19e eeuw. Luis Antonio Vargas, een rijke koffiehandelaar, heeft besloten om een Amerikaanse vrouw te trouwen. Wanneer hij bij de haven aankomt om Julia Russell te ontmoeten, blijkt dat zij niet de gewone vrouw is die hij verwachtte. Blijer dan ooit tevoren begint hij samen met zijn vrouw een nieuw leven. Er blijken echter nog meer verrassingen in het verschiet te liggen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Augusta Jordan

Walter Downs / Billy / Mephisto

Margareta

gauke

De film moet het niet van logica hebben, las ik ergens. Dat is waar. Maar Banderas en Jolie zijn wel een supersexy duo. Het blijft altijd weer jammer dat, ten behoeve van de filmkeuringen, de seksscènes door de regisseur gekuisd moeten worden.

avatar van rep_robert

rep_robert

Redelijke film, acteerwerk kon wat mij betreft ook wel door de deur.

Angelina is natuurlijk ook een genot om naar te kijken!!

Het plot was ondergeschikt aan de hoofdrolspelers, Banderas die wat mij betreft echt past onder het rijtje van mensen bij wie liefde blind maakt. Toch wel dom en ongeloofwaardig op veel momenten.

Krappe 3 sterren

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Aardige Thriller.

Het verhaal is redelijk goed. De gebieden waarin het zich afspeelt zijn erg mooi. Ondanks dat Jolie een van mijn favoriete actrices is vond ik haar hier een beetje irritant. Ik heb haar beter gezien.

Moest wel even mijn aandacht erbij houden. Toch een 3,0.

avatar van Decec

Decec

Ik vond een goede Thriller/Romantische film...

Bekende acteur Antonio Banderas en

actrice Angelina Jolie spelen zeer goed...

Mooi verhaal...

Prachtig achtergrond muziek..

Zeker een geweldige sfeer...

Wel een mooi HD kwaliteit voor commerciele zender SBS6!

avatar van K. V.

K. V.

Deze erotische thriller eens bekeken, al viel het erotische zeker nog mee hoor Het is geen flitsend verhaal, maar was boeiend van begin tot einde. De acteerprestaties waren van beiden even goed. Tevens konden ze hun troeven goed uitspelen in deze film .

Voor de rest bevatte de film redelijk wat zomerse muziek, dus ideaal voor een luie, zomerse dag.

'k had geen verwachtingen bij deze film en zo viel hij goed mee. Geen echte topper, maar zeker ook geen afrader. Goed om eens mee te pikken als hij op tv komt.

avatar van Insignificance

Insignificance

Goedkoop melodrama, zoals de film zelf al snel stelt. Als thriller is het in ieder geval een compleet fiasco. Banderas zou met z'n accent e.d. nog wel iets moeten kunnen bewerkstelligen binnen deze theatrale setting, maar de film neemt zo weinig tijd om iets op te zetten, dat alles al snel ondersneeuwt en het een dwaze toestand wordt. Wat Jolie en haar lippen hier aan het doen zijn, is beneden alle peil. Idem voor Cristofer met belabberde muziekkeuzes, vervelende slow motions en irritant geknip. Het verhaaltje wordt ook nog eens alleen maar belachelijker. Rotzooi.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik ben niet echt overtuigd maar ik vond het ook geen hele slechte film. Eerst maar het negatieve: ik ben sowieso al niet zo'n fan van het acteerwerk van zowel Jolie als Banderas en ook in deze film vond ik ze niet echt overtuigend alhoewel ze wel goed gecast zijn.

Jolie komt altijd heel goed over als ze een personage met een zieke geest moet weergeven maar ik vond haar in deze film erg matjes overkomen. Ze komt als een leeg hulsel over en ze laat je niet meevoelen in haar drijfveer om mannen op deze manier te bedonderen. Banderas is hier wel helemaal op zijn plaats als gepassioneerde Latin Lover die opeens veranderd in een hondstrouwe echtgenoot en ik vond hem zeker wel beter overkomen dan Angelina Jolie maar toch vond ik hem niet echt geweldig.

Qua verhaal had ik wat meer over de achtergrond van "Julia". Het wordt wel verteld maar ik had de emotie van de drijfveer er meer van willen zien. Ze blijkt dus toch niet zo koudbloedig te zijn aangezien ze toch verliefd word op Luis dus hoe heeft ze zover kunnen komen.

De sfeer en de setting vind ik wel heel erg mooi neergezet. Het ziet er allemaal heel mooi uit. En natuurlijk de erotische scènes. Die zijn prachtig om te zien. Door de laatste twee punten kan ik hier geen onvoldoende voor geven maar ik vind het zeker geen uitblinker.

scorsese

Tegenvallende film waarin een Cubaanse koffiehandelaar trouwt met een Amerikaanse vrouw. Het mysterieuze verhaal begint alleraardigst maar de plotwendingen die volgen zijn nogal gemakkelijk en voorspelbaar. Ietwat langdradig, maar wel een aardig Zuid-Amerikaans sfeertje. Angelina Jolie en Antonia Banderas vormen een mooi koppel en hebben hier samen dan ook aardig wat bed-scenes.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

rare film dit.

De film start als een romantische film, gaat dan over naar drama, dan naar erotisch drama, dan naar een achtervolgingsfilm, dan naar een erotische thriller, dan naar een thriller om uiteindelijk weer een romantisch drama te worden. In de film is geen lijn te trekken en word dan ook enkel omhoog gehouden door Banderas en Angelina Jolie op haar (op het gebied van mooi zijn en de mannelijkheid prikkelend) hoogtepunt. Op zich blijft het nog wel kijkbaar maar ze hadden misschien de nadruk nog meer op Jolies personage moeten leggen terwijl nu het standpunt meer uit Banderas-personage kwam. Dan had je echt een verscheurend drama over dillema's kunnen krijgen in een speciaal kader en dat had Original Sin mogelijk tot een betere film gebracht.

avatar van Mike 1984

Mike 1984

Vind er eerlijk gezegd weinig thriller aan. Wat erotiek, heel licht dan, en vooral veel drama. Ik had moeite om mijn ogen open te houden. Hoewel het goed geacteerd is en op zich best een goed verhaal is, word het te slap uitgespeeld... Valt dik tegen voor mij

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Prima filmpje dat inmiddels alweer 15 jaar oud is. Ik ben niet zo'n fan van Banderas maar hier deed hij het toch aardig samen met Jolie. Een vermakelijk verhaal vol met erotiek, list en bedrog en leuke wendingen. Helaas zitten er hier en daar wat gaten in het plot maar ik heb me er toch prima mee vermaakt. Leuk!

Tarkus

Tarkus schreef:

De film kwam nogal traag op gang. Maar na een tijd blijf je toch geboeid kijken, het verhaal krijg een interresante wending en vanaf dan blijf je geboeid door het verhaal.

Het doet wel een beetje aan Zorro denken, al is Antonio Banderas hier zeker niet de held. Maar Agelina Jolie des te meer de femme fatale.

De acteerprestaties van de beide hoofdrolspelers zijn goed, zoals je van hen mag verwachten.

Al bij al is de een best onderhoudende thriller, voor een avondje leuk filmplezier.

Ook deze film is me opnieuw bevallen.

Topcast vooral !!

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2098 stemmen

Film wordt wat mij betreft gemaakt door Jolie. Banderas is zeer matig, plotje stelt weinig voor, sfeertje is verder wel prima. Maar toch keek ik elke keer weer uit naar de volgende scène, om Jolie weer van het scherm te zien afspatten.

avatar van AnyaH

AnyaH

Een spannende en erotische thriller. Ik ben geen fan van Angelina Jolie, maar in combinatie met Antonio Banderas was ze te doen. Luis hoopt op de echte liefde en hij wordt bedot door Julia. Tja, wel beetje stereotypisch, man stapt in de valkuil van mooie bedriegster en tuint er met open ogen in. Hij wordt smoorverliefd en blijft erg lang hopen op een goede afloop. Op een gegeven moment raken ze aan elkaar gewaagd en is de strijd spannend. Tot kort voor het eind kan de afloop nog alle kanten uitgaan. Uiteindelijk worden ze het perfecte bedriegerskoppel. Verwacht niet teveel diepgang (spreekwoordelijk gezegd), dan is het een leuke film voor de verandering!