ad
  • 8.105.306 stemmen

Original Sin (2001)

Thriller / Drama | 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Genre: Thriller / Drama

Speelduur: 116 minuten / 118 minuten (unrated version)

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Michael Cristofer

Met onder meer: Antonio Banderas, Angelina Jolie en Thomas Jane

Releasedatum: 8 mei 2001

Over Original Sin

"This is not a love story – it's a story about love."

Cuba, eind 19e eeuw. Luis Antonio Vargas, een rijke koffiehandelaar, heeft besloten om een Amerikaanse vrouw te trouwen. Wanneer hij bij de haven aankomt om Julia Russell te ontmoeten, blijkt dat zij niet de gewone vrouw is die hij verwachtte. Blijer dan ooit tevoren begint hij samen met zijn vrouw een nieuw leven. Er blijken echter nog meer verrassingen in het verschiet te liggen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Augusta Jordan

Walter Downs / Billy / Mephisto

Margareta

neo (crew)

boeit ook niet of die goed is,zolang angelina jolie er maar in zit

avatar van Jordy

Jordy

nou je mag d'r hebben

neo (crew)

de film is erg slecht ,maar de aanwezigheid van angelina jolie doet de film veel goed.de plot is te stompzinnig,saai om echt goed te volgen.vond de vorige samenwerking van jolie met de regisseur beter.

avatar van Jordy

Jordy

ik zou het fijn vinden als iemand mij eens uit kon leggen waarom de aanwezigheid van Jolie in een film een positief iets moet zijn...

Zeer vervelende film. Erg knullig gefilmd, matig geacteerd en het flauwekul cliché verhaaltje is nergens spannend. Voor de liefhebbers van Jolie (waar ik bepaaald NIET toe behoor) zitten er nog wat sexscenes in, waardoor de film echter een beetje begint te lijken op een SBS6-softporno film... Anderhalve ster.

neo (crew)

ja zij zorgt ervoor dat een film tenminste nog genietbaar is.stel dat je,ik noem maar wat,ilena douglas de rol in orginal sin van haar over nam,dan zou ik de film helemaal niks vinden.haar uitstraling en uiterlijk zorgt voor een soort van eh goed gevoel in een film,ook als het een slechte is.ik hoop dat je wat aan deze uitleg hebt

avatar van TIGERHEART

TIGERHEART

Ik vind deze film wel mooi maar voor je hem mooi moet vinden moet je hem wel begrijpen en trouwens wie in deze film eerlijk de beste rol speelt is natuurlijk Angelina Jolie want dat moet wel als je een grote fan bent van haar.

avatar van Wouter

Wouter

Tigerheart, zou je je berichten na willen lezen voor je ze post? Dit is om gek van te worden. Wartaal.

Ritalin...

avatar van Brinta

Brinta

Dus als Angelina Joli in een porno film zou spelen, zou ie 5 sterren waard zijn?

Of begrijp ik het niet?

Of begrijp ik het niet?

wat ik bedoelde is dat haar aanwezigheid de film opfleurt,maar dat betekent niet om de film dan hoger te geven.ik heb de film dan ook 2 sterren gegeven en beoordeelt als film.

avatar van manic

manic

Verwachting waren erg laag gespannen. 'k Ben helemaal geen fan van Banderas, maar ik vond hem best goed acteren. En zeker beter dan Angelina, die ik eigenlijk alleen goed vond in Hackers.

Totaal is niet wereldschokkend, maar ook niet slecht. Het naakt van mevr. Jolie is in ieder geval nergens storend

avatar van tovenaar

tovenaar

Ik vind dit echt een verschrikkelijke film die me geen seconde wist te boeien (nou oke een paar seconden dan)

Maar nee.. dit was niet echt op mijn lijf geschreven

gandalf

wat een lang nepverhaal zeg, A. Jolie is misschien wel een hitsig wijf maar ik verveelde me dood tijdens deze film, en er valt trouwens ook niets aan dit verhaal te snappen.

avatar van damon

damon

matig verhaal

mooi gefilmd

wackyboy

Eerste tegenvaller was al dat het verhaal zich in het verleden afspeelt, in het Cuba van de vorige eeuw of zo. Maakt het al wat minder interessant voor mij. Tweede tegenvaller was dat het verhaal van de cliche's aan elkaar hangt, met een typisch Hollywood ending waar alles toch nog goed komt. Wat de reden voor de priester was om zijn nek letterlijk en figuurlijk voor haar uit te steken mag Joost weten. Zeker ook gehypnotiseerd door haar lippen. Is dat trouwens echt of gewoon ingespoten silicone?

De hele film heeft het gevoel van een verfilmd Agatha Christi verhaal en dat is niet echt een compliment. Geen aanrader dus.

wackyboy schreef:

He don't mess with agatha christi. Ik zie geen enkel verband tussen haar fantastische boeken en deze film (dit filmverhaal). Ik heb een hoop Agatha Christie's gelezen en ze hadden stuk voor stuk een beter verhaal.

gandalf schreef:

Okay, lees voor Agatha Christie dan "een Bob Evers boekje".

Kijken wie ik daarmee tegen de schenen trap

avatar van FisherKing

FisherKing

wackyboy schreef:

Okay, lees voor Agatha Christie dan "een Bob Evers boekje".

Nee, he, sublieme, spannende jongensboeken. Ik heb ze verslonden vroeger.

Zeg dan mar lees voor Agatha Christie en Bob Evers Reeks een Bouquet-romannetje ...

FisherKing schreef:

Nee, he, sublieme, spannende jongensboeken. Ik heb ze verslonden vroeger.

Haha, Bob Evers daar haal je wat omhoog zeg, prachtig. Ik geloof dat er wel 80 delen van waren toch? Mij kwets je er in ieder geval niet mee deze film te vergelijken met een Evers verhaal...

wackyboy

Ik zit nog steeds met spanning te wachten op de zich in het kruis getaste Bouquet reeks liefhebbers

avatar van Thriller

Thriller

Zeer matige film. Slechte montage viel met het meest op, maar ook acteerwerk en verhaal blinken zeker niet uit in kwaliteit. Jolie had mijns inziens niets toe te voegen aan de film, hetgeen Jordy ook al meldde. 2*

avatar van Purmerend

Purmerend

Thriller schreef:

Helemaal mee eens, liefde maakt blind zeggen ze wel eens he. Maar om alleen al naar Jolie te kijken is toch al genoeg.

avatar van pietje punk

pietje punk

ikvond het wel een goeie film! alles was mooi aangekleed (vooral jolie ) en ik vond niks mis met het verhaal paar vlinke verassingen, mooi vertelt... nix mis mee! een eerlijk liefdesverhaal!

Zwakke , soms vervelende en onboeiende thriller met twee hoofdrolspelers die rollen spelen waar ze normaal goed in zijn. Bandeiras acteert hier echter verre van goed ( hij is dan ook niet echt een een noemswaardige acteur , zijn beste rollen speelt hij in films zoals zorro en desperado ) maar is wel gepast voor de rol. Jolie is perfect als de " femme fatale ". Enkel een film voor de liefhebbers , want inhoudelijk of filmrechnisch is dit verre van goed.

5 / 10 , en dan ben ik gul

avatar van Ylaise

Ylaise

Leuke film, maar ik ben niet echt objectief aangezien mijn favoriete acteur in deze film speelt: Antonio Banderas.

Nooit geweten dat dit een remake was.....

avatar van mikey

met matige akteerprestaties

geen aanrader 1.5 *

avatar van Moonlight

Moonlight

Het verhaal vond ik opzich redelijk, maar alles veel te voorspelbaar.

Het acteerwerk van angelina jolie was matig, ze kwam bij mij niet geloofwaardig over.

Antonio banderas speelde daarentegen wel ontzettend goed.

avatar van ~Jewel~

~Jewel~

Ik vind dit een goede film, met 2 goede acteurs (Antonio banderas en Angelina Jolie)!

avatar van Nieke

Nieke

Met mijn 3.5* heb ik het gemiddelde al opgetrokken naar 2.5*.

Spijtig dat niet meer mensen dit een gezellige film vinden. Als 'ervaren' videothecaresse weet ik dat soft-erotiek moeilijk te vinden is. In deze film heb je intriges, suspence, drama en inderdaad: erotiek.

Deze film is een aanrader voor elke vrouw die eens wat anders wil zien dan de gemiddelde normale film, en die een verzetje wil in het bestaan van de 'erotische thriller'.

Alleen al omdat het zo'n goed genre is: 3.5*