King of Thieves (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door James Marsh
met Michael Caine, Jim Broadbent en Tom Courtenay

'King of Thieves' vertelt het waargebeurde verhaal over de grootste juwelenroof in de Britse geschiedenis. Tijdens de paasdagen wist een groep bejaarde criminelen de kluis van het bedrijf Hatton Garden Safe Deposit te bereiken en miljoenen buit te maken. Aanvankelijk werd gedacht dat de roof door een groep moeilijk grijpbare supercriminelen gepleegd was.

Een upgrade van The Hatton Garden Job (2017) dus, zo te zien aan de cast.

avatar van de grunt
De tand des tijds krijgt geen vat op Michael Caine.

avatar van Kondoro0614
Michael Caine na 'Going in Style' wederom in een misdaadfilm. Ben benieuwd.

avatar van John Milton
Ik kijk het zonder moeite met deze cast, maar de verwachtingen houd ik laag.

avatar van DreamTech
Prachtig weer zo'n lekkere ouderwetse overval en dan begint de ellende wie krijgt wat en wie bedriegt wie heerlijke film !!

avatar van schumacher
Zalig filmpje me dit was.
Zat goed in elkaar, super toffe cast ook die er echt veel zin in hadden.
Lage score op imdb dat snap ik niet maarja, ik ben het vaker niet eens met die scores daar .

Heel de tijd bleef de film boeien vooral hoe ze elkaar in de zak willen zetten en ook hoe ze de inbraak deden enz... bouwde goed op.

Aanrader.

Verassende film.
Had verwacht dat het wat de softe kant op zou gaan maar dat deed het niet en dat maakte het geheel, met wat aardige ouderdomsgrappen overgoten, tot een aantrekkelijke film.

Michael Cain (Fan) word ouder, maar dat weet hij goed te gebruiken. Hoop dat hij nog wat mooie films mag maken. Zelfde geld voor Jim Broadbent die ik niet eerder op deze manier zag. Speelt altijd een beetje goedzak (Maar waarschijnlijk heb ik een paar rollen gemist) en in deze film duidelijk niet.

Ik vond hem beter dan de film Going in style, (Michael Cain, bankroof, hallo). Misschien een klein beetje graadmeter. Misschien ook niet, ander verhaal, cast, enz.

Veel kijkplezier.

avatar van mcdaktari
Dit zie ik graag, waargebeurde verhalen die verfilmd worden. En zeker als een groep oudere criminele een kraak zetten, en niet zo maar eentje, maar de grootste uit de Britse geschiedenis. Ook nog een leuke cast. Aan de cast ligt het dan ook niet , want er word degelijk geacteerd. Maar om nou te zeggen dat het een hele beste film is vind ik ook niet het geval. Aardig en meer ook niet. Persoonlijk had ik hier toch wel meer van verwacht. Misschien dat ik er nog eens een keer naar kijk.
O ja, Ik vond op het einde wel leuk dat je de jongere versie van de acteurs te zien krijgt. Of het van alle acteurs is weet ik niet zeker maar Michael Caine was iig wel de echte.

avatar van boemboem27
we hebben het allemaal al eens gezien.
bejaarde criminelen die opnieuw een overval plegen.
geen beste film maar ach was geen verloren tijd.
vermakelijk niet meer dan dat

Niet de beste film.
Er is weinig "Heist" aan. Meer een film waarin bejaarden elkaar zitten uit te maken.
Als je van "Heist" films houdt is dit niet de juiste keuze.

avatar van knusse stoel
Eerlijk, viel ons niet tegen! Een paar oude Engelse heren die een niet herenstreek uit willen voeren.
En laten we eerlijk zijn, 7 van de 10 kijkers hopen dat ze ermee weg komen. Helaas, helaas. De hebzucht schijnt in de mens te zitten, net als de leugen!
En brengt in combinatie met stelen, nooit een goede afloop voor de mensheid. Of wel?
Wij vonden het verhaal aardig bedacht, de uitvoering ook prima en de spanning is aanwezig. Had misschien iets beter gedoseerd kunnen zijn.
Een 7!

avatar van simonfender
Leuke film hoor, heerlijk al die oudere acteurs te zien in een prima verhaal!. Kijkt lekker weg en geen seconde verveeld! Mooi hoor.

avatar van Grindhouse62
Ik vond dit een leuk weg kijkertje. Niets mis mee en is ook nog eens waar gebeurd.

avatar van missl
Charmante film over een overval met oude grappige mannen.

Matige film waarin een aantal mannen op leeftijd in weten te breken in een ondergrondse kluis. Gebaseerd op de grootste Britse juwelenroof is dit echter een vrij standaard heist-movie. De kraak zelf is nogal simpel en niet spannend. Uiteraard is het een plezier om deze cast hier aan het werk te zien, maar ook de personages weten niet echt te boeien.

avatar van Rodger
leuke en vermakelijke film, met humor, drama, en wat actie in een. .heerlijk het bedriegen en dreigen onderling..
3.0 ***

avatar van elayz
Saai, weinig actie, weinig humor. Helaas..