- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
baspls het kijken van slechte films vraagt toch zeker enige moed en doorzettingsvermogen chapeau maar anderzijds beetje jammer jezelf te kwellen hiermee op zo een jeugdige leeftijd.
Blijkbaar is je liefde voor Dario Argento dan zo groot dat je alles wil gezien hebben. Ach ik heb dat ook gedaan bij Lucio Fulci hoewel het duidelijk was dat na The Black Cat het beste er af was. Bij Argento en Carpenter was ik niet zo geduldig, daar heb ik me na een een aantal ontgoochelingen onthouden van verder te gaan in hun oeuvre.
Nu goed je bent een horrorfan of je bent het niet en jij bent duidelijk het eerste
Inderdaad haha. Ook extra zuur als een goede regisseur zo'n lange tijd troep gaat maken, maarja dan kun je het weer van je lijstje vinken
. Ik zal deze week ook weer eens aan Bava beginnen, die wil ik ook helemaal gezien hebben.
P.S.: Alice Sweet Alice/Communion staat ook op het programma 
WardT
-
- 274 berichten
- 3115 stemmen
#15 Circle (2015)
FTV - 87 minuten - Horror / Sciencefiction
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103635.300.jpg?cb=1444973020
Deze zonder al te veel voorkennis gekeken op basis van de toffe poster. De film heeft een geweldig concept, waar helaas niet alles wordt uitgehaald. Ik vond het tof dat je net als de mensen in de cirkel in het duister tast wat hier precies aan de hand is. Je wordt gewoon meteen in het diepe gegooid, zonder verklaringen of achtergrondinformatie. De regisseurs voelen op zich ook goed aan wat het concept interessant maakt, door te focussen op de groepsdynamiek en de onderlinge discussies. Waarop baseer je wie er sterft? Helaas is de invulling hiervan wel erg knullig, met clichématige dialogen en stereotiepe personages. Hoe maatschappelijke thema's als homoseksualiteit, geloof, racisme, leeftijd, etc. erbij worden gehaald is weinig subtiel. Ook zonde is die laatste minuut buiten de cirkel, totaal overbodig. Cool concept, povere uitwerking. 2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
P.S.: Alice Sweet Alice/Communion staat ook op het programma
Haha ik heb goede reclame gemaakt, vergeet ook vooral Spider Baby niet 
#32. The Ghastly Ones (1968) -71 minuten - FTV
Ach ik kan trashy werkjes best waarderen maar op de openingskills na die lekker rauw en gory in beeld worden gebracht (en die niet eens onderdeel uitmaken van het eigenlijke plot) valt hier bitter weinig te beleven. Al het budget werd hier volgens mij in de 18de-19de eeuwse kostumering gestoken. De setting is een oud landhuis maar het is vaak zo duister met slecht beeld en klank gefilmd dat het evengoed een goedkoop bouwvallig hutje kan zijn. Saaie nietszeggende karakters, beetje blote borsten (vooral bij de 'introductie' van de personages), flauw verhaal en veel saaie dialogen en gemekker. De achtergestelde Quasimodo lookalike was misschien nog het interessantste. Nog een paar bloederige en gory momenten kunnen deze rotzooi niet aan een voldoende helpen. Het toont dat HG Lewis niet enkel de eerste maar in de jaren 60 op eenzame hoogte stond in het afleveren van goede gore filmpjes. Zijn imitators tja denk dat ik er verder geen woorden meer aan moet vuil maken.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
#40 Shakma 1990
FTV - 101 min - horror
https://1.bp.blogspot.com/-H-xDGqEcqj8/U2V3jUTiD_I/AAAAAAAABUw/cOZm9hYUmkY/s1600/shakma+1990.jpg
Best onderhoudend horrorwerkje waar de baviaan de show steelt. De rest van de cast is matig ondanks er toch een paar bekenden bij lopen. Het spelletje dat door de volwassenen wordt gespeeld vond ik iets raars en blijkbaar was dat in die tijd ook echt in om te doen. Wel veel van hetzelfde qua spanningskracht : een baviaan die zeer agressief tegen een deur op botst. Ben de tel kwijt geraakt.
De agressieve baviaan zorgt wel voor een paar bloederige momenten. Och...vermakelijk filmpje.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
#26 The Island of Dr. Moreau (1977)
Avontuur / Horror
104 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 50+2= 52 punten)
https://www.dvdtalk.com/reviews/images/reviews/76/full/1432305625_1.jpg
Iedere fan van films zal het wel herkennen, van die films die je al heel lang op je lijstje heb staan maar waaraan je nooit toe komt om te kijken. Dit was er zo één van mij. Nadat ik, in dat jaar van uitkomen, de popcorn-verfilming The Island of Dr. Moreau (1996) had gezien was ik reuze benieuwd naar de versie met Burt Lancaster. Nu stamt het tijdloze verhaal al uit 1896 en is van de Britse schrijver H.G. Wells. De eerste verfilming ervan was Island of Lost Souls (1932). Dat oorspronkelijke verhaal van Wells ging over het ontleden van levende dieren, maar in de film heeft de vivisectie nu plaatsgemaakt voor genetische manipulatie. Dit levert natuurlijk wel minder horror op! Cel-manipulatie met een injectie is nu eenmaal minder angstaanjagend dan het creëren van mensen uit dieren door middel van knip-en plakwerk. Toch heeft het plot maar weinig ingeboet aan de actualiteit en dat terwijl de film alweer enkele tientallen jaar oud is. Alhoewel dat plot natuurlijk nu wel bekender is geworden, door de films die er hun inspiratie uitputte. De acteerprestaties zijn zonder uitzondering ijzersterk. De make-up van de beestmensen komt duidelijk uit de jaren '70 en oogt vooral Planet-Apish. Maar ondanks dat de film dan misschien niet helemaal goed de tand des tijds heb doorstaan, is het wel een film waarvan ik heel erg heb genoten.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#14 The Babysitter (2017) - FTV
https://i.ytimg.com/vi/1IcW6e0ZbyA/maxresdefault.jpg
Leuk geprobeerd maar 'net' wat minder goed gelukt
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#14 The Babysitter (2017) - FTV
(afbeelding)
Leuk geprobeerd maar 'net' wat minder goed gelukt
Die still is anders wel een goede poging om kijkers te lokken 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
#11 The House Where Evil Dwells (1982)
Horror
88 minuten
FTV: 2 (Totaal: 22 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22973.300.jpg?cb=1383516630
Niet al te best.
Gebaseerd op een toneelstuk dat weer is afgeleid van een roman. Misschien was het beter geweest om de roman als uitgangspunt te nemen voor deze film, die erg statisch en toneelmatig aanvoelt. De setting, het acteren en de gebeurtenissen zijn allemaal theatraal en strak vormgegeven. Geen frivoliteit of gewaagde zijsprong in verhaal en film te bekennen. Het oogt en voelt onaangenaam beknellend.
Het verhaal verloopt derhalve lekker overzichtelijk en is op voorhand heel gemakkelijk uit te tekenen van proloog tot epiloog. Het is een voorspelbaar toneelstuk.
Het andere vervelende aspect aan de film is dat het niet echt eng of spannend is. Er is veel opwinding en agitatie te bespeuren bij de personages, maar als kijker vraag je je vooral af waarop deze emotionele staat van zijn is gebaseerd.
Een aantal gebeurtenissen is in de dop trouwens best spannend en eng, maar ziet er in de uitwerking nogal sneu uit. Als een afgehakt hoofd (behoorlijk opwindend, toch?) heel erg lijkt op een onderdeel van een paspop is bij mij een lach dichterbij dan een grimas van afschuw. Geen reden tot paniek. De personages denken daar dus anders over.
De huiveringwekkende climax ontbreekt steeds. Er zijn veel van die scènes die in een grappige anticlimax eindigen. Het verhoogt de griezelfactor van scène en film niet bepaald. En dat zou toch de bedoeling moeten zijn.
Verder bevat de film niet veel noemenswaardigs of het zouden de weinig opwindende sexscènes moeten zijn die met overdreven zoetige romantische inslag en nodeloze uitgesponnenheid het spannende gehalte van de film nog meer verlagen.
Wel noemenswaardig zijn de (zwaard)vechtscènes. Die zien er wel goed uit en maken dat je even blij verrast opveert.
Leuk verhaal. Matige film.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
8. Twilight Zone: The Movie (1983) - 101m. - FTV (Totaal: 8 FTV)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2207.300.jpg
Vier regisseurs laten ons hier 4 (low budget) filmpjes zien waarop ik moeilijk de label horror kan plaatsen, veel te soft en luchtig daarvoor, het is meer voor een breed publiek bedoeld. 2*
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Mijn cover heeft als titel Pinata Survival Island ( ooit is gekocht voor een zacht prijsje...gelukkig)
Nu eindelijk eens een kijkbeurt gegeven 
FTV - 91 min - horror/thriller
http://agniyuva.weebly.com/uploads/7/9/4/1/7941436/979032046.jpg
Dit vond ik nu echt een gedrocht !
Het monster ( een eeuwenoud Piñata beeld dat tot leven komt ) zag er heel belachelijk uit. Hoe kun je nu dit creepy of spannend vinden? Dat het grappig kan overkomen zou eventueel nog kunnen, maar ook op dat vlak weet de film bij mij niet te scoren. Dit is voor mij gewoon prul van de bovenste plank.
Maar wat mij nog het meest stoorde waren de visuele vreselijke irritante beelden die werden getoond vanuit het gezichtsveld van het monster. Soms kunnen dit soort films wel leuk zijn, maar dit was er toch wel over.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
Ja van de meeste van dit soort recente Netflix films zijn de stills beter dan de film zelf 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Horror / Thriller
89 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 52+2= 54 punten)
https://bigdamnspider.files.wordpress.com/2016/03/straitjacket_shadowaxe.jpg
Voor mij vooral tegenvallend deze hagsploitation, het heeft een te mager plot met een al even te voorspelbare twist. Horror-scenes zijn er eigenlijk niet. Behalve dan dat er af en toe eens met een bijl wordt gezwaaid. Deze Grande Dame Guignol viel vooral erg tegen door juist die oudere actrice Joan Crawford. Ik ken haar alleen van "I Saw What You Did" (veel veel leukere film) eveneens van William Castle maar hier overtuigende ze mij in haar hoofdrol absoluut niet. En dat terwijl ze toch een Oscar heeft gewonnen en meerdere keren is genomineerd geweest. Is ook te nadrukkelijk aanwezig en er zijn maar weinig shots zonder haar? Of kwam dat allemaal door de invloed van drank? Daar leek het met haar acteren namelijk wel sterk op! Leuker was de aanwezigheid van George Kennedy (die vier jaar later ook een Oscar zal mogen ophalen) Met dit kleine bijrolletje viel hij wel degelijk al op! De film bezit verder te weinig memorabele scenes of zelfs een gimmick (iets waar Castle toch een ster in was) om er nog iets leuks van te maken. Tja en als de ster van de film het laat afweten, blijf er ook minder over om te genieten.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
82 min
horror/sciencefiction
FTV
http://chi-photography.com/uploads/image/image/thumb_harbinger-down-sci-fi-horror-2015-poster.jpg
Slappe hap.
Van te voren waren mijn verwachtingen al niet te hoog maar dit? Man wat een troep.
Laat ik sowieso maar niet beginnen over het acteerwerk toen ik dit even aan de kant schoof had ik nog gehoopt op een geinig horror filmpje met misschien wat leuke creatures of gore maar nee hoor.
Geen een moment kunnen vermaken met dit werkje. De 82 min leken uren te duren.
1,0*
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
7.
Ik mag de film toevoegen want op IMDB staat er tussen de gengres ook horror 
Dus bij deze: De Griezelbus (2005) 
avontuur/fantasie/horror
90 min
FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/24/Film_poster_De_Griezelbus.jpg
Vet nep man 
Gewoon een geinig filmpje voor tussendoor. Ik moet bekennen zo slecht was het helemaal niet en heb me zelfs aardig kunnen vermaken.
Onnoval is een jongen die gepest wordt door een klasgenootje Gino. Hij kan wraak nemen door een verhaal te schrijven en dit te overhandigen aan de duivel die er dan voor zal zorgen dat zijn geschreven verhaal werkelijkheid word. Best geinig gedaan.
Ook was de sfeer van de film best goed neergezet. Dit viel me eigenlijk gelijk in het begin al op en is zeker een aardig pluspuntje.
Als ik zo denk is dit nog allemaal best duister voor een kinderfilm.
Al met al toch een klein 2,5* voor dit geinig tussendoortje.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
8. XX (2017)
80 min
Horror
FTV
Nadat ik een tijd geleden de film Southbound had gezien wat ook een anthology film is die nog enigszins vermakelijk was en een aantal leuke verhalen had was dit werkje echt vreselijk.
Geen één van de verhalen heeft me kunnen vermaken en de horror ??? heb ik iets gemist?
Alleen het 3e verhaal had dan nog iets van horror in het verhaal maar niet op een goede manier helaas.
Jammer, ik hoop dan de volgende anthology film die ik zal bekijken toch een stuk beter zal zijn dan dit.
1,5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Jammer, ik hoop dan de volgende anthology film die ik zal bekijken toch een stuk beter zal zijn dan dit.
1,5*
Welke anthologie staat erop het programma om nu te gaan kijken? Southbound is natuurlijk wel een bovenverwachting zeer sterke film!
Als tips hieronder nog een paar anthologie -films die ik ook prima vond wegkijken:
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#15 The Legend of Hell House (1973) - FTV
https://supermarcey.files.wordpress.com/2015/05/emeric-belasco-o-sea-michael-gough.jpg
Deze hoek van het horrorgenre was mij toe nu toe volledig vreemd, ik kan deze film met werkelijk geen enkele andere film die ik gezien heb vergelijken. De filmt ademt een erg mysterieus sfeertje uit waar je de volledige speelduur in blijft hangen, de bloederige momenten zijn volledig in dienst van het verhaal en nergens te overdreven. Op deze manier blijft het plot interessant, de sterk spelende cast helpt daar ook aan mee. Daarnaast is de setting fantastisch. Hell House is een ontzettend mooi kasteel wat erg interessant is ingericht, alleen al hiermee zou ik mij de hele film kunnen vermaken.
Deze film was ik zonder tip nooit tegengekomen, je hebt me een nieuw stukje van de wondere filmwereld laten ontdekken, dank alexspyforever 
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
8. Villmark 2 (2015) - 93 min - FTV
14-10-2017 - 16 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/104000/104685.300.jpg?cb=1467537300
En na 12 jaar komt dezelfde regisseur met een vervolg op Villmark.
In ieder geval een betere film dan deel 1 die me veels te vaag, langdradig en goedkoop was.
Nu speelt het zich af in een oude en vervallen psychiatrisch ziekenhuis, die ontmantelt dient te worden door een stel werklieden.
Prachtig gebouw die ook nog eens mooi ligt in de bossen, maar het gebouw heeft ook een verleden bij zich of beter gezegd "in" zich en daar krijgen de werklieden snel mee te maken.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
9. February (2015) - 93 min - FTV
14-10-2017 - 18 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/163000/163956.300.jpg?cb=1498465877
Begint wat moeizaam en ik had niet geheel duidelijk welke kant we op zouden gaan in deze film. Drie verhalen met in elk 1 van de hoofdrolspeelsters. Pa vanaf halverwege toen 1 van de dames een steeds vreemder hoofd kreeg en ook nog ging snijden/steken met een mes (al dan niet onder invloed van de man met de hoorntjes begon het verhaal echt op te leven.
Bovenal heeft de film vooral als pluspunt de sfeer, die volop aanwezig is en die hem net boven de streep haalt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
arno74 maar Adèle is geen horror, das voor mij sowieso al meer inspanning hé 
Daan258 grappig ik denk dat ik de film "De Griezelbus" ooit eens voor mijn neefje en nichtje heb gekocht toen die nog klein waren. Heb die zelf ook eens met hen bekeken. Ik weet er niet meer veel van. Wat kinderhorror betreft vond ik De Zusjes Kriegel toch leuker.
joolstein denk dat jij net als ik Crawford niet graag ziet spelen. Ik zeg niet dat ze een slechte actrice is, maar ze was in het echt ook een heel vervelend en egocentrisch mens. Op een of andere manier lijkt dat in de weinige films van haar heb gezien ook uit te stralen, dat het altijd om haar moet draaien. Maar de film Mommie Dearest heeft mijn visie over haar ook gekleurd. In What ever happened to Baby Jane krijgt ze er flink van langs (van haar aartsrivale Bette Davis die ik een veel betere actrice vind) , daarom alleen al kan ik er van genieten
En gelukkig dat ze in I saw what you did maar een kleine rol had, want anders had ik het wellicht niet zo leuk gevonden. Ben benieuwd wat je van Shanks en Let's Kill Uncle gaat vinden, bizar maar vond die heel vermakelijk. Vooral Shanks vond ik weer zo een film van "waar haalt ie het toch weer!"
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
#11 - Friday the 13th Part 2 (1981) (vrijdag gezien)
FTV
Verenigde Staten
Horror
87 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2993.300.jpg?cb=1398252191
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
Komedie / Horror
104 minuten
FTV: 2 (Totaal: 24 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18375.300.jpg?cb=1415268846
Drie griezelverhalen met daaromheen en tussendoor fijne ironie vertolkt door Vincent Price in een heel aangename rol. Hij vormt samen met John Carradine de rode draad die de drie korte films aaneen rijgt. Erg leuk. De intermezzos vinden plaats in de verrukkelijke atmosfeer van de monsterclub, alwaar glitter, protserigheid en belachelijk uitziende monsters welig tieren. Er is zelfs gedacht aan entertainment. Er komen tijdens de intermezzos een paar leuke bandjes en een bijzonder vermakelijke striptease voorbij. Grappig.
Je zou het niet zeggen, maar de film draait eigenlijk om de drie korte films. Die vallen echter wel een beetje tegen. Ze zijn inhoudelijk weinig bijzonder. Ze zijn niet meer dan aardig. Net leuk genoeg om te blijven kijken. Het zijn verhaaltjes met een pointe. Maar ja, de pointe valt steeds tegen.
De sfeer in de filmpjes is wel goed trouwens. Alle korte films hebben een goeie griezelsetting en worden ondersteund door een stemmige score. De atmosfeer is horrorproof. De inhoud minder.
De combinatie humor en horror valt in het voordeel van de humor uit. Het met ironie doorspekte commentaar en de geestige dialogen tussen Price en Carradine winnen het grandioos van de weinig opwindende griezelfilmpjes.
Harde horror kijk je ergens anders.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#9 Funny Games (1997) - FTV - 108 minuten- 2 punten (15 totaal)
https://www.theyoungfolks.com/wp-content/uploads/2016/03/FunnyGames3.jpg
Op het eerste gezicht lijkt Funny Games een slasher te worden zoals we al zo vaak hebben gezien. Niets is echter minder waar, want de poster en introductie zijn best misleidend. Funny Games is nog eerder een Home-invasion, maar toch ook weer niet.
Een Oosterijks gezin komt aan bij hun vakantiehuisje. Ze worden lastig gevallen door twee opdringerige tieners en dan veranderd hun vakantie in een heuze nachtmerrie.
De combinatie van Opera, metal en geweld doet natuurlijk nogal Argentoësk aan en de opbouw van het verhaal is dan weer erg Hitchcockiaans. De film is ook weer een goed voorbeeld van het Resevoir Dogs-effect. Vrijwel alle schokkende momenten zijn namelijk buiten beeld en toch geeft de film de indruk heel erg schokkend te zijn.
De grap is dat Michael Haneke vind dat hij helemaal geen Horror-film heeft gemaakt. Hij ziet zijn film als een aanklacht tegen de manier waarop geweld in de media wordt gebracht. Vandaar dat het personage Paul ook vaak de vaak de zogenaamde vierde muur breekt om het publiek toe te spreken "Vinden we het nog vermakelijk?".
Al met al is Funny Games een erg aparte film. Enerzijds hebben we het ultra-realistische acteerwerk van Ulrich Mühe en Susanne Lothar en anderzijds de haast komische Paul en Peter die zelfs de vierde muur doorbreken. Al met al een interessante film over sadisme, die ook vrij realistisch is. Als twee jongeren met een golfclub je vakantiehuisje binnen lopen en de heer des huizes kreupel slaan sta je volstrekt machteloos.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
#42 The House with Laughing Windows 1976
FTV - 110 min - horror/mysterie
http://monsterhuntermoviereviews.com/wp-content/uploads/2014/04/HouseWithTheWindowsThatLaughed1.jpg
Tja, bizar filmpje om te beoordelen. Het verhaal komt erg traag op gang en weet zeker in het eerste uur niet te beklijven. Mijn aandacht verslapte door deze tergende trage opbouw en door heel het mysterieus gegeven die rond de film verweven zit. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik door mijn slappe aandacht achteraf toch hier of daar wat gemist heb ( ook geen enkele ondertitels zullen hier ook geen goed aan doen). Zo beland ik op een gegeven moment bij het laatste half uur waarbij mijn aandacht plots in stijgende lijn gaat en warempel tot constatering komt dat je toch naar een speciaal interessant filmpje zit te kijken die achteraf misschien wel wat meer aandacht verdiende in het eerste uur. De plottwist is inderdaad grandioos en het slot zet de kijker zelfs twee keer een hak. Toevallig deze week Sleepaway Camp voor het eerst gezien en ja...het slot heeft er iets van weg. Al vond ik de eindscène in Sleepaway Camp wel meer impressie vol met dat eindshot. Dit is een film die gezien mijn kijkervaring een tweede kijkbeurt zou verdienen. Liefst met Nederlandstalige ondertitels. Weet niet als je deze met ondertitels kunt kopen? Al zou met ENG sub ook al goed zijn. Oja, de titel van de film mag je letterlijk nemen en ik vond dit net wel knap weergegeven. Eenvoudig oud huisje met een subtiel visueel gegeven en geen griezel gedoe of wat anders.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Komedie / Horror
104 minuten
FTV: 2 (Totaal: 24 punten)
(afbeelding)
Drie griezelverhalen met daaromheen en tussendoor fijne ironie vertolkt door Vincent Price in een heel aangename rol. Hij vormt samen met John Carradine de rode draad die de drie korte films aaneen rijgt. Erg leuk. De intermezzos vinden plaats in de verrukkelijke atmosfeer van de monsterclub, alwaar glitter, protserigheid en belachelijk uitziende monsters welig tieren. Er is zelfs gedacht aan entertainment. Er komen tijdens de intermezzos een paar leuke bandjes en een bijzonder vermakelijke striptease voorbij. Grappig.
Je zou het niet zeggen, maar de film draait eigenlijk om de drie korte films. Die vallen echter wel een beetje tegen. Ze zijn inhoudelijk weinig bijzonder. Ze zijn niet meer dan aardig. Net leuk genoeg om te blijven kijken. Het zijn verhaaltjes met een pointe. Maar ja, de pointe valt steeds tegen.
De sfeer in de filmpjes is wel goed trouwens. Alle korte films hebben een goeie griezelsetting en worden ondersteund door een stemmige score. De atmosfeer is horrorproof. De inhoud minder.
De combinatie humor en horror valt in het voordeel van de humor uit. Het met ironie doorspekte commentaar en de geestige dialogen tussen Price en Carradine winnen het grandioos van de weinig opwindende griezelfilmpjes.
Harde horror kijk je ergens anders.
Ik kan me die strip-tease nauwelijks herinneren hoewel daar meestal over wordt gesproken als men het over deze film heeft. Ik moet daarentegen altijd denken aan de song "I'm just a sucker for your Love" 
baspls kun je aub de link plaatsen naar de film zelf en de speelduur bedankt 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
FTV - 90 min - horror
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2010/12/bloody_moon_2.jpg
Rommelig verhaal dat vooral naar het einde toe chaotisch wordt uitgewerkt.
Het motief van de killer lijkt mij toch heel duidelijk. Er zitten een paar leuke kills bij en het moordmysterie is wel leuk om te volgen. Al zitten hier en daar toch wel wat hiaten rond de uitvoering van de moorden. Helaas zorgt het onlogische vergezochte slot voor een onbevredigend gevoel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.