- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
11. Gremlins (1984)
Verenigde Staten
RW, 106 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/821.300.jpg?cb=1381093056
Het blijft een leuk filmpje. Natuurlijk is het kinderhorror, het script is niet al te veel soeps, en het duurt drie kwartier voor dan ook eindelijk de eerste gremlin gespot wordt. Maar de anarchistische relmonstertjes zijn leuk gemaakt en blijven vermakelijk om naar te kijken. En met een beetje jeugdsentiment erbij, dan heb je verder niet heel veel plot of logica nodig om het naar een krappe voldoende te tillen. Heel veel verder naar boven verdient de film dan ook weer niet, want echt goed is dit ook absoluut niet. Maar een verhoging naar 3.0* kan er wel vanaf.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
12. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)
Verenigde Staten
RW, 123 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/357.300.jpg?cb=1444468359
Interview with the Vampire is een vampierenfilm op z'n anti-Nosferatu's. Hier geen misvormd, kaal, bleek spook dat al bloedzuigend de bevolking terroriseert; nee, hier zijn de vampieren welgeklede, ijdele dandy's die op sensuele wijze hun eveneens welgeklede, welbeboezemde slachtoffers leegzuigen. Het grootste deel van de film is een verhaal-in-het-verhaal, waarin de titelvampier Louis (Brad Pitt) zijn geschiedenis uit de doeken doet. En dat is best een leuk gebracht verhaal. Hoe hij zo'n tweehonderd jaar geleden zelf vampier werd door toedoen van Lestat (Tom Cruise), zijn avonturen in (met name) het Louisiana van zo rond 1800 en het Parijs van, tja, ergens later in de 19e eeuw - maar ook de morele problemen die Louis heeft met zijn vampirisme, in tegenstelling tot Lestat. Het vampiersmeisje Claudia was ook een leuke toevoeging. Het is vampieren op z'n Hollywoods, maar wel op een vermakelijke wijze, al duurt het wel een tikje lang - maar deze rewatch viel me zeker niet tegen. 3.5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
#12 - Saw III (2006)
RW
Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller
113 minuten (unrated version)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/36000/36899.300.jpg?cb=1363082649
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
baspls kun je aub de link plaatsen naar de film zelf en de speelduur bedankt
Ik dacht dat deze challenge de speelduur niet relevant was? Heb het bij mijn vorige registraties ook niet vermeld.
WardT
-
- 274 berichten
- 3115 stemmen
#16 The House of the Devil (2009)
FTV - 95 minuten - Horror / Mystery
https://www.moviemeter.nl/images/cover/49000/49837.300.jpg?cb=1414526299
Aardig, maar ook een gemiste kans. De jaren '80-sfeer en visuele stijl wordt zeer vakkundig neergezet door West, helaas vergeet hij ook zoveel aandacht aan het neerzetten van een goede horrorfilm te besteden. Het sfeertje, de visuele stijl en zeker ook de sterke muziek zijn allemaal dik in orde, maar voor de rest biedt de film te weinig. In het eerste uur van de film gebeurt er echt helemaal niets. Een trage opbouw ligt mij normaal gesproken wel, maar geef dan wel alvast een paar speldenprikjes om de aandacht vast te houden. Mijn grootste bezwaar is echter de climax zelf, erg flauw allemaal en visueel ook pover. Het einde is bovendien een slappe ripoff van Rosemary's Baby. Had veel meer ingezeten. 2,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik dacht dat deze challenge de speelduur niet relevant was? Heb het bij mijn vorige registraties ook niet vermeld.
Speelduur is niet belangrijk voor de punten neen, het is gewoon om te zien dat de minimumduur 40 minuten is. Omdat iedereen het doet vraag ik je die kleine moeite te doen 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Speelduur is niet belangrijk voor de punten neen, het is gewoon om te zien dat de minimumduur 40 minuten is. Omdat iedereen het doet vraag ik je die kleine moeite te doen
Ooh vandaar. Ik dacht al waarom vermeld iedereen dat haha. nee is goed ik zal er rekening mee houden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#33. Placer Sangriento (1967) aka Feast of Flesh/The Deadly Organ - 71 minuten - FTV
https://thetelltalemind.files.wordpress.com/2016/10/feast-of-flesh-1.jpg
De enige horror in deze slaapverwekkende film is het masker en de handschoenen die voor klauwen moeten doorgaan van de killer. Mundo Depravados was misschien ook niet geweldig maar deed tenminste toch iets leuks met met de mooie aanwezige vrouwen. Hier is het beetje paraderen in bikini op het strand wat dansen in de disco, veel gezever en af en toe een scène met de moordenaar die zijn slachtoffers drogeert en ze met behulp van orgelmuziek naar zich toe lokt. Je krijgt nauwelijks wat te zien. De alternatieve titel Feast of Flesh doet die naam weinig eer aan.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2551 stemmen
#2. The Crucifixion (2017) - 92 minuten - FTV.
Review, teleurstellende film van Xavier Gens. Bijzonder clichématig.
#3. Annabelle: Creation (2017) - 109 minuten - FTV.
Review, in alle opzichten beter dan het vorige deel dat echt een verschrikking was.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Horror
96 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 54+2= 56 punten)
http://www.cvltnation.com/wp-content/uploads/2016/10/wizard-of-gore-1968-e1476751713594-700x394.jpg
"What is real? Are you certain you know what reality is?"
Als je "The Wizard of Gore" in één woord moest omschrijven dan was dat het woord; "Fun"
Want ondanks dat er genoeg vragen onbeantwoord blijven, er onmogelijk grote plotgaten zijn en de snelle montage, jump-scares of goed acterende cast ontbreken, is dit vooral dikke pret! Het is een een typische Herschell Gordon Lewis film en mensen die bekend zijn met het werk krijgen vanaf het eerste moment waar ze op hoopte. De film schakelt daarna veelvuldig heen en weer tussen de hoofdrolspelers Sherry Carson, een host van een talkshow, en haar vriend Jack die proberen meer te weten komen over de moorden en Montag the Magnificent die tijdens zijn optredens de ene na de andere vrouw verminkt. En die Gore is verdorie erg indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat de film al uit 1970 komt. Dit is duidelijk Godfather of Gore op zijn best! En dan het einde... tjonge, wat een einde...Alle vragen die jij als publiek wil stellen over de plotgaten en zo, komen rechtstreeks uit Sherry Carson mond. Lewis toont hiermee dat hij dus best wel weet dat er dingen niet kloppen! En dan heeft hij ook nog een andere verrassing!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#28 The Wizard of Gore (1970)
Horror
96 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 54+2= 56 punten)
(afbeelding)
"What is real? Are you certain you know what reality is?"
Als je "The Wizard of Gore" in één woord moest omschrijven dan was dat het woord; "Fun"
Want ondanks dat er genoeg vragen onbeantwoord blijven, er onmogelijk grote plotgaten zijn en de snelle montage, jump-scares of goed acterende cast ontbreken, is dit vooral dikke pret! Het is een een typische Herschell Gordon Lewis film en mensen die bekend zijn met het werk krijgen vanaf het eerste moment waar ze op hoopte. De film schakelt daarna veelvuldig heen en weer tussen de hoofdrolspelers Sherry Carson, een host van een talkshow, en haar vriend Jack die proberen meer te weten komen over de moorden en Montag the Magnificent die tijdens zijn optredens de ene na de andere vrouw verminkt. En die Gore is verdorie erg indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat de film al uit 1970 komt. Dit is duidelijk Godfather of Gore op zijn best! En dan het einde... tjonge, wat een einde...Alle vragen die jij als publiek wil stellen over de plotgaten en zo, komen rechtstreeks uit Sherry Carson mond. Lewis toont hiermee dat hij dus best wel weet dat er dingen niet kloppen! En dan heeft hij ook nog een andere verrassing!

Is dit volgens jou zijn beste? Ik blijf altijd twijfelen tussen deze en Blood Feast 2. Je kan niet ontkennen dat HG Lewis gewoon een genie was: laag budget, beperkte middelen, relatief korte tijdsduur, geen grote namen, weinig draaidagen en toch schitterende gore (voor de tijd) en films met geweldige concepten afleveren (ok dat laatste is subjectief maar toch). Vooral Wizard vond ik echt wel knap bedacht met zowel hypnose en necromantie. Wordt voor mij een leuke revisit later deze maand.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Is dit volgens jou zijn beste? Ik blijf altijd twijfelen tussen deze en Blood Feast 2.
Blood Feast 2 heb ik nog niet gezien! Maar tot nu toe is dit de meest bloederigste die ik van H.G. Lewis heb gezien. Een lijstje met de films die ik gezien heb en de score:
The Wizard of Gore 4*
The Gruesome Twosome 4*
Two Thousand Maniacs! 3,5*
Blood Feast 3*
She-Devils on Wheels 2,5*
A Taste of Blood 2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Blood Feast 2 heb ik nog niet gezien! Maar tot nu toe is dit de meest bloederigste die ik van H.G. Lewis heb gezien. Een lijstje met de films die ik gezien heb en de score:
The Wizard of Gore 4*
The Gruesome Twosome 4*
Two Thousand Maniacs! 3,5*
Blood Feast 3*
She-Devils on Wheels 2,5*
A Taste of Blood 2*
Kan me ook wel grotendeels vinden in die waardering. Gruesome Twosome vind ik minder sterk dan Wizard maar qua vermakelijkheid vind ik ze eigenlijk even goed (vooral dankzij de geweldige Mrs Pringle). The Gore Gore Girls gaat je ook liggen (goede gore wel minder dan Wizard en ja zelfs naakt) al vind ik de protagonist nogal een beetje een klier. Blood Feast 2 heeft eigenlijk alles wat jhet origineel ontbeerde (leuke karakters en humor, goede gore en ook weer naakt haha).
Ik zou ze als volgt klasseren:
1) Blood Feast 2
2) The Wizard of Gore
3) The Gruseome Twosome
4) Two Thousand Maniacs
5) The Gore Gore Girls
6) Color me Blood Red
7) Blood Feast
8 ) Something Weird
9) She-Devils on Wheels (hoewel geen horror)
10) A Taste of Blood
11) Monster a Go-Go
Van de 5 die je nog niet hebt gezien zijn op de laatste na wel films die je toch 1 keer moet hebben gezien
Enkel die laatste 2 vond ik echt verschrikkelijk.
Van zijn niet-horror raad ik vooral Moonshine Mountain (1964) en The Girl, the Body, and the Pill (1967) aan.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
#29 Headless (2015)
Horror
85 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 56+2= 58 punten)
http://2.bp.blogspot.com/-IPph-ajWV5U/VmqJocqtoMI/AAAAAAAAE34/wVBD7kmsge0/s1600/2.png
Een paar van personages uit de film Found (2012) kijken ergens in het midden naar een film. Naar een crowfunding bestaat die film opeens dan ook echt! En gaat over een krankzinnige killer met een masker van een schedel. Het is 1978 en die maniak heeft er plezier in om vrouwen te vermoorden op de meest brute manieren. Daarnaast wordt hij vergezelt door Skullboy dit is het stemmetje in het hoofd van de killer, zijn onderbewuste, die zegt wat hij moet doen. Dit kleine jongetje is de jeugdtrauma waardoor hij is wat hij is. Geen van beide praat, wat de film nog dreigender en verontrustender maakt. Maar ondanks dat de film vol zit met Horror zoals het letterlijk baden in bloed, het oppeuzelen van ogen, schedel f*cking en andere verminkingen, is het eigenlijk een vrij zielig verhaal over een jongen die nooit liefde heeft gekregen! En door deze achtergrond informatie van de killer komt denk ik de film toch iets heftiger binnen. De film zelfs oogt als één grote hommage aan de smerig, vieze en gore Grindhouse-films van de jaren '70 en begin jaren '80. En regisseur Arthur Cullipher die daarnaast ook alle special effects heeft gemaakt is duidelijk een fan van het genre. Headless is een goede karakteristieke moderne slasher en laat zonder enige twijfel een nare smaak achter in je mond.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#21 Gerald's Game (2017) - 103 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115024.300.jpg?cb=1505986743
Wat ik van dat Netflix de laatste tijd heb gezien zijn best wel leuke filmpjes.
Ook deze, niet groots of absolute top, maar gewoon een aardig tussendoortje.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#22 Killing Ground (2016) - 88 minuten - FTV - IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111316.300.jpg?cb=1484647594
Dit soort filmpjes liggen mij wel, meer thriller dan horror maar met een horrorscenario.
Prima mee vermaakt, goede film! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#34. Freaks (1932) - 64 minuten - RW
https://fourthreefilm.com/wp-content/uploads/2015/03/freaksdinnerscene-e1426726200500.jpg
Hoewel ik deze film nu toch enkele keren heb gezien, heb ik hier blijkbaar nog geen stem aan gegeven noch een recensie geschreven, bij deze dus. De film is amper een uur lang en er is sprake van dat deze aanvankelijk een half uur langer was geweest. Wellicht waren enkele scènes dan toch te schokkend voor het publiek van de jaren 30 dat er flink in moest geknipt worden. Hierdoor blijft er uiteraard nog weinig horror over, al blijft de eindscène wel lekker huiveren. Neen, dat half uur extra was niet nodig geweest om een degelijk verhaal neer te zetten alsook een degelijke achtergrond te geven aan de belangrijkste personages. Wat natuurlijk het sterkste punt van de film is dat je hier met echte mensen hebt te doen met een lichamelijke beperking of afwijking, geen monsterpakjes of make-up. De meeste verdienden ook in het echt hun brood met circusacts of freakshows. Hoewel we eigenlijk maar glimpen krijgen te zien van die acts (wellicht werden deze er uit geknipt) twijfelt niemand er aan dat ze ondanks hun beperkingen tot heel wat in staat waren. Maar vooral omdat ze aan elkaar hangen en het voor elkaar opnemen ga je als kijker (ik dan toch) volop met hen gaat sympathiseren. Dit wordt enerzijds goed weergegeven door de wraakactie aan het einde en anderzijds de gobble gobble song tijdens het nephuwelijk. Het is gewoon fantastisch hoe ze ondanks hun verschillen als een goed geoliede machine functioneren en niemand van hen in de kou zouden laten staan. De beste Freaks film zeker wel. Cinematografisch is The Elephant Man misschien een sterkere film, maar van het verhaal klopt weinig als je een beetje leest over de echte Elephant Man. Daarom is het geen slechte film, maar vind Freaks op alle vlakken wel superieur, echter en oprechter.
Hopelijk dat je de film in die optiek nog eens een nieuwe kans geeft baspls.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BNDIxMmNjMWEtNzJiYi00MDg4LTkxOWMtNTk1ZGQyM2RlMDljXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1MjUzMDA@._V1_.jpg
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
2016
86 Min
FTV
"One of the best Horror Movies of the last years"
Ja, ok, hoort er zeker in thuis.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/245000/245525.300.jpg?cb=1492808522
De beperkte cast doet het i.i. geval zeer goed en het aanvankelijk kleine plot wordt toch stelselmatig dieper uitgegraven en kent een goede opbouw. Het verhaal loopt vrij vlot, aanvankelijk meer mysterieus en later meer visueel, met over de hele lijn een lekkere autopsie als rode draad. Gepaard met visueel en auditief een sterke mysterieuze sfeercreatie, redelijke spanningsboog en kleine schrikmomentjes, levert dit een vrij sterk geheel af.
Op naar een vervolg bij de volgende lijkschouwer...
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
26. Wolfen
1981
115 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15873.300.jpg?cb=1395996533
Thriller met eco-boodschap in een licht horrorjasje
Finney doet het goed en het verhaal heeft wel wat te vertellen rond die Indiaanse mythe en de gedaantewisselingen. Echter vond ik net hier, het middenstuk wat saai en het einde wat snel afgelopen. De sfeer zat er best goed in, allemaal lekker mysterieus gehouden, en het zicht vanuit wolfperspectief vond ik zeker niet slecht. Voor de rest is vooral dit mysterieuze de horrortrekker want behalve enkele snel afgebeten lichaamsdelen en kleine shots aan het begin en het einde is er verder niets te zien.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
1975
89 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/39000/39823.300.jpg?cb=1430480709
Ook hier de zoals gekende sterke sfeeropbouw en prachtige setting weer aanwezig. Net al bij elk vorig deel, telkens iets meer belang naar de personen in het verhaal en steeds minder naar de nog steeds sterk ogende Blind Dead. Voor mij samen met deel 1 het beste uit de reeks en vooral het meest vlot lopend verhaal.
Dat ik die box een paar jaar heb laten wachten alvorens te zien 
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
10. The Purge: Election Year (2016) - 105 min - FTV
15-10-2017 - 20 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/363000/363649.300.jpg?cb=1477304088
En deel 3 alweer van The Purge-serie.
Deel was aardig, deel 2 was beter en dit deel zit een beetje tussen 1 en 2 in.
Vooral een lading geknal en of het nu echte Horror was of niet...
Op naar deel IV, want aan het eind was er toch weer een draadje om een nieuw deel te rechtvaardigen.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
11. The Watcher (2016) - 89 min - FTV
15-10-2017 - 22 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/817000/817311.300.jpg?cb=1483959161
Oogt ietwat goedkoop, maar komt er behoorlijk goed mee weg.
Koppel heeft dan eindelijk het huis van hun dromen gekocht, maakt kennis met de naaste buurt en dan ontstaan er problemen. Ze krijgen ongewilde post toegestuurd en ze krijgen het verhaal te horen over de vorige bewoners.
Geen gorigheid, geen viezigheid, geen gruwelijkheden, maar wel spannend.
Dat de twist op het laatst dan wel heel erg lijkt op die van Primal Fear (1996) mag voor mij de pret niet meer bederven.
WardT
-
- 274 berichten
- 3115 stemmen
FTV - 92 minuten - Horror / Thriller
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2460.300.jpg?cb=1478001174
Het eerste deel is natuurlijk een klassieker en een van mijn favoriete slashers. Dit tweede deel is toch wel een stapje terug. Dit komt met name doordat de film precies verder gaat waar het eerste deel eindigt. We krijgen dan ook niet de heerlijke rustige opbouw van het eerste deel, maar zitten eigenlijk meteen in de actie. Michael Myers is bovendien een stuk prominenter aanwezig, waardoor het wat voorspelbaarder wordt hoe hij te werk gaat. Het einde is ook een stuk over the top. Toch blijft er genoeg genieten. De killscenes zijn vaak wel gewoon vakkundig opgebouwd en Michael Myers blijft een heerlijke, ijzige psycho. Nooit rennen, nooit praten, gewoon loeren en vastberaden op je prooi af. Ook al is dit een vervolg een stuk minder, is het nog steeds gewoon een spannende slasher. 3*
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#13. What Lies Beneath (2000) - 130 minuten - FTV
#14. Freaks of Nature (2016) - 92 minuten - FTV
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
#13 - I Spit on Your Grave (2010)
RW
Verenigde Staten
Horror / Thriller
108 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66059.300.jpg?cb=1488220795
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
#7 It (2017)
135 minuten
FTV
https://i2.wp.com/uglyexistence.com/wp-content/uploads/2017/03/Capture-1.png?fit=820%2C388
"It's summer! We're supposed to be having fun! This isn't fun, it's scary and disgusting."
Zoals zovelen heb ik ook slapeloze nachten overgehouden aan de tv versie van It. Na het terugzien van die film, vele jaren later, valt op hoe tam die versie was en het vooral Tim Curry was met zijn performance die de film zo eng maakte. Nu is opnieuw een versie gemaakt van het geweldige boek van Stephen King.
In deze versie van It kunnen de makers meer laten zien. Meer bloed, meer horror en een hoop scheldwoorden. De film heeft niet echt een hele lange opbouw. En deze film bewijst dat je dat niet altijd nodig hebt om de kijker zo betrokken mogelijk te laten zijn. Knap hoe de schrijvers hun personages aan ons voorstellen zonder er een hele lange tijd aan te besteden. Het meest knappe daaraan is nog wel dat het ook helemaal niet uitmaakt of je bekend bent met het bronmateriaal of de vorige film. Helaas lijkt het zo af en toe wel alsof het verhaal een beetje rondom de spannende/enge momenten heen zijn gebouwd, en niet andersom. Dat maakt dat de film vooral uit fragmenten lijkt te bestaan en af en toe wat terug wordt gegrepen naar het verhaal. Ook jammer dat er van karakter uitdieping weinig sprake is. Daardoor krijg je niet echt een feeling met de personages en komt de climax daardoor nogal zwak over. Dat neemt niet weg dat It gewoon een heel vermakelijke film is en het je de gehele speelduur weet te boeien en je de stuipen op het lijf weet te jagen. Want als It aan iets geen gebrek heeft, zijn het enge en/of spannende momenten en heel wat jump scares.
De kids acteren er lekker op los. Het is duidelijk dat ze met plezier aan de film hebben gewerkt. Maar het is toch weer de acteur die Pennywise speelt, die de show steelt. Bill Skarsgård zet hier een ontzettend creepy versie van de clown neer.
Met de production design zit het heel erg goed. Het tijdsbeeld van de late jaren 80 komt erg goed over. Ook het gebruik van een lekkere soundtrack helpt mee in het creëren van de juiste sfeer. Camerawerk en belichting ziet er erg verzorgd uit. Al had ik ik het fijner gevonden als het nog donkerder gefilmd was.
Had het verhaal iets meer om het lijf hebben gehad was dit een veel betere film geworden. Al is It verre van slecht en is het een erg vermakelijke horror/thriller geworden. Ik kijk dan ook zeker uit naar het tweede deel.
3.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#35. Seeds (1968) - 78 minuten - FTV
Ik had beter moeten weten met Milligan. The Ghastly Ones was al bagger en deze Seeds is van een even belabberd niveau. Alweer begint de film met een scène die niets te doen heeft met de rest van de film. Eigenlijk is dit een gelijkaardig verhaal als The Ghastly Ones, in een huis met een erfenis en iemand die de erfgenamen vermoord op een nogal saaie manier. Focus is ook weer op saaie dialoog, geruzie en geschreeuw en redelijk veel seks die vaak in close-up wordt gefilmd en daardoor saai en smaakloos overkomt. Ach het was een heel klein beetje vermakelijker dan die andere.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Horror / Thriller
89 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 58+2= 60 punten)
https://cerebrin.files.wordpress.com/2010/02/captura-1.png
Demons of the Mind is best een uitdaging om te beoordelen, want ik kan maar niet besluiten of ik de film nu slim in elkaar vind steken, vrij ambitieus is of dat hij domweg gewoon slordig is. Het verhaal is een vreemd troosteloos verhaal over abnormale psychologie en vindt plaats in de voor Hammer zo bekende karakteristieke periode met tevens veel horror-elementen/clichés van die studio maar het wordt dan wel weer met zeer mooie verbeeldingskracht gebracht. Het gaat over Baron Friedrich Zorn (Robert Hardy) die een obsessie heeft over een akelige familiegeheim van incest en geweld. Zijn zoon Emil (Shane Briant) en dochter Elisabeth (Gillian Hills) sluit hij daarom op in hun kamers en worden verzorgd door hun tante Hilda (Yvonne Mitchell) Aan Dr. Falkenberg (Patrick Magee) de taak om ze te genezen. Briant oogt hier meer als een rockster en is geen talent. Terwijl de rest van de cast wel netjes en goed acteert. De setting, decors en dames zijn eveneens weer om te smullen. Tja, de film is zeker prima het bekijken waard, maar toch blijft die ongewone mix van psychologische thriller, horrorfilm en familiedrama voor mij een raadsel om goed te beoordelen.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#15 - Paura Nella Città dei Morti Viventi (1980) - 93 minuten - RW
Alternatieve titels: City of the Living Dead, The Gates of Hell
http://pad.mymovies.it/filmclub/2001/06/047/locandina.jpg
Ik had ergens in de jaren 80 net slashers als Halloween, Friday the 13th en Don't Go in the Woods als nieuwe filmische hoogtepunten ontdekt. Een doordeweekse dag op de MAVO, 1e uur biologieles, vertelt een klasgenootje me dat hij een film heeft gehuurd waarbij iemand z'n ingewanden uitkotst .... welke videotheek? Heb je hem al teruggebracht?
Ik 's middags na schooltijd meteen naar één van de 3 lokale videotheken voor mijn eerste Fulci. Ja die scene zat erin, maar de film was mij toch net wat te traag en waarom moet er nou weer een verhaal bij. Die ingewanden waren cool, net als de boor en de madenregen. maar de liefde voor Fulci's films begon pas Het Huis bij het Kerkhof en Zombi 2.
Hoogste tijd voor een herkijk en blijkt toch wel een echte Fulci-topper te zijn. Spannend verhaal, flinke scares en een hoop viezigheid.
(****)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.