Gremlins (1984)

1971 stemmen

Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Dante
met Zach Galligan, Phoebe Cates en Hoyt Axton

Een man zoekt een cadeau voor zijn zoon en vindt in Chinatown een klein lief beestje. Er zijn echter drie regels waar hij zich moet houden: geen water, geen eten na middernacht en geen fel licht. Als het beestje echter, doordat zijn zoon hier niet goed op let, groene Gremlins begint te kweken, breekt de hel los.

avatar van 93.9
Heerlijke film. Voor altijd!

avatar van FunkStarr
Zo, dat was lang geleden. Ik denk dat ik deze film voor het eerst zag zo'n ruim 20 jaar geleden, en gister heb ik hem dan eindelijk weereens herzien. Terechte klassieker die nu nog steeds goed genietbaar is, op een paar matige scenes na dan. Voor een film uit 84 gewoon erg goed gemaakt. En dan nog die schattige Gizmo.

Blijft een heerlijke film. Ook na al die jaren ziet het er goed uit.

avatar van milannn
Staat nog als een huis na 33 jaar, erg leuke film.
Ideaal voor een gezellige avond in de kerstperiode.

avatar van Woland
Het blijft een leuk filmpje. Natuurlijk is het kinderhorror, het script is niet al te veel soeps, en het duurt drie kwartier voor dan ook eindelijk de eerste gremlin gespot wordt. Maar de anarchistische relmonstertjes zijn leuk gemaakt en blijven vermakelijk om naar te kijken. En met een beetje jeugdsentiment erbij, dan heb je verder niet heel veel plot of logica nodig om het naar een krappe voldoende te tillen. Heel veel verder naar boven verdient de film dan ook weer niet, want echt goed is dit ook absoluut niet. Maar een verhoging naar 3.0* kan er wel vanaf.

avatar van AmazingPP
Dit weekend gekeken vanaf Blu Ray. OK, de transfer naar Blu Ray valt vies tegen: het beeld is kwalitatief niet goed genoeg om op Blu Ray te verschijnen. Maar goed: ze hebben hun best gedaan en ik geloof wel dat dit het hoogst bereikbare is, zonder de film op te knappen dan natuurlijk. De film zelf blijft staan als een huis. Het is een mooi tijdsbeeld van hoe film toendertijd werd gemaakt: het verhaal word langzaam opgebouwd en hier en daar had er wel wat meer tempo in gekund. De personages zijn net genoeg uitgediept en daardoor wil je ook verder kijken. Het is en blijft een zeer vermakelijke film, duidelijk uit de koker van Spielberg en het is zeer aan te raden zo tegen de Kerst met het hele gezin voor de buis. Wel even de kindertjes van nu uitleggen dat er toch nog geen computers waren voor de effecten. 4 *

avatar van Daan258
Geinig.

Precies een jaar geleden op nieuwjaarsnacht was ik voor het eerst met deze film begonnen maar nooit afgekeken.
Afgelopen nacht met nieuwjaarsnacht heb ik hem dan wel van begin tot eind gezien:)
Het is een erg leuke wegkijker. in mijn ogen niks bijzonders maar zeker super vermakelijk.

avatar van SSeagal
Leuk, spannend, grappig en mooi gemaakt. Tevens heerlijk chill filmpje voor tijdens de feestdagen. 4*

avatar van Bantavoer
Drieëndertig jaar geleden gekeken en vond hem een vette film. Nu maar weer eens uit de kast gehaald en nog eens gekeken en vind hem nog steeds geweldig. Goede acteurs, verhaal en special effects. Dat laatste kun je aan Spielberg wel overlaten. Sommige scenes waren geweldig. Vooral met mr. Deagle, die gelanceerd werd met haar trapstoel. Geweldig. Net als de barscene. Een potloodventer en eentje die gewoon op de bar ligt onder de tap.