Gremlins (1984)

1947 stemmen

Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Dante
met Zach Galligan, Phoebe Cates en Hoyt Axton

Een man zoekt een cadeau voor zijn zoon en vindt in Chinatown een klein lief beestje. Er zijn echter drie regels waar hij zich moet houden: geen water, geen eten na middernacht en geen fel licht. Als het beestje echter, doordat zijn zoon hier niet goed op let, groene Gremlins begint te kweken, breekt de hel los.

275 BERICHTEN 38 MENINGEN
avatar van 93.9
Heerlijke film. Voor altijd!

avatar van FunkStarr
Zo, dat was lang geleden. Ik denk dat ik deze film voor het eerst zag zo'n ruim 20 jaar geleden, en gister heb ik hem dan eindelijk weereens herzien. Terechte klassieker die nu nog steeds goed genietbaar is, op een paar matige scenes na dan. Voor een film uit 84 gewoon erg goed gemaakt. En dan nog die schattige Gizmo.

Blijft een heerlijke film. Ook na al die jaren ziet het er goed uit.

avatar van milannn
Staat nog als een huis na 33 jaar, erg leuke film.
Ideaal voor een gezellige avond in de kerstperiode.

avatar van Woland
Het blijft een leuk filmpje. Natuurlijk is het kinderhorror, het script is niet al te veel soeps, en het duurt drie kwartier voor dan ook eindelijk de eerste gremlin gespot wordt. Maar de anarchistische relmonstertjes zijn leuk gemaakt en blijven vermakelijk om naar te kijken. En met een beetje jeugdsentiment erbij, dan heb je verder niet heel veel plot of logica nodig om het naar een krappe voldoende te tillen. Heel veel verder naar boven verdient de film dan ook weer niet, want echt goed is dit ook absoluut niet. Maar een verhoging naar 3.0* kan er wel vanaf.