Gremlins (1984)

2004 stemmen

Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Dante
met Zach Galligan, Phoebe Cates en Hoyt Axton

Een man zoekt een cadeau voor zijn zoon en vindt in Chinatown een klein lief beestje. Er zijn echter drie regels waar hij zich moet houden: geen water, geen eten na middernacht en geen fel licht. Als het beestje echter, doordat zijn zoon hier niet goed op let, groene Gremlins begint te kweken, breekt de hel los.

Typische Spielberg print. Super goed gemaakt en gedetailleerd.

Egbertbos schreef:
Typische Spielberg print..

Ook al regiseerde hij niet.

Nick Kang schreef:

ik vind het gewoon geen goede film en ik zou er niet van opkijken als hij in de flop-100 staat. Maar ik vind het wel erg een leuke film om naar te kijken. Dus stem ik op amusementswaarde: 3.5 sterren.

Nick, u is gek.

Lijkt me een redelijk juiste redenering anders. Redelijk fout kinderfilmpje dat voornamelijk charmant is omdat het wat jeugdherinneringen oproept.

Onderhond schreef:
Lijkt me een redelijk juiste redenering anders.

Ik vind 'm krankzinnig.
Hij vindt 'm wel leuk, net als blijkbaar de meesten hier (want het gemiddelde is aardig), maar vindt 'm wel in de flop 100 horen (of zoals ie latere zei: hij had 'm wel in de flop 100 verwacht).
Terwijl ie 'm zelf leuk vind. Sterker nog, hij geeft 'm een hoger cijfer dan hier gemiddeld. Ik vind het maar een bizarre redenatie.

Redelijk fout kinderfilmpje

Fout? Wat is er in hemelsnaam fout aan deze film?

dat voornamelijk charmant is omdat het wat jeugdherinneringen oproept.

Ik vind 'm vandaag de dag nog steeds charmant en leuk. Niet alleen door sentiment.

Fout? Wat is er in hemelsnaam fout aan deze film?

Uhm, wat is er niet fout aan deze film ? Domme humor, slechte acteerprestaties, lachwekkend verhaaltje en pluche gremlins ... Eén van die films die ik categoriek niet terugzie enkel uit respect voor m'n herinneringen aan de film.

Gewoonweg al 21 jaar lang elke kerstmis lol van gehad! Nee gekheid. Heb hem meerdere malen gezien toen ik jonger was en heb er echt telkens kreupel om gelegen. (waarom haalt IEDEREEN alleen GIZMo maar aan; waar is die gremlin uit de spagettie met z'n draaiende oogbollen DIE was mad)

4**** (Ik ga hem niet meer kijken voordat ik zelf kinderen heb want dat zou hoogstwaarschijnlijk afbreuk doen

Vond hem vroeger altijd erg leuk en heb hem jammer genoeg moeten missen pas op tv. Wilde wel is kijken of ik hem nog zo leuk zou vinden.

avatar van Freud
Ik vond hem vroeger erg leuk, maar toen vond ik gewoon alles goed (in die tijd had ik nog geen tv en ging nooit naar de cinema, ik heb hem bij een schoolvriendje thuis gezien) Ik zal voor de consensus kiezen en hem 3 sterren geven.

MWX
een van me lievelings films. nu nog steeds. man wat was dit grappig zeg destijds. hoop echt dat er in de toekomst nog eens een gremlin film zal kommen.

MWX schreef:

man wat was dit grappig zeg destijds.

Destijds wel ja.

avatar van mafiabaas
MWX schreef:

hoop echt dat er in de toekomst nog eens een gremlin film zal kommen.

Nou ik hoop het niet wat een verschrikkelijke films zijn dat, niet normaal.

avatar van Captain Pervert
Cooool.

Deze film had alles. Een lief beestje, leuke grappen en enge monsters. Achteraf zie ik er meer de humor van in, destijds vond ik hem vooral een beetje eng, eigenlijk.

Maar ook hier geldt weer: wat een geweldig jeugdsentiment.

hele leuke film die ik elke kerst weer kijk

avatar van mikoz
lol ik vond em vroeger altijd eng

avatar van as
as
miss_suus schreef:

hele leuke film die ik elke kerst weer kijk
Ze kunnen het dan ook niet laten om hem elke kerst weer te laten zien.

avatar van De GeuS
Ik vind het zelf ook wel een lekker kerstsfeertje uitstralen....

avatar van mikey
jongen en zijn extreem knappe vriendin redden een dorp van etterige monstertjes met terroristische trekjes. snel en goed gemaakte film a la spielberg. dante was een talent.

mikey schreef:

zijn extreem knappe vriendin

Ze zag er leuk uit, maar extreem knap vond ik haar nou bepaald niet....

geus: zie ook fast times at ridgemont high!! huren

mikey schreef:

geus: zie ook fast times at ridgemont high!! huren

Kijk hier op Moviemeter bij de film dan merk je dat ik hem een aantal maanden geleden nog heb gezien. Maar je hebt gelijk, in die film ziet ze er een stuk lekkerder uit; ze moet in "Gremlins" ook wel een beetje truttig/provinciaal overkomen....

Phoebe Cates...

Anyway, ook leuk de flick later: Critters deel 1 tot en met 7 of zo

avatar van mikey
naw 1994, net iets minder leuk. maar wel geinig, bolletjes wol met tanden.

en geus; tuttig is soms ook wel spannend.

avatar van Freud
Naar het schijnt komt het idee voor deze film uit een van de eerste boekjes van Roald Dahl.

kappeuter schreef:

Destijds wel ja.

Nog steeds.

Soeperman87 schreef:

Nog steeds.

Inderdaad....

avatar van T.S.S.A.
Was best wel lachen vooral die groene mjah voor de rest was die Gizmo echt schattig en sloeg het verhaal helemaal nergens op toch mooi voor die tijd

3,5 *

T.S.S.A. schreef:

toch mooi voor die tijd

De '80 waren best wel modern .

Wha, ik ben verliefd op deze film... ik kan er geen genoeg van krijgen, maar deel 2 is wel iets beter...

Wel ouderwetser dan deel II, maar zeker niet slecht. Leukste scene was dat die ouwe tang uit het raam knalde, nadat wat gremlins aan haar traplift hadden gerommeld.
*** waard.