Gremlins 2: The New Batch (1990)

Alternatieve titel: Gremlins 2: De Nieuwe Bende

Komedie / Horror

geregisseerd door Joe Dante
met Zach Galligan, Phoebe Cates en Christopher Lee

Een paar jaar na de gebeurtenissen in Gremlins wonen Billy en Kate in New York, waar ze werken voor de triljonair Daniel Clamp. Maar als op een gegeven moment de Mogwai Gizmo weer in handen komt van Billy, moet deze zorgen dat niemand het kleine wezentje te zien krijgt. Als de kleine Mogwai echter nat wordt, ontstaan er plotseling een hele hoop smerige Gremlins. En terwijl Billy en Kate proberen om deze gruwelijke wezentjes te stoppen, maken de kleine monsters een grote puinhoop van het grote kantoorgebouw van Clamp.

avatar van tattoobob
Ook de tweede film uit de reeks is zwaar genietbaar..
Ben beniewd wanneer er van deze films een remake komt.

avatar van Waxmask
Na de eerste wilde iedereen meer Gremlins, deze film levert!

avatar van Thomas83
De special-effects zijn hier beter dan ooit. Gizmo is echt ongelofelijk. De vorige film had nog wat onvolmaaktheden en moest wat vaker creatief omdat niet alles direct getoond kon worden. Verder zien de sets er ook niet meer zo als sets uit, maar het is nogal een verandering van decor, van het pittoreske Kingston Falls naar slechts een of ander saai modern kantoorgebouw dat door de gremlins wordt geterroriseerd. En dat gaat hier een stuk langer door. Het tempo ligt ook wel beduidend hoger, waardoor de film op een gegeven moment wat vermoeiend wordt. Het knusse sfeertje is wel echt weg. De zo mooie balans ook. De nog af en toe spannende scènes hebben volledig plaatsgemaakt voor de humor, die ook niet echt leuk wil worden.

Wel nog best leuk is Gizmo verkleed als Rambo, maar dan zijn de gremlins weer minder (al waren ze al nooit zo leuk als Gizmo). Maar naast extreme gemuteerde vormen als een reuzenspingremlin en een vleermuisgremlin komen ze nu ook in verschillende kleuren, wat ook gewoon wat minder leuk is. Christoper Lee heeft leuk genoeg een klein rolletje, maar dat is dan ook wel heel klein. Totaal niet de vermakelijke film waar ik op hoopte. En niets kwam me zelfs bekend voor eigenlijk. Alle pulp en chaos valt nu de verkeerde kant op. 1.0*.

avatar van Daenelia
Een stuk beter dan deel 1. Deel 1 is leuk, maar bij deel 2 heb ik het idee dat iedereen meer lol heeft.

Er zitten veel leuke verwijzingen in, en op een gegeven moment (en dit is een enorm compliment) deed het me een beetje denken aan een Mel Brooks film. Heel even, want dat niveau haalt het net niet. Maar erg grappig, ik heb meer gelachen dan bij deel 1.

avatar van bjerik76
deel 1 had zoveel indruk gemaakt, maar dit teveel van het goede, en erg " over the top"
De nieuwe soorten waren niet leuk, alsof ze alles van de mensheid al af wisten en wisten hoe alles werkt.

Toch hoop ik dat deel 3 weer helemaal terug bij af is met een goed verhaal lijn.
Als er een deel 3 komt, want die geruchten blijven ook maar uit, en momenteel hoor en lees je er weer helemaal niks over.

avatar van Vinokourov
Whoeha! Ze zijn weer terug en deze keer zijn de Gremlins weer lekker bezig zoals in het eerste deel misschien nog wel leuker! Een heel kantoorgebouw wordt overhoop gehaald, het houdt niet op met al die practical jokes en je vraagt je af of het nog wel goed komt. Enfin, op het eind redt Billy Peltzer de dag en kan iedereen weer opgelucht adem halen. Het heeft allemaal weinig om het lijf, lollig is het daarentegen wel.

avatar van John Barry
Als ik eerlijk ben vind ik deze film niet al te best. Waar deel 1 op een goede manier spanning en humor wist te combineren, slaat men bij dit tweede deel compleet door met de humor. De meeste grappen vind ik erg flauw en niet grappig. Natuurlijk zit er tussendoor soms wel een grappig moment tussen, maar over het algemeen is het niet al te best. Waar deel 1 best wel spannend was, mist dit tweede deel elke vorm van spanning. Erg jammer allemaal. Ik had eigenlijk vaak het idee naar een of andere slappe parodie van het eerste deel te kijken.

Pluspunten zijn de uitstekende special effects en de goede muziek van Goldsmith. Leuke bijrol ook van Christopher Lee. Jammer dat zijn rol relatief kort is. Een wat grote rol van Lee had de film volgens mij zeker goed gedaan.

Al met al vind ik Gremlins 2: The New Batch een behoorlijke teleurstelling. Absoluut geen aanrader.

avatar van keimpeS
Gremlins 2 blijft altijd leuk om te kijken en er valt altijd wel wat te lachen!

Valt toch een beetje tegen. De sfeer van deel 1 is grotendeels weg. Het is allemaal net iets te veel.

avatar van AmazingPP
Totaal niet leuk vervolg op het briljante eerste deel. Alles in deze film is fout: de personages, het verhaal, de humor: het klopt gewoonweg niet. Het is ten eerste compleet over de top en ten tweede: het is nergens grappig. Echt een typisch voorbeeld van hoe Hollywood compleet de fout in kan gaan met een tweede deel. Vreselijk. 1 *

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Voor wie Gremlins al gestoord vond; Joe Dante geeft hier een schoolvoorbeeld van een sequel waarin werkelijk elk aspect vooral 'meer, meer, meer' is. Dante gaat flink over de top en laat de wezens ditmaal los in een flatgebouw in New York met allerlei scheikundige experimenten van Christopher Lee, zodat ze kunnen veranderen in allerlei geschifte monstertjes. Dante gaat hier helemaal los; van Airplane- achtige grappen (die stemmen door het gebouw), de meest idiote cameos en talloze momenten waarin de vierde muur wordt doorbroken. Gremlins 2: The New Batch is een compleet bespottelijke tekenfilm met meer idioterie dan je op kunt. Soms hilarisch, soms iets te flauw, maar eigenlijk non-stop vermakelijk!

4 sterren.

Bantavoer
Deel 2 van The Gremlins. Heb zo het idee dat ze te veel grappig wilde zijn bij deze film. Oh, er zaten wel leuke momenten tussen, maar de hele film haalde het niet met de eerste. Hoewel de personages wel goed gevonden waren, maar het verhaal viel tegen. Special effects was prima. Dat kun je aan Spielberg wel overlaten. Toch zaten er wel veel links naar andere films (Batman, Airplane, Dracula), maar grappig? Ik hoop alleen dat er nooit een deel 3 komt. Dat ging met Home Alone ook al fout. Hoewel daar deel 1 en 2 leuk was. Maar deel 3 en verder: zum kotsen.