Gremlins (1984)

2033 stemmen

Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Dante
met Zach Galligan, Phoebe Cates en Hoyt Axton

Een man zoekt een cadeau voor zijn zoon en vindt in Chinatown een klein lief beestje. Er zijn echter drie regels waar hij zich moet houden: geen water, geen eten na middernacht en geen fel licht. Als het beestje echter, doordat zijn zoon hier niet goed op let, groene Gremlins begint te kweken, breekt de hel los.

avatar van Jordy
Zeer vermakelijk filmpje, maar meer weet ik er eigenlijk niet meer van. Hou het maar op 3 sterren.

neo (crew)
die gremlins zijn echt supergrappig.gizmo is ook leuk.

Vermakelijke film. Ik heb The Gremlins II destijds nog in de bios gezien, maar die was wat minder dan het origineel (zoals meestal).

Heel goed gedaan en niet zo kinds als deel 2

geronimo
Gizmoooo, wat un sjatjuh!!

vic
Gremlins II was gewoon meer van hetzelfde maar ook erg leuk. Bijv toen ze "New York , New York" aan het eind zongen en Gizmo als Rambo was ook erg schattig.
Deze is gewoon een klassieker die iedereen wel kent

avatar van You_bastard
Weer een klasieker van Steven Spielberg. Coole film 4,5 ster

Klassiekertje! 4 sterren! Ga hem gauw weer eens kijken

dank je neo!!

neo (crew)

echt heel grappig! Gizmo is echt leuk! (en schattig natuurlijk!)

tom
was wel vermakelijk maar ik kan er niet zo heel veel meer over zeggen

avatar van Ralfke
Vermakelijke kinder- c.q. tienerfilm. Leuk bedacht verhaal en flink wat humor.

FisherKing
Meerdere malen gezien tijdens kerst.. onderhoudend... Destijds een grote hit..maar ik ben altijd anti massa-films geweest.

martinbroertjes
Zeer vermakelijk.

Een zeer leuke film, Gizmo is ook zo lief!!!

avatar van Sjan
YES, het is alweer bijna kerstmis

gremlin gizmo
Beste film van de wereldBOL. 5 sterren kan die wel van mij krijge!!!!!!!!

Ho maar weer

Hij is i.d.d. wel errug leuk, Gizmo.

Goede film, duidelijk eentje van Spielberg.

***1/2

avatar van Rascal
Jeugdsentiment. Erg mooi gemaakt. Die waarschuwing die ze op het laatst gaven van dat je maar onder je bed moet kijken voor het slapen gaan had ik braaf opgevolgd. Destijds kon je ook van die Gremlin poppen kopen nah die durfde ik nie eens te kopen want er zou er maar water opvallen... Weljah.. Duidelijk jeugdsentiment duz. 4*&

avatar van Hemdale
Leuke film vooral toen ik een jaar of 10 was. 3 sterren!

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Schitterend jeugdsentiment en nog altijd de perfecte mix tussen komedie/familiefilm en horror. Heerlijke ongein, één en al sfeer en een amusant en godzijdank simpel verhaaltje. De maniakale gremlins zelf zijn erg geestige wezentjes en zorgen voor een hoop leuke ongein. En tja, Gizmo is en blijft cute as hell.

4,5 sterren.

Vermakelijk, en ook vooral schattig.. Gizmo..

avatar van Banjo
hij komt deze kerst weer op tv hoop ik
leuke film hoor voor.
ik heb hem voor het eerts gezien op een verjaardags feestje ik was toen 13 ofzo.
ben ik nooit weer vergeten.
de vervolgen waren weer veel minder.

4 sterren

Vond 'm vreselijk. 1,5*

Het is geen topfilm dus eigenlijk zou het gewoon in de flop-100 moeten. Maar toch is het hele gebeuren erg amuserend. Dus toch maar 3.5 sterren. Vroeger toen ik 5 was heb ik van deze film nachtmerries gehad. Maar laatst weer op t.v. gezien en heb er toch wel om moeten lachen dat ik er toen de tijds nachtmerries van had. Want het is eigenlijk totaal geen enge film.:D

avatar van U-96
Nick Kang schreef:

Het is geen topfilm dus eigenlijk zou het gewoon in de flop-100 moeten.

Jaja, dus jij wil zeggen dat elke film dat geen topfilm is, in de flop-100 moet komen.... Dus Braveheart mag van mij wel in de flop-100 komen.

Nick Kang schreef:
Het is geen topfilm dus eigenlijk zou het gewoon in de flop-100 moeten.

Wat is dit voor bizarre redenatie?

Maar toch is het hele gebeuren erg amuserend.

Nick, u is gek.

Wouter (hoofdschuddend)

avatar van U-96
Mee eens, Wouter, maar het kan ook zijn dat Nick Kang te snel getypt heeft (zonder zijn hersens te laten gebruiken) en zijn bericht niet nogmaals heeft gelezen....

ik vind het gewoon geen goede film en ik zou er niet van opkijken als hij in de flop-100 staat. Maar ik vind het wel erg een leuke film om naar te kijken. Dus stem ik op amusementswaarde: 3.5 sterren.