ad

Met onder meer: Vanessa Hudgens, Ed Westwick en Denis Leary

Releasedatum: 30 oktober 2015

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Freaks of Nature

"Get out undead or alive."

In de stad Dillford hebben mensen, vampiers en zombies vreemd genoeg in harmonie samengeleefd, zij het met duidelijke verschillen in klassen. Op de maatschappelijke ladder staan de vampiers aan top, de mensen in het midden en de zombies onderaan. Maar wanneer er iets onverwachts gebeurt, breekt er chaos uit in het eens zo rustige stadje, wat resulteert in een strijd tussen de verschillende klassen.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Matig

Te hoog slapstick gehalte voor mij. Er zitten zeker een paar leuke grappen in maar over het algemeen vond ik het maar een flauwe bedoeling. Horror is het nauwelijks ondanks de aanwezigheid van de creatures uit het genre. Patton Oswalt had een geinig rolletje die helaas erg kort was maar dat was 1 van de weinige hoogtepunten. The Final Girls en Zombieland bevielen me veel beter.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb me prima weten te vermaken met deze film. Best apart om eens een horror-komedie te zien die zowel vampieren, weerwolven als aliens bevat.

De humor gaat richting het flauwe, Amerikaanse highschool komedie niveau. Niet iedereen zal dit bevallen, maar in deze setting werkte het wat mij betreft prima. Vooral de stoner ouders zorgden er een paar keer voor om mij aan het lachen te krijgen.

Een film die zich wat mij betreft wel staande weet te houden tussen de andere horror-komedies van de laatste tijd.

avatar van schumacher

schumacher

Mja, vond er niet veel aan.

avatar van Barry83

Barry83

Weinig bijzondere film, en was blij toen deze afgelopen was. Op een enkel grappig moment na is het vooral erg saai en flauw.

avatar van lezertje

lezertje

Best wel aardig maar op sommige momenten te chaotisch. Met leuke parodistische verwijzingen naar ’The day the earth stood still’ (1951) en ‘The twilight sage’.

avatar van keimpeS

keimpeS

Wel een leuke soort van tiener/horror comedy, niets meer en minder. Ik heb me op zich wel vermaakt, net aan 3 sterren van mij.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

inderdaad een te hoog slapstickgehalte met sporadisch een grappig

moment. De film wist vooral mijn aandacht te houden

door de leuke verschijning van Vanessa Hudgens.

Dus echt wel te weinig om van een goede film te spreken,

goed voor een keer daar zal het wel bij blijven, 2,5 sterren

lijkt mij een meer dan royale beoordeling

avatar van Collins

Collins

Een horror-komedie met slechts een paar aardige momenten. Verder niet bijzonder.

De thematiek is, met tienerconflictjes, groeistuipjes en opspelende hormoontjes, grotendeels hetzelfde als die in een highschool-komedie. De schoolgaande populatie bestaat hier echter niet alleen uit verwende tieners, maar ook uit zombies en vampieren, die met dezelfde issues worstelen als hun menselijke medescholieren. Om humor te genereren worden hun issues wel ietsjes uitvergroot. Soms werkt dat inderdaad grappig. Soms niet.

De freaky personages zijn an sich trouwens best leuk en maken het belegen verhaal over aliens en een dreigende ramp, nog enigszins verteerbaar.

Echter niet verteerbaar genoeg om de film in zijn totaliteit als heel boeiend en heel onderhoudend te kwalificeren.

avatar van Noodless

Noodless

De film heeft een dwaas, origineel concept dat vooral te pruimen valt in het eerste gedeelte. De introductie van de freaky personages is best wel leuk en de battle tussen de mensen, vampiers en zombies is een knotsgekke scène vol bloederige lichaamsdelen en andere uitspattingen. Helaas kreeg je die scène al een stuk in het begin voorgeschoteld wat eigenlijk geen goede zet was. Na de knotsgekke scène vervalt de film in heel wat flauwe clichés en het entertainment is dan heel wat minder aanwezig. Uiteindelijk een matige score. 5/10

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

“I think I'm having brain withdrawals.”

Compleet hilarisch. Dat is mijn gevoel over “Freaks of nature”. Waar ik eerst vreesde voor de zoveelste tiener-highschool-film, bleek dit eerder een absurde, horror/komedie te zijn. Een soort “Porkies in Zombieland” waarbij zowel vampiers, zombies als een geschifte legertje ruimtewezens de revue passeren. Dat de gekende types van scholieren weeral werden gebruikt, was wel te verwachten. Zo is er de coole scholier Dag (Nicholas Braun) die zijn oude kameraad Ned (Josh Fadem) heeft laten vallen omdat deze nogal sullig overkomt. Natuurlijk is hij smoorverliefd op het buurmeisje Lorelei (Vanessa Hudgens), die er enorm smakelijk uitziet, maar dit is uiteindelijk een onmogelijke liefde daar ze een koppeltje vormt met de plaatselijke sport-jock. En last but not least is er ook nog het zielige meisje Petra (Mackenzie Davis) die door iedereen werd gepest. Op het moment dat dit concept duidelijk werd, zuchtte ik al eens geïrriteerd. Maar toen de zombie gemeenschap massaal van een schoolbus afstapte en op de gekende manier de school binnen strompelde en een macho vampier Petra tracht te verleiden, werd het al duidelijk dat dit wel eens een vermakelijke film zou kunnen worden.

En vermakelijk was het inderdaad. Zelf ben ik nogal een moeilijke als het over komedie en humor gaat. Het gebeurd maar zelden dat ik spontaan begin te lachen met een film. Meestal blijft het bij wat gedempt gegrinnik en een bescheiden glimlach. Maar hier moest toch wel af en toe smakelijk over lachen. Vooral de zombie gemeenschap was bij momenten hilarisch. Na de buitenaardse invasie begon elke bevolkingsgroep de anderen te beschuldigen en te verdenken van een complot. Het resultaat waren volksvergaderingen om op te roepen tot acties. Nodeloos te zeggen dat die van de zombie gemeenschap de meest bedaarde en ingetogen vergadering was en uiterst grappig overkwam. Het principe van de verschillende bevolkingsklassen en het duidelijk klassenverschil is er grappig in verwerkt. Dat door een inmenging van een derde partij deze groepen zich tegen elkaar keren, is een gekend patroon. Alleen verloopt de confrontatie hier redelijk bloederig met als resultaat een reusachtig spetterfestijn (waarbij het soms wel moeilijk is om te onderscheiden wie nu wie aanvalt) en aardig wat afgerukte ledematen.

Misschien ben ik wel een beetje te enthousiast over deze horror/komedie, want op de keper beschouwd is het eigenlijk een redelijk eenvoudig verhaal zonder al te veel verassingen en ingewikkelde verhaallijnen. Het is een allegaartje van genres dat men door elkaar heeft geklutst. Ze hebben het nogal luchtig en zeker kluchtig gehouden. Het lijkt soms wel op een horror slapstick. Het horror gedeelte mag je dan wel met een dikke korrel zout nemen, want echt griezelen zal je niet met deze film. De uitwerking laat alleen op het gebied van de ruimtemannetjes een beetje te wensen over. Dat zag er echt ouderwets uit. De vampiers lijken wel precies op de creaties die in de “ Twilight” -saga verschenen. Het was vooral de zombie meute dat er subliem uitzag. Hier hebben de make-up artiesten echt hun fantasie ten volle gebruikt.

Dat “Freaks of nature” een echte B-film is (en ook alleen op beperkte schaal in de zalen heeft gespeeld) is er wel aan te zien. Normaal gezien is dan het acteren meestal ook van twijfelachtig niveau. Maar dat valt wel reuze mee hier. Ik veronderstel dat de acteurs in deze film er enorm veel plezier aan hebben gehad. Dat is soms dan ook wel duidelijk te merken. De meest hilarische vertolking is die van Josh Fadem. De intelligente nerd die een subliem idee had om eindelijk verlost te zijn van alle beslommeringen en piekermomenten. Zijn mimiek en manier van handelen zijn soms wel enorm grappig. En de persiflages op gekende films zijn overduidelijk te herkennen. En als laatste de totaal geschifte ouders van Dag. Eventjes dacht ik dat het Adam Sandler was die de rol van vader speelde. Dat zou dan één van de eerste rollen zijn die ik apprecieerde. Het grootste minpunt was echter de ontknoping van het hele verhaal. Te belachelijk voor woorden. Maar misschien dermate belachelijk dat het toch nog enigszins grappig overkomt. Ik ben er zeker van dat de meeste deze film snel zullen vergeten. Maar als tussendoortje was dit toch te pruimen, ook al was er een overaanbod aan horrorfiguren.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Best wel een leuke, grappige maar vooral flauwe film, maar ook niet meer dan dat wel mooi vindt ik is de mooie Mackenzie Davis die de rol van Petra speelt. Zij speelt ook een rol in de serie Halt

And Catch Fire wat zich afspeelt in de jaren 80 en gaat over het ontwikkelen van de computer zoals we die nu kennen hele goeie serie dus aanrader en niet vanwege dat zij erin speelt dus

avatar van Boeikens

Boeikens

Geen topper in de wereld van horror/comedy maar toch vermakelijk en vlot.

Het verhaal is enigszins uniek met de door elkaar levende horrorfiguren maar legt de nadruk vooral op de komedie, al zijn er toch gelukkig wel enkele splattermomenten te bespeuren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Inderdaad geen uitblinker in het genre maar prima om eens een keertje te bekijken in de avond. De film heeft een van de meest stompzinnige verhalen die ik heb gezien, maar voert dit eigenlijk niet rampzalig uit waardoor hij wel vlot blijft.

Davis en Fadem zijn nog wel leuk als zombie / vampier, al is de opmaak voor de vampieren vrij simpel en zien ze er parodie achtig uit. De zombies waren al wat beter, de beste waren eigenlijk de Aliens, al waren die al vrij houterig. Ik heb geen idee of Braun een bepaald personage probeerde te zijn, maar overtuigend kwam hij niet over.

Voor de rest een flauw, maar vlotte horror/komedie. Hier en daar wat splatter, dat er goedkoop uitziet, maar toch wel van een redelijk grote waarde was. Voor zijn domme idee is het allemaal nog wel redelijk uitgewerkt gebleven.

avatar van Daan258

Daan258

Zo op z'n tijd heb ik wel zin in een comedy/horror. Na het zien van Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015) die verbazend leuk was dacht ik laat ik er weer is ééntje opzetten.

Maar dit filmpje had ik beter kunnen laten liggen.

Vreselijk dit. zowel comedy als horror is niet te bekennen. Het verhaal was ook helemaal niks en dan blijft er maar weinig over.

Blij toen de film afgelopen was.

avatar van mrklm

mrklm

Zombies, vampieren, buitenaardse wezens, hitsige/verliefde tieners en een wilde achtervolging. De opening van deze SF-komedie doet vermoeden dat we hier te maken hebben met de zoveelste komisch bedoelde variant op de Twilight-saga. Maar schijn bedriegt en de originele ideeën komen al snel voorbij. Het speelt zich allemaal af in een dorp waar zombies, mensen en vampieren samenleven. Door de dreiging van buitenaards gevaar ontstaat er verdeeldheid tussen de verschillende klassen. Drie tieners proberen de dorpsbewoners te verenigen in hun strijd tegen het buitenaardse gevaar. De verbeelding van deze harmonieuze samenleving levert enkele goede momenten op in deze vlotte komedie. Het scherp geschreven scenario biedt de beste one-liners en de leukste rol aan Fadem, die de film dan ook steelt als de sullige nerd die verandert in een zombie. De keuze voor de stem van 'Perfect Being' is briljant.