- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
FTV : 2 Punten
Totaal: 11 punten
Eigen score: 2,0*
https://images.mubicdn.net/images/film/233127/cache-425722-1554468145/image-w1280.jpg?size=800x
Tja niet zo best inderdaad. En dat terwijl het ondanks z'n mankementen best wel potentie heeft.
De killer is enorm creepy. Des te meer zonde dat hij slechts enkele luttele minuten screen time heeft. Bouw je de film rondom dit figuur heb je wat mij betreft een goede kans van slagen.
Nee, helaas kiest Stephen Hall voor een trage voortgang waarin we constant rondhangen rond de receptie van een enorm hotel waar kennelijk maar 1 gast verblijft en krijgen we een verwarrend verhaal over alternate timelines opgediend. Jammer. Had hier gewoon een sterke slasher van gemaakt. De sporadische scènes waarin er geslashed en stalked wordt zijn namelijk succesvol.
Hier en daar ook een geslaagde jumpscare, voornamelijk omdat het sounddesign opvallend goed in elkaar zit.
Potentie was er zeker, maar in mijn ogen worden de verkeerde keuzes genomen waardoor het een gezapige film blijkt die je snel weer vergeten bent.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Direct nog een vraag. Ik ga vanavond met mijn ega "Ready or not" kijken, want ik vermoed dat ze deze horror wel kan waarderen en ik vond hem gewoon echt leuk door de humor. Kan ik deze dan nogmaals opvoeren, maar dan als RW? Of geld dat niet als ik hem gister voor het eerst gezien heb
Ik heb voor de b/w challenge Werckmeister Harmóniák (Film, 2000) 2x op 1 avond gekeken (was onder de indruk) 1x als FTV en 1x als RW, dat was prima dus dit lijkt me ook.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Mag je ook een horror serie kijken eigenlijk en zo ja, hoe registreer je dit dan precies?
Ja, al zijn wel enkel mini-series toegestaan (House of Usher, Cabinet, Midnight Mass etc). Dingen met een doorlopend verhaal niet zoals bv een The Walking Dead. Het registreren doe je op dezelfde manier, enkel is dus de regel dat het minimaal 60 minuten moet zijn voor een geldige registratie en de meeste episodes van een serie zijn korter.
Nu kan je bij een episode van 56 minuten een kortfilm zoeken van 4 minuten om zo aan 60 te komen of je kan gewoon zoals Brabantze het vorig jaar heeft gedaan (geloof ik) gewoon 2 episodes bundelen in 1 registratie dus:
"The Fall of the House of Usher" A Midnight Dreary (TV Episode 2023)
56 minuten
FTV
+
[titel kortfilm] zijn op YouTube te kijken (typ horror short of dit kanaal heeft er ook een hele hoop)
of dus
"The Fall of the House of Usher" The Masque of the Red Death (TV Episode 2023)
etc..
Hopelijk helpt dit, veel kijkplezier in ieder geval 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
Speelduur: 97 minuten
FTV (2) = puntentotaal 12
Subgenre 82: Survival Horror
Afgevinkt: 1-43-55-57-76-82
Thema klassement: 6 punten
Beoordeling: 3,5*
Een gewonde vrouw moet vluchten voor haar leven. Een meedogenloze man zit achter haar aan en zal niet stoppen voor hij zijn prooi te pakken heeft. In een tocht van vernieling lijkt een confrontatie onafwendbaar.
Film in 6 hoofdstukken die daarvoor niet noodzakelijk in de juiste volgorde worden afgespeeld. Dat betekent dat je ergens halverwege de film in wordt gegooid en dat komt hem alleen maar ten goede. Stelselmatig valt de puzzel in elkaar, dit zorgt voor een aardige twist, de score is zeer aardig, mooi gefilmd en er wordt nog goed geacteerd ook. Willa Fitzgerald, een voor mij onbekende actrice, is redelijk fantastisch in de hoofdrol.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
25. Tentacoli (1977)
102 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 50
Subgenre: 15. Animals & Nature attacks Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 15,18,29,42,54,58,65,80,83,86)
Themaklassement: 24 punten
Eigen rating : 2*
https://assets.mubicdn.net/images/film/27544/image-w1504_overlaid.jpg?1629748840
Na enkele sociale verplichtingen en een filmavondje met de echtgenote (geen horror dus maar gezellig genieten van "Wicked Little Letters" .... Zucht), dan toch nog eventjes mijn tijd genomen om nog een horror er door te draaien. Ik heb al haaien, krokodillen, piranha's en Orca's zien tekeergaan in een horror. Nu was het eens de beurt aan een gigantische inktvis. Spijtig genoeg waren scènes met een aanvallende inktvis nogal schaars. En de wijze waarop ze deze konden verslaan, was wel uniek te noemen, maar het beeldmateriaal van dat moment waren onduidelijk en wazig. Al bij al een origineel concept maar de uitvoering was een ontgoocheling.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
91 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 52
Subgenre: 19. Arrow Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 15,18,19,29,42,54,58,65,80,83,86)
Themaklassement: 25 punten
Eigen rating : 2*
Hoeveel keren ik deze in de videotheek bekeken heb, in lang vervlogen tijden, en dan vervolgens deze heb terug gelegd, is niet te schatten. Gelukkig dat ik er toen geen geld aan gespendeerd heb want dit was ook nogal zwaar teleurstellend. Een Duits spookschip zonder vertoon van geesten of iets dergelijks. Verwacht je wel aan een hele resem beelden van rondvarende schepen en snapshots van het interieur van het beruchte schip. Maar om eerlijk te zijn gebeurde hier toch maar bitter weinig in.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
30. The Substance (Film, 2024)
140 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 60
Subgenre: 11. 2020's horror
Themaklassement: 30 punten
Eigen score: 5*
Bron: Bioscoop
https://static1.moviewebimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/07/the-substance-2.jpg
https://www.fangoria.com/wp-content/uploads/2024/08/Screenshot-2024-08-15-at-12.43.40.png
Nu zag ik al een paar dikke films in de bios dit jaar Poor Things (Film, 2023) en Kinds of Kindness (Film, 2024) kregen respectievelijk 5* en 4.5* maar ook deze The Substance biedt serieuze concurrentie voor film van het jaar. Fun fact, Margaret Qualley speelt in alle 3 de films (en tevens in mijn favoriete serie The Leftovers (Serie, 2014 - 2017) ).
Nou wist ik zelf helemaal niets van The Substance (kan dat eigenlijk alleen maar aanraden, stoppen met lezen dus en bios plannen) los van dat Qualley erin speelde en dat dit de regisseuse was van Revenge (Film, 2017) die ik vorig jaar 4* gaf, dus op zich al voldoende reden om de film te gaan zien. Al snel bleek dat deze film ook nog een van mijn persoonlijk favoriete thema's behandeld (de zoektocht naar eeuwige schoonheid) dus dit kon weleens heel speciaal worden.
Nu hoefde ik ook niet lang te wachten op een kleine bevestiging van dit vermoeden want ook het mooie kleurgebruik viel direct op. De kleuren spatten af en toe van het scherm zoals dat ook gebeurde de vergelijkbare film Herutâ Sukerutâ (Film, 2012) en tevens mijn op een na favoriete film allertijden. Het camerawerk is sterk (moest denken aan Aronofsky's Mother! (Film, 2017) ) maar uberhaupt heerlijke afwisseling, van close-up tot POV tot long-shot)
Visueel dus echt waanzinnig, maar dat is nog niet eens het beste wat The Substance te bieden heeft... Body Horror! Zo is deze film een beetje een mix tussen Cronenberg en Aronofsky, denk Black Swan meets The Fly maar dan x500 ofzo. Want in vergelijking met deze film zijn die 2 maar brave schoolkindertjes. Over de body horror zal ik niet teveel zeggen, maar Qualley en Moore spelen het spelletje echt geweldig...
Dan is er nog een hele vette geluidsband, scherpe editing, en heerlijke gore. De film begint rustig maar zo'n elke 5 minuten gaat het in een hogere versnelling en dat stopt pas als de eindcredits over het scherm rollen. En die laatste 15 minuten... echt een ontzettende heerlijke kers op een ontzettend heerlijke taart. Bioscoopzaal zat driekwart vol en zeker de helft bleef tijdens de credits braaf zitten.
Kans vrij groot dat ik komende week nog een keer ga, had ik met Poor Things ook moeten doen. Ben echt helemaal hyped 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
23. La Nuit A Dévoré le Monde (Film, 2018)
Speelduur: 93 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 45 punten
Subgenre: 66. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror
Voltooid: 2, 9, 14, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 32, 38, 44, 48, 55, 60, 62, 66, 70, 79, 82, 89, 100
(afbeelding)
La Nuit A Dévoré le Monde is een ingetogen, stille doch effectieve zombiefilm. Er zijn enkele interessante keuzes gemaakt naar uitgangspunt en camerawerk toe. Het is leuk eens een dergelijke film zonder al die actie en overmatig bloedvergiet te zien. Dat de zombies in kwestie geen enkel geluid maken en plots aanwezig zijn zorgt voor een nare, onbehaaglijke sfeer. Dankzij enkele superbe longtakes waar de dreiging achter elke hoek tevoorschijn kan komen zit de spanning er regelmatig goed in. De gore is grotendeels afwezig maar wat er in zit is erg goed uitgevoerd.
Jammer dat er vlak voor de derde akte een verrassing opduikt waar ik echt niet enthousiast over ben. Ik ga het niet spoilen maar ik zat met een dode blik toen het gebeurde. Doordat het vooral op een locatie en met slechts een acteur afspeelt kan het soms wat naar het eentonige neigen. Gelukkig zijn er enkele zeer sterke scènes die deze film toch het kijken waard maken.
Een a-typische zombiefilm die onder de huid kruipt vanwege zijn andere aanpak, rustige verhaal en voelbare dreiging.
Leuk.
4*
Ik vond dit indertijd ook een hele fris kijk op het zombiegenre. Er waren er anderen die deze mening niet deelden 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Wauw, wat wordt er al veel geregistreerd. Oktober moet nog beginnen. Wie houdt trouwens de stand bij?
Ik dacht dat Joolstein dit deed maar ben niet zeker. Ik hou al de uniek gekeken films bij in een LB-lijstje.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Ik dacht dat Joolstein dit deed maar ben niet zeker. Ik hou al de uniek gekeken films bij in een LB-lijstje.
Vorig jaar deed joolstein geloof ik elke maandag een update, dat vond ik altijd wel mooi en leuk vormgegeven. Mocht het niet lukken (of als je het uberhaupt niet van plan was) laat maar ff weten, dan wil ik ook prima een overzichtje droppen houd alles bij in excel.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Voila. Eventjes mijn nachtrust opgeofferd om het LB-lijstje nog eens te updaten. 'k Was ondertussen al 6 pagina's achter. Hier kan je het terugvinden in al zijn glorie. Al 478 bijdrages waarvan ik er 203 heb gezien. Oftewel 42% 
PS. Zo, nu snel mijn beddebak opzoeken want over enkele uren kan ik alweer op om zoonlief naar zijn voetbalmatch te brengen 
rebelkush
-
- 222 berichten
- 379 stemmen
30 days of Night
Genre: Horror
Oorsprong: USA/Nieuw-Zeeland
Speelduur: 113 min
Releasedatum: 8 nov 2007
IMDB Rating: 6,6
Moviemeter Rating: 3,19
Een klein dorpje in Alaska, wordt iedere winter 30 dagen lang in volledige duisternis gehuld. Veel inwoners zoeken in die periode hun heil elders. Deze winter vestigt een groep vampieren zich in het dorpje, ze bereiden zich voor om zich gedurende 30 dagen tegoed te doen aan de overgebleven vampiers.
https://film-grab.com/wp-content/uploads/photo-gallery/30_Days_of_Night_002.jpg?bwg=1569514752
Wat mij betreft is 30 days of night een van de beste films als het gaat over vampieren.
Verhaal is niet slecht, casting is heel erg goed, genoeg bloed en een paar geslaagde schrikeffecten.
Ik geef dit film 3,5
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Vorig jaar postte ik op maandag idd een overzichtje met wie er hoeveel films er waren gekeken. Dat waren alleen niet de punten
Ook dit jaar hou ik weer die lijst bij met wie, welke film kijkt...en uit welk jaar...maar niet de FTV of RW die voor de puntentelling belangrijk zijn Dus ja, ik kan wel een lijstje met de hoeveelheid postte maar niet de punten

Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
30. The Substance (Film, 2024)
140 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 60
Subgenre: 11. 2020's horror
Themaklassement: 30 punten
Eigen score: 5*
Bron: Bioscoop
Nice! Daar ga ik komende week naartoe. Ben nu wel heel benieuwd geworden.
cinemanukerke
-
- 1826 berichten
- 1041 stemmen
Wat vooraf ging : ik en mijn dochter besloten mee te doen met de Horror challenge en beurteling kiezen we een film. Het is opnieuw aan mij.
5. Drag Me to Hell (Film, 2009)
FTV – 2 punten
Puntentotaal 10
Subgenre : 35. Demons / Devils / Possession Horror (afgevinkt : 18, 35, 78, 80, 98)
Eigen score : 3* / score dochter : 3,5*
Terwijl mijn dochter zit te kauwen op een wiskundige stelling, ben ik nog even aan het bladeren in mijn kijklijstje. Ik heb het al vermeld, de horror challenge heeft bij mij ook een pedagogisch aspekt. Mijn dochter wegwijs maken in het filmlandschap met als doel verbinden van generaties iets wat U2 of Béyonce (ik probeer altijd een breed publiek aan te spreken) nooit zal kunnen. Het is één van de taken van een ouder, net als leren fietsen en leren autorijden. Het vergt precisie en geduld iets dat mijn dochter helaas niet al te gul mee werd bedeeld door onze lieve heer. Van wie zou ze dit hebben meegekregen ? vraagt madame Cinemanukerke die blijkbaar zeer stilletjes tot bij mij is geslopen en over mijn schouder meekijkt. Is dit weer een geval van ‘plagen is liefde vragen’ of vergis ik me steeds ? Er flitst een beeld door mijn hoofd van een verleidelijke dame die met een zeis aan de poorten van de hel zegt : kom binnen en geniet van dit 'plagen is liefde vragen' …....... Terug in mijn studeerkamer. Verdomme, de horror challenge begint door te wegen. Maar wacht eens … hel … ik heb het, Drag me to hell van Sam Raimi wordt mijn keuze. Want Raimi stapte moeiteloos de nieuwe eeuw in van onafhankelijk low budget filmer naar een populaire blockbuster regisseur. Met deze film uit 2009 wil ik die evolutie wel eens met mijn eigen ogen zien. Eureka !! hoor ik mijn dochter roepen. Yep, het is tijd voor een nieuwe horror.
Drag me to hell is typisch Raimi. Knipoogjes à volonté, het dan toch niet happy end op het allerlaatst, schrik momenten en vakkundig afgewerkt. Maar ook niet meer dan dat. Onderhoudend maar vluchtig. Mijn dochter vond dit best Ok en wil nog meer van Sam Raimi zien en suggereerde Spiderman 3 maar dat is wel echte hardcore horror om uit te kijken, vond ik. Voor zo'n draken is ze nog te jong.
Maar haar enthousiasme groeit. Papa, dit is toch stukken plezanter dan die heksentocht van een paar jaar geleden in het park.
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Hmm.. Geen wekelijkse tussenstanden dit seizoen?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Deden we bij mijn weten nooit wekelijks. Toch? Jools zijn lijstje met hoeveel is wellicht leuk om af en toe te delen, en als we halverwege zijn kunnen we wat mij betreft ook wel even naar de score kijken. Ik ga er daarbij wel vanuit dat iedereen ook zelf zijn punten bijhoudt in de registraties 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
18. Benny Loves You (Film, 2019)
94 minuten - FTV
Puntentotaal: 36
Subgenre: 88. Toy Horror
Themaklassement: 18 punten (Voltooid: 1-3, 12-15, 18, 20, 23-26, 38, 61, 81, 88, 95)
Rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1133000/1133804.jpg?cb=1603474439
Vermakelijk tussendoortje waarbij de wat eenzame speelgoedontwerper Jack gelukkig nog één vriend heeft, zijn speelgoedbeer Benny. Nadeel is dat Benny ook de neiging heeft om met bruut geweld de sociale omgeving van Jack te fileren. Benny is nog wel een grappig karakter, al is het wel even wennen aan de toon - er wordt niet eens een poging gedaan om Benny echt natuurlijk te laten bewegen of zo, en hij blijft van begin tot einde echt een cartoonesk karakter. Maar wel een die je onthoofdt als je even niet oplet.
Het kijkt wel lekker weg, maar zo bijzonder was het ook weer niet. Jack (gespeeld door Karl Holt zelf) is niet storend, maar wel een dertien-in-een-dozijn sukkel die je zo vaak in Britse films tegenkomt, en ook het verhaal kan je wel een beetje uittekenen. Er zitten wat leuke kills en en zeker in het genre kan je het slechter treffen, als je toch een toy horror zoekt is dit een prima keuze.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
91 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 56 +2= 58
37. Elemental / Weather Horror
Themaklassement: 1 punt = 29 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 37 - 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 - 95- 98 - 100
Eigen score: 3*
https://roseshavethoughts.com/wp-content/uploads/2023/12/wind-chill-review-2007.jpg Dit Spookverhaal in de sneeuw werd financieel gesteund door het productiebedrijf Section Eight. Niet dat nu zo heel belangrijk is maar dat werd opgericht door Steven Soderbergh en George Clooney. Niet minsten...! Regisseur Gregory Jacobs, was al een tijdje assistent-regisseur van Steven Soderbergh. Nadeel was wel dat de twee eind 2006 besloten om Section Eight te sluiten.
De film klinkt nou ook niet echt spannend in de oren. Toch hebben de makers er een onderhoudende horror/thriller van weten te maken die de volledige 87 minuten weet te boeien. Wat niet meevalt als het gaat om twee naamloze studenten die grotendeels van de speelduur in een auto zitten, in een besneeuwt landschap. Waar de kracht dus ligt, is het erin houden van de spanning. Prettig en slim doen ze dat door niet alles voor te kauwen, er wordt veel aan de verbeelding en interpretatie van de kijker overgelaten.
Toch een fijn filmpje waar je van thriller van onschuldig stalken naar bovennatuurlijke horror met onheilspellende priesters en een spookachtige politieagent uit de jaren 50 gaat. Gefilmd in zowel de veilige, omgebouwde studio als op een buitenlocatie. Gewoon een prima horrorfilm!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
85 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 58 +2= 60
36. Documentary / Mockumentary Horror
Themaklassement: 1 punt = 30 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 - 95- 98 - 100
Eigen score: 2*
https://fr.web.img4.acsta.net/r_1280_720/pictures/16/08/04/16/59/453360.jpg
Volgens IDMB is regisseur Seth Grossman, producer van verschillende afleveringen van de reality-tv-show "Intervention" (de Amerikaanse tegenhanger van RTL4's Verslaafd!) waarin verslaafde worden geconfronteerd met hun verslaving door familie en vrienden.
Een studente en een dochter van een religieuze familie, die alleen maar goede cijfers haalt en uit de Bijbel kan citeren is het slachtoffer geworden van drugs, waardoor ze van vrienden en familie vervreemdt met een vijandige houding en stemmingswisselingen. Tijdens het filmen kom de filmploeg er achter dat Satan blijkbaar had besloten om zich in een afkickkliniek te laten opnemen!
Tja en dus zit je twee derde van de tijd naar weinig interessante realityshow interventie -stijl beelden op misschien wel de lelijkste locatie van een behandel- afkickkliniek te kijken. Dat Carson, een verborgen reden heeft om drugs te gebruiken, is eigenlijk direct duidelijk. Dus je afvragen of Carsons bovennatuurlijke kwelgeest zal verschijnen, en er bang voor worden....is nooit aan de orde. Het goede (of slechte) nieuws is dat het wel eindigt als een bezetenheidsfilm maar al met al was dit erg doorsnee!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
25. Brand upon the Brain! A Remembrance in 12 Chapters (2006)
95 minuten - Verenigde Staten / Canada
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 50
Subgenre: 25. Black & White Horror
Themaklassement: 25 punten (Voltooid: 1-25)
Bron: Pindakaas
https://assets.mubicdn.net/images/artworks/49559/images-original.png?1621543850
Mijn elfde film alweer van Guy Maddin, en daar zat tot nog toe geen enkele onvoldoende bij. En dat verandert nu niet, integendeel: wat mij betreft hoort Brand upon the Brain! bij zijn betere werk. Dat betekent niet dat ik het gelijk aanraad, want zulks moet je wel een beetje liggen. Ik had het eerdaags met Kondoro over het subgenre Silent Film, en dat je daar natuurlijk evt ook een moderne silent horror voor kon kijken. Er staat nergens dat dat een Film uit de 1920s moet zijn. Een Mad God (2021) of The Call of Cthulhu (2005) telt ook, en datzelfde geldt voor deze neo-silent film Brand upon the Brain!
In deze film groeien Guy en zijn zus Sis op op een mysterieus eiland met weeskinderen. Wanneer de ouders van een geadopteerd kind zien dat het kind een mysterieus brandmerk achterop zijn hoofd heeft, komen Wendy en Chance Hale - beter bekend als "The Lightbulb Kids", een broer-en-zus detective-team uit een beroemde kinderboekenreeks - om de boel op te lossen.
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/08/brand-upon-the-brain.jpg
Verwacht een hoop gekte en een met passie gemaakte film zoals volgens mij alleen Guy Maddin die kan maken. Voor de doorsnee horrorliefhebber valt hier weinig te zoeken, maar voor wie de stille film een warm hart toedraagt (of juist niet en eens wil kijken of de moderne variant daarop beter bevalt) kan ik Maddin absoluut aanraden, ook al is de horrortag op IMDb wat vergezocht.
Check vooral de trailer
4*
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
95 minuten - Verenigde Staten / Canada
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 52
Subgenre: 26. Blaxploitation Horror
Themaklassement: 26 punten (Voltooid: 1-26)
Bron: Pindakaas
https://image.tmdb.org/t/p/w780/vyFarM2uT6UENQ3Iyq49OGjGLE0.jpg
Het enige bericht bij Petey Wheatstraw is van onze Woland. En ik kan me daar redelijk bij voegen. Misschien dat wij we ook niet zwart genoeg, niet cool genoeg, of niet seventies genoeg zijn om deze Cool Cat op de juiste waarde te kunnen schatten, maar daar kunnen we niet heel veel aan veranderen. Trust me, I've tried... Maar na 30 jaar aan vruchteloze pogingen komen er nog steeds enkel white boy moves uit JM's heupen en ledematen. Op de maat weliswaar, maar het werkt Miss Milton (die een innerlijke latina heeft) nog steeds op de lachspieren wanneer ik me tot een poging tot dansen laat verleiden. Ik spreek voor mezelf, maar ik gok dat Woland niet véél soepeler is. 
Enfin, "Petey hangt vooral een zichzelf veel te cool vindende patser uit. Die met een grote bek tegen iedereen rondloopt, expert in kung fu waarbij de meest fake effecten en BOOM! POW! geluidjes voorbijkomen", zoals Woland treffend verwoord. Mij deed het bijzonder weinig. Waarom dan toch de 2,5? De Soundtrack, en dat wel een beetje met verwonderde culturele interesse heb zitten kijken.
2,3*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Je kijkt wel veel Benelux-horror vandaag, John Milton
.
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Deden we bij mijn weten nooit wekelijks. Toch? Jools zijn lijstje met hoeveel is wellicht leuk om af en toe te delen, en als we halverwege zijn kunnen we wat mij betreft ook wel even naar de score kijken. Ik ga er daarbij wel vanuit dat iedereen ook zelf zijn punten bijhoudt in de registraties
Vorig jaar wel, dacht ik. Tevens mijn eerste deelname. Allicht verwend geraakt dan.
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Vorig jaar deed joolstein geloof ik elke maandag een update, dat vond ik altijd wel mooi en leuk vormgegeven. Mocht het niet lukken (of als je het uberhaupt niet van plan was) laat maar ff weten, dan wil ik ook prima een overzichtje droppen houd alles bij in excel.
Ha. Zie je wel. Ben niet gek. Haha.
Oh en mocht het lukken. Top. Thx.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
26. Anguish (1987)
89 min. – Spanje
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 51
Subgenre: 79. Slasher Horror
Themaklassement: 26 punten
(1, 14, 24, 27, 30, 32, 34 – 35, 40, 46, 48 – 49, 53 –54, 65, 68, 70, 75 – 76, 79 – 80, 85, 87 – 88, 90, 93)
"The eyes of the city are mine."
Een film waar ik heel weinig over kan vertellen want met elke synopsis geraak jij al in spoiler territorium. “Anguish” is een soort matroesjka film die met jou verwachtingen en het cinema gaan aspect blijft spelen. De film wordt op een bepaald moment iets te veel gefocust op het puzzel deel en lijkt een beetje de tijd te rekken. Maar het blijft een heel leuke oefening. Met zijn structuur focus lijkt hij deel op de films van Nolan. Zelda Rubinstein vond ik altijd vreselijk in de Poltergheist films maar hier past zij goed in het geheel. Michael Lerner is ook heerlijk akelig hier.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 95 minuten
Datum van zien: zaterdag 21 september
Bron: Disney+
RW: 1 punt
Puntentotaal: 17
Review: Bij de gratie der een aantal overige deelnemers voer ik deze nogmaals op, maar dan als RW. Gisteren met mijn vrouw nogmaals gekeken, omdat hij mij de dag ervoor zo goed bevallen is en ik vermoedde dat mijn vrouw deze "horror" ook wel kon waarderen. Eindoordeel, zij heeft ook meerdere malen smakelijk kunnen lachen om de droge humor, en dan heb ik een goede reden om nog een extra plaatje van Samara Weaving te tonen 
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
Speelduur: 93 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 47 punten
Subgenre: 30. Canuxploitation Horror
Voltooid: 2, 9, 14, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 30, 32, 38, 44, 48, 55, 60, 62, 66, 70, 79, 82, 89, 100
https://i.postimg.cc/B66j9p73/Brood1-1600x900-c-default.jpg
Het concept van The Brood lijkt aanvankelijk net dat tikkeltje te bizar om leuk te vinden. Als psychologisch drama vond ik het wel werken. Dan worden er plots mensen vermoord door mutant kinderen die er wel erg klungelig uitzien. Gelukkig wordt na een uurtje of zo alles duidelijk en vallen plots alle puzzelstukjes in elkaar. Toen zat ik even stomverbaasd te staren want de derde akte zag ik niet aankomen.
De film zal ik voornamelijk ook herinneren door die derde akte. Alles daaromtrent was redelijk te noemen.
3*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.