• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.221 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.132 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

33. Kristen (2015)

88 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 60

Subgenre: 24. Benelux / Nederhorror

Themaklassement: 26 punten

Eigen rating: 2,5*

https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/g730ojO76TZcQqosBbduP6wzgof.jpg

Helemaal niet onaardig voor een film met enkel 8000 euro aan budget, maar het script bevat zulke absurd slechte dialogen dat het bijna het gehele gebeuren omver blaast. Toch wordt de toon aardig opgebouwd binnen de eerste 45 minuten en bevat Kristen wat leuke beelden in de tweede helft, ondanks dat alles wat geforceerd en nooit helemaal overtuigend bij elkaar komt. Nederland heeft in het verleden beduidend slechtere horrorfilms gemaakt.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

34. The Hoard (2018)

99 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 62

Subgenre: 36. Documentary / Mockumentary Horror

Themaklassement: 27 punten

Eigen rating: 1,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmM3MzI0NTctMmIwYS00ZjZkLTg0MmEtMThiZWUyZDFjZDcxXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Ontzettend lollig binnen het eerste kwartier, maar daarna blijven de makers dezelfde grap keer op keer herhalen en vervalt The Hoard vooral in een vermoeiende zit. Na enige tijd is de film gerust zelfs heel erg saai te noemen en dan lijkt een speelduur van 99 minuten eindeloos ver weg. Pas in het laatste kwartier worden (eindelijk) de griezelregisters geopend, alleen ziet dit er vervolgens weer dusdanig goedkoop uit dat het vooral een bittere nasmaak achterlaat. Ideaal voor een korte film, maar de makers rekken het veel en veel te lang uit.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben aan de D van 'Disembodied' dat letterlijk vertaald lichaamloos betekent.

9. The Disembodied (Film, 1957)

Speelduur: 66 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 18

https://mikestakeonthemovies.com/wp-content/uploads/2019/10/hayes-voodoo-dacne-2.jpg

Met geen recensies op MM en slechts 1 stem kunnen we stellen dat dit een vrij obscure film is. Wie weet stootte ik wel op een pareltje want voodoo dat klinkt uiteindelijk wel aantrekkelijk. Wie hoopt op zoiets als White Zombie of I walked with a zombie komt bedrogen uit. Het mag zich dan wel afspelen in de jungle, dat gevoel krijg je als kijker nooit aangezien het hele gebeuren zich vooral in en rond de hut van de dokter afspeelt. Het draait vooral om de veel jongere echtgenote van de dokter Tonda gespeeld door de ravissante Allison Hayes. Zij is de voodoo queen van de natives en doet veel mannen voor haar zwichten met haar verleidingstechnieken. We zien haar ook in 2 voodoo taferelen aan het werk schaars gekleed. Het hoofdplot is dat dat de dokter en Tonda bezoek krijgen van 4 mannen waarvan 1 zwaargewond is (aangevallen door een leeuw). De dokter gelooft niet dat het slachtoffer te redden valt maar met behulp van voodoo weet Tonda hem terug te brengen maar hiervoor werd wel een native geofferd, de geliefde van een mooie inheemse. Het herboren slachtoffer herkent zijn vrienden echter niet meer en is dus veranderd in een zombie. Met dit gegeven wordt uiteindelijk te weinig gedaan want hij verdwijnt voor lange tijd uit beeld. Het probleem is niet enkel dat er te weinig gebeurd en teveel wordt gepraat waardoor de film alsnog lang aanvoelt ondanks een korte speelduur. Het grote pijnpunt is vooral de vage motivaties van de personages want er wordt nauwelijks info hierover gegeven waarom ze zo handelen. Wat Tonda en haar echtgenoot nu precies willen, geen idee. Enkel interessant omwille van Allison Hayes die met het weinige waarmee ze kan werken wel een indruk nalaat. De rest van de cast is inwisselbaar.

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

31. AfrAId (Film, 2024)

85 minuten

FTV= 2 p

puntentotaal= 62

subgenre= 83 techno horror

themaklassement= 31 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83

2,5 * Matige film over de gevaren van AI die we al eerder in andere films hebben gezien en waar het heel wat beter werd gedaan. Een gezin mag een nieuw IA genaamd AIA uitproberen en wat in het begin een zegen lijkt, verandert al snel in een vloek. Net als de film. Deze wordt nergens echt spannend, verhaallijnen worden te snel afgekapt (het voelt alsof er flink in de film geknipt is)en vooral de vader begint na een tijdje erg te vervelen. Aanrader voor de echte liefhebber van dit soort films, maar ik denk dat anderen lichtelijk teleurgesteld zullen zijn.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

15. Shark Attack 3: Megalodon (Film, 2002)

92 minuten - FTV

Puntentotaal: 30

Subgenre: 18. Aquatic Horror

Themaklassement: 15 punten (Voltooid: 1-3, 12-15, 18, 20, 23, 24, 26, 61, 81, 95)

Rating: 3.0*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/8MO7xk0rUHbTHQjyJlR9icL1bjP.jpg

Geïnspireerd door het verhaal van John Milton heb ik deze ook maar eens opgezet. En ik was ook gewaarschuwd, en dat blijkt terecht - dit is echt een Asylum-niveau haaienfilm, met brakke special effects, maar nog veel brakkere acteurs en dialogen.De film probeert naast het bloed en de haaien ook nog het jeugdige publiek verder aan te spreken met wat bloot en gewillige jongedames. Maar laten we eerlijk zijn: natuurlijk is dit een B-film, natuurlijk is dit kwalitatief echt heel slecht, het is uiteindelijk wel gewoon redelijk vermakelijk. Misschien dat er met wat bier erbij de score nog wat hoger uitgevallen zou zijn, maar alsnog viel dit me qua amusementswaarde eigenlijk niet tegen.

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

23. La Nuit A Dévoré le Monde (Film, 2018)

Speelduur: 93 minuten

Totaal: 45 punten

Subgenre: 66. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror

Voltooid: 2, 9, 14, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 32, 38, 44, 48, 55, 60, 62, 66, 70, 79, 82, 89, 100

https://i.postimg.cc/dtV8QQbw/La-nuit-a-de-vore-le-monde-4.jpg

La Nuit A Dévoré le Monde is een ingetogen, stille doch effectieve zombiefilm. Er zijn enkele interessante keuzes gemaakt naar uitgangspunt en camerawerk toe. Het is leuk eens een dergelijke film zonder al die actie en overmatig bloedvergiet te zien. Dat de zombies in kwestie geen enkel geluid maken en plots aanwezig zijn zorgt voor een nare, onbehaaglijke sfeer. Dankzij enkele superbe longtakes waar de dreiging achter elke hoek tevoorschijn kan komen zit de spanning er regelmatig goed in. De gore is grotendeels afwezig maar wat er in zit is erg goed uitgevoerd.

Jammer dat er vlak voor de derde akte een verrassing opduikt waar ik echt niet enthousiast over ben. Ik ga het niet spoilen maar ik zat met een dode blik toen het gebeurde. Doordat het vooral op een locatie en met slechts een acteur afspeelt kan het soms wat naar het eentonige neigen. Gelukkig zijn er enkele zeer sterke scènes die deze film toch het kijken waard maken.

Een a-typische zombiefilm die onder de huid kruipt vanwege zijn andere aanpak, rustige verhaal en voelbare dreiging.

Leuk.

4*

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

13. The Crow (Film, 2024) - MovieMeter.nl

https://primordialradio.com/wp-content/uploads/2024/03/Link_Image_TheCrow.jpg

FTV - 2 punten.

Puntentotaal - 24 punten.

Net zoals Kondoro heb ik deze film gisteravond gezien. Niet samen, hoewel we wel op dezelfde golflengte zitten. Ik ben wel wat positiever. Qua sfeer is dit best goed gedaan, en ook het acteerwerk was prima. Maar het tempo ligt gewoon te laag, en het lijkt wel of ze alle actie voor het laatst bewaard hebben. Eerst een wat saai liefdesverhaal en daarna nog wat horror en actie. De balans is helemaal zoek, en het hetzelfde kan gezegd worden over het warrige script. Het gedeelte in het operahuis is wel klasse gedaan.

2.5*

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Wauw, wat wordt er al veel geregistreerd. Oktober moet nog beginnen. Wie houdt trouwens de stand bij?

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

10. A Quiet Place: Day One (Film, 2024)

FTV = 2 punten

puntentotaal 20

Ik zag in dit topic dat er ook een derde film was van de Quiet place films, dus deze heb ik er ook maar gelijk achteraan geplakt. Met andere acteurs dan de eerste en tweede film. Alleen konden deze acteurs mij niet laten inleven in hun personage. De plek New York is natuurlijk altijd een prachtige setting voor dit soort films, maar juist door deze locatie is het gedoe met het stil zijn nog een stuk ongeloofwaardiger dan in de eerste delen. Als de pleuris net uitbreekt is er natuurlijk nog zóveel lawaai in de stad, maar ineens moeten mensen stil zijn die naar binnen vluchten, want het minste of geringste geluid zou dan al je dood kunnen betekenen, naast al dat lawaai van een uiteenvallende stad dus... Daarom werkt deze film wel echt veel beter op het platteland. Deze had echt niet gemaakt hoeven worden.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/jbwPw5Z795w3ObsIBTlQxVwCXZG.jpg

11. The First Omen (Film, 2024)

FTV 2 punten

Puntentotaal 22

Waarom doe ik het mezelf eigenlijk weer aan een duivel film? Maar toch wil ik het af en toe eens proberen, want wie weet komt er een nieuwe exorcist voorbij, je weet maar nooit. Maar bij deze film betrapte ik mezelf erop dat de telefoon keer op keer te veel afleiding bood. Terwijl deze film er cinematografisch wel erg mooi uitziet. Maar de opbouw met kloosters, nonnen, kerken, pastoren, etc. leidt bij dit soort films altijd tot het voorspelbare einde, de uitdrijving. Verzin eens wat nieuws. Leuke leercurve van deze horror challenge is dat ik er wel achter kom dat ik toch wel het meest ben van de 'realistische' horror. Je weet wel, de mensen die helemaal fucked up zijn en de vreselijkste dingen doen (moet dan wel bij mezelf te raden waarom ik dit dan het 'leukst' vind) en zo nu en dan een science fiction horror.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/l4E2ZZGnmE4VbOLFwWsJwSpcNJe.jpg

Ben nu bezig met 'ready or not', dat ligt wat meer in mijn straatje.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

Hive mind activated IH88? Ik vergeleek hem helaas te veel met het originele deel, dus vandaar dat ik hem toch minder vond . Maar, goed om te weten dat jij er meer plezier aan hebt gehad!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb geen films op de lijst beginnend met de letter E, wel een aantal met de volgende letter, de F van 'Four skulls'. En het is een heel bijzondere moet ik zeggen.

10. The Four Skulls of Jonathan Drake (Film, 1959)

Speelduur: 69 minuten

Puntentotaal: 20

https://cinemasojourns.com/wp-content/uploads/2017/05/fourskullsindian.jpg

Edward L. Cahn stelt zelden teleur en ook hier levert hij wel iets bijzonders af. Van Tsantas had ik wel eens gehoord via een stripverhaal van Bollie en Billie die te maken krijgen met een nogal primitieve stam. Dankzij deze film heb ik nu gezien hoe de procedure verloopt om de schedel te verwijderen van een afgehakt hoofd en hoe het hoofd wordt verschrompeld, de lippen dichtgenaaid en eigenlijk voor altijd blijft geconserveerd (of toch heel erg lang). Best luguber allemaal zeker voor de tijd waarin het werd gemaakt. Het verhaal op zich stelt uiteindelijk niet veel voor en moet het vooral hebben van de creepy witch doctor dr Zurich en zijn assistent Zutai een indiaan met een tsantas hoofd. Verder zijn er ook nog wat hallucinaties van spilfiguur Jonathan Drake met zwevende schedels die zoals joolstein al terecht opmerkte deden denken aan de technieken van William Castle. Een fijne sfeervolle film die eigenlijk wel meer aandacht verdient want het is een thema dat ik eigenlijk zelden behandeld zie. Ik kan alvast geen andere bedenken met dit onderwerp

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Daar ben ik weer na een tijdelijke pauze.

24. A Halloween Feast (2024)

Speelduur: 103 minuten

Puntentotaal: 48

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDYxYTQ2MDgtODBjNC00ZWIwLTg4OWEtMmIzNTZmMzg5NDA3XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Terwijl Angela Long, een voormalige danseres, blijkbaar in waanzin vervalt, probeert haar familie er zo goed mogelijk mee om te gaan. Na een berucht diner gaan hun levens samen naar nieuwe niveaus van chaos, inclusief, maar niet beperkt tot, een sadomasochistische machtsdynamiek, een bloedige onderneming. Alle skeletten zullen tevoorschijn komen tijdens een Halloween-avondfeest.

Aaah, nee dit was niet echt mijn film... pfff. Vond 'm best raar en gewoon ook niet eng ofzo. Daarbij zou het dan ook een comedy zijn, maar ik heb geen enkel moment gelachen. Dus niet eng én niet grappig. Jammer, mijn tweede tegenvallertje voor deze challenge.

Beoordeling: 1,5*

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

16. Eye of the Devil (Film, 1966)

92 minuten - FTV

Puntentotaal: 32

Subgenre: 25. Black & White Horror

Themaklassement: 16 punten (Voltooid: 1-3, 12-15, 18, 20, 23-26, 61, 81, 95)

Rating: 2.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5780.jpg?cb=1371504794

Misschien niet helemaal het juiste moment. Dit zou een film moeten zijn die me zou moeten liggen, verwachtte ik - stijlvol, een snufje folk horror, mysterie. En het had zeker wel wat, maar ik vond het toch wel erg traag en kon me maar met moeite bij de film houden. Deze gaat zeker nog een keer in de herkansing, maar op dit moment ben ik nog niet overtuigd..

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

17. La Comtesse Perverse (Film, 1974)

72 minuten - FTV

Puntentotaal: 34

Subgenre: 38. Erotic Horror

Themaklassement: 16 punten (Voltooid: 1-3, 12-15, 18, 20, 23-26, 38, 61, 81, 95)

Rating: 2.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/68000/68057.jpg?cb=1663830942

Zo ongeveer één keer in het jaar pak ik een Jesus Franco mee, omdat het moet in de horrorchallenge. En dan ben ik er ook weer klaar mee. Het is een wat De Sade-achtig verhaal (het zal geen toeval zijn dat er markiezen in het verhaal voorkomen), maar voor het verhaal hoef je het niet te doen. Er is wat naakt, het ziet er redelijk uit, maar verder blijf ik dit genre toch niks vinden.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

j_u_u_l schreef:

10. A Quiet Place: Day One (Film, 2024)

FTV = 2 punten

puntentotaal 20

Ik zag in dit topic dat er ook een derde film was van de Quiet place films, dus deze heb ik er ook maar gelijk achteraan geplakt. Met andere acteurs dan de eerste en tweede film. Alleen konden deze acteurs mij niet laten inleven in hun personage. De plek New York is natuurlijk altijd een prachtige setting voor dit soort films, maar juist door deze locatie is het gedoe met het stil zijn nog een stuk ongeloofwaardiger dan in de eerste delen. Als de pleuris net uitbreekt is er natuurlijk nog zóveel lawaai in de stad, maar ineens moeten mensen stil zijn die naar binnen vluchten, want het minste of geringste geluid zou dan al je dood kunnen betekenen, naast al dat lawaai van een uiteenvallende stad dus... Daarom werkt deze film wel echt veel beter op het platteland. Deze had echt niet gemaakt hoeven worden.

(afbeelding)

11. The First Omen (Film, 2024)

FTV 2 punten

Puntentotaal 22

Waarom doe ik het mezelf eigenlijk weer aan een duivel film? Maar toch wil ik het af en toe eens proberen, want wie weet komt er een nieuwe exorcist voorbij, je weet maar nooit. Maar bij deze film betrapte ik mezelf erop dat de telefoon keer op keer te veel afleiding bood. Terwijl deze film er cinematografisch wel erg mooi uitziet. Maar de opbouw met kloosters, nonnen, kerken, pastoren, etc. leidt bij dit soort films altijd tot het voorspelbare einde, de uitdrijving. Verzin eens wat nieuws. Leuke leercurve van deze horror challenge is dat ik er wel achter kom dat ik toch wel het meest ben van de 'realistische' horror. Je weet wel, de mensen die helemaal fucked up zijn en de vreselijkste dingen doen (moet dan wel bij mezelf te raden waarom ik dit dan het 'leukst' vind) en zo nu en dan een science fiction horror.

(afbeelding)

Ben nu bezig met 'ready or not', dat ligt wat meer in mijn straatje.

Ready or not vond ik van de week echt verassend leuk, benieuwd wat jij ervan vindt!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

25. Here After (Film, 2024)

Speelduur: 89 minuten

Puntentotaal: 50

https://image.tmdb.org/t/p/w780/511jBKwGSGatYNTBwWKAqhsJt26.jpg

De tienerdochter van een vrouw heeft een bijna-doodervaring. Hierna begint het meisje plotseling zeer verontrustend gedrag te vertonen. De vrouw vermoedt dat er vanuit de andere wereld iets kwaadaardigs met haar meegekomen is.

Dit verhaal begon goed, een meisje dat een bijna-doodervaring heeft en daarna opeens anders "terugkomt". Het werd alleen niet echt heel erg spannend en ik denk dat ik dit dan ook uiteindelijk meer een drama dan een horror/thriller vond. Verhaal an sich was op zich wel mooi, maar had liever wat engere momenten willen zien.

Beoordeling: 2,5*

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Kondoro schreef:

Hive mind activated IH88? Ik vergeleek hem helaas te veel met het originele deel, dus vandaar dat ik hem toch minder vond . Maar, goed om te weten dat jij er meer plezier aan hebt gehad!

Aah ok. Ja, het eerste deel vond ik ook niet heel bijzonder. Leuk voor een keertje, maar de cultstatus begrijp ik niet helemaal. Hoewel, ik heb blijkbaar een 7 gegeven voor het eerste deel. Toch niet zo slecht.

rebelkush

• 222 berichten
  • 379 stemmen

Tartarus schreef:

(quote)

Martyrs is mijn favoriete horrorfilm, een heel bijzondere film. Elke kijkbeurt weer blijft het me raken. Veel plezier ermee... alhoewel plezier misschien niet het juiste woord is

Ik zag Martyrs in 2012, enigste film dat mij heeft verslagen. Uitgezet en de volgende dag met veel weerstand afgekeken.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

8 ) The Deliverance (Film, 2024)

Speelduur: 110 minuten

Datum van zien: vrijdag 20 september

Bron: Netflix

Puntentotaal: 14 punten

Subgenre: 11, 2020`s horror

Themaklassement: 8 punten

Afgewerkte thema`s: 11, 14, 20, 21, 48, 68, 82 en 93

Waardering: 2,5

Review: Beetje laat aangezet nog gisteravond, waardoor het weer nachtwerk is geworden en ik merkte dat ik mijn aandacht er niet helemaal meer lekker bij kon houden, werd door het minste of geringste afgeleid. Zegt waarschijnlijk ook wat over de film... Ik heb het niet snel, want ik realiseer mij altijd dat het een film is en probeer mij in te leven in de rol van iemand, maar wat vond ik dat moederfiguur een eersteklas onsympathiek mens zeg! De jeugdzorgdame gooide er nog wel een leuke uit vond ik, na de in mijn ogen beste scene van de film. Kan hem zo snel niet terug halen helaas, maar kwam erop neer of de arts een pil had voor het feit dat het zoontje achterwaarts tegen een muur oploopt, uiteraard cynisch bedoelt, daar kon ik wel om lachen Verder een middelmatige prent die ik niet snel nog eens zal zien, met dank aan de moeder, wat een mens

https://i.insider.com/66d19a641d8d2deb96b79600?width=1000&format=jpeg&auto=webp

9) Invasion of the Body Snatchers (Film, 1978)

Speelduur: 115 minuten

Datum van zien: zaterdag 21 september

Bron: Amazon Prime

Puntentotaal: 16 punten

Subgenre: 6, 1970`s horror

Themaklassement: 9 punten

Afgewerkte thema`s: 6, 11, 14, 20, 21, 48, 68, 82 en 93

Waardering: 2

Review: Ik had al vaker over deze film gehoord, volgens mij heeft het wel iets van een cultstatus, wordt vaak in één adem genoemd met andere klassiekers als ik mij niet vergis. Boy, kwam ik even van een koude kermis thuis, wat een flutfilm vond ik dit zeg. Mogelijk heeft het met het feit te maken dat het al een aantal decennia terug is gemaakt, maar ik vond het acteerwerk rommelig en totaal niet natuurlijk. Ik vond Jeff Goldblum vervelend, waar ik hem vaak wel kan waarderen. Ik vond het geluid hinderlijk en gewoon hoe de hele film in elkaar gezet is. Lange zit dus voor mij, waarbij eigenlijk het enige dat ik kon waarderen de herkenbare scene is met Donald Sutherland, gelukkig is dat ook gelijk de laatste scene geweest. Zo zie je maar weer, iedereen heeft een eigen smaak, want ik kan werkelijk waar niet begrijpen waar de hoge waarderingen voor deze prent vandaan komen! Ben denk ik een keer of 10 wakker geschrokken van het knikkebollen, alhoewel dat mogelijk ook te maken kan hebben met mijn korte nacht

https://www.brightwalldarkroom.com/wp-content/uploads/2020/12/invasion-of-the-body-snatchers.jpg

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Direct nog een vraag. Ik ga vanavond met mijn ega "Ready or not" kijken, want ik vermoed dat ze deze horror wel kan waarderen en ik vond hem gewoon echt leuk door de humor. Kan ik deze dan nogmaals opvoeren, maar dan als RW? Of geld dat niet als ik hem gister voor het eerst gezien heb

rebelkush

• 222 berichten
  • 379 stemmen

Seven Doors of Death.
Genre: Horror
Speelduur: 87 minuten
Oorsprong: Italie
Gesproken taal: Italiaans/Engels
Releasedatum: 24 september 1981
IMDB beoordeling: 6,6
Moviemeter beoordeling: 3,41

https://i.pinimg.com/564x/c4/30/79/c43079cde01eeb734f9934a5c7cf0aa3.jpg

Seven Doors of Death is een interessante film voor vele horror fans, er is namelijk een mix van Ghosts, Demonen en Zombies. Behalve dat heeft Beyond ook een interessante en originele verhaal. Beyond blinkt vooral uit in zijn ranzigheid qua gore en de vele brutte kills.
Helaas heeft dit film ook wat kwaltjes, casting had beter kunnen zijn, maar het is vooral de achtergrond muziek dat veel verpest. Over paar dagen viert dit film zijn trouwens zijn 43e verjaardag, dikke aanrader voor horror fans die geduldig zijn.

Ik geef dit film 3,5

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

rebelkush schreef:
Seven Doors of Death.
Genre: Horror
Speelduur: 87 minuten
Oorsprong: Italie
Gesproken taal: Italiaans/Engels
Releasedatum: 24 september 1981
IMDB beoordeling: 6,6
Moviemeter beoordeling: 3,41

(afbeelding)

Seven Doors of Death is een interessante film voor vele horror fans, er is namelijk een mix van Ghosts, Demonen en Zombies. Behalve dat heeft Beyond ook een interessante en originele verhaal. Beyond blinkt vooral uit in zijn ranzigheid qua gore en de vele brutte kills.
Helaas heeft dit film ook wat kwaltjes, casting had beter kunnen zijn, maar het is vooral de achtergrond muziek dat veel verpest. Over paar dagen viert dit film zijn trouwens zijn 43e verjaardag, dikke aanrader voor horror fans die geduldig zijn.

Ik geef dit film 3,5

De briljante soundtrack van Fabio Frizzi die afgekraakt wordt doet mij toch wel erg veel pijn

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

25. Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person (2023)

92 min. – Canada

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 49

Subgenre: 93. Vampire Horror

Themaklassement: 25 punten

(1, 14, 24, 27, 30, 32, 34 – 35, 40, 46, 48 – 49, 53 –54, 65, 68, 70, 75 – 76, 80, 85, 87 – 88, 90, 93)

https://www.metacritic.com/a/img/catalog/provider/7/2/7-1711556525.jpg

Een film die start met een geweldig initieel gegeven maar nadien precies niet echt weet wat ermee doen. Sasha is een vampier in haar tienerjaren die niet over haar hart kan krijgen om mensen te doden voor eten. Dit is allemaal het gevolg aan PTSD die zij opdeed aan een verjaardagsfeest met een clown (normaal dus). Zij ontmoet Paul die een eenzame en depressieve tiener die gepest wordt op school. Paul wilt graag sterven en wilt gedood worden door Sasha zodat zij kan leven. De bron van zijn depressie wordt nooit echt goed onderzocht of komt niet helemaal eerlijk over voor mij. Er is veel gaande dat interessant is maar de film lijkt zichzelf ook een beetje te verliezen. De humour en het verhaal doen mij een beetje denken aan "The End of the F...ing World" o.a. Tijdens de finale herpakt de film zich een beetje maar helemaal werkt hij nooit. Het is niet slecht maar voelt wel als een gemiste kans.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

06. The Mutilator (1984)

Speelduur: 86 minuten

Totaal: 10 + 2 = 12 punten

https://64.media.tumblr.com/d8896249807ad137c7b06b00926bd3f0/e8edf6b51e1b688e-f4/s540x810/e89a7b0fe6fa898f1c9d4bfdcbfdc81b7b601597.gif

https://moviesfilmsandflix.com/wp-content/uploads/2020/07/giphy.gif

Tijdens het begin van mijn vakantie zag ik de matige slasher "The Slayer (1982)" (kreeg 1,5* van mij) en nu op het einde van mijn vakantie (ik moet a.s. donderdag weer beginnen) heb ik deze eveneens matige slasher gezien. Vanwege een aantal geweldige kills, zoals met een motor / schroef van een motorboot en vooral die met een grote vishaak, is deze "The Mutilator" me wel iets beter bevallen (kreeg 2,0* van mij).

https://pa1.aminoapps.com/7263/f98eaf8639bbbeb7d05c2108a02b9a78238d1183r1-500-260_hq.gif

https://64.media.tumblr.com/f3ebe6de733f7771e4126413dae1b4d2/7fc027f110c2e1c9-5e/s500x750/aa6e91255d0c6d4832cf04a06c617a7bccd5775b.gifv

Ik heb deze film overigens gezien vanwege het meespelen van actrice Frances Raines, die ik in de Sciencefiction / Horror / Erotiek film "Breeders (1986)" een mooie vrouw vond en zij is ook de enige vrouw waarvan je wat naaktheid te zien krijgt in de film.

https://theworsemovies.org/wp-content/uploads/2017/08/she-surely-cant-sink-with-these-baloons.jpg?w=NaN&h=

Omdat je al na vier minuten weet wie de dader zal zijn in de film, wordt de film nooit spannend of verrassend. Ook worden er veel tenenkrommende domme besluiten genomen en ook heeft de film soms wat weg van een flauwe tienerkomedie. Al met al vond ik "The Mutilator" een matige slasher en alleen vanwege een aantal fraaie kills zou je deze film nog kunnen kijken. Maar het aantal kills in deze film is wel maar beperkt.

Je kan beter luisteren naar het album "Tomb of the Mutilated" (wat een enigszins lijkt op de filmtitel) van de Amerikaanse death metal band "Cannibal Corpse", want daarin krijg je meer horror te horen, dan dat in deze film te zien is met o.a. de nummers:

- Hammer Smashed Face (een klassieker);

- I Cum Blood;

- Necropedophile;

- Entrails Ripped from a Virgin's Cunt.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

26. Black Mold (Film, 2023)

Speelduur: 92 minuten

Puntentotaal: 52

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2023/08/black-mold-2.jpg

Fotografen Brooke Konrad en Tanner Behlman bezoeken zonder toestemming afgelegen gebouwen om de schoonheid ervan vast te leggen. Een belangrijke tentoonstelling in een galerie nadert, waarna Brooke besluit een voormalige testlocatie met een duistere geschiedenis te bezoeken. Daar lopen de twee een paranoïde kraker tegen het lijf. Ondertussen wordt Brooke geconfronteerd met traumatische gebeurtenissen uit haar verleden.

Filmpje begon wel goed met twee fotografen die afgelegen locaties/gebouwen fotograferen. Was benieuwd hoe dit filmpje zou verlopen, vooral als ze de kraker ontmoeten.

Hier en daar was het een klein beetje langdradig, maar er zaten wel een paar goede momenten in en het idee vond ik ook niet onaardig. Had alleen gehoopt dat het een beetje meer spooky zou zijn. . Maar ondanks dat, wel leuk om een keer gezien te hebben.

Beoordeling: 2,5*

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

27. ‎Curse of the Sin Eater (2024)

Speelduur: 89 minuten

Puntentotaal: 54

https://i0.wp.com/downrightcreepy.com/wp-content/uploads/2024/04/feature_film_curse_of_the_sin_eater_1.jpg?fit=1024%2C512&ssl=1

Rick, een arme bouwvakker, sluit een deal met een stervende zakenmagnaat om zijn miljarden te erven. Rick ontdekt al snel dat de deal ook betekent dat hij vervloekt is om de angstaanjagende zonden van de man te erven.

Deze film trok mijn aandacht door de toffe filmposter, maar het was ook nog eens best een vermakelijk filmpje. Het concept vond ik uniek: een sin eater. De zonden die Rick te zien krijgt waren best spannend gemaakt. Misschien had ik er graag nog iets meer van willen zien, want de momenten zijn vrij kort. Acteerwerk was ook goed, dus ja... deze film is prima om eens te kijken!

Beoordeling: 3,0*

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Tussendoortje ....qua inhoud is dit ook horror

https://assets.telegraphindia.com/telegraph/2024/Mar/1709285540_zone-of-interest.jpg

The Zone of Interest is een film die vooral twee woorden oproept nl. afstandelijkheid en onverschilligheid. Verwacht geen verhaal, maar een sobere, kille fragmentarische film over kampcommandant Rudolf Höss en zijn gezin die naast het concentratiekamp Auschwitz wonen. Ze tonen totaal geen medeleven of gevoelens wat er in het concentratiekamp zich afspeelt en zijn meer bezig met hun eigen behoeftes zoals werk en huis. Van onverschilligheid gesproken. De regisseur weet dat knap in beeld te brengen door geen close-ups te gebruiken en weinig aandacht te geven aan de personages zelf waardoor er een gevoel van afstandelijkheid bij de kijker ontstaat. Als kijker kan je de bedoeling van de regisseur volgen, maar toch blijf je op het einde van de film met een raar gevoel zitten van was dit nu de film. Het slot is ook abrupt en eigenaardig met een switch tussen Höss in de gangen en het heden waar poetsploegen in het kamp aanwezig zijn om alles in mooie staat aan het publiek te kunnen vertonen. Opvallend is ook het begin van de film met een twee minuten durende zwart scherm.

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

Dentheman schreef:

Direct nog een vraag. Ik ga vanavond met mijn ega "Ready or not" kijken, want ik vermoed dat ze deze horror wel kan waarderen en ik vond hem gewoon echt leuk door de humor. Kan ik deze dan nogmaals opvoeren, maar dan als RW? Of geld dat niet als ik hem gister voor het eerst gezien heb

Ja al kijk je hem nog 100 keer deze challenge, lijkt me prima. Of je daar zelf alleen echt gelukkig van wordt. Maar het was wel een aardig filmpje moet ik zeggen. In ieder geval de eerste waarbij ik ook een flink aantal keer heb moeten lachen door de bad ass uitspraken van Grace.

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

Mag je ook een horror serie kijken eigenlijk en zo ja, hoe registreer je dit dan precies?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

De eerste van de films met de F van Frankenstein al is het eigenlijk The Wolf Man die de hoofdrol speelt.

11. Frankenstein Meets the Wolf Man (Film, 1943)

Speelduur: 73 minuten

Puntentotaal: 22

https://prod-images.tcm.com/v5cache/TCM/Images/Dynamic/i418/frankensteinmeetsthewolfman1943_75594_1024x768_09122016082238.jpg

Een vervolg op the Wofman en tegelijkertijd ook crossover met Frankenstein. Het levert een vreselijk gedrocht van een film op. Er is geen horror, geen spanning, geen creativiteit. Bela Lugosi was een zwak monster van Frankenstein.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.