The Hoard (2018)

Canada
Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Jesse Thomas Cook en Matt Wiele
met Lisa Solberg, Tony Burgess en Barry More

Tegenwoordig zijn er op televisie een hoop programma's te zien over geesten en andere mysterieuze zaken. De makers van een televisieshow krijgen de opdracht drie huizen te onderzoeken en alles vast te leggen met een camera. Ze denken dat het de zoveelste routineklus is, maar krijgen al snel te maken met mysterieuze verschijnselen.

avatar van DarlingDionne
Een gemiddelde van 3,5, al was er maar 1 persoon die gestemd had. Ok, ok een 4,2 op IMDB (en terecht) maar aangezien de recensies op Letterbox ook al lovend waren, en ik gelokt werd door het zinnetje ''from the creators of Pontypool" deze toch maar opgezet ook al had ik zo mijn bedenkingen.

Na dik en half uur ook net zo hard weer uitgezet. (Dat is iets wat ik niet zo snel doe, kon het niet meer opbrengen, zelfs met hele lage verwachtingen). Ik vind reality tv al zeer irritant, allemaal gescript natuurllijk, dus zo heel veel verschil zie ik niet met dit gegeven, behalve dat het dan over the top is en zogezegd grappig moet zijn. Welgeteld 1 keer zuinig moeten glimlachen tijdens de ergernissen door. Ik spoelde een stuk vooruit om te kijken of de stijl nog zou veranderen, maar nee.

Een tip van mij, doe ermee wat je wilt. Als je Pontypool nog niet gezien heb, ga die dan in plaats van deze kijken. You're welcome.