Kristen (2015)

Nederland
Thriller / Horror

geregisseerd door Mark Weistra
met Terence Schreurs, Ronald Top en Jet Pagnier

Het is donker. Een vrouw alleen. Een onbekende man belt steeds met de vraag of ze naar buiten wil komen. Hij wacht daar op haar, zo meldt hij. Ze kan niemand bereiken. Alles om haar heen verandert langzaam in een nachtmerrie. Ze weet niet wie deze persoon is of waarom hij dit doet. Alleen dat hij buiten is en op haar wacht. Zijn spel is begonnen.

39 BERICHTEN 5 MENINGEN
geen vrouwelijk naakt dus geen horrorfilm en ook als thriller langdradig, traag en saai!

avatar van Basto
Fantastische horrorthriller. Heb de volle 88 minuten op het puntje van mijn stoel gezeten. Erg sterk! 4,5

avatar van Actarus
Ik denk dat die hoge scores van onze Zuiderburen zelf komen, want ik vond er maar weinig aan. Hij start wel goed, beetje 'Scream' sfeertje, maar het tweede deel ging ie helemaal de mist in (letterlijk!)
Nederlandse taal vind ik storend bij horrors en werkt maar in zeldzame gevallen, ...zoals een Amsterdammed....we zullen 'the windmill massacre' ook eens proberen

avatar van umbra
Deze was niet echt mn ding, duister en mysterieus oké, dat zou goed moeten zitten, maar, de dialogen, er te proper gepraat werd, was ondermaats en het geluid was bagger, moest met regelmaat met het geluid spelen, praten te zacht, muziek te hard.

avatar van DiDa
Heeft er iemand een theorie over het einde? Want dat kon ik niet helemaal plaatsen. Thanks!

avatar van Prudh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
DiDa schreef:

Het is niet de duivel of een demon, maar het is God die haar gevangen houdt.

Waar ging dit eigenlijk over?

avatar van HK Senator
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeer strak opgebouwd verhaal. De eerste 45 minuten ook gewoon erg spannend. Het ging bij mij pas mis als Kristen de deur uit rent en de bovennatuurlijke elementen komen. De geloofwaardigheid gaat vanaf dat moment snel achteruit. En het echte einde toch wel teleurstellen.