• 8.228.732 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Gregory Jacobs

Met onder meer: Emily Blunt, Martin Donovan en Ashton Holmes

Over Wind Chill

"There Are Worse Things Than Dying"

Tijdens de Kerstvakantie reizen twee studenten samen per auto naar hun families. Omdat er een zware winterstorm aankomt nemen ze een snellere route over een verlaten landweg. Ze komen er al snel achter dat ze dit beter niet hadden kunnen doen, aangezien ze buiten het noodweer te maken krijgen met geesten en de sinistere geschiedenis van de betreffende weg.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Jammer.

Hier had wel wat meer ingezeten. Het feit dat er een aantal grote namen zich tegen dit product hebben aanbemoeid heeft iig geenszins geholpen. Onlogica troef en weinig tot geen spanning draaien uiteindelijk dit werkje de nek om.

Matig.

avatar van Mutsaers78

Mutsaers78

Een prima film wat zich voornamelijk op één plek afspeelt, ik hou daar wel van. Weinig echte horrormomenten, weinig gore, maar toch een onderhoudende film. Ondanks dat het een 'help, we slaan de verkeerde weg in en onze mobiele telefoon doet het niet'-film, films die in overvloede worden gemaakt, was hij leuk om naar het kijken.

Een mooie 3,5*

avatar van FRANKY PANKY

FRANKY PANKY

Prima "Horror" film !! Mooie dialoog tussen de 2 acteurs, bijna de hele film lang. Knap gedaan. Van mij een 4

avatar van denniee

denniee

vreselijk saai, dacht steeds: wanneer gaat er nu iets gebeuren. helaas dat bleef uit. laatste 10 minuten gemist, in slaap gevallen, gaap.

avatar van banju

banju

Wij , ons buurt horror kijkersclubje, vonden het spannend.

Af en toe even schrikken, heb wel minder gezien.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Bovengemiddelde thriller, die vooral op basis van onlogica en 'onbeantwoorde vragen' hier afgekraakt wordt volgens mij.

Muziek is prima en draagt goed bij aan het fijne sfeertje. Het acteerwerk is niet briljant, maar ook niet storend.

Wel jammer dat de film soms wat verkeerde keuzes maakt, wat cliché dingetjes of net even niet de juiste timing tussen on- en realistisch. Verder zijn er een aantal matte dialoogjes.

Ik heb liever onlogisch (en nog wat minder cliché) dan van die uitgekauwde troep. En zo onlogisch is dit ook allemaal niet, wel onrealistisch misschien, maar niet onlogisch. Of waren de tijdflashes, terug de auto in, al te onlogisch? "Vaag en onsamenhangend"-blabla, ga lekker Shawshank Redemption kijken ofzo.

avatar van komerad

komerad

Nipt middelmaat.

avatar van Erwinner

Erwinner

denniee schreef:

Had ik ook, dacht steeds dat ik elk moment achterover geblazen kon worden waardoor ik het bijna niet meer kon winnen van mijn angst.

Vreselijk irritant dat gedreig, daardoor vreselijk spannend dus. Achteraf ben ik niet eens zoveel keer geschrokken...

Knap simpel filmpje.

avatar van Skrean

Skrean

Jammer dat dit zo wordt afgekraakt. Heb me prima vermaakt.

avatar van Daphny.

Daphny.

Ik vind dit een hele fijne film. Jammer dat zoveel mensen hem afkeuren op feitjes zoals dat er weinig actie in zit en dat het "vaag" is. Dat vage laat juist ruimte voor interpretatie. Mijn vriendin dacht dat de hoofdpersonages alles hallucineren omdat ze aan het doodvriezen zijn, maar dat is haar theorie. Daarom word er ook niks "verklaard". Niet elke film hoeft toch een hele uitleg over het hoe en waarom te hebben, dat zou juist saai zijn. En ik vind de acteurs het goed doen. Emily Blunt is geweldig.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Zeker geen slechte film, constant beklemmende sfeer, Emily Blunt speelde geweldig: 3,5

avatar van _Moonwalker

_Moonwalker

Goede film. In het begin dacht ik echt dat het een slechte film zou worden, maar naarmate de film vorderde werd het steeds beter.

Goed geacteerd en mooi verhaal. De setting was ook mooi uitgekozen.

Heb me prima vermaakt anderhalf uur lang.

3.5 van mij.

avatar van Joera

Joera

Ik vond juist het begin van de film wel leuk, maar toen het ineens ging over geesten/zombies (wat niet op de hoes van de dvd stond!) was ik er al gauw klaar mee.

Juist het hele stalker gedoe had ik wel leuk gevonden, maar daar ging het dus uiteindelijk niet over. Ik vond er weinig aan. Geen aanrader.

avatar van Perry Meer

Perry Meer

prima thriller en een beetje griezel, beetje veel zelfs

ja hoor ik heb mij prima vermaakt zo als buitenstaander te kijken naar een amerikaanse

bak die hopeloos vast zit in de sneeuw op een plek waar je liever niet wilt zijn

avatar van Rodney9

Rodney9

goeie horrorfilm

had lage verwachtingen, daarom vond ik hem misschien ook mooi

de geesten zijn doodeng

het acteerwerk is redelijk vind ik zelf

ik vond het gewoon een doorsnee horrorfilm die je of leuk vind of niet

avatar van hel1

hel1

Ik ben geen fan van horror maar ik moet zeggen dat deze me behoorlijk wist te boeien. Films in bossen zijn sowieso wel goed, he wordt redelijk in de spanning meegenomen.

avatar van Shinobi

Shinobi

Tja, redelijke film. Begon op zich wel aardig, alleen als ze vastzitten gebeuren er toch wel wat vage dingen met geesten en sprongen in de tijd.

Helaas wordt niet alles uitgelegd.

Overigens wel jammer dat de film vrij donker is, je kon nauwelijks zien wat er gebeurde in de nacht.

Nipt 2,5 sterren.

avatar van xpandaa

xpandaa

4 sterren waard, vond het een leuke goede horror. niet zo zeer bijzonder, maar de spanning zat er goed in!

avatar van kampsie1

kampsie1

Voor de 3e keer bekeken en ik blijf dit een goede film vinden, luguber sfeertje.

Lekkere spanning, zonder overdreven gore, dit is horror zoals het mi hoort.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige film, niets bijzonders. Echt heel spannend wordt het ook niet. Acteren kan ermee door. Het verhaal op zich raakt kant nog wal... 2,5 ster

Onderhond

Leuk.

Film die sterk teert op sfeer. Onderkoeld, zowel in tempo als in setting. Heel rustige opbouw, maar doordat er twee nog best aardige personages in de wagen zitten is het al snel veel minder vervelend dan bij andere horror films.

Eerste deel weet in ieder geval de juiste sfeer te creëren om het tweede deel te dragen. Echt eng of spannend wordt het niet, maar het blijft wel steeds sfeervol en kent enkele erg leuke momenten. Het is vooral sterk dat er regelmatig wat buiten de auto beweegt, zonder dat er elke keer gevolg aan wordt gegeven.

Visueel in orde, ook de soundtrack mocht er wezen. Tel daarbij twee niet onaardige personages en een bekened maar goed uitgevoerd verhaaltje en je hebt een meer dan goeie horror/thriller. Echt memorabel is het niet, maar wel een zeer keurige genrefilm.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Niet bijster interessant, en zeker geen horror, maar thriller / drama.

Na een uur begint het eindelijk leuker te worden.

avatar van Minority_Check

Minority_Check

ik was best verrast door deze film. De spanning zit er toch behoorlijk in vond ik. Qua horror valt het mee en het had wat meer schrikmomenten in kunnen zitten.

avatar van WaynesW

WaynesW

Wat een geweldige accu heeft die car !

Het plafondlampje moet uit om de accu te sparen

maar de koplampen blijven de hele film lang aanstaan !

2/5

avatar van rep_robert

rep_robert

Wat begint als een sfeervolle, koele en mysterieuze horror/thriller eindigt een beetje in een sof gedoe. Dit is zo'n typische film dat barst van de potentie, maar waar de makers lastig hebben om er een spannend en boeiend einde aan te breien. Zo begint Wind Chill heel mooi, maar zorgt de ijzige wind in de film dat het ook heel snel als een nachtkaars uit gaat.

avatar van Daan258

Daan258

Mysterieus is de film zeker wel! Ook een lekkere sfeer, redelijk spannend en prima acteerwerk.

Jammer dat het verhaal achteraf wat wazig was. Dit had beter gekund.

Prima om in de decembermaand te kijken.