menu

Film / Cast en crew / Michael J. Fox

zoeken in:
IcU
Een naar mijn mening leuke acteur. In 1991 werd bij hem de ziekte van Parkinson vastgesteld, wat hij echter pas in 1998 bekend maakte. Ik ben best geschrokken toen ik het volgende filmpje zag:

Michael J. Fox interview

ik wist niet dat dat zo heftig was...

Wat vinden jullie van deze acteur? Zijn beste film? Ik persoonlijk vind zijn rollen in (natuurlijk) BttF en The Frighteners erg goed.

veron35
Redelijke acteur, maar niet echt geweldig. Wel erg zieling als je hem zo ziet zitten trillen.

Erg sympathieke acteur waar ik erg graag naar kijk. Staat op één of andere manier symbool voor de jaren 80 voor mij . Was vroeger helemaal weg van Back to the Future en Teen Wolf.
Jammer dat we hem nooit meer echt hebben kunnen bewonderen de laatste jaren.

Filmpje van hierboven gaat over een campagne dat hij heeft gedaan voor het geld pompen in onderzoek naar parkinson. Één of andere kerel heeft Fox ervan beschuldigd zijn ziekte opzettelijk te verergeren in dat reclamefilmpje om de impact te vergroten en zo meer geld hopen los te weken. Die opmerking heeft nog voor heel veel heisa gezorgd.

Chainsaw (moderator)
Eens met dutchtuga, ik zie Fox ook graag spelen en de beste man straalt een soort sympathie uit. Vind 'm geweldig in Back to the Future (niet zomaar een film uit m'n top 10) en diens vervolgen en ook in Peter Jackson's The Frighteners speelt hij een erg leuke rol.

Daarnaast heeft Fox ook aardig wat goede rollen op zijn CV staan, van redelijk zwaar drama (Casualties of War) tot heerlijk luchtig vermaak (Mars Attacks!) en hij weet zelfs van simpele, flauwe kinderkomedies nog wat te maken (Life with Mikey). En in series (Spin City etc) is het ook altijd leuk om hem te zien spelen. Zou momenteel vooral Teen Wolf nog graag een keertje zien.

Stond ook best even te kijken van het interview trouwens.

us_raider
Chainsaw schreef:
En in series (Spin City etc) is het ook altijd leuk om hem te zien spelen.

Werkelijk? Vind Spin City met Fox niks aan, in tegenstelling tot de afleveringen met Sheen.

Michael J Fox is als acteur misschien wat beperkt, maar wel een ontzettend sympathieke vent. Inderdaad typisch een symbool van de jaren tachtig, met die geweldige Back to the Future-films en de serie Family Ties. En hoewel hij al bijna vijftig is, blijft die man altijd maar diezelfde jongensachtige uitstraling hebben. Jammer dat hij zo ernstig ziek is, had hem wel in wat meer uitdagende rollen willen zien.

kramersietse
Michael J. Fox (48) krijgt van het Karolinska instituut in Zweden een ere-doctoraat in de geneeskunde. De Canadees-Amerikaanse acteur wordt geloofd voor zijn inzet om fondsen te werven voor de strijd tegen de ziekte van Parkinson.

De acteur lijdt zelf al sinds 1991 aan de ziekte, die de motoriek doet verslechteren. Via zijn Foundation heeft hij sinds 2000 al meer dan 128 miljoen euro ingezameld voor de zoektocht naar een medicijn tegen de ziekte.

Fox is vooral bekend van de "Back to the future"- films.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:19 uur

geplaatst: vandaag om 20:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.