James Cagney: Top of the World (1992)

Documentaire

geregisseerd door Carl H. Lindahl
met Michael J. Fox, James Cagney en Virginia Mayo

James Cagney behoort tot een van de populairste acteurs van diens generatie. Door middel van archiefmatriaal en anekdotes van collega's schetst men een beeld van de acteur die vooral beroemd werd om het spelen van gangsters in de jaren 30.

neo (crew)
Interessante docu over een groots acteur. Veel van zijn films gezien, en daarbij is dit ook wel erg leuk om eens te zien. Waar ik zo geen weet van had, was dat ie zo vaak Warner verliet om in een ander soort film te spelen van een andere studio. Die man had echt een haat-liefde verhouding met Jack Warner. Ook geeft de docu een goed beeld van hoe hij op alle fronten vocht. Zit ook als extra disc bij de Yankee Doodle Dand dvd uitgaven. 3.5 sterren

neo (crew)
''Top of the World'' is trouwens zijn beroemde quote uit White Heat.