The Secret of My Succe$s (1987)

Alternatieve titel: The Secret of My Success

geregisseerd door Herbert Ross
met Michael J. Fox, Helen Slater en Richard Jordan

De intelligente en goed geschoolde Brantley Foster is een boerenzoon die naar New York komt om snel carrière te maken. De sollicitaties verlopen helaas niet helemaal zoals hij verwacht maar gelukkig kan hij in het bedrijf van een ver vermogend familielid beginnen.. In de postkamer. Omdat Brantly geen zin heeft om onderaan de ladder te beginnen speelt hij al snel zowel een hoge manager als postbode. Het is een dubbelrol die hij maar met moeite vol kan houden, helemaal wanneer de vrouw van de baas hem probeert te verleiden.

paus
Deze film zuigt een pannekoek.

avatar van nevadagoor
gwoon een leuke vermakelijke film! kan er verder niks op zeggen.....

avatar van missl
Gewoon vermakelijk.

avatar van HarmJanStegenga
Haha, die Michael J. Fox toch ook. Geinig ventje hoor, maar zijn rol in deze film is dus echt niet voor hem weggelegd wat mij betreft. Hij doet het niet superslecht, maar zo'n ukkie als hem word op een gegeven moment erg ongeloofwaardig in een rol als deze. Hij lijkt net een gastje van 12 jaar oud en dus lijkt het bijv. nergens na als hij een prachtige vrouw versiert die ook nog eens een kop groter is. Nou jah, genoeg over Fox denk ik maar. Wat mij betreft hadden ze in ieder geval beter een andere acteur kunnen kiezen.

De film kijkt opzich lekker weg, is wel behoorlijk ongeloofwaardig en bevat jammergenoeg teveel momenten waar het allemaal een beetje te ver gaat. Nou moet je het natuurlijk ook niet serieus gaan nemen allemaal, maartoch. De lekkere 80's muziek vond ik trouwens wel weer leuk ondanks dat velen dat hier niet met mij eens zullen zijn. Geinig filmpje voor een keer en grappige momenten zijn ook zeker te ontdekken, maar echt geweldig vond ik het allemaal niet.

avatar van Filmkriebel
Apster schreef:
Het leek soms meer op een videoclip met al die foute jaren 80 muziek, dan een film.

Het is fout om 80s fout te vinden

Michael j Fox is wat mij betreft in elke jaren 80 comedy leuk om te zien en in deze is dat niet anders
zeer vermakelijke film

avatar van Filmkriebel
Heb hem inmiddels opnieuw bekeken. Deze situationele komedie is zoals nog vele andere 80s komedies : ongecompliceerd en totaal ongeloofwaardig. Verstand op nul, blik op oneindig ... best wel leuk voor de rest.

zo vaak gezien maar ik vind het echt een lekkere jaren 80 film daar hou ik wel van

avatar van Djarune
Deze is samen met Back To The Future en Greedy mijn favoriete M.J. Fox film

Vermakelijke film. Inderdaad niet erg geloofwaardig, maar kijkt lekker weg.

avatar van Dennis Evahi
Typisch '80 filmpje. Dat muziekje komt trouwens ook best wel vaak voor in andere fims. "Oh Yeeahh...." Vermakelijk wel. Michael J. Fox is lekker op dreef en energiek!

***

avatar van Kricky
kan het kloppen dat dat muziekje bij die lift ook in ferris Bueler''s day off te horen is???

hoe heet dat nummer???

Wat een slechte film zeg. 3 minuten film, 5 minuten muziek.
Hij had een stuk korter kunnen zijn zonder al die onzinnige muzikale intermezzo's. Verhaal is natuurlijk ook flinterdun en enorm voorspelbaar.

Meneer Bungel
Kricky schreef:

hoe heet dat nummer???
Dat is (als we het over hetzelfde nummer hebben, maar lijkt me wel) Oh yeah... Is veel vaker gebruikt, waaronder idd in Ferris Bueller's Day Off, maar ook in The Simpsons en South Park.

Persoonlijk vond ik het wel een grappige film. Interessant in de zin van iemand probeert het te maken in the big apple en het lukt maar niet en komt op een totaal ongeloofwaardig idee uit. Maar het lukt wel!

Grappige film met een uiterst dun verhaaltje. Maar met goede acteerprestaties waardoor de humor op de eerste plaats komt. En daar is deze film toch voor!!!
Als je niks aan je hoofd wil en effe anderhalf uur onderuit wil is dit een film die gewoon lekker wegkijkt.

'Niet zo geloofwaardig' wordt hier alom uitgesproken. Nee, natuurlijk niet!
Een tante die haar neefje probeert te versieren, dat neefje met een inzichtelijk interlect waarmee je overal aan de slag zou kunnen - maar hij begint als postbode, even snel omkleden in de lift - dan betrapt worden en doen of ie aan de mister universe verkiezingen meedoet........ Helemaal niets om serieus te nemen dus.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren natuurlijk, maar eerlijk gezegd vind ik het relaxed om niet alles serieus te hoeven nemen......voor mij is dan wel enig logica required.
Deze van de week weer eenz bezichtigd en wéér....de energie van Michael....ze doen het alle leuk, maar hij steelt toch echt de show. lekker verstand op nul en gáán!

avatar van Spetie
Ik kan niet ontkennen dat Michael J. Fox zijn rol hier niet met enthousiasme weet in te vullen. Want hoewel niet altijd even goed geacteerd, doet hij zijn best, en weet hij zijn rol op momenten gelukkig van een komische tint te voorzien.

Dat is nodig ook, want veel heeft het verhaal niet om het lijf. Daarnaast is het behoorlijk ongeloofwaardig, hoe zo’n klein mannetje als hij zich hier telkens weer weet te redden. Nu til ik in komedies niet altijd even zwaar aan de geloofwaardigheid, maar het is op zijn minst opvallend te noemen. Verder loopt het verhaal ook redelijk voorspelbaar en vol clichés.

Gelukkig is de muziek niet verkeerd en blijft het allemaal lekker luchtig, waardoor het nooit vervelend wordt en deze The Secret of My Succe$s uiteindelijk nog wel redelijk gemakkelijk wegkijkt. Maar hoogstaand of echt superleuk wordt het helaas nooit.

Vrij middelmatige film, nog net het bekijken waard naar mijn mening.

Misschien een paar keer oprecht om moeten lachen (bijv. de ‘Oh Yeah’-scene in de limousine) maar het is vooral letterlijk en figuurlijk onderbroekenhumor die de klok slaat in deze comedy. 2.5*

avatar van dionj
Prima feel-good filmpje, inderdaad een beetje ongeloofwaardig en gedateerd. Maar het vrolijke en luchtige verhaaltje werkt nog steeds.

avatar van Snape
Ik vond het wederom leuk om deze film weer te zien. Inderdaad lekker 80's. En Fox als Brantley gaat gewoon verder waar Alex P. Keaton ( uit, zoals mijn moeder altijd zei. de familie Ties ) gestopt was.

avatar van Flavio
Matig Fox-vehicel deed me weer herinneren waarom ik blij was dat de jaren 80 ver achter ons liggen: die muziek- veel cheesier dan hier heb ik het niet vaak gehoord. En wéér Oh Yeah van Yello, dat nummer is op zichzelf al een cliché aan het worden.

Fox speelt eigenlijk een vervelend mannetje: hij is een echte Yup in wording, die het wil maken in New York, en dat wil hij bewijzen door met zn privé jet terug te vliegen naar Kansas. Dan krijg je een shot waarin hij in zn slonzige appartementje een stuk pizza eet met een biertje (niks mis mee lijkt me) en dan moet ik oprecht medelijden krijgen met die gast? Na welgeteld één dag solliciteren slikt hij zn trots maar in om aan de bak te komen bij zn Oom Howard. Als dank voor zn baantje gaat hij met zn vrouw naar bed en zorgt hij er zelfs voor dat Howard uiteindelijk wordt ontslagen. Van je familie moet je het hebben.

Wel paar aardige grappen en leuk om weer eens te zien ondanks de pijn die het deed aan mn oren.

Redelijke film over een jongeman die van het platteland naar de grote stad verhuist om het daar te maken. De personages en het bedrijfsleven worden wel erg simpel neergezet hier. Maar het verhaal heeft genoeg vermakelijke ontwikkelingen. Verder een fijne jaren '80 soundtrack en Michael J. Fox weet het beste uit zijn rol te halen.