The Secret of My Succe$s (1987)

Alternatieve titel: The Secret of My Success

geregisseerd door Herbert Ross
met Michael J. Fox, Helen Slater en Richard Jordan

De intelligente en goed geschoolde Brantley Foster is een boerenzoon die naar New York komt om snel carrière te maken. De sollicitaties verlopen helaas niet helemaal zoals hij verwacht maar gelukkig kan hij in het bedrijf van een ver vermogend familielid beginnen.. In de postkamer. Omdat Brantly geen zin heeft om onderaan de ladder te beginnen speelt hij al snel zowel een hoge manager als postbode. Het is een dubbelrol die hij maar met moeite vol kan houden, helemaal wanneer de vrouw van de baas hem probeert te verleiden.

niet echt bijzonder.

op zich wel grappig maar niet meer dan dat

tom
vond em wel vermakelijk

avatar van narva77
Leuke jaren 80 nonsens, met het zelfde nummer "O Yeah" als in Ferris Bueller's Day Off

MFEO
Leuke jaren 80 film. Veel herineringen komen naar boven van vroeger.

avatar van Armin
Was in die tijd een groot succes. Leuk verhaal met een perfect gecaste Fox.
Jeugdsentiment. ***1/2

Was in die tijd een groot succes. Leuk verhaal met een perfect gecaste Fox.
Jeugdsentiment. ***1/2

Heb ik niks meer aan toe te voegen!

avatar van Ralfke
Inderdaad jeugdsentiment en een typische jaren '80 feelgood movie. ***

Is dit de juiste spelling van de titel. Met die ene dollar erin?

avatar van Jordy
kijk eens op die poster? klik eens op de imdb link?

Jordy schreef:

kijk eens op die poster

gezichtsbedrog

Jordy schreef:
kijk eens op die poster?
Zie onder!
klik eens op de imdb link?
Also Known As:
Secret of My Success, The (1987) (USA: alternative spelling)

excusez moi

avatar van Stephan
Het geeft wel een probleem om dit soort spelling te hanteren. Zoek binnen MM naar: Secret of my success... en je krijgt 0 op je recest. Dus: of het zoeken slimmer of de titel vriendelijker.

Stephan schreef:

of het zoeken slimmer

ga je gang, van mij mag je slimmer gaan zoeken hoor

maar goed, op de nieuwe site zal het hele alternatieve-titel-gebeuren wat slimmer aangepakt zijn, dus er wordt aan gewerkt

avatar van De Knip
mmm....toch wel weer leuk om te zien. Half puntje omhoog

avatar van Macmanus
Bagger muziek, maar voor de rest wel aardig 2.5 sterren.

avatar van Yak
Yak
Paar keer heen en weer geschakeld tussen Alien 3 en deze film, maar ik vond het vooral erg lullig. Ik viel onderandere midden in de scène waar Fox moet chaufferen voor de directeursvrouw, compleet met seksuele metaforen (zoals de antenne die uitgeschoven wordt). Gecombineerd met de afschuwelijke muziek ("Pa-da-da-da-da, oh yeah!") is dit misschien wel de meest irritante filmscène ooit.
Maar ik heb geen recht om mijn cijfer aan te passen vind ik, daarvoor heb ik te weinig van de film gezien.

Mik
Macmanus schreef:

Bagger muziek, maar voor de rest wel aardig 2.5 sterren.

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die zich er nogal aan ergerde. Inderdaad wel aardig, maar niets meer dan dat. het "jeugdsentiment" wat anderen bij deze film hebben, mis ik niet meer dan 2,5 dus.

neo (crew)
zo typische jaren 80 komedie met tal van riedeltjes uit die tijd. Fox speelt lekker energiek en is best grappig in zijn rol. Veel leuke scenes, hoe simpel en flauw ze ook zijn; de baas van Fox die hem achtervolgt door het gebouw, de liftgrap en niet te vergeten de heerlijke chaotische scene in de grote villa met het rondsluipen. 3 sterren

donnie B.
Leuke film, michael J. fox is op dreef! Jammer dat hij helaas niet meer in staat is om films te maken....

avatar van Purmerend
Redelijke komedie, met een super Michael J. Fox. 2,5*

Strijkbout, bellen met ma tijdens schietpartij, fonteintje, limo, zwembad, wolkenkrabber loopje en vergadering.

avatar van mikey
Michale was/is inderdaad een geweldig komisch talent.

djelle
Voor mij niet. Volgens mij is meneer Fox op de A-lijst van de acteurs beland precies zoals het in deze film geïllustreerd werd.

The Secret of My Succes is een matig komedietje met een vrij goed concept dat tergelijkertijd wat clichématig en voorspelbaar beleeft wordt. De grappen zijn niet altijd even geslaagd, sommige scenes zijn wat onintressant en het verhaal blijft niet altijd boeien.

Desalniettemin is dit een goeie doorsnee dat wel eens leuk wegkijkt op een avondje als er even niets bijzonders op TV is. 2,5*

Het leek soms meer op een videoclip met al die foute jaren 80 muziek, dan een film.

film_kaza
Een bagger verhaal. Gewoon doodsaai.
Is het soms geweldig om te zien in slow-motion hoe een vrouw een beetje geil staat water te drinken? Vond ik maar een gaap moment. Het was ook niet mijn type humor. Seks met zijn tante? Was dat grappig? Niet te vergeten, hij was gewoon te voorspelbaar.

Michael J. Fox heeft mij op Back To The Future I & III na nooit echt kunnen overtuigen. Hier lukt het hem al helemaal niet. Toch was het nog wel intresant genoeg om verder te kijken, omdat ik gewoon niks anders te doen had.

1 ster.

Waar de romantische komedies tegenwoordig een flink portie drama bevatten, is dat nog zo'n lekkere jaren 80 film vol humor en weinig gezeur. Fox zet een prima rol neer vol energie.

avatar van Tun-89
Hele leuke komedie uit de jaren 80. Heb veel gelachen, hou wel van die oudere film's waar Michael J. Fox in speelt. feel-good movie die geen moment verveeld. leuke Fox. 3 sterretjes, 2.5 vind ik net iets te weinig..

avatar van Poeha
Wat een gezeur zeg over die "foute" jaren 80 muziek.

Velen "kletsen" elkaar na.

Gewoon een lekkere komedie. Geen poeha gewoon Fox in een typische rol voor hem.
Vind dit soort films nog steeds wel door de beugel kunnen.
Fox is geen wereld acteur maar blijft altijd wel prima te pruimen.

Michael op z'n best zoals ik 'm ook ken uit de toen waanzinnige serie 'Family ties': energiek en luchtig zonder al teveel gezever. Ik hou wel van ontroering e/o diepgang, maar zo op z'n tijd mag een film als deze er voor mij absoluut wezen.
En ik ga met Poeha mee, aangaande gezeur over zogenaamd 'foute' jaren 80-muziek. Dat was de muziek van toen en de film komt uit 'tzelfde decennium van de muziek van 'toen'. Gewoon lekkere film op dreef. 3,5*