Teen Wolf (1985)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Rod Daniel
met Michael J. Fox, James Hampton en Susan Ursitti

Scott is een tiener die deel uitmaakt van een slecht basketballteam. Hij is verliefd op een meisje dat hem totaal niet ziet staan, totdat hij ontdekt dat hij in een weerwolf verandert. In mum van tijd wordt hij de populairste jongen van de school, maar dan verlangt Scott naar de tijd dat alles nog normaal was.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Geinig jaren '80 feelgood filmpje, die jammer genoeg nergens in uitblinkt of bovengemiddeld wordt. Het uitgangspunt en de aftrap zijn prima, Teen Wolf blijft lekker luchtig en vlot en Fox is en blijft een sympathiek acteur. Jammer genoeg zakt de film halverwege nogal in, met een oersaai schoolfeestje en een nogal suffe basketbalwedstrijd als gevolg. En ook de onvermijdelijke moralen, als het 'als je het echt wil, lukt het je' geblaat, hadden wel een stuk minder gemogen. Desondanks een aardig tussendoortje.

3 sterren.

avatar van nachtvlinder
grappig filmpje waar veel te weinig uitgehaald is , met afgeraffeld einde

avatar van predator
Dacht dat ie heel gedateerd zou zijn, maar dat viel best wel mee. Gewoon een grappige film die niet uitblinkt.

Hier en daar helaas wat oubollig, maar Teen Wolf weet grotendeels tempo te houden. Jammer dat er met het scenario niet wat meer gedaan is, aangezien het nu naar het einde toe een beetje doodbloed en zichzelf verliest in zijn genreclichés. Fox blijft wel altijd fijn om naar te kijken...

ace leader
Vermakelijke film,
slecht acteerwerk, slecht verhaal...maar makkelijk om weg te kijken. alleen zagen de basketbalscenes er echt niet uit, zonde.. 2,5**

avatar van jan
jan
Ondanks de leeftijd een leuke film. Eeuwig zonde van Michael J.Fox...

avatar van Vascago
Leuk feel good filmpje. Keek hem wel samen met een kameraad anders had ik waarschijnlijk minder aan gevonden. Lekker sfeertje, goede 80s muziek.

avatar van erik1677
jeugdsentiment ten top.
Vroeger keek ik hem keer op keer weer op veronica.
daar kwam hij meestal wel voorbij in de meimaand filmmaand.
zal hem binnenkort eens op dvd opzoeken, deze film hoort gewoonbij de jaren 80

Muggsy
De 'bad guy' leek toch wel hard op Kenneth Pérez.

avatar van goongumpa
Leuke film, de wolf was erg goed gemaakt. De basketbalwedstrijden stonden te centraal, de andere gebeurtenissen vermaakten veel meer. Meest memorabele moment: op een rijdend busje staan op surfin' USA .
Goede rol van Michael J Fox.

Matige highschool horror/komedie(alhoewel van echte horror geen sprake is). Het verhaal staat werkelijk bol van cliches maar de film is redelijk vermakelijk en Michael J. Fox maakt er zeker het beste van. Leuke soundtrack en ook de make-up effecten zijn oke (zeker meer dan 25 jaar na dato). De basketbalscene op het eind van de film duurt wel erg lang.
Minstens 20 jaar geleden dat ik deze voor het laatst zag.

avatar van Bélon
Ché Cliché schreef:
Voor mij wel jeugdsentiment. (..) Jammer, sommige films moet je gewoon nooit meer terugkijken. 1,5 ster vanwege het sentiment, want het was weinig meer...

Inderdaad dit was echt pijnlijk om uit te kijken. Gewoon niet aan beginnen, zeker als jeugdsentiment geen rol speelt is dit suffe tijdverspilling.

avatar van harm1985
Gezapige cliche film. Michael J. Fox speelt een loser die niet bepaald populair is, tot hij ontdekt dat hij een speciale gave heeft. Natuurlijk wordt hij hierdoor populair (al is juist dat feit wat ongeloofwaardig) en loopt hij tegen 3/4 van de film tegen een dieptepuntje aan om vervolgens alsnog het meisjes te krijgen en het succes dat hij zo graag wilde.

avatar van tristanrc1
Anno 2011 veroudert, maar voor 1985 een vermakelijke puberfilm. Dat was hoogstwaarschijnlijk anders geweest als Michael J. Fox niet de hoofdrol had gespeeld, als normale puber met problemen speelt hij op z'n best, net als in Zemeckis' 'Back to the future', al was die veel beter.

Weerwolven waren in de jaren 80 in een daarom heeft men er ook maar gelijk een flauwe Highschool versie van gemaakt. Het verhaal is vrij onnozel en ook wel belachelijk maar hier en daar valt er wel nog wat om te lachen. Ook Michael J. Fox deed het best leuk in de rol van de weerwolf en vooral dankzij hem is deze film nog redelijk om te kijken. Natuurlijk komen alle clichés voorbij en ook het einde is zeer cliché maar voor een keertje is deze film wel leuk om te kijken. Hij wordt regelmatig nog wel eens uitgezonden op de zender MGM

Heerlijke jaren tachtig film met topacteur Fox,deze fijne acteur heeft toch heerlijke films achtergelaten.
Echt een jeugdfilm voor me deze samen met Back to the future en Secret Of My Succes en ook nog Bright Lights Big City toppers bedankt MR J fox.

avatar van goongumpa
Michael J. Fox is - en blijft - een baasje

avatar van dutchtuga
Heerlijke 80's tienerkomedie. Het was alweer jaren geleden dat ik deze voor het laatst heb gezien en de herziening is goed bevallen. Teen Wolf heeft alles wat het tijdperk kenmerkt en verveelt geen enkel moment. Fox is in zijn element en hoewel dit nog geen Back to the Future is, is het wel een van zijn betere films.

avatar van Flavio
Viel niet mee in de herziening.
Acteerwerk, op dat van de Teen Wolf na, is vrij matig en het verhaal is ook niet om over naar huis te schrijven. De high school kids zagen eruit als gesjeesde studenten en een kleine check leerde dat de meesten als een jaar of 27 waren. Soundtrack was werkelijk verschrikkelijk, al het slechte van de jaren 80 verenigd met vooral duffe country rock. En een basketball wedstrijd met nog 1 seconde op de klok en dan...het zal toch niet! Misschien was dat in 1985 nog niet zo'n geestdodend cliché, nu zou je daar toch niet meer mee weg komen.

Moralistisch, on-grappig (die Stiles...) maar door het aardige acteerwerk van Fox en een of twee geslaagde grapjes toch nog twee sterren.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een typische jaren 80 film die geen enkel cliché uit de weg gaat, grappig dat de weerwolf al redelijk snel aan alle personages wordt voorgesteld, op zich een interessant gegeven voor de rest van het plot(zou je denken) Helaas volgen ze hierna nog steeds de standaard veilige wegen en wordt zelfs dan de film niet echt spannend. De vader die ook een weerwolf blijkt te zijn is een mooi gegeven, maar helaas ook niet lang een geheim!
Best een vermakelijk filmpje hoor, en zeker een geinig tussendoortje maar hier had meer in kunnen zitten dan wat de makers eruit hebben gehaald.
Jammer dat ze die veilige en veel bereden weg hebben gekozen.