Homeward Bound: The Incredible Journey (1993)

Alternatieve titel: De Ongelofelijke Reis

Familie / Avontuur

geregisseerd door Duwayne Dunham
met de stemmen van Michael J. Fox, Sally Field en Don Ameche

De jonge weduwe Laura, moeder van drie kinderen, besluit te hertrouwen met Bob. Het gezinnetje verlaat het ruime huis van Laura voor een woning heel ver weg, in een andere staat. Peter, Jamie en Hope zijn niet gelukkig met deze verhuizing, vooral omdat hun trouwe huisdieren, de honden Shadow en Chance en de kat Sassy, niet mee kunnen. De dieren worden aan de zorgen van Kate toevertrouwd, die woont op een boerderij in de bergen. Al snel missen de drie dieren hun vriendjes en ondernemen zij pogingen om hen terug te vinden.

avatar van kwinz
Ik vind het opzich wel een best leuke film. Avontuurlijk en wel!

K@i
gisteren weer volop genoten ervan

avatar van Die Hard,Willis
Vroeger ontelbare keren gekeken en nu nog steeds goed voor 3*

Is een leuke film om naar te kijken met uw vriendin ... ze vinden dat zo triestig van dat katje en die waterval dat je ze kunt troosten en dat is wel er goed aan .

avatar van Bla
Bla
Jeugd sentiment dit.

avatar van maxo922
Redelijk, voor de kinderen super, maar voor de iets oudere toch een beetje te kinderachtig. Erg spannend soms voor de kleintjes!
Af en toe vermakelijk, maar daar blijft het bij.
Aangezien het een krachtige film is voor de jeugd toch * 2,5

juhnzun
Pracht Film !

avatar van navulverpakking
Deze film is een en al nostalgie!

pumpking
Een film die ik na mijn tijd op moviemeter nog altijd niet tegengekomen gehad en ook de titel was vergeten. Zo zijn er altijd nog films die je vroeger gezien hebt en dan vergeet. Als kind talloze keren bekeken samen met het vervolg en ze zijn beiden goed voor een 3,0

Als kind leef je trouwens echt mee met die dieren, nu ook nog waarschijnlijk. Moet hem maar eens herbekijken om dat vast te stellen.

avatar van jorn2611
prachtige film

avatar van TragieStar.*
Deze film keek ik vroeger altijd zovaak. En het is en blijft een leuke film. Tegen het einde heb ik altijd al moeten huilen, zo zielig. Maar gelukkig komt het allemaal goed
Al geef ik deze film wel gewoon 3* omdat ik dit niet de beste film aller tijden vind

De Golden Retriever leek altijd sprekend op mijn hond

avatar van Boogeyman
Een ongelovelijke reis.

Duidelijk de betere van de twee, al is deze eigenlijk ook niet meer om aan te zien. Duidelijk gemaakt voor kleine Boogeymannetjes en niet voor grote. Daarom ook toch nog een kleine voldoende voor deze film. Vroeger erg van genoten, twee handen op een buik. Gelachen tot ik niet meer kon, en gehuilt tot ik weer moest lachen.

avatar van handelaar
Leuke film maar op de dvd zit dus geen nl subs wat erg jammer is als je voorkeur uitgaat naar het stemgeluid van Michael J. Fox inplaats van de niet al te beste Vlaamse nasynchronisatie.

avatar van Donkerwoud
Dat waren nog eens tijden zeg. Heerlijke film destijds maar ik betwijfel of hij stand houdt.

avatar van Spetie
Als kind vond ik dit altijd een geweldig mooi verhaal. Een echte familiefilm waar eigenlijk de allerkleinsten nog de meeste lol aanhebben. Aangezien de productie van Disney is zijn natuurlijk ook de noodzakelijke sentimentele scènes aanwezig maar dit stoort niet heel erg. Tijdens de weg naar huis beleven ze spannende avonturen en dit levert mooie plaatjes op met op de achtergrond de mooie bergen van de Sierra Nevada en de ongerepte natuur.

De film en het verhaal zijn natuurlijk heel eenvoudig gemaakt, maar bij mij roept het mooie herinneringen op. Het is leuk om te zien en scoort vanwege het jeugdsentiment toch iets hoger dan ik normaal bij een een film als deze zou hebben.

avatar van Tall man
Vroeger weleens gezien maar toch maar eens herkijken. Ik vond het vroeger een leuke en spannende film. Kijken of mijn jongere ik weer naar boven komt.

avatar van alexspyforever
Is weer even geleden dat ik deze heb gezien. Had deze als kind nooit gezien en dat zal ongetwijfeld meespelen in mijn eindoordeel. Ik vond het wel leuk hoe die dieren met elkaar samenwerkten en dan nog eens een kat met 2 honden wat helemaal niet evident is. Allemaal heel aardig, maar vaak zal ik deze nu toch niet meer gaan opzetten.

avatar van Rico120
een leuke film en mooi

avatar van Spoilalot
Bla schreef:
Jeugd sentiment dit.

Inderdaad.

avatar van Bierbraker
Gewoon een heerlijke en lieve wegkijkfilm, en bekijk hem met de originele soundtrack. De ingesproken versie is niet om aan te horen.

acja88
Dit verdiend toch zeker 3, 5 sterren, als je in ogenschouw neemt dat het een kinderfilm is. Zo moet je hem ook beoordelen. In mijn herinnering leek het wel alsof deze film 3 uur duurde, maar het zijn er maar 80. Het tweede deel was ook nog wel redelijk geloof ik, in san francisco.

avatar van Filmkriebel
Niet echt mijn cup of tea deze Disney. Ik ben de doelgroep niet meer. Zo'n geforceerd sentiment. En pratende honden en katten... leuk in tekenfilms maar niet hier. Voor kinderen die graag dieren zien zeker oké maar als volwassene had ik hier weinig aan. Geef mij maar Disney films waar honden honden blijven zoals Eight Below, Hachi of Red Dog.

avatar van baspls
Raar dat ik deze nog niet beoordeeld had, kwam de film vandaag toevallig tegen en dat maakte weer een hoop herinneringen los. Beoordeling compleet op nostalgie gebaseerd - een vermoedelijke afname aan waardering. Vroeger zoveel zo'n emotionele film, hoe de dieren verdwaald raken. Het is wel een van de allerbeste live-action dierenfilms moet ik zeggen. Voornamelijk omdat de monden niet bewegen, geen domme CGI of rare trucjes maar gewoon puur film. Veel mooier.

Erg leuke film voor de kleintjes. Misschien dat ik hem in een sentimentele bui nog een keer ga herzien.