Midnight Madness (1980)

Familie / Komedie

geregisseerd door Michael Nankin en David Wechter
met David Naughton, Michael J. Fox en Debra Clinger

Leon ronselt studenten voor een nachtelijke wedstrijd. Vijf rivaliserende teams, met ieder hun eigen kleur, moeten op zoek naar hints die hen naar de volgende opdracht leiden.

avatar van streeter
Yay, dankjewel voor het toevoegen. Dit is een van mijn lievelingsfilms. Het is ook de eerste film van Michael J. Fox.

avatar van Quentin
Het idee van The game met Michael Douglas is gebasseerd op deze film...

avatar van streeter
Andy Tennant, regisseur van Sweet Home Alabama en Ever After, speelt mee in deze film.

Paul "Pee Wee Herman" Reubens speelt ook mee, en natuurlijk Eddie Deezen.

Deze film was een variant op de 'big race' films van de eind jaren 70, zoals Cannonball, Gumball Rally, Cannonball Run, Grand Theft Auto. Ze waren gebasseerd op een echte cross-country auto race die toendertijd plaats nam.

films zoals deze, zouden ze weer eens op Tv moeten laten zien!!

Reinbo
Hoop bekende gezichten uit de jaren 80, lekker sfeertje ook. Qua opzet heeft het veel overeenkomsten met Up the Creek, die ik toch wel veel leuker vind. Het duurt hier allemaal net te lang en erg bijzonder is het alkemaal niet. Wel vermakelijk. 3*

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijk filmpje met een op het eerste gezicht redelijk interessant plot.

Waar Midnight Madness vooral over struikelt zijn personages die op en top stereotype zijn, dit vind ik vaak niet zo probleem maar de personages waren hier jammer genoeg toch veels te gemaakt.

Midnight Madness kent gelukkig ook leuke scenes, maar het laatste half uur had ik moeite om nog me ogen open te houden.
Ik vergeet niet snel meer de rondleiding door de brouwerij, wat gelijk ook wel het hoogte punt van de film was

Voor vermaak is deze film oké, maar het is bij lange na niet 1 van de betere.

Matige film waarin vijf teams meedoen aan een spel wat de hele nacht duurt en zich in de hele stad afspeelt. Een aardige opzet waarvan er destijds wel meer films uitkwamen. Een overdaad aan personages en de wat te lange speelduur werken nadelig hier. Het is allemaal eerder onnozel dan grappig. Sommige aanwijzingen tijdens het spel zijn wel leuk gevonden en hier en daar best vermakelijk.