Stuart Little 2 (2002)

Familie / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Geena Davis, Hugh Laurie en de stem van Michael J. Fox

Nu George zoveel tijd doorbrengt met zijn nieuwe vriend Will, voelt Stuart zich eenzaam. Wanneer hij in zijn rode sportautootje naar huis rijdt, wordt hij opgeschrikt door een uit de lucht vallende vogel. Haar naam is Margalo, ze is gewond aan haar vleugel en ze wordt achtervolgd door een grote valk. Stuart neemt haar mee naar huis. Wanneer Margalo spoorloos verdwijnt, ontdekt Stuart dat ze door de Valk wordt bedreigd en dat hij haar gemene dingen laat doen. Met de hulp van de kat Snowbell, probeert hij Margalo te redden.

avatar van Nijmegen
Best wel een chille muis eigenlijk!

avatar van movie acteurs
Ook dit was een aardig filmpje. De film bevatte nieuwe figuurtjes zoals het vogeltje. Ook gebeurde er iets meer. Een 3,0 voor een aardig vervolg.

avatar van DonOswaldo
Herziening. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar leuk om te zien dat ik nog kinds genoeg ben van geest om me hier mee te kunnen vermaken. Leuke wegkijker.

avatar van van duijn
vreselijke film...

avatar van TheLionKingFan
Is dit de film met het vogeltje?

avatar van TheLionKingFan
Dan een 2,5.

avatar van Kippie.
Vind het nog steeds heerlijk om deze film te kijken. Zó slecht is 'ie niet naar mijn mening

avatar van ibendb
Deze heb ik in de bioscoop nog gezien.
Toen was deze film nog leuk, nu na herziening vind ik hem een heel stuk minder.
Dat vogeltje vind ik doodirritant, maar Stuart ziet er wel leuk uit.

Een 2*

Dick2008
Heel mooie en knap gemaakte film, mag dan vooral voor kinderen bedoeld zijn maar ik heb er toch zeer van genoten. Wat worden kinderen toch verwend met allemaal van dit soort films, ik heb deze via ruil op dvd en ben er zeer tevreden mee.

Het was toch vooral vanwege Geena Davis dat ik deze film wilde zien. Die ziet er wel weer leuk uit net als in deel 1. En het spel tussen Geena en Hugh is opnieuw grappig. Verder is het verhaal wel stukken beter en wordt de aandacht ook beter verdeeld over verschillende personages.. De niet al te lange speelduur werkt in het voordeel, al vond ik het toch nog wel een beetje te lang. En de sentimentele ondertoon die je in deel 1 ook al had, is hier ook al doorlopend aanwezig, vooral tussen Stuart en het vogeltje Margalo, maar heel goed mogelijk dat kinderen daar weer op een heel andere manier tegen aankijken.

De voetbalwedstrijd viel een klein beetje uit de toon, vooral vanwege de verhouding tussen klein en groot maar verder is de combinatie tussen echte beelden en animatie aardig geslaagd. Ik vind het maar grappige en schattige film waarbij de animatie heel mooi is gedaan. De valk ziet er prachtig uit en verder de muis en het vogeltje. En de poezen zorgen voor de nodige humor. De film ziet er zeer verzorgd uit en de muziek maakt het af. Toch één van de betere familie/animatiefilms die ik tot nu toe heb gezien, zowel visueel als inhoudelijk en zeker een film om vaker te bekijken. 5.0

Dick2008
Dick2008 schreef:

Dezelfde thema/achtergrondmuziek als bij deel 1 erg mooi, het vogeltje een soort kanariepietje erg lief en de valk bijzonder mooi getekend. Vooral Davis maar ook Laurie zijn hier wat leuker dan in deel 1.

Gaat tijdens de zoektocht wel een beetje achteruit. Deel 1 is komischer, maar dat komt ook door de relatie tussen Little en Margalo. Hierdoor ook vaak een beetje zielig maar duidelijk een heel stuk serieuzer. De film straalt wel uit dat het met liefde is gemaakt, het ziet er in ieder geval vaak erg lief uit. Zo hoort het ook, het is immers een kinder (familie) film. Met een modelgezin in een modelhuis. Snowbell en de valk zorgen vaak nog wel voor de grappige momenten. Door de achtervolging aan het eind komt de film er toch weer bovenop. Duidelijk beter dan deel 1, in alle opzichten. Naast de goede animatie en prima stemmen van Fox, Lane, Griffith, Zahn, hier ook weer amusante dialogen.
Hoewel bij herkijken iets minder dan in mijn herinnering, hou ik hem door het laatste gedeelte toch maar op 5.0.

Leuk filmpje dat toch vooral voor de kleinsten onder ons is bedoeld.
Wel heel goed en mooi gemaakt.

Net als deel 1. Leuk voor kinderen, maar minder voor volwassenen.