Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 95 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Samuel Bayer
Met onder meer: Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner
IMDb beoordeling:
5,2 (114.331)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 mei 2010
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot A Nightmare on Elm Street
"Never sleep again."
Nadat de tuinman van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?
Externe links
Acteurs en actrices
Freddy Krueger
Quentin Smith
Nancy Holbrook
Kris Fowles
Jesse Braun
Dean Russell
Alan Smith
Dr. Gwen Holbrook
Nora Fowles
Little Kris
Reviews & comments
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik heb afgelopen weekend 4 delen van ANOES gekeken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet veel vond, en dat ik deze beter vind dan de oude films, en dus heb ik deze remake iets hoger gezet. Leuk sfeertje hoor in die oude Nightmares maar die ontzettende flauwe humor was niet aan mij besteed, dat was in de remake gelukkig minder. Maar ja ieder zijn mening toch
Ik ga de laatste twee nog wel kijken, dan heb ik alles gezien maar geef mij toch maar liever Halloween of Friday the13th.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Misschien staat die humor ook voor het feit dat die films zichzelf niet al te serieus nemen? Iets wat ik wel redelijk kan waarderen, aangezien je weet dat de kwaliteit met het deel niet beter wordt.
Ik denk zelf gewoon dat A Nightmare on Elm street niet toe is aan een remake, juist omdat het hier boven al aangehaald is door iemand. Het was al helemaal commercieel leeggemolken, gevolgd door Freddy vs. Jason. Niemand zat op deze remake te wachten, behalve de geldwolven uit Hollywood.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Misschien staat die humor ook voor het feit dat die films zichzelf niet al te serieus nemen? Iets wat ik wel redelijk kan waarderen, aangezien je weet dat de kwaliteit met het deel niet beter wordt..
Dat kan hoor, ik snap ook wel dat sommige helemaal gek zijn van die films, alleen is het gewoon niet echt mijn ding 
HeatWave
-
- 558 berichten
- 683 stemmen
Inderdaad, de vroegere 'Nightmare on Elmstreet' films hadden een leuk sfeertje( in hoeverre je het leuk kan noemen) maar dat mis ik nu totaal in deze re-make.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oke, jullie drie hebben allemaal gelijk. Jullie zijn het beste en jullie (veel te hoge) waardering geeft natuurlijk een goede weergave van hoe de grote menigte erover denkt
Beetje zielige opmerking. Niets mis met kritiek op deze film, met een goede onderbouwing maar je slaagt er niet in. dutchtuga heeft zijn mening ook goed onderbouwd, heb ik ook totaal geen problemen mee. Nu niet gelijk gaan doen alsof je niets negatief mag zeggen. Het is eerder andersom maar goed.
No guts, no glory.
Heeft al bijna 100 miljoen opgebracht wereldwijd. Waar heb je het over?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Als ik vind dat Haley praat alsof ie kak in z´n mond heeft is daar niks krachtstermerig aan, het is gewoon zo volgens mij. Jij doet al mijn uitspraken aan als inhoudsloos of je zegt dat ik krachttermen gebruik. Ik beleef deze goudzoekerij op deze manier.
Haley ziet eruit als een gesmolten Marijke Helwegen en hij praat alsof ie kak in z´n mond heeft! Dat is gewoon zo, Bastaaaaaaaaaa!
Enne over dat 100 miljoen, in een wereld waar de Step Ups, Fast&Furiousjes en Twilightst blockbusters zijn verbaasd niks me meer. Dat de film een box-office succes is zegt niets over de kwaliteit.
Dat deze film overal door alles en iedereen wordt gebasht zegt mij eigenlijk veel meer.
Deze film en alle andere remakes van horrors zullen nooit het origineel overtreffen in kwaliteit en in reputatie(vooral de reputatie).
De enige horrorremake die tot nu toe beter was in mijn ogen is the Hills Have Eyes.
Grindpad
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
een remake!
weer een uitgelezen moment voor velen om lekker te mopperen.
te mopperen dat een remake "niets toevoegt".
te mopperen dat "niemand hier op zit te wachten".
te mopperen dat "het orgineel veeeeel beter is".
te mopperen dat Hollywood geen ideeen meer heeft
en ik vergeet vast nog wel 10 redenen.
remakes zijn er gewoon, punt.
altijd al geweest ook, niks mis mee
vaker ook dan je denkt trouwens (ik vraag me bijv af hoeveel mensen door hebben dat Scarface uit '83 een remake is)
blijkbaar zit men er dus al generaties lang wel degelijk op te wachten en voegen ze wel degelijk wat toe.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat is dan ook gewoon het feit, liefhebbers van het origineel zitten nou eenmaal op voorhand niet te wachten op de hedendaagse industrie die hun favoriet onder handen neemt. Het is al te vaak bewezen dat het op al die punten de plank volledig misslaat, dat er dan wat goede tussenzitten ontken ik niet (zou vrij hypocriet zijn namelijk) maar niet elke klassieker heeft het nodig, daar zit het verschil in.
ANOES heeft dit niet nodig, ik zag hem een paar weken geleden voor het eerst en kreeg zonder twijfel een dikke 4.5... maar de jonge generatie (waar ik ook nog toe behoor eigenlijk) wilt 98% van de gevallen niets zien dat gemaakt is voor 2000 o.i.d
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als ik vind dat Haley praat alsof ie kak in z´n mond heeft is daar niks krachtstermerig aan, het is gewoon zo volgens mij.
Als jij wel eens kak in je mond hebt gehad moet ik dat maar van je aannemen ja.
Dat zeg ik ook iet. Jij zegt dat NIEMAND hier op zit te wachten. Goede box-office en jij hebt hem ook gezien. Blijkbaar zat jij er dus ook op te wachten, en dat als ANOES fan. Gossie..
Mij ook.
De enige horrorremake die tot nu toe beter was in mijn ogen is the Hills Have Eyes.
Gelukkig is dit subjectief en zijn er genoeg remakes geweest die met gemak zijn originele counterpart overtreffen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Niemand kan schijnbaar een fatsoenlijke recencie schrijven, zonder steeds te gaan huilen over het origineel.
Dan lees je wel erg selectief.
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
"Hij praat alsof hij kak in zijn mond heeft" 
Hmm... hoe vaak heb jij wel niet kak in je mond gehad dat je dit kan zeggen met zekerheid. Deze bullshit die je uitkraamt natuurlijk niet meegerekend 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Jij noemt het bullshit, ik noem het de harde waarheid
Dan hoor jij toch tot 1 van die paar (on)gelukkigen die op een paar handen te tellen zijn die deze Krueger wel "fantastisch" vinden. Vraag me af hoe ik nog meer moet uitdrukken wat er allemaal slecht is aan deze Krueger? Zijn teennagels zijn te lang of zo?
Dan zeg ik het wel in beschaafde taal:
- Slechte make up(2010 standaard)
- Stemgeluid is afschuwelijk
- Menselijk/humaan tintje is verschrikkelijk
Verder vind ik bijvoorbeeld de Freddy uit de muur boven het bed scene gewoon schaamteloos gejat en ziet er niet eens beter uit dan in het origineel. Uit 1984 nota bene!
Zoals ik al zei gaat het mij erom hoe ze met een remake omgaan, als je met een remake begint is het belangrijk dat je er toch nog een origineel tintje aan geeft, ondanks dat het een remake is. Friday en Halloween waren misschien niet hoogstaand, maar die hadden nog wel een eigen draai aan het verhaal en geen exact over genomen scenes. Het is weinig spannend voor mij als ik Nancy in een bad zie zitten en Freddy zn hand zie verschijnen, aangezien ik exact hetzelfde 's middags al heb gezien.
@NW, noem is een horror remake die het origineel heeft overtroffen dan? Halloween was slechter, Friday the 13th was een stuk minder, TCM was minder, the Grudge was minder, Psycho was slecht etc. etc.
Ik zeg inderdaad dat niemand hier op zit te wachten, dat hij goed bezocht wordt heeft verder niets met ongeduldige mensen te wachten die staan te popelen om deze film te zien. Dit is een typische film die gewoon goed scoort, ondanks de kwaliteit.
Films worden nou eenmaal goed bezocht en ook ik probeer zoveel mogelijk biosfilms mee te pakken, lijkt me niet meer dan logisch als je zo'n pasje hebt. Ik betaal er immers toch nauwelijks geld voor.
Als ik hem wel fantastisch vond had ik het eerlijk toegegeven hoor 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Dat klopt wel. Wij gingen ook naar de bios gewoon om de film te zien, soort van nieuwsgierigheid. Maar ook niet met het idee van dat deze remake wel veel beter zou zijn dan de originele ANOES. En ik denk ook dat veel mensen die in de zaal zitten bij deze film misschien niet eens het origineel gezien hebben, zeker bij ons in de zaal niet, stelletje leeghoofden 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
@robert; Jou definitie van waarheid slaat bij die opmerking nergens op.
En ja wat ben ik ongelukkig dat ik heb genoten van een film 
We kunnen nu nog wel door praten over de definities van een remake, reboot, re-imagination etc. Maar ik denk dat met jou manier van beargumenteren we toch nergens komen. Helaas we zijn het niet met elkaar eens zoals ik al eerder zei; het is jammer dat je jou tijd hieraan verspilt. Maar toch had je op zijn minst een argument goed kunnen ondersteunen in al die tijd. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Verder vind ik bijvoorbeeld de Freddy uit de muur boven het bed scene gewoon schaamteloos gejat en ziet er niet eens beter uit dan in het origineel. Uit 1984 nota bene!
Cinematografisch is die wel stukken verfijnder hoor.
Er zit ook wel een verschil tussen Re-Imagination (Halloween en remake (ANOES).
Dat ligt dus aan jou, niet aan de film.
Friday the 13th was wel beter imo, de remake van TCM vond ik niet minder dan het origineel, The Echo was ook beter.
Vind ik een enorme contradictie. Daar kan ik verder weinig mee. Dan vraag ik me nog steeds af wat je nou eigenlijk wilt zeggen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat Halcyon ook al zegt klopt gewoon als een bus. Er mag wel wat genuanceerder naar de remakes van nu gekeken worden. Dat je hebt genoten van deze remake, prima, maar feit blijft wel dat er weinig sprake is van 'een ode aan' het origineel van Craven. Met wat rep_robert loopt te verkondigen kan ik ook weinig, want er zijn wel degelijk remakes die een andere uitgangspositie hebben dan deze cash-in. Halloween, Hills Have Eyes bijvoorbeeld hadden beiden een regisseur aan het roer die zeer respectvol met het basismateriaal zijn omgegaan en waarbij de liefde voor het genre onbetwistbaar is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mee eens. Maar als je puur naar de film kijkt, en niet hoe asociaal ze zijn omgegaan met de betrokkenheid van Craven, zijn ze toch wel respectvol omgegaan met het bronmateriaal? (kan bij jou of jullie anders zijn natuurlijk). Aangezien veel scenes intact zijn gebleven.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik vind een scène op papier direct overnemen, korter maken en de effecten vervangen voor cgi niet echt getuigen van respect noch creativiteit. Het scenario faalt trouwens ook behoorlijk in dit aspect. Freddy was in deze scène allang geen incognito meer om maar enigszins een vorm van mysterie op te wekken bij het publiek. De scène lijkt er werkelijk maar gewoon klakkeloos in gemonteerd.
De makers hebben volgens mij geen seconde besteed aan de creatieve kant van deze film, wat ik in het horrorgenre gewoon funest vind. Ik heb sowieso al weinig waardering voor cgi in horror, helemaal als het niet 'nodig' is en op deze manier wordt mijn aversie alleen maar groter. Ik heb het hier uiteraard over de scène over het bed.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Getuigt niet echt van creativiteit, dat ben ik met je eens. Al vond ik die scene best wel sterk trouwens, vooral i.t.t. die scene met Tina in het origineel. Ik heb dan ook niet zoveel problemen met CGI, ook niet met slechte CGI. Dat Freddy op dat moment niet echt meer mystiek is ben ik met je eens, en daardoor gaat de kracht van die scene wel enigzins verloren.
Al had ik dit misschien ook wel anders ervaren als ik het origineel echt zo sterk vond. Maar dat is bij mij niet het geval.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Slechte cgi in pulp is voor mij ook helemaal geen probleem. Vampire Girl vs. Frankenstein Girl bijvoorbeeld, heerlijk
, maar A Nightmare on Elm Street is wel wat serieuzer materiaal.
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Hmm ja, als je CGI niks vind in combinatie met horror, is wel erg jammer. Als het goed wordt gebruikt kan het zeker iets moois worden. Zoals ik al in me recensie zei; de scene als hij uit de muur komt stelde me teleur. Maar al die andere CGI scene's vond ik toch wel leuk. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Halloween, Hills Have Eyes bijvoorbeeld hadden beiden een regisseur aan het roer die zeer respectvol met het basismateriaal zijn omgegaan en waarbij de liefde voor het genre onbetwistbaar is.

Nee, serieus. Je doelt toch niet op Rob Zombie die met 2 Halloween remakes de hele legacy van Michael Myers nu aan het verkrachten is? Wat een ramp zeg...
Ik heb overigens niks tegen remakes hoor. Oa die van The Texas Chainsaw Massacre, The Hills have eyes, The last house on the left en Friday the 13th waren top. Maar die van Elm Street en ook van Halloween waren echt trieste pogingen waarbij ze vooral geen rekening houden met de fans van de originele delen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Halloween getuigde van meer respect naar het origineel. Ik vond Halloween ook geen geweldige film, maar je kan niet zeggen dat het niets meer dan een cash-in was. Daarnaast is Zombie een overtuigde horrorfreak die Halloween en John Carpenter een zeer warm hart toe draagt. Heel wat anders dan deze ANOES en zijn Sam Bayer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het respect druipt er af? Keiharde rockmuziek, een dode moeder als engel, een totaal verandert masker en alle suspense en sfeer weg? Als dat respect voor het origineel heet....
Dan vind ik deze ANOES meer eer betuigen naar het origineel aangezien ze veel kopieren.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik vond Halloween niet denderend en vond dat het beter uitgewerkt had moeten worden, maar Zombie heeft in ieder geval durf en respect getoond om met origineel materiaal iets anders te maken. Enkel de muziek heeft hij letterlijk overgenomen, wat jammer is. Hij is er niet in geslaagd achteraf, maar ik kan dit veel meer waarderen dan domweg scènes overnemen. Hoe dat als eervol gezien moet worden ontgaat mij echt volledig. Het is toch gewoon armoedig? De Halloween remakes hebben in elk geval een eigen karakter.
CaptainTwisted
-
- 198 berichten
- 0 stemmen
Jij noemt het bullshit, ik noem het de harde waarheid
Dan hoor jij toch tot 1 van die paar (on)gelukkigen die op een paar handen te tellen zijn die deze Krueger wel "fantastisch" vinden. Vraag me af hoe ik nog meer moet uitdrukken wat er allemaal slecht is aan deze Krueger? Zijn teennagels zijn te lang of zo?Dan zeg ik het wel in beschaafde taal:
- Slechte make up(2010 standaard)
- Stemgeluid is afschuwelijk
- Menselijk/humaan tintje is verschrikkelijk
Verder vind ik bijvoorbeeld de Freddy uit de muur boven het bed scene gewoon schaamteloos gejat en ziet er niet eens beter uit dan in het origineel. Uit 1984 nota bene!
Zoals ik al zei gaat het mij erom hoe ze met een remake omgaan, als je met een remake begint is het belangrijk dat je er toch nog een origineel tintje aan geeft, ondanks dat het een remake is. Friday en Halloween waren misschien niet hoogstaand, maar die hadden nog wel een eigen draai aan het verhaal en geen exact over genomen scenes. Het is weinig spannend voor mij als ik Nancy in een bad zie zitten en Freddy zn hand zie verschijnen, aangezien ik exact hetzelfde 's middags al heb gezien.
@NW, noem is een horror remake die het origineel heeft overtroffen dan? Halloween was slechter, Friday the 13th was een stuk minder, TCM was minder, the Grudge was minder, Psycho was slecht etc. etc.
Ik zeg inderdaad dat niemand hier op zit te wachten, dat hij goed bezocht wordt heeft verder niets met ongeduldige mensen te wachten die staan te popelen om deze film te zien. Dit is een typische film die gewoon goed scoort, ondanks de kwaliteit.
Films worden nou eenmaal goed bezocht en ook ik probeer zoveel mogelijk biosfilms mee te pakken, lijkt me niet meer dan logisch als je zo'n pasje hebt. Ik betaal er immers toch nauwelijks geld voor.
Als ik hem wel fantastisch vond had ik het eerlijk toegegeven hoor
Misschien moet jij es beginnen met films tot aan het jaar 1912 kijken. Als ik zo is jou berichten globaal lees, vind je niks meer leuk van de hedendaagse industrie. En Naomi Wartts heeft gelijk, Je onderbouwd het gewoon niet. Je draait er feitelijk omheen, met alleen zielige opmerkingen. Daarom quote ik jou ook alleen, met andere meningen is tot nu toe weinig mis, behalve dat IK vind dat hij te laag beoordeeld word. Dus is het nou dat iedereen gek is op Moviemeter, of moet jij misschien overstappen op boeken lezen?
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Ik vond Halloween niet denderend en vond dat het beter uitgewerkt had moeten worden, maar Zombie heeft in ieder geval durf en respect getoond om met origineel materiaal iets anders te maken.
Durf en respect
de originele halloween reeks vond ik wel ok, maar deze remake heeft niks gebracht. Rob Zombie rekent erg op Gore en probeert het publiek misselijk te maken, de spanning is volledig kwijt. bv. Devil's Rejects probeerde hij gewoon ranzig te maken maar er zit geen spanning in. Het enige wat Rob deed met Halloween dat echt anders was, is alle informatie van te voren geven en dan hem zien moorden als grote jongen. De verafschuwing van horror zit mij niet zo, ik schrik namelijk niet makkelijk dus ik reken op onder andere spanning en scenes waarvan je kan zeggen; nou dit is cool gedaan.
Als directe vergelijking met het origineel heeft deze ANOES toch wat verschil. In scene's bv wanneer Freddy voor de klas staat en kinderboekjes aan het voorlezen is. En de scene in bij de apotheek was ook vet gedaan.
En waarom zou je niet wat dingen overnemen, Freddy is een nachtmerrie. Veel mensen dromen dat ze proberen weg te rennen maar vast blijven zitten. In het origineel gebeurt het op de trap en hierzo gebeurt het in de gang. Je kan zeggen dit is jatwerk, maar dit was het dan ook in het origineel. De lijkzak scene hebben ze ook wat angst aanjagender gemaakt in de remake.
Dat men het niet van dezelfde waarde vind als bij het origineel dat is hun keus. Maar als ze volledig andere nachtmerries zouden gebruiken hadden ze het wel New Nightmare Part 2 genoemd.
bollepeer
-
- 449 berichten
- 275 stemmen
lang verwacht en dan eindelijk gezien. mwa het viel me redelijk mee maar ja jongens toch zo verkracht je eigenlijk het personage freddy kreuger! want allemachtig wat was haley slecht. het is misschien niet te vergelijken maar toch. haley als rorsach: top. maar dit? nee wat jammer zeg.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Met wat rep_robert loopt te verkondigen kan ik ook weinig, want er zijn wel degelijk remakes die een andere uitgangspositie hebben dan deze cash-in. Halloween, Hills Have eyes.
Zoals ik al zei gaat het mij erom hoe ze met een remake omgaan, als je met een remake begint is het belangrijk dat je er toch nog een origineel tintje aan geeft, ondanks dat het een remake is. Friday en Halloween waren misschien niet hoogstaand, maar die hadden nog wel een eigen draai aan het verhaal en geen exact over genomen scenes.
Tsja, ik heb toch echt duidelijk vermeld dat er ook remakes zijn met een origineel uitgangspunt, zoals Halloween dus. Niet dat dat dan per definitie een goede film is, maar ze zijn er wel.
Misschien moet jij es beginnen met films tot aan het jaar 1912 kijken. Als ik zo is jou berichten globaal lees, vind je niks meer leuk van de hedendaagse industrie. En Naomi Wartts heeft gelijk, Je onderbouwd het gewoon niet. Je draait er feitelijk omheen, met alleen zielige opmerkingen. Daarom quote ik jou ook alleen, met andere meningen is tot nu toe weinig mis, behalve dat IK vind dat hij te laag beoordeeld word. Dus is het nou dat iedereen gek is op Moviemeter, of moet jij misschien overstappen op boeken lezen?
Wat een onzin zeg. Als ik zeg dat zijn stem vreselijk klinkt, zijn nep, gesmolten gezicht op mijn lachspieren werkt en dat het sentimentele toontje dat Krueger nu mee krijgt gewoon belachelijk is ben ik toch vrij duidelijk?
Of begrijp je nog steeds niet zo goed wat ik probeer te zeggen? Als ik vind dat ik het totaal niet spannend vind om naar compleet gejatte/gekopieerde scenes(aangevuld met goedkope schrikeffectjes) te kijken dan ben ik toch extreem duidelijk? Ik wil het anders ook wel even voor je in gebarentaal uitbeelden hoor 
Doe a.u.b. even normaal en doe niet alsof ik niks heb gezegd wat nergens op sloeg. Ik ben toch vrij duidelijk lijkt me.
Pre- en sequels

New Nightmare
1994
190 reacties

Freddy's Dead: The Final Nightmare
1991
175 reacties

A Nightmare on Elm Street: The Dream Child
1989
126 reacties

A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master
1988
142 reacties

A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors
1987
190 reacties

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge
1985
227 reacties

A Nightmare on Elm Street
1984
677 reacties
Gerelateerd nieuws

Rooney Mara stopte bijna met acteren na slechte ervaring op set van 'A Nightmare On Elm Street'
Bekijk ook

Never Sleep Again: The Elm Street Legacy
Documentaire, 2010
43 reacties

Orphan
Horror / Thriller, 2009
960 reacties

A Nightmare on Elm Street
Horror / Thriller, 1984
677 reacties

The Song Remains the Same
Documentaire / Muziek, 1976
22 reacties

Le Voyage Extraordinaire
Documentaire, 2011
15 reacties

The Last House on the Left
Horror / Thriller, 2009
610 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








