A Nightmare on Elm Street (2010)

Horror / Thriller

geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner

Nadat de tuinman van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Precies. Ze zijn in Hollywood bang geworden voor wat betreft genrefilms en zeker voor wat betreft horror. Dikke kans dat er tientallen leuke ideeën nooit verfilmd worden om dat Hollywood kiest voor veiligheid. Niks mis met af en toe een remake, er zijn er die beter of even goed zijn als het origineel, maar nu blokkeert het al jaren nieuwe verfrissende ideeën heb ik de indruk en dat is gewoon jammer.

avatar van Bla
Bla
ace leader schreef:
Voor het eerst wordt Freddy niet gespeeld door Robert Englund. Ben wel benieuwd naar deze film, ook al heb ik het origineel niet gezien.

Hier ben ik dus bang om. Robert Englund IS Freddy.

starbright boy schreef:

Volgens mij niet zo'n ramp aangezien de beste genrefilms meestal toch niet uit Hollywood komen.

avatar van Metalfist
Pure heiligschennis. Wat is nu in godsnaam het nut om te gaan zien of Freddy onschuldig is of niet? Freddy is gewoon slecht! Ik hoop trouwens wel op een klein bijrolletje van Robert Englund.

avatar van Chainsaw
Gezien de still en poster (en de TCM en Friday remakes van Platinum Dunes) lijkt het er sterk op dat deze Freddy weinig zal verschillen van de Freddy die we kennen (of in ieder geval leerden kennen in de eerste twee films). Van alle medewerkers heb ik ook het meest vertrouwen in vertolker Jackie Earle Haley, de meeste druk ligt op zijn schouders. Hij heeft overigens z'n postuur en lengte mee voor de rol.

Wat betreft het 'onschuldig'- verhaal in de omschrijving: ik verwacht zelf dat dit met een flinke korrel zout genomen mag worden. Waarschijnlijk zal een aantal karakters (waaronder vast en zeker heldin Nancy) na een kort onderzoek denken dat Freddy onschuldig was toen hij in de fik werd gezet, maar ergens rond de climax ontdekken dat hij tóch de boosdoener was. Zeker gezien er nu al twee vervolgen zijn aangekondigd, kan ik me in ieder geval niet voorstellen dat Freddy ook daadwerkelijk onschuldig blijkt te zijn in het verhaal.

Verder is en blijft het apart om je favoriete film(reeks) straks in een nieuw jasje op het witte doek te zien. Ik geef Platinum Dunes op dit moment het voordeel van de twijfel, mede door een redelijke casting van Krueger en het feit dat zowel TCM als Friday the 13th ook aardig bleken. En ach, mocht de film alsnog tegenvallen, schuif ik die avond gewoon simpelweg het origineel in de speler.

avatar van JigSaw_Doll
Het engiste plezante aan de film, zal waarschijnlijk de trailers en alle beelden van freddy zijn.

voor de rest (zoals altijd) slecht.

avatar van clockwork72
Ik heb er zóó veel zin in.

avatar van Phoebe318
Bla schreef:

Hier ben ik dus bang om. Robert Englund IS Freddy.

Mee eens. Robert Englund heeft met zijn rol als Freddy mij de stuipen op het lijf gejaagd, hij is voor mij dé Freddy Krueger. Ik zit niet te springen om de nieuwe Freddy te zien.

avatar van jumpstylemovie
Is deze poster niet gewoon fanmade?

avatar van clockwork72
ja, ik denk van wel maarja wat maakt het uit?

avatar van Lui
Lui (crew)
Nee hoor, dit is de officiële poster. Fanposters worden sowieso nooit gebruikt hier!

BS
Ik vind het verhaal raar.

Freddie's geesterlijke toestand is misschien raar ( leuke understatement ! ) maar ik denk niet of de makers nu echt gaan zeggen dat hij schuldig is.

Ik beodel hoe ernstig film-zelfmoord zou het zijn als de filmmakers tegen het freddie-publiek gaan zeggen:

"kijk jongens en meisjes, de man die jullie de afgelopen 25 jaar als horror-idool hebben gezien is eigenlijk gewoon een ranzig mannetje die graag doktertje met kinderen speelt !!"

Ik zou het wel een stunt vinden in ieder geval

Buiten dat om is het gewoon in spanning afwachten hoe de nieuwe Freddie, de film en de persoon, het gaat doen ! Ik ben in ieder geval benieuwd naar de eerste teasers en trailers

avatar van dutchtuga
Een fanmade trailer. Ziet er nog best goed uit ook.

YouTube - A Nightmare on Elm Street REMAKE

erik1677
pure heiligschennis

avatar van clockwork72
ziet er nog best goed uit die trailer. Man wat heb ik zin in deze film. Als ie maar niet zo slecht wordt als de Friday the 13th remake vindt ik het best.

Max en Joep
erik1677 schreef:
pure heiligschennis

beetje overdreven he, we hebben het over Nightmare on Elmstreet, niet over Clockwork Orange ofzo

trailer ziet er vet uit, bring it on!

gij moet veel zeggen, mocht het over Rob Zombie's Halloween zou je niets zeggen, niet?

Pastichio Rocker
Die Freddy Krueger is toch gewoon een keiharde ranspedo en kindermoordenaar?

Jackie Earle Haley vind ik trouwens wel een goeie keus als Krueger.

Offtopic gezeur verwijderd.

avatar van Leland Palmer
Eerste officiële trailer. Mwah...

avatar van uberjason
Yesss! goeie trailer! ik ga zeker naar de bios.

Freddy is weer in z'n ouwe vertrouwde nachtmerrie-sfeer.
Thanx voor het bijsluiten voor de trailer, Harm.

Hij ziet er echt onschuldig uit in het begin .
Heeft ie wel kinderen vermoord?

avatar van thunderball
Thanx H.J. voor het plaatsen.

Ziet er toch wel goed uit, sowieso is Jackie Earle Haley een goede keuze voor de rol. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord tot Watchmen en daar in steelt hij de show gewoon.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze niet gewoon Englund weer hebben gevraagd, of heeft hij geweigerd?

Te oud is hij toch nog niet, bovendien zit ie toch onder de make-up.

Een paar jaar geleden ben ik nog naar die film geweest Freddy versus Jason, er was toen even spraken van dat er nog een vervolg op zou komen en nu is er dan een eens die remake zonder Englund, toch wat vreemd....

avatar van Friday the 13 th
De trailer zegt me persoonlijk niet véél. Ook die stem op het laatste van Krueger valt tegen, maar ik ga hem zeker een kans geven.

avatar van thunderball
Tja, het is natuurlijk niet de stem van Englund en daar ben je aan gewend. Haley is waarschijnlijk wel een betere acteur.

thunderball schreef:
Thanx H.J. voor het plaatsen.

Hij heb idd geweigerd
Weet niet 100% zeker of dit de reden was maar volgens mij was het omdat hij niet wilde meewerken aan een nieuwere (of uitgemolken) versie. Wes Craven gaf volgens mij dezelfde reden..

Bedankt voor de info.

Overigens, ik las hier een opmerking over "heiligschennis", maar hoewel de originele film erg goed was, moet je niet vergeten, dat er door sommigen, waaronder hoofdrolspeelster Langenkamp, wel erg slecht geacteerd werd. Dat kon beter. Erg vermakelijk, maar ook weer geen meesterwerk.

Alleen moeten ze idd niet aankomen, met: hij was eigenlijk een goed, of zielig iemand... Freddy was en is gewoon een ziek en slecht persoon, zowel voor als na de brand.

avatar van Metalfist
Trailer voldoet aan mijn verwachtingen. Het ziet er allemaal mooier uit maar de echte Nightmare sfeer is verdwenen. Waar ik Haley trouwens in het begin nog een ideale vervanger vond is dat idee door het einde helemaal verdwenen. Zijn masker is redelijk lachwekkend en die stem is helemaal verschrikkelijk.

TK1991 schreef:

Hij heb idd geweigerd

Hij leent zich wel aan 'Freddy vs. Jason' maar een remake wil hij niet? Lijkt me meer dat de producers nieuw bloed in de serie wouden pompen. Hoe dan ook, de nieuwe Freddy ziet er niet uit.

avatar van Chainsaw
Teaser gezien en toch een wat dubbel gevoel. Enerzijds ziet het er goed uit, de film draagt toch aardig hetzelfde sfeertje als de al bestaande Nightmare serie. Sfeervolle droomsequenties en de shots van Freddy in de schaduw zien er perfect uit. En ook de befaamde scène in de badkuip lijkt goed.

Enkel jammer van dat einde; Freddy's make-up ziet er totaal niet overtuigend uit en die one-liner komt nogal belachelijk over, mede door zijn idiote Jimmy Stewart stem. Ben dan wel weer blij met het stukje prequel, over The Springwood Slasher, dat we te zien krijgen. Hoewel ik dat nog steeds erg graag (nogmaals) had gezien met Englund in de hoofdrol. Een soort goed gemaakte filmversie van Tobe Hooper's No More Mr. Nice Guy aflevering van Freddy's Nightmares. Maar dat zal er wel niet meer van komen.

TK1991 schreef:

Hij heb idd geweigerd

Englund heeft niets geweigerd, hij is gewoonweg niet gevraagd. Wes Craven overigens ook niet. Ze zijn niet benaderd, de makers wilden iets maken dat los stond van de originele serie. Door Englund opnieuw te vragen zouden ze geen remake (of reboot of whatever) maken, maar gewoon een soort sequel.