Genre: Horror / Sciencefiction
Speelduur: 109 minuten
Alternatieve titel: John Carpenter's The Thing
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: John Carpenter
Met onder meer: Kurt Russell, Wilford Brimley en Keith David
IMDb beoordeling:
8,2 (519.772)
Gesproken taal: Engels en Noors
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Thing
"Man is the warmest place to hide."
Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeksteam komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,2 / 519772)
- Trailer (YouTube)
- The Thing (BoekMeter)
- Who Goes There? (BoekMeter)
- The Thing (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
MacReady
Childs
Blair
Nauls
Palmer
Dr. Copper
Norris
Bennings
Clark
Garry
Reviews & comments
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Het gaat natuurlijk om meer dan het uiterlijke, je moet eerst maar een op het concept komen. Daarnaast vind ik 'old school' effecten (Animatronics en heel veel bloed en slijm) over het algemeen beter in het opwekken van walging dan digitale effecten. Die laatste zijn vaak toch meer een soort strip geweld.
Ik ben het zeker wel met je eens. Als ik mij uitzonderlijke special effects voor de geest moet halen, zijn die vooral afkomstig uit oudere films (deze film, The Fly, An American Werewolf in London,..). Achteraf bezien snap ik nu wel dat mijn reactie op niet zoveel sloeg.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
''Old school'', de naam zegt het zelf.
Is het slechter: Neen!
Is het beter : Neen!
Volgens mij is de jeugd gewoon verwend met wat men op filmgebied hen rond de oren slaagt.
Volgens mij vinden vele jongeren dit ook nog steeds fantastisch.En ik heb de vraag al eerder gesteld (bij The Fly), en er toen geen antwoord op gekregen, maar welke (moderne) horrorfilms hebben dan betere special effects? Ik ken er een hoop, maar kan er geen noemen.
Zie ook de post van Yeyo, alle klassiekers op dit gebeid zijn van voor het digitale tijdperk.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Van dit niveau kan ik er ook geen bedenken, wel een paar films waar het fantastisch is om naar te kijken maar gewoon tot een ander soort gore behoren..
domkey
-
- 780 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij vinden vele jongeren dit ook nog steeds fantastisch.En ik heb de vraag al eerder gesteld (bij The Fly), en er toen geen antwoord op gekregen, maar welke (moderne) horrorfilms hebben dan betere special effects? Ik ken er een hoop, maar kan er geen noemen.
Zie ook de post van Yeyo, alle klassiekers op dit gebeid zijn van voor het digitale tijdperk.
Hostel, Saw, Texas chain..,Zelfs House of Wax.
Ik heb scanners nog eens bekeken, volgens mij origineel voor het befaamde digitale tijdperk, ja toch?
Ben ik blij dat ik hem vroeger heb gezien, de horror slaagt om in een luchtige niet bedoelde komedie.( Beetje overdreven.
)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Scanners is van ver voor het digitale tijdperk, die andere films die je noemt bevatten enkel simpel hak en snijwerk, mogen niet eens in dezelfde alinea staan als the Thing. Daarbij zijn de meeste effecten in Hostel old school. Gewoon bakken vol met latex lichaamsdelen....
domkey
-
- 780 berichten
- 0 stemmen
En dan weten , hij staat hier in men dvd rekje! 
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Pfffff, hier het eerste uur ofzo van gezien en wederom een "klassieker" (uit 1982 en in de top250, dat noem ik een klassieker
) die mij eigenlijk tegenviel. De openingsscène sloeg echt he-le-maal nergens op. Verder voelde ik amper spanning. Maar wat wil je ook met een lachwekkend monster? Nee, dit is niets voor mij.
Hoogtepuntjes waren de muziek en het acteerwerk van Russell (anderen waren soms ook echt te debiel voor woorden).
Nu maar hopen dat de Alien serie mij wel kan bekoren!
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Een beetje meer respect mag wel hoor. Het ziet er allemaal zeer goed uit voor een film uit 1982. Dit is nou juist een film die de tand des tijds overleefd heeft. De spanning is vooral dat je niet weet wie er besmet is en die spanning is goed voelbaar in de film.
De openingsscène slaat he-le-maal nergens op.
Vertel...?
En na Alien 3 kan je gerust wel stoppen met de Alienreeks.
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Een beetje meer respect mag wel hoor. Het ziet er allemaal zeer goed uit voor een film uit 1982. Dit is nou juist een film die de tand des tijds overleefd heeft. De spanning is vooral dat je niet weet wie er besmet is en die spanning is goed voelbaar in de film.
De openingsscène van de film slaat he-le-maal nergens op.
Vertel...
En na Alien 3 kan je gerust wel stoppen met de Alienreeks.
Respect? Respect heb ik zeer zeker, je ziet dat er veel aandacht aan besteed is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een goeie film is (in mijn ogen uiteraard). En ik vind juist dat deze film de tand des tijds níet doorstaan heeft. Het is juist allemaal heel typisch eighties (monsters waar slijm vanaf druipt, muziek e.d.).
In de openingsscène proberen die Noren die besmette hond dood te schieten....op een compleet open veld, en zij zitten in een heli...sorry hoor, maar dat ze hem niet gedood krijgen is zo onrealistisch als het zijn kan. Ze proberen granaten op dat beest te gooien
En daarna laat een van die Noren een granaat "per ongelijk" vallen. Allemaal heel onrealistisch.
xangadix
-
- 1618 berichten
- 4501 stemmen
In de openingsscène proberen die Noren die besmette hond dood te schieten....op een compleet open veld, en zij zitten in een heli...sorry hoor, maar dat ze hem niet gedood krijgen is zo onrealistisch als het zijn kan.
Een bewegend doel vanuit een helicopter niet raken lijkt me zo realistisch als wat. Heb je zelf ooit een vuurwapen gebruikt? Dat is echt niet zo eenvoudig als je zou denken...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
[
In de openingsscène proberen die Noren die besmette hond dood te schieten....op een compleet open veld, en zij zitten in een heli...sorry hoor, maar dat ze hem niet gedood krijgen is zo onrealistisch als het zijn kan. Ze proberen granaten op dat beest te gooien
En daarna laat een van die Noren een granaat "per ongelijk" vallen. Allemaal heel onrealistisch.
Wat een onzin. Hoeveel ervaring heb jij met het schieten op een bewegende target vanuit een helikopter? Heb je uberhaupt wel eens geschoten? Het is in het echt een stuk lastiger dan je vanuit de films die je te zien krijgt mag geloven. Dit is realistisch, raak schieten niet...... Vanaf die afstand is raak schieten zelfs lastig als je stil ligt en de target niet beweegt. Ik weet ook niet hoeveel ervaring je hebt met het treken van een pin uit een handgranaat, terwijl je dikke poolhandschoenen aan hebt. Ik zelf niet, maar lijkt me dat een ongelukje in een klein hoekje zit.
Maar ga lekker Transporter 3 of Crank kijken, daar schieten ze tenminste wel altijd raak.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Behalve de badguys 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Respect? Respect heb ik zeer zeker, je ziet dat er veel aandacht aan besteed is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een goeie film is (in mijn ogen uiteraard). En ik vind juist dat deze film de tand des tijds níet doorstaan heeft. Het is juist allemaal heel typisch eighties (monsters waar slijm vanaf druipt, muziek e.d.).
In de openingsscène proberen die Noren die besmette hond dood te schieten....op een compleet open veld, en zij zitten in een heli...sorry hoor, maar dat ze hem niet gedood krijgen is zo onrealistisch als het zijn kan. Ze proberen granaten op dat beest te gooien
En daarna laat een van die Noren een granaat "per ongelijk" vallen. Allemaal heel onrealistisch. Zo heeft iedereen natuurlijk wel zijn redenen om een film slecht te vinden. Dat hele eighties sfeertje is voor mij wel een pluspunt. In de jaren 80 had je juist de Slashermovies met tieners. Fridat the 13th, A Nightmare on Elmstreet en Halloween. The Thing is dan toch heel wat anders. Volgens mij was John Carpenter best origineel bezig in 1982.
Maar ok, die Noren dus.... Kogels hebben als het goed is geen effect op ''The Thing''. Al raken ze hem volgens mij niet eens. Maar het zijn ook geen militairen he, maar gewoon en Noors expeditie-team die blijkbaar nogal gestressed waren wat dan wel weer logisch is. Ze hadden hem misschien per ongeluk wel een keertje moeten raken ja, maar het is erg lastig hoor. Ik begrijp wel waarom ze missen.. En zelfs met granaten is het moeilijk.. Die eikel die een granaat uit zijn handen laat vallen... Zulke foutjes gebeuren dagelijks.
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Zo heeft iedereen natuurlijk wel zijn redenen om een film slecht te vinden.
Of goed 
Dat hele eighties sfeertje is voor mij wel een pluspunt. In de jaren 80 had je juist de Slashermovies met tieners. Fridat the 13th, A Nightmare on Elmstreet en Halloween. The Thing is dan toch heel wat anders. Volgens mij was John Carpenter best origineel bezig in 1982.
Dat wil ik ook wel geloven (heb niet zoveel ervaring met films uit de 80's), maar voor mij is het al minder origineel en ziet het er ook gewoon niet zo spannend meer uit. Maar dat geld niet voor alle films uit die periode. The Shining vind ik een van de beste films die ik ooit gezien heb en daar lukte het ook wel met de sfeer en spanning. En die film is twee jaar ouder 
Maar ok, die Noren dus.... Kogels hebben als het goed is geen effect op ''The Thing''. Al raken ze hem volgens mij niet eens. Maar het zijn ook geen militairen he, maar gewoon en Noors expeditie-team die blijkbaar nogal gestressed waren wat dan wel weer logisch is. Ze hadden hem misschien per ongeluk wel een keertje moeten raken ja, maar het is erg lastig hoor. Ik begrijp wel waarom ze missen.. En zelfs met granaten is het moeilijk.. Die eikel die een granaat uit zijn handen laat vallen... Zulke foutjes gebeuren dagelijks.
Dat snap ik allemaal, maar in mijn ogen hadden ze het véél beter aan kunnen pakken. Ze waren gewoon dom bezig en daar irriteer ik me dan aan; dan wordt de toon van de film voor mij al meteen verkeerd weggezet en dan heb ik moeite in de film te komen.
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2256 stemmen
Ik weet ook niet hoeveel ervaring je hebt met het treken van een pin uit een handgranaat, terwijl je dikke poolhandschoenen aan hebt. Ik zelf niet, maar lijkt me dat een ongelukje in een klein hoekje zit.
Maar het zag er toch wel een béétje knullig uit, hoor, die scène
Even een momentje waar je voorbij moet kijken, want de rest van de film is een stuk beter dan de openingsscène.
En wat mij betreft kan een monster niet bloederig en slijmerig genoeg zijn 
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Maar het zag er toch wel een béétje knullig uit, hoor, die scène
Even een momentje waar je voorbij moet kijken, want de rest van de film is een stuk beter dan de openingsscène.
En wat mij betreft kan een monster niet bloederig en slijmerig genoeg zijn
Misschien moet ik 'm ook nog wel een kans geven, maar hij staat nu dus laag op het lijstje 
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2256 stemmen
Neem gerust alle tijd die je nodig hebt; het kunnen waarderen van leuke films moet je nooit overhaasten 
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Neem gerust alle tijd die je nodig hebt; het kunnen waarderen van leuke films moet je nooit overhaasten
Helemaal mee eens 
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
[Maar het zag er toch wel een béétje knullig uit, hoor, die scène
Even een momentje waar je voorbij moet kijken, want de rest van de film is een stuk beter dan de openingsscène.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dat wil ik ook wel geloven (heb niet zoveel ervaring met films uit de 80's), maar voor mij is het al minder origineel en ziet het er ook gewoon niet zo spannend meer uit. Maar dat geld niet voor alle films uit die periode. The Shining vind ik een van de beste films die ik ooit gezien heb en daar lukte het ook wel met de sfeer en spanning. En die film is twee jaar ouder
Ja, de Shining is erg goed natuurlijk, maar het probleem zit hem toch vaak in de visuele effecten. Bij een SF-film als 2001 a Space Odyssey (1968) kan ik inmiddels ook zeggen dat het er oubollig uitziet en dat het nu niet meer origineel lijkt. Maar dat komt juist door de film zelf, want die film heeft voor de filmindustrie best veel betekent en tegenwoordig zie je nog steeds SF- films die hun ideeen uit 2001 a Space Odyssey hebben gehaald. James Cameron wilde bijvoorbeeld dankzij die film regisseur worden. Ik vind het jammer dat er mensen zijn die een oude SF-film slecht vinden vooral om de reden dat het er ouderwets uitziet en dat het anno 2010 niet meer origineel is. Terwijl ze het juist vaak wel zijn. Je hebt in ieder geval Star Wars IV in je top 10 staan. 
Dat snap ik allemaal, maar in mijn ogen hadden ze het véél beter aan kunnen pakken. Ze waren gewoon dom bezig en daar irriteer ik me dan aan; dan wordt de toon van de film voor mij al meteen verkeerd weggezet en dan heb ik moeite in de film te komen.
Dan heeft het jammer genoeg de verkeerde impact op je gehad. Ik vind die scene helemaal zo gek nog niet. Het zet voor mij juist weer de toon dat er iets vreemds aan de hand is. Waarom zitten ze achter die hond aan en wat zegt die Noorse kerel. In de eerste instantie denk je dat die Noren knettergek zijn, maar uiteindelijk kom je erachter waarom ze het deden.
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Ja, de Shining is erg goed natuurlijk, maar het probleem zit hem toch vaak in de visuele effecten. Bij een SF-film als 2001 a Space Odyssey (1968) kan ik inmiddels ook zeggen dat het er oubollig uitziet en dat het nu niet meer origineel lijkt. Maar dat komt juist door de film zelf, want die film heeft voor de filmindustrie best veel betekent en tegenwoordig zie je nog steeds SF- films die hun ideeen uit 2001 a Space Odyssey hebben gehaald. James Cameron wilde bijvoorbeeld dankzij die film regisseur worden. Ik vind het jammer dat er mensen zijn die een oude SF-film slecht vinden vooral om de reden dat het er ouderwets uitziet en dat het anno 2010 niet meer origineel is. Terwijl ze het juist vaak wel zijn. Je hebt in ieder geval Star Wars IV in je top 10 staan. 
2001 moet ik ook nog steeds zien en kan dus niet veel over de effecten zeggen, maar in een film als bijvoorbeeld Blade Runner (1982) vond ik de effecten wél heel mooi en hadden dus wel de tand des tijds doorstaan.
Het ligt er natuurlijk aan wanneer ik welke film zie of ik een film origineel vind. Originaliteit scoort altijd hoog, dus als ik een film niet zo origineel vind (en desgevolg soms saai), kan het zijn dat de film voor mij tegenvalt, wat bij deze het geval was.
Star Wars staat bij mij overigens voor de gehele oude trilogie 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik weet het goedgemaakt. Kijk The Thing gewoon nog eens een keertje met de gedachte dat je een hele slechte film gaat kijken. En als je dat gedaan hebt, kijk je hem een week later nog 1 (laatste) keer.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Kijk er niet echt naar uit moet ik zeggen. Kan me niet inbeelden dat hij zal kunnen tippen aan het origineel...
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2537 stemmen
'Prequel'? Is het al bekend waarover het zal gaan? Voordat de ding op aarde kwam of de slachting in de Noorse kamp? Hoop dat het wat zal worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Boycotten die onzin.
jipt
-
- 3461 berichten
- 3474 stemmen
The Thing II, ben benieuwd misschien wordt het wel net zo goed als Aliens.
Helaas met de moderne technieken kunnen ze elke film al snel verneuken!
jipt
-
- 3461 berichten
- 3474 stemmen
Heerlijk filmpje, en goede muziek ook.
Ja idd niks mis met de muziek
Pre- en sequels

The Thing
2011
760 reacties

The Thing from Another World
1951
81 reacties
Gerelateerd nieuws

Dat hebben we al eens gezien: Enkele van de best beoordeelde remakes ooit

De onuitputtelijke jaren 80 en hun extreem late sequels

Volledig genegeerd en toen gestegen naar de top: Deze flops maakten een fantastische comeback
Bekijk ook

Nuit et Brouillard
Documentaire / Historisch, 1956
30 reacties

The Shining
Horror, 1980
2.729 reacties

Alien
Sciencefiction / Horror, 1979
2.124 reacties

Psycho
Horror / Thriller, 1960
893 reacties

El Laberinto del Fauno
Fantasy / Drama, 2006
1.334 reacties

Gekijôban Furandaasu no Inu
Animatie / Drama, 1997
56 reacties
Gerelateerde tags
helikoptergebaseerd op boekiceisolatieruimtevaartuigspace marineparanoiamutationsnowstormresearch station alien life-formremakebuitenaards wezenoverlevingschepselhelicopter pilotantarcticashape shifting alien alien infectioncultfilmsurvival horrorsledehondenalien monsterbody horroralien parasites wolvesisolated placeuncertaintyblood test body horrorambiguity loose adaptationsuspensefulintenseantarctic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









