• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.040 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.658 stemmen

Horrorfilm Challenge #2

zoeken in:

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

Horrorfilms onschuldig? Kwart Nederlanders kampt met blijvende angst na het zien van heftige horrorfilm

Mocht er in de tussentijd behoefte zijn aan een praatgroep, dan hoor ik het graag.

Ja, qua praten is het hier serieus stilgevallen

Ik kom nog getrouw dagelijks kijken of iemand een opmerking maakt. Tevergeefs Ben ik nu een hopeloos geval?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Bloody Disgusting’s Top 15 Best Horror Movies of 2024! - bloody-disgusting.com

Veel van gezien dankzij de challenge. Ik zou nog wel een paar toevoegingen hebben though. En uiteraard wel iets eruit willen knikkeren

Kijk Peter... Het topic... "It's aaaaliiiiiiive......."

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

Bloody Disgusting’s Top 15 Best Horror Movies of 2024! - bloody-disgusting.com

Veel van gezien dankzij de challenge. Ik zou nog wel een paar toevoegingen hebben though. En uiteraard wel iets eruit willen knikkeren

Kijk Peter... Het topic... "It's aaaaliiiiiiive......."

Pfftt, exact 5 van de 15 gezien. Maar daarvan staan er al een heel deel te wachten omdat ik er niet in slaagde om ze te zien tijdens de challenge. En ja, "It's aaaaaliiiiiive" .... een beetje toch

Collins

• 7294 berichten
  • 4307 stemmen

Dankzij de bescheiden opleving van het topic zomaar een mooie tip opgedaan. Woman of the Hour (2023). Op de een of andere manier volkomen aan mij voorbij gegaan.

Dank, heren!

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Collins schreef:

Dankzij de bescheiden opleving van het topic zomaar een mooie tip opgedaan. Woman of the Hour (2023).

In het kader van verwachtingsmanagement moet ik zeggen: beetje discutabel om die in een horrorlijstje tegen te komen.

Collins

• 7294 berichten
  • 4307 stemmen

remorz schreef:

(quote)

In het kader van verwachtingsmanagement moet ik zeggen: beetje discutabel om die in een horrorlijstje tegen te komen.

Mee eens. Ga hem ook niet in als horrorfilm. Lijkt me meer een karakterstudie. Drama. Intrigeert me.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Horrorfilms onschuldig? Kwart Nederlanders kampt met blijvende angst na het zien van heftige horrorfilm

Mocht er in de tussentijd behoefte zijn aan een praatgroep, dan hoor ik het graag.

Ik speel trouwens al een tijdje met het idee om een facebook groep op te zetten rond horror al mag het van mij altijd ruimer met andere genres die me wel aanspreken en ook wel vaak horrorelementen in zitten: fantasy, sci-fi, trash (ik weet das geen genre maar dan bedoel ik vooral low budget met veel liefde gemaakt en toch op een of andere manier vermakelijk), erotiek.

Zeker nu dat de winterstop in de Formule 1 is ingegaan heeft mijn F1 facebook groep niet veel moderatie nodig (sowieso heb ik een goed team van mods die de boel draaiende houden zelfs als ik weken niet meer zou checken).

Zelf had ik ook nog wel een idee omtrent een filmchallenge met vrouwelijke protagonisten, hetgeen misschien te koppelen valt met die vrouwelijke regisseurschallenge die je dacht ik in februari wil doen JM?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Dat valt zeker wel te combineren, lijkt me! Leuk idee wat mij betreft.

En FB groep is prima hoor, ik kom er wel bij.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Dat valt zeker wel te combineren, lijkt me! Leuk idee wat mij betreft.

En FB groep is prima hoor, ik kom er wel bij.

Ik zal je een van de komende dagen wat ideeën doorsturen hoe ik het zie

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Pfftt, exact 5 van de 15 gezien. Maar daarvan staan er al een heel deel te wachten omdat ik er niet in slaagde om ze te zien tijdens de challenge. En ja, "It's aaaaaliiiiiive" .... een beetje toch

6 van de 15 gezien, niet alles lijkt mijn smaak en Woman of the Hour (2023) was niet voor mij.

Nosferatu in de cinema was leuk al was ik duidelijk vergeten hoe irritant een groot publiek in een mainstream cinema kan zijn.

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

John Milton schreef:

[url=https://bloody-disgusting.com/movie/3849152/bloody-disgustings-top-15-best-horror-movies-of-2024/]Bloody Disgusting’s Top 15 Best Horror Movies of 2024! - bloody-disgusting.com[/url

Slechts 5 van de 15, maar Nosferatu en Smile 2 gaan binnenkort bekeken worden en Woman of the Hour gaat ook op een lijstje.

Ik ga dit jaar proberen veel horror te kijken aan de hand van de top 250 en jubileumjaren. Gisteren The Skeleton Key en Land of the Dead al weggetikt, want besloten om te beginnen met het jaar 2005. Dus als mensen pareltjes uit dat jaar weten, laat maar horen. Ik heb Haze en Exorcism of Emily Rose nog op de lijst staan.

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Ow en voor degene die dit niet weten, morgen is er WinterBUT in Breda. Een eendaags festival georganiseerd door BUTfilm festival om de winter door te komen.

Films die getoond gaan worden:

Pater Noster and the Mission of Light

Solvent

Murdercise

The Emu War

Tummy Monster

Axel Falcon

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Number23 schreef:

Dus als mensen pareltjes uit dat jaar weten, laat maar horen. Ik heb Haze en Exorcism of Emily Rose nog op de lijst staan.

Rampo Noir (Film, 2005) en Haze waren mijn enige 4,5* uit 2005, de rest scoort 3,5* en lager.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Number23 schreef:

om te beginnen met het jaar 2005. Dus als mensen pareltjes uit dat jaar weten, laat maar horen. Ik heb Haze en Exorcism of Emily Rose nog op de lijst staan.

De bevreemde Noorse Horrorthriller Naboer (Film, 2005)

De experimentele anthologie film Rampo Jigoku (Film, 2005)

De John Carpenter aflevering van de Masters of Horror serie Cigarette Burns (Film, 2005)

Sion Sono's kleurrijke Kimyô na Sâkasu (Film, 2005)

De bekende klassieker maar ook zeer goede! The Descent (Film, 2005) en Hostel (Film, 2005)

Het bizarre en psychologische moordmysterie Rinne (Film, 2005)

Rob Zombies The Devil's Rejects (Film, 2005)

De film van de HP Lovecraft Historical Society The Call of Cthulhu (Film, 2005)

Dwaas Splatter-feestje Evil Aliens (Film, 2005) en Feast (Film, 2005)

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

"Jenifer (2005)" van de Italiaanse regisseur Dario Argento uit de leuke "Masters of Horror" TV-serie.

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Thanks mannen!

Ik heb Evil Aliens, Call of Cthulhu, Rampo Noir, Naboer en Feast toegevoegd aan de lijst.

Helaas kon ik de Master of Horror episodes niet vinden, daar was ik gisteren al naar op zoek.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ondertussen wacht ik (met ongeduld) op het antwoord van John Milton op zijn antwoord hoe we die vrouwelijke challenge gaan aanpakken. Morgen ga ik een draft maken voor die facebook groep heb mogelijks al een naam hiervoor.

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Het is februari dus tijd voor het jaar 2000!

Als iemand mooie horrortips heeft uit dat jaar hoor ik het graag.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Holy shit.

Ik zie dat ik van het hele jaar 2000 slechts 4 horrorfilms met 3,5* heb beoordeeld (en geen enkele hoger dan dat)....

American Psycho (2000)

Shadow of the Vampire (2000)

Staplerfahrer Klaus - Der Erste Arbeitstag (2000)

What Lies Beneath (2000)

En die Duitser is nog een short ook! American Psycho heb je uiteraard allang gezien (en een niet onverdiende 4* gegeven). Shadow of the Vampire gaf je net als ik 3,5* en What Lies Beneath tenslotte zou ik nu vermoedelijk een lagere beoordeling geven, dus durf ik zeker niet voor te vouchen (ook al kun je het een kansje geven).

Verder kan ik je dus geen tips geven, treurig genoeg. Sta ik wel een beetje van te kijken als ik eerlijk ben.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Number23 schreef:

Het is februari dus tijd voor het jaar 2000!

Als iemand mooie horrortips heeft uit dat jaar hoor ik het graag.

Gaat het om alleen het jaar 2000? Sowieso in dat jaar weinig pure horrorfilms dus niet het beste jaar! Tja de eerste Scary Movie, Paul Verhoevens Hollow Man, Urban Legends: Final Cut en Scream 3 in de bios. Tobe Hooper kwam met Crocodile, de cijfers voor de film zijn niet best! Prima films zijn The Chronicles of Riddick: Pitch Black, M. Night Shyamalans Unbreakable en The Cell maar zijn dat horrors? Wel een paar erg goede tienerhorrorfilms; Ginger Snaps (2000) Weerwolven meisjes gothic-drama en uiteraard Final Destination (2000)

De volgende films horen tot mijn favorieten; Uzumaki (2000) Deze Horror / Fantasy is een bijzonder maf filmpje gebaseerd op een gelijknamige manga.

Met dat nu Robert Eggers Nosferatu draait in de bios is deze film over een film Shadow of the Vampire (2000) ook interessant.

Robert Zemeckis is bekend van Back to the Future, Forrest Gump en Flight maar maakte ook deze traditionele spookhuisfilm What Lies Beneath (2000)

Zelf vond ik de televisiefilm Dark Prince: The True Story of Dracula (2000) best goed eigenlijk maar het heeft idd wel last van de tv-regels

De film Versus (2000) is een lastige vond eerst gewoon goed, hierna opvallend en nu dus erg goed! Waar Versus het vooral goed doet zijn de special effects.

En met een wat tegendraads karakter is deze The Irrefutable Truth about Demons (2000) ook een prima wegkijker

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Eigenlijk niks toe te voegen aan wat al genoemd is. Versus kreeg van mij 4,5*, American Psycho en Ginger Snaps 4*. Mager horrorjaar. Met 3,5* kan ik enkel Det Okända. (2000) nog aanbevelen, een excentriek Zweeds found footage werkje dat gelijkenissen met the Blair Witch Project oproept, al beweert maker Hjord die tijdens productie opzettelijk links gelaten te hebben.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

Ik moest er nog recent aan denken: In the Dark (2000).

Volledig gemaakt buiten mainstream cinema op video (nooit officieel uitgebracht zelfs), heel atmosferisch, interessant en is mij echt bijgebleven. Het is terug te vinden op YouTube.

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

Deze week heb ik Takashi Miike, Fabrice du Welz evenals Peter Strickland mogen verwelkomen en ontmoeten in het kader van het Internationale Film Festival 2025. Dat zijn wel drie namen die me goed terugbrengen naar het gevoel van de horrorchallenge.

Met andere bewoording, ik heb weer zin in de aanstormende oktobermaand.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Wow, dat is cool Shadowed. Niet de minste namen!

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

joolstein schreef:

Tobe Hooper kwam met Crocodile, de cijfers voor de film zijn niet best!

De volgende films horen tot mijn favorieten; Uzumaki (2000) Deze Horror / Fantasy is een bijzonder maf filmpje gebaseerd op een gelijknamige manga.

En met een wat tegendraads karakter is deze The Irrefutable Truth about Demons (2000) ook een prima wegkijker

Het meeste had ik al in m'n lijst gezet of natuurlijk al gezien, maar deze 3 kunnen weleens toegevoegd gaan worden.

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Doordat ik ook veel MusicMeter zit en daar enorm veel activiteit is op de fora, kom ik steeds vaker hier kijken en elke keer is het contrast toch weer teleurstellend.

Is muziek dan zoveel beter dan film?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

https://scariesthings.com/wp-content/uploads/2020/11/Female-Horror-Director-Portraits.jpg

Ik heb alle deelnemers getagged in een nieuwe challenge van Alexspy en JM: Vrouwelijke Regisseurs en Protagonisten Challenge maart 2025

Voor wie daar niet direct hartkloppingen van krijgt: maak er een MAART HORRORCHALLENGE van met vrouwelijke regisseurs!!! September is nog ver weg!

#Propagandamodeoff

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Ik ben helemaal vergeten te vragen of de mensen hier nog geinige horrortips uit 1995 hebben.

Castle Freak staat erop, best zin om die op DVD te kijken.

Ook Village of the Damned, Tales from the Hood en Demon Knight staan op de lijst.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Het wordt deze week weer 30 graden, maar mijn plezier in het kijken van horrorfilms wordt er juist door aangewakkerd lijkt het wel. Afgelopen weekend twee horrorfilms gekeken en aankomende vrijdag naar 28 Years Later. Er komt nog eens een tijd dat ik vanaf een strandbedje naar een horrorfilm ga zitten kijken.

https://i.pinimg.com/736x/1c/6e/33/1c6e3308446b41288c319ef15b6c7c13.jpg

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Das grappig, ik kijk de afgelopen dagen Griekse Films. Kennelijk wil ik op een eiland in de Egeïsche Zee liggen, en jij liever wegrennen voor een gemaskerde gek met een kettingzaag

Was alexspyforever nog iets van plan tussen nu en de horrorchallenge, met de top1000 voorbereidingen die lopen? Ik meen dat hij zoiets zei.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.