Dark Prince: The True Story of Dracula (2000)

Alternatieve titels: Dracula: The Dark Prince | Dark Prince: Legend of Dracula

Drama / Thriller

geregisseerd door Joe Chappelle
met Rudolf Martin, Jane March en Michael Sutton

De jonge Vlad Dracula, prins van Roemenië, en diens jongere broer Radu worden door de Turkse sultan Mohammed ontvoerd en gevangen gehouden. Hun vader werd op gruwelijke wijze vermoord. Wanneer Vlad Dracula uiteindelijk wordt vrijgelaten, zweert hij zijn vaders dood te wreken en zijn broer Radu te bevrijden.

Ik zou deze film zo graag willen kijken, maar kan hem nergens vinden, geen enkele videotheek hier in de buurt heeft deze in het assortiment, heeft iemand suggesties?

videoland in zevenaar heeft hem! op video dan wel...

deze film heeft nix te maken met dracula behalve zn naam.. net als dracula films nix met vlad te maken hebben
wel een goeie film best intresant.

TVGids
Carrie schreef:

onze videotheek in Zoetermeer heeft hem ook op video en dvd.

Mmm, interessante film was dit. Niet overdreven smerig, en niet altijd even sterk acteerwerk, maar alles bij elkaar zeer sfeervol. ***

Om vér van weg te blijven, deze film. Sfeer? Nergens gevonden, sorry Lennert.

1.5* voor 'n onding.

Erg goeie film, zonder lange tanden, geeft leuk inzicht over de mythe. Ik hem een 5 gegeven. Top film.

avatar van cezus
Ik ben al jaren een groot Dracula fan, en ik kom ook al jaren in Roemenië.
Heb bijna alle dracula versies gezien, gehoord of gelezen.
Ben op alle plekken geweest waar Vlad is geboren, gestorven, heeft gegeten, en heeft gewoond.
Maar het échte verhaal over Vlad Tepes is mij nog nooit zo duidelijk en waarheidsgetrouw duidelijk gemaakt dan in deze film, eenerzijds zijn de namen van koningen en heersers en opvolgingen van gebeurtenissen in deze film zéér waarheidsgetrouw, anderzijds is de mystieke en duistere sfeer behouden gebleven, zodat het hoge waarheidsgehalte van deze film niets afdoet van de geheimzinnigheid van de legende......Overigens is de rol van Koning van Hongarije vervuld door niemand minder dan Roger Daltrey (legendarische zanger van The Who!!!).

avatar van vampyrmaiden
gewoon te koop bij de mediamarkt jongens.

Anyway, een onwijs goede film, zeker als je interesse hebt in dracula/Vlad Tepes, dwz de fictieve en historische dracula

avatar van Renee28
Als je geen zin hebt om deze film te kijken of huren, je kunt 'm ook op youtube kijken in delen. Daar ben ik nu mee bezig!

avatar van 606
vermakelijke film en mooi en spannend verhaal
ook goede actie tussen door

3,5 ster

avatar van kirk douglas
na enkele goede reacties waren mijn verwachtingen hoog maar werd teleurgesteld. het is duidelijk allemaal erg low buget. en met de true story neemt deze film het schijnbaar ook niet zo nauw als soms beweerd wordt.desondanks is de film niet echt slecht.ook vond ik peter weller als robocop leuker.

avatar van l-d
l-d
Ik heb me gisteren zeer goed vermaakt met deze film. Ik vind het genre thriller er alleen helemaal niet bij passen. Het is meer een historisch drama.
Voor de mensen die deze film gaan kijken voor de vampier: die komt in deze film niet terug. Het gaat helemaal over Vlad Tepes die tussen 1444 en 1476 zijn land van Walachije probeerde te heroveren..

avatar van Boeikens
Vrij sfeervol verhaal over het verhaal van Vlad en de link naar Dracula.