- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik heb toevallig van de week een proefabonnement op Fear genomen om alvast weer een beetje in de sfeer te komen en te zien of het wat is, maar daar staat ook wel heel veel meuk op zeg... 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Das grappig, ik kijk de afgelopen dagen Griekse Films. Kennelijk wil ik op een eiland in de Egeïsche Zee liggen, en jij liever wegrennen voor een gemaskerde gek met een kettingzaag 
Was alexspyforever nog iets van plan tussen nu en de horrorchallenge, met de top1000 voorbereidingen die lopen? Ik meen dat hij zoiets zei.
Dit vind ik dan weer grappig. Want tussen het horrorfilms kijken door ben ik nu al een aantal weken bezig met Assassin’s Creed Odyssey. Dus ook ik zit geregeld weg te dromen op 1 van die Griekse eilanden. Schitterende game overigens. Met hoofdpersonage Kassandra beetje ouwehoeren met historische figuren als Hippocrates, Socrates en Herodotus, en tussendoor kan je ook nog geregeld de naam Lesbos eer aan doen
.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Dit vind ik dan weer grappig. Want tussen het horrorfilms kijken door ben ik nu al een aantal weken bezig met Assassin’s Creed Odyssey.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Dit vind ik dan weer grappig. Want tussen het horrorfilms kijken door ben ik nu al een aantal weken bezig met Assassin’s Creed Odyssey. Dus ook ik zit geregeld weg te dromen op 1 van die Griekse eilanden. Schitterende game overigens. Met hoofdpersonage Kassandra beetje ouwehoeren met historische figuren als Hippocrates, Socrates en Herodotus, en tussendoor kan je ook nog geregeld de naam Lesbos eer aan doen
.
Toevallig ikke ook weer uit mijn stapel gehaald een hele tijd geleden. Had deze eens geïnstalleerd en een beetje gespeeld. Maar dan kwam de nieuwe PS5 en is deze in de vergeethoek beland. Ondertussen al honderden uren hieraan besteed. Vandaar de karige oogst op filmkijk-gebied dit jaar (en dan ook nog eens een nieuwe hobby ontdekt nl. potloodtekenen). Nu ligt het al enkele weken stil. Ik vrees dat ik er op uitgekeken ben. Beetje een repetitief gebeuren na al die uren 
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Volgens mij bedoelde je Ih88 of mij te quoten 
Ik moet het gaan ervaren, nog niet gedaan. Een kennis heeft er al meer dan 1300 uur inzitten die blijft steeds weer opnieuw beginnen, terwijl hij die game al lang op 100% achievements heeft.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik probeer ook weer wat meer tijd te steken in het gamen, vroeger fervent gamer geweest, maar volledig ingekakt na de geboorte van mijn zoontje. Paar maanden terug RE Village zowaar uitgespeeld en recent Days gone een nieuwe kans gegeven en dan heb ik nog het een en ander op stapel (dus kom de zomer wel door waarschijnlijk
). En heel toevallig zit mijn vrouw nu dus middenin Odessey 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Volgens mij bedoelde je Ih88 of mij te quoten 
Ik moet het gaan ervaren, nog niet gedaan. Een kennis heeft er al meer dan 1300 uur inzitten die blijft steeds weer opnieuw beginnen, terwijl hij die game al lang op 100% achievements heeft.
Oeps. Inderdaad 
Snel even aangepast!
Denk dat ik nog eens dit weekend wat Grieken ga afslachten in dat spel. Maar de neven-quests afwerken begint toch wat eentonig te worden. 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Oeps. Inderdaad 
Snel even aangepast!
Denk dat ik nog eens dit weekend wat Grieken ga afslachten in dat spel. Maar de neven-quests afwerken begint toch wat eentonig te worden.
Bij Odyssey vind ik de zijmissies leuker dan het hoofdverhaal om eerlijk te zijn. Meestal is dat andersom. Ligt er uiteraard wel aan welke zijmissies je doet en hoeveel. Ik ga het spel niet 100% uitspelen, zo masochistisch ben ik nou ook weer niet
.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik wel!
Ja, wel de DLC's hoor. Die zien er tof uit. Maar iedere zijmissies doen, en ieder hoekje en gaatje ontdekken, gaat mij wat te ver haha.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
En dat is heel gezond, lijkt me. Je houdt een stuk meer tijd over voor andere dingen.
Zelf ben ik sinds dit jaar bezig onderstaand getalletje wat omhoog te krijgen, en dat lukt alleen door games te 100%-en, of in elk geval zo dicht mogelijk bij in de buurt. Al gaat dat bij de ene game een stuk makkelijiker dan de andere, kan ik je zeggen. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
John Milton ja ik kijk vandaag eindelijk nog eens op MM na maanden en herinner mij inderdaad dat ik iets had gezegd van een challenge. Wil ik nog wel doen tijdens de zomermaanden misschien omdat ik zelf weinig film heb gekeken de afgelopen maanden. Dus ja een soort zomerchallenge komt er aan niet te complex. Ik maak er dit weekend werk van, beloofd!
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Oh rustig aan hoor, ik ben zelf ook meer aan het gamen en andere dingen aan het doen 
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Wat is nou jullie favoriete horrorfranchise en waarom? En je mag niet één van de Grote Drie kiezen (Halloween, Friday the 13th, Nightmare on Elm Street).
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Child’s Play / Chucky, zoveel jeugd nostalgie ook alsook consistentie, laatste seizoen van de TV reeks was echt leuk. De reeks heeft zichzelf ook echt vaak her uitgevonden. Seed / Curse waren wel beetje een domper en de remake tel ik niet meer. Triest dat de reeks gedaan is maar kijkende naar de documentaire heeft de team wilskracht en ik geloof in Don Mancini.
De oorspronkelijke Dead triologie is ook perfect, de sequels onkijkbaar wel.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
De oorspronkelijke Dead triologie is ook perfect, de sequels onkijkbaar wel.
Totaal oneens. Na een reeks flauwe horrorkomedies liet Alvarez met de remake uit 2013 pas écht het potentieel van Evil Dead zien. Ook het recentere Evil Dead Rise heb ik onlangs met een halfje verhoogd. Ik ben benieuwd naar komende vervolgen.
Verder staat de [Rec]-reeks bij mij met hoofd en schouders boven de rest. Niet bijster origineel, maar zó effectief.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Voor mij is het trouwens de Psycho reeks. Bates Motel, de pilot voor een serie die er nooit kwam, uit 1987 reken ik hier overigens niet onder.
Het origineel zag ik ooit op zestienjarige leeftijd toen ik me aan het verdiepen was in "cinema". Ik had geen idee wat ik kon verwachten en wist alleen dat Hitchcock een grote speler was. Ik werd compleet weggeblazen, zag geen enkele van de twists aankomen en was misschien nog wel het meest verrast dat ik van een "oude film" kon genieten.
Toen ik op dvdforum.nl zag dat er een boxset was met nog drie delen heb ik die voor weinig geld gekocht. Vorig jaar heb ik alles herzien en weer heel erg genoten. Deel II is verrassend sterk, deel III in de bizarre 80s slasher stijl, en deel IV is een eigenaardig tv-film-ding die ik ook heel cool vind.
Misschien niet een enge franchise, maar ieder deel is anders en allemaal openene ze een interessant perspectief op Norman en zijn hotel.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Voor mij toch wel The Conjuring universe. Zitten hoogvliegers tussen en mindere films, maar in general vind ik de op de Warrens gebaseerde films allen wel wat hebben met voor mij persoonlijk nog steeds als uitschieter The Conjuring 1 denk ik.
In principe natuurlijk allang "been there, done that" met die bezetenheid, demonen en spookjes, maar op de een of andere manier doen die films vaak toch het meest met mij. "Wat is dat geluidje, zag ik iets in die schaduw, wat als..?".
En ik vind het tof dat ze durfden uit te breiden op de 1e films (alhoewel ze wel uit moeten kijken dat het niet op uitmelken gaat lijken ondertussen), zonder voort te borduren op de 1e film en richting een Conjuring 8 te gaan, maar ook zijstapjes te nemen om andere paden te belichten.
The Conjuring 2 en The Nun 1 vond ik vooral sterke toevoegingen aan de franchise.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Om hier de Scream franchise te noemen is iets te makkelijk. Behoort naar mijn mening ook tot de grotere en bekendere horror franchises. Alien ook. Ga dan voor de Evil Dead franchise. Allemaal toffe films. Ik heb ook een zwak voor de Final Destination films.
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Oef...favoriete horrorfranchise...dat is wel heel lastig! Elke reeks bezit zo zijn goede en slechte films… Laten we het proberen;
Groot fan van Hellraiser maar die heeft sowieso het zeer pijnlijke Hellraiser: Revelations (2011)
Halloween-franchise, mag eigenlijk niet maar bezit naast enkele parels maar ook Halloween: H20: 20 Years Later (1998) en Resurrection (2002) Plus de drie middelmatige David Gordon Green-films.
The Howling-franchise heeft een paar opvallende leuke films maar ook enorm prullen !
De Phantasm- franchise had ik graag willen noemen maar die heb ik nog steeds niet gezien!
Ook voor mij is dus de Evil Dead franchise een constante stabiele factor Evil Dead (2013) vond ik wat minder en meer een standaardding maar nog wel steeds goed! En ik heb ook erg een zwak voor de guilty pleasure ; de Full Moon's franchise Puppet Master
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Totaal oneens. Na een reeks flauwe horrorkomedies liet Alvarez met de remake uit 2013 pas écht het potentieel van Evil Dead zien. Ook het recentere Evil Dead Rise heb ik onlangs met een halfje verhoogd. Ik ben benieuwd naar komende vervolgen.
Verder staat de [Rec]-reeks bij mij met hoofd en schouders boven de rest. Niet bijster origineel, maar zó effectief.
Ik had het over de George A. Romero films, Night of the Living Dead etc. Voor mij is dat de Dead triologie en Evil Dead voor de andere. Evil Dead Rise vond ik leuk.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Van wanneer tot wanneer gaat de horror challenge dit jaar lopen btw, dan zet ik het vast in de agenda, of nog geen concrete datum bekend bij de organisatoren? 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De mooiste tijd van het jaar komt er weer aan. Minder dan een maand te gaan. Gaan we weer los op alexspyforever 's verjaardag?
https://64.media.tumblr.com/13ba9ec38ca69214965f8dbacfae1534/tumblr_pttf6r4XqZ1xlv8m3o6_640.gif
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Bijna is het zover. Zin in jongens
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Van wanneer tot wanneer gaat de horror challenge dit jaar lopen btw, dan zet ik het vast in de agenda, of nog geen concrete datum bekend bij de organisatoren?
Ben ook wel benieuwd. Heb al een hoop films klaar staan. Oa Halloween 4 t/m 6, Smile 2, Night Swim, Terrifier 1 en 3 en nog een hoop horror b-films.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
https://i.ytimg.com/vi/r06dTcFj0Lg/maxresdefault.jpg
Achter de schermen pruttelt al het een en ander. Ik vind zelf zaterdag 13 september 00:00 starten met registreren een goed plan, met de bij ikkegoemikke zo geliefde 'wat-je-die-vrijdag-na-het-ontbijt-kijkt-mag-je-dan-registreren'?
Wordt men daar blij van?