- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
(afbeelding)
Achter de schermen pruttelt al het een en ander. Ik vind zelf zaterdag 13 september 00:00 starten met registreren een goed plan, met de bij ikkegoemikke zo geliefde 'wat-je-die-vrijdag-na-het-ontbijt-kijkt-mag-je-dan-registreren'?
Wordt men daar blij van?

Dit keer zal het blijven bij "Wat ik in de avond heb gekeken" vrees ik. Het zal beperkt zijn deze keer wegens te weinig tijd
Maar zoals ik altijd zeg: meedoen is het belangrijkste!
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Yes - and i think i can speak for all of us - we are ready.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ok. Nou dan moest ik maar eens wat gaan doen, denk ik 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Horrorfilm Challenge 2025 – Vampiers, verdwenen kinderen, en vast veel vloeiend bloed…
https://i.pinimg.com/originals/21/e3/c0/21e3c03641506df322662323092c4812.jpg
Editie nummer 9 alweer! Sinds 2017 wordt in de periode rond oktober op het MovieMeter forum met veel enthousiasme de ‘Horrorfilm Challenge’ gehouden, waarbij de deelnemers proberen zoveel mogelijk (of extra) horrorfilms te kijken en die hier (in het daarvoor bestemde topic) te registreren. We proberen gedurende de bijna twee maanden die de challenge duurt, minstens 31 horrorfilms te zien, een uitgelezen kans voor de horrorfan om nieuwe tips op te doen, en je eigen verborgen parels met andere liefhebbers te delen. Je bepaalt zelf welke horrorfilms je kijkt en wanneer, en hoewel het een challenge is, bepaal je helemaal je eigen tempo en de hoeveelheid.
Misschien heb je zin om je eindelijk eens op klassieke monsterfilms te storten. Of op ‘HBO Max’ het bejubelde Sinners (2025) toch maar eens te zien. Wellicht sta je op het punt om Zach ‘Barbarian’ Creggers nieuwe film Weapons (2025) nog in de bios mee te pakken, of wil je juist Spielbergs classic Jaws die dit jaar 50 wordt, weer eens herzien op Netflix. Met zoveel Video on Demand diensten tot je beschikking, is het niet moeilijk titels te vinden. De MovieMeter-‘zoekmachine’ kan je daar overigens goed bij helpen, om een bepaald soort aanbod binnen een VOD-dienst te vinden. Sorteren op gemiddelde waardering kan je vervolgens helpen om het kaf van het koren te scheiden. Maar je mag net zo goed een dvd uit de kast pakken!
Spelregels
-De spelregels zijn wederom bewust simpel gehouden: 1 punt per gekeken film, en een extra punt voor iedere film die je voor het eerst kijkt. Het voornaamste doel is om in deze challenge te proberen (minstens) 31 horrorfilms te kijken, waarvan meer dan de helft (minstens 16 dus) een film is die je nooit eerder hebt gezien; de zogenaamde FTV (first time view). Of in elk geval zo dicht mogelijk bij dat aantal in de buurt te komen. Maar ook als je dit niet denkt te redden ben je absoluut welkom.
-Net als vorig jaar gaan we geen minimum of maximumduur opleggen aan wat je kijkt. Wel moet een registratie in totaal minstens 60 minuten speelduur hebben om als geldig te worden be9schouwd. Dit wil zeggen dat als je horrorfilms met een kortere speelduur wil kijken, je deze zult moeten bundelen binnen dezelfde registratie, zodat dat je aan een speelduur van 60 of meer minuten komt.
- Dat houdt in dat ook kortfilms en miniseries beide zijn toegestaan. Aparte afleveringen van normale tv series (zoals The Walking Dead) zijn niet toegestaan, maar we maken een uitzondering voor episodes van (anthology) horrorseries, waarbij de afleveringen telkens een op zichzelf staand verhaal vertellen, zoals bijvoorbeeld Masters of Horror. Ook hier geldt: houdt steeds rekening met de minstens 60 minuten regel voor 1 geldige registratie.
-De challenge loopt van zaterdag 13 september tot en met zondag 9 november 23:59 uur, later aansluiten is overigens geen enkel probleem. Klokslag 00:00 dat het zaterdag de dertiende wordt, mag je beginnen te registreren wat je die dag (vrijdag) sinds het ontbijt hebt gekeken. Sommigen gaan hard van start, anderen beginnen rustig. Desgewenst sluit je 2 weken later aan: het belangrijkste is dat het voor jou zelf leuk is en dat we met zijn allen mooie horrorfilms gaan zien en dit delen. Of dat er nu 5 of 50 zijn.
Samenvattend: Voor elke registratie verdien je 1 punt, èn voor elke FTV krijg je een extra punt. Bij bundeling van meerdere kortere films voor een geldige registratie, krijg je het extra punt enkel als al deze films FTV zijn.
Registreren
*
De registratie is zoals bij voorgaande edities:
Nummer + Titel + Jaar release (je kan hierbij de url van de filmpagina van MovieMeter of imdb copy pasten)
Speelduur in minuten
FTV (first time view) of RW (rewatch)
Puntentotaal
*
Bijvoorbeeld:
137 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
128 minuten
RW (1 punt)
Puntentotaal: 2 + 1 = 3
*
Bij twijfel kun je altijd kijken hoe de ervaren rotten het doen, daar zijn er ondertussen absoluut genoeg van. Een recensie schrijven is niet verplicht, maar wel leuk omdat anderen hier tips uit kunnen opdoen. Eens het einddoel bereikt is (31 registraties waarvan minstens 16 FTV) komt er nog een bonus van 14 punten bij, dit om te vermijden dat users die de 31 niet halen alsnog voor een user kan eindigen die wel de 31 haalt.
Voor de rest blijven de algemene regels van MovieMeter gelden. Grappen en grollen zijn absoluut toegestaan (worden zelfs aangemoedigd) zolang we elkaar en eenieders mening maar respecteren. Word niet boos als iemand anders niet zo enthousiast is over een film als jijzelf, smaken verschillen immers en er bestaan geen films die iedereen goed of slecht hoort te vinden.
Tot zaterdag de dertiende!
* * * * * * *
Subgenre / Themaklassement
Voor wie wat extra uitdaging zoekt en het leuk vindt zijn filmhorizon te verbreden, is er naast het algemene klassement net als vorig jaar een (optioneel) Thema/subgenre klassement, met een handvol wijzigingen ten opzichte van vorig jaar. #Tweakedbyjoolstein, so to speak. Ook dit is simpel: het kijken van een film die aan één van onderstaande lijst met subgenres voldoet, levert óók een punt voor het subgenre-klassement op.
Het is leuk om te zien hoe ver je komt, en wellicht iets anders te kijken dan je normaal op zou zetten. Of je zwengelt aan waar je het meeste zin in hebt, en kijkt waar het onder zou kunnen vallen, het kan allemaal. Nogmaals, het subgenre-klassement is alleen voor wie het leuk vindt, en je kunt uitstekend meedoen terwijl je je hier niet om bekommert.
Dus: Wanneer je voor het algemene klassement een film kijkt die voldoet aan een van de onderstaande horror subgenres (zombie, monsters, slasher etc), dan levert je dit één punt op voor het Themaklassement, waarbij je per registratie slechts één subgenre af kan vinken. Dus als je Ridley Scott's Alien kijkt, kun je die óf voor subgenre 15. Alien Horror registreren, of voor subgrenre 62. Outer Space Horror, maar niet beide.
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1358/1*bcCac4ttM1qprLguylGu6w.jpeg
Per subgenre kun je 1 punt verdienen, dus 5 Giallo horrors kijken is nog steeds 1 punt voor het themaklassement, tenzij je slim bent en bedenkt dat eentje daarvan ook geldig kan zijn voor European Horror, eentje als 1970's horror, en wellicht ook eentje als Erotic Horror? Het loont om even na te denken!
Voor de registratie kan dit gewoon direct onder de registratie voor het algemene klassement, wat er dan zo uit komt te zien:
*
82 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Subgenre: 5. 1960s Horror
Themaklassement: 1 punt
*
Horrorfilm Challenge 2025 – Subgenre Challenge || Nevenklassement
https://static0.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/10/p0bsj4kt.jpg
01. 1920s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
02. 1930s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
03. 1940s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
04. 1950s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
05. 1960s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
06. 1970s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
07. 1980s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
08. 1990s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
09. 2000s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
10. 2010s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://i.imgflip.com/a52kqp.jpg
11. 2020s Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
12. Abandoned Places Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
13. Action Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
14. African Horror - Inspiratie - Kijktips
15. Alien Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
16. Animals & Nature attacks Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
17. Animated Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
18. Anthology Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
19. Aquatic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
20. Arrow Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://www.austrianfilms.com/jart/prj3/afc-new/images/img-db/1706792265904.jpg
21. Art / Slowburn / Elevated Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
22. Asian Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
23. Australian / Ozploitation / Oceania Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
24. Backwoods / Rednecks / Hillbillies - Info - Inspiratie - Kijktips
25. Benelux / Nederhorror - Info - Inspiratie - Kijktips
26. Black & White Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
27. Blaxploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
28. Body Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
29. Cannibalism Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
30. Canuxploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
31. Clown / Coulrophobia Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
32. Comedy / Parody Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
33. Creepy Kid(s) Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
34. Crime Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
35. Demons / Devils / Possession Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
36. Directed by Women Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
37. Documentary / Mockumentary Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
38. Elemental / Weather Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
39. Erotic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
40. European Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
41. Exorcism Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
42. Experimental Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
43. Family & Musical Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
44. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
45. Folk Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
46. Found Footage Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
47. Giallo Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
48. Gothic Horror / Urban Gothic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
49. Haunted House Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
50. Hammer Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
51. Holidays / Christmas Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
52. Home Invasion Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
53. Jungle / Woods Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
54. Latin American Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
55. Lovecraftian / Cosmic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
56. Mad Scientist Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
57. Monster / Creature Feature / Mutant Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
58. Mystery Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
59. New French Extremity Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
60. North American Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2024/07/Longlegs-MCDLONG_EC039-H-2024.jpg
61. Occult & Witchcraft Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
62. Outer Space Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
63. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
64. Period & Historical Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
65. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
66. Pregnancy Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
67. Prequel / Sequel Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
68. Psychological Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
69. Queer Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
70. Remake Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY0OTU1MDYwOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNDU5MjI0NTM@._V1_.jpg
71. Revenge Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
72. Religion & Sects/Cults Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
73. Road Movie Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
74. Romantic Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
75. Sci-fi Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
76. Screenlife Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
77. (S)exploitation / Nunsploitation / Nazisploitation Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
78. Silent Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
79. Single Location Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
80. Slasher Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
81. Something Weird Video - Info - Inspiratie
82. Splatter & Gore Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
83. Stephen King Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
84. Survival Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
85. Techno-horror - Info - Inspiratie - Kijktips
86. Teen Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
87. Thriller/Suspense Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
88. Tobe Hooper Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
89. Torture Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
90. Toy Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://www.nzonscreen.com/content/images/0030/2673/Hero-take-2.jpg.jpg
91. Troma Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
92. Turkey Horror (<5.0 IMDb) - Info - Inspiratie - ”Kijktips”
93. Universal Horror (Universal Studios) - Info - Inspiratie - Kijktips
94. Vampire Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
95. Video Nasty Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
96. Vinegar Syndrome Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
97. War Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
98. Werewolf Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
99. Western Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
100. Zombies & Infected Horror - Info - Inspiratie - Kijktips
https://i.imgflip.com/a52in0.jpg
Meedoen?
De Horrorchallenge is een jaarlijks evenement waar veel forumleden reikhalzend naar uitkijken. Er worden voorafgaand aan de challenge vaak al enthousiast lijstjes met filmtips gedeeld, maar het zou natuurlijk leuk zijn om wat vers bloed (pun intended) bij dit evenement te krijgen. Vragen mag je altijd stellen in dit topic, andere forumleden en de organisatie zijn altijd bereid mee te denken.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
https://ageekgirlsguide.com/wp-content/uploads/2020/09/horror-tag.jpg
Ik heb alle users getagged die vorig jaar meededen. Denk je dat er mensen waren die toen toevallig oversloegen, maar dit jaar wel erbij willen zijn, tag ze vooral!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Vorig jaar hadden we op de valreep (kinderen schijnen ook een lastige invloed op de challenge te zijn) 47 deelnemers en samen keken we 2994 films weg.
De eindstand van de Horrorchallenge 2024:
01 Shadowed 212 films - 423 punten
02 joolstein 162 films - 336 punten
03 Fisico 156 films 326 punten
04 77ships 140 films - 287 punten
05 John Milton 130 films - 272 punten
06 Tartarus 127 films - 268 punten
07 Brabantze 115 films -244 punten
08 Threeohthree 111 films 234 punten
09 Woland 102 films - 228 punten
10 ikkegoemikke 106 films 225 punten
11 robertinho 109 films 225 punten
12 ibendb 100 films 212 punten
13 Number23 95 films 193 punten
14 mezzanine 79 films 166 punten
15 remorz 77 films 157 punten
16 IH88 72 films 157 punten
17 Tanguy 67 films 148 punten
18 Shambala 67 films 139 punten
19 oup 60 films 134 punten
20 alexspyforever 60 films 131 punten
21 Collins 58 films 130 punten
22 ZZ TOP 50 films 114 punten
23 Dentheman 59 films 113 punten
24 Sanderkeuh 46 films 106 punten
25 Noodless 45 films 104 punten
26 moviemike 48 films 103 punten
27 DVD-T 42 films 97 punten
28 Han Solo 420 40 films 94 punten
29 Kondoro 40 films 90 punten
30 Q Jones 37 films 88 punten
31 john mcclane 2 45 films 87 punten
32 Splinters 36 films 86 punten
33 audio. 35 films 84 punten
34 cinemanukerke 34 films 80 punten
35 Seam 31 films 61 punten 75 punten
36 Tommeh 25 films 50 punten
37 jordandejong 27 films 49 punten
38 shugenja 27 films geen FTV of RW bekend
39 j_u_u_l 20 films 40 punten
40 Theunissen 20 films 39 punten
41 wendyvortex 19 films 35 punten
42 De gestoorde filmfanaat 17 films 34 punten
43 Lucaij 17 films (telt 2x 13) 33 punten
44 madmadder 10 films 19 punten
45 Martijnnn 7 films 14 punten
46 stef89 7 films 10 punten
47 rebelkush 5 films geen FTV of RW bekend
Volgens mij zei Shadowed dat hij deze editie rustiger aan zou gaan doen, maar ja. Ik heb dat ook wel eens geroepen, om daarna toch als een volslagen malle films te gaan absorberen. We gaan het zien! Zijn er contenders? Zelf zit ik de laatste tijd totaal niet in de langspeel film modus, maar wellicht kan de challenge daar verandering in brengen. 
Ik ga voor top 5, als dat lukt, dan ben ik blij. En als het niet lukt vermoedelijk ook, want dan heb ik vast alsnog een stapeltje mooie films gezien 
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Alle goede voornemens ten spijt, heb ik sinds de vorige challenge eigenlijk slechts sporadisch een film opgezet of bezocht. Ik hoop met deze challenge juist weer effe een kleine flow te kweken, hoe tijdelijk die ook moge blijken.
Een film per dag, op vrije dagen misschien een mini-marathon maar ik heb geen illusies: die astronomische aantallen uit de top 10 van vorig jaar ga ik niet raken.
Ik zag ook enkele nieuwe thema’s: leuk!
Bij aanvang koester ik wel vaker de ambitie er zoveel mogelijk af te vinken, maar halverwege (en meestal een handvol taaie thema’s later) zal ik wel weer terugvallen op mijn eigen voorkeurssubgenres. We shall see.
Ik heb er in ieder geval zin in 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik heb er zin in!
Eens kijken of ik van het weekend net als vorig jaar een kijklijstje op ga stellen, of dat ik het gewoon per keer on the fly bedenk, ik ben er nog niet uit...
Sinds kort een pathe family abbo, dus hopelijk kan ik ook wat meepakken in de bios komende weken ipv alles vanaf de bank aanschouwen, morgen in ieder geval een voorproefje om in te komen met The Conjuring: last rites 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Zelf maak ik wel een lijst, staan er nu bijna 40 in, dus ik mag nog wat research doen (ja dat vind ik dus leuk, want je ontdekt dingen die niet op je radar staan
) .
Ik vind zo'n lijst fijn als een leidraad met gevarieerde, handpicked horrorfilms die ik tòch wel wil zien, maar als er andere dingen langskomen die ik graag wil zien en die óók in een categorie passen, dan knikker ik wat ik eerder heb uitgezocht er zonder pardon uit.
En als ik er halverwege de lijst met subgenres klaar mee ben, gezien heb wat ik wil zien en het verder los wil laten, dan is dat maar zo. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het mag nooit een 'moetje' worden 
stef89
-
- 150 berichten
- 1499 stemmen
De horrorfilm challenge kijk ik toch wel weer naar uit 
Ik doe graag mee , dus bij deze geef ik me op.
Kondoro
-
- 11520 berichten
- 2862 stemmen
Zondag na mijn trip in Schotland fiks ik direct mijn watch list!
Seam
-
- 991 berichten
- 2310 stemmen
Yes baby! Leukste filmtijd van het jaar is er weer. Ondanks dat ik een groot gedeelte van de tijd op vakantie ben, ga ik toch meedoen! Komende tijd alvast een lijstje maken en inspiratie van anderen opdoen. Ik ga vooral voor de 31 films. Zie dat ik dat vorig op de valreep gehaald heb, deze keer ook een mooi streven!
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
yessss , is mijn reactie elk jaar in september.
natuurlijk is deze man van de partij
.Ik heb een fietsongeluk gehad , en lig aardig in de kreukels. Met o.a mijn rechter hand in het gips 
Dus dat is lastig typen . Maar dat moet ik even wat op verzinnen dan wel improviseren.had ook al wat films bij elkaar gesprokkeld. Count me in !
https://media.tenor.com/IyMTPLq0IZAAAAAM/jason-voorhees-vendredi13.gif
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Oei dat is niet goed john mcclane 2 
Rustig aan, lekker laten genezen, en hou het simpel! Goed dat je er zo graag weer bij bent!
Zondag na mijn trip in Schotland fiks ik direct mijn watch list!
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Dit jaar sla ik een keertje over. 🫣 Ben al wel sinds 1 augustus bezig met een horror challenge op Letterboxd, maar daarna is het weer even genoeg voor mij. 
Mocht het jullie nog aan de nodige inspiratie ontbreken, dan zijn hier wat lijstjes van mij met een heleboel titels die onder het genre "horror" vallen op Letterboxd (oude titels, nieuwe titels, shorts en alles er tussenin).
* All horror movies I've seen, including shorts (2100+)
* 100 Horror Movies In 92 Days (2025)
* Horror movies that are still on my watchlist
* Youtube - Horror Shorts (and other shorts)
Verder wil ik iedereen heel veel horror plezier wensen! Blijft toch wel een gruwelijk, tof genre! ❤️
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
10 ikkegoemikke 106 films 225 punten
11 robertinho 109 films 225 punten
Dit was pas horror. Zelden zoveel onrecht meegemaakt.
Natuurlijk doe ik wel weer mee, hoewel ik niet verwacht het aantal van vorig jaar te kunnen evenaren. Niet omdat ik weer een kind verwacht, zoals twee jaar geleden, maar omdat september t/m begin november verreweg mijn drukste periode op werk is en deze ieder jaar drukker lijkt te worden.
Omdat mensen vanaf nu waarschijnlijk wat actiever met hun watchlist aan de slag gaan - ik heb er gedurende het jaar eentje bijgehouden, nu nog hopen dat alles ergens te zien is -, zullen we nog een rondje aanraders doen?
Drie aanraders omdat ze zo goed, eng, bizar of anderszins geweldig waren?
En drie die wellicht onder de radar zijn gebleven en een groter publiek verdienen?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5679 stemmen
Wow dat is al over een dag of 8, wat een fijne gedachte. Ik stond op een laag horrorpitje, maar gelukkig heeft vrijwilligen bij BUT Filmfestival in Breda vorige week al wat los gemaakt hier en daar. Goede portie bloed en gekkigheid voor mijn kiezen gehad en dat smaakt naar meer.
Ik heb een hele drukke september (vooral de weekenden), maar ik ga zeker weer m'n best doen.
Kondoro
-
- 11520 berichten
- 2862 stemmen
Echt een aanrader hoor JM! Zeker het noorden van Schotland is prachtig om in te hiken of wandelen, en de architectuur is geweldig. Ik zou miss zelfs in de herfst periode het nog mooier vinden!
Seam
-
- 991 berichten
- 2310 stemmen
Mijn aanraders van de horrorfilms die na de laatste challenge nog gezien heb (waarbij ik de overduidelijk bekende titels, zoals Sinners, Nosferatu enz oversla):
Else (Film, 2024) Body horror, wat vaag en artsy, vooral psychologisch intrigerend.
Faces of Anne (Film, 2022) Toffe mystery/thriller/horror Mindfuck achtige film. Niet bijster origineel maar wel goed popcorn vermaak
The Surrender (Film, 2025) Als "rouw" horror écht jouw ding is. Psychologisch vooral interessant, niet al teveel horror, tot dat ene moment...
The Incident (Film, 2011)Best wel wat stemmen hier, maar ik had er tot voor kort nog nooit over gehoord. Gaaf idee en leuke uitvoering. Kijkt best makkelijk weg.
Fréwaka (Film, 2024) Folk horror pour sang. Voor de liefhebbers van dat subgenre een must watch
Resurrection (Film, 2022) Vooral psychologische horror, maar oh jongens, die finale... Dat is zeer zeker horror hoor. Meest intense en creepy climax die ik afgelopen jaar gezien heb.
Landmine Goes Click (Film, 2015) B film, maar wel best aardig. Paar leuke wendingen tijdens de film die niet al te lang duurt. En dan kun je meteen een film uit Georgie afstrepen.
Niet echt onder de indruk geweest van de horrors die ik in de tussentijd gezien heb. Vooral wat teleurstellingen. Sinners, Nosferatu, Bring her back vond ik allemaal best oké, maar niet geweldig. Ik heb mijn hoop gezet op Weapons en Together die me nog dit jaar kunnen verrassen.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Dat beeld van de zee die terugtrekt voor de Tsunami kwam net in mijn hoofd op, toen ik heel bewust besloot géén horror film te kijken en er een drama ingooide. Opsparen voor volgende week JM.... Nog 8 nachtjes slapen!
Seam
-
- 991 berichten
- 2310 stemmen
Echt een aanrader hoor JM! Zeker het noorden van Schotland is prachtig om in te hiken of wandelen, en de architectuur is geweldig. Ik zou miss zelfs in de herfst periode het nog mooier vinden!
Kondoro
-
- 11520 berichten
- 2862 stemmen
Wij hebben net 5 dagen hiken in de Cairngorms gehad, vandaag afgesloten bij Loch Ness. Morgen vertrekken we voor 2 dagen naar Edinburgh en dan weer naar huis.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Superhero en video game horror weg kan ik wel mee leven inderdaad, en hoewel ik shot on video absoluut niet zal missen had het ook wel iets, maar goed keek het zelden met plezier dus helemaal prima zo
.
de xploitation films allemaal in een genre ook fijn, had al wat moeite om nazisploitation te vullen. Verder nog een aantal leuke nieuwe thema's dus helemaal mooi. Something weird label zegt me niks eigenlijk, maar die lijst is echt prachtig.
Laatste challenges wat minder kunnen kijken vanwege werk dus nu vanaf 15 september 3 weken vakantie genomen. Echt enorm veel zin in. Morgen staat alvast Never Sleep Again: The Elm Street Legacy (Film, 2010) op het programma als voorproefje.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Ik ben er natuurlijk weer bij. Blijft trouwens leuk om te zien hoeveel enthousiasme er nog is voor dit evenement. 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik ben er natuurlijk weer bij. Blijft trouwens leuk om te zien hoeveel enthousiasme er nog is voor dit evenement.

En hoe fanatiek ga je erin? 
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
De kern van de uitdaging evenals jouw 100-film zijspoor moet er altijd wel ingaan. Nogmaals 200 films aantikken is op voorhand wel wat veel gevraagd, maar we zullen zien wie mij dit jaar van de troon mag stoten (mocht dit gebeuren
).
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
yessss , is mijn reactie elk jaar in september.
natuurlijk is deze man van de partij
.Ik heb een fietsongeluk gehad , en lig aardig in de kreukels. Met o.a mijn rechter hand in het gips 
Dus dat is lastig typen . Maar dat moet ik even wat op verzinnen dan wel improviseren.had ook al wat films bij elkaar gesprokkeld. Count me in !
(afbeelding)
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Dit jaar sla ik een keertje over. 🫣 Ben al wel sinds 1 augustus bezig met een horror challenge op Letterboxd, maar daarna is het weer even genoeg voor mij. 
Mocht het jullie nog aan de nodige inspiratie ontbreken, dan zijn hier wat lijstjes van mij met een heleboel titels die onder het genre "horror" vallen op Letterboxd (oude titels, nieuwe titels, shorts en alles er tussenin).
* All horror movies I've seen, including shorts (2100+)
* 100 Horror Movies In 92 Days (2025)
* Horror movies that are still on my watchlist
* Youtube - Horror Shorts (and other shorts)
Verder wil ik iedereen heel veel horror plezier wensen! Blijft toch wel een gruwelijk, tof genre! ❤️
Volgend jaar de challenge een maand opschuiven. Voor mij zijn september en oktober wel echt de horrormaanden. 1 augustus (midden in de zomer) kan natuurlijk ook wel, maar dan lig ik toch liever op mijn strandbedje haha.
.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ga vanavond trouwens naar Weapons in de bios. Soort van startschot van de aankomende twee horrormaanden. Jammer dat ik de film niet kan registreren, maar er blijft uiteraard genoeg moois over.