• 17.014 nieuwsartikelen
  • 181.500 films
  • 12.524 series
  • 34.656 seizoenen
  • 654.254 acteurs
  • 200.220 gebruikers
  • 9.450.370 stemmen
Avatar
 
banner banner

Weapons (2025)

Mystery / Horror | 128 minuten
3,61 940 stemmen

Genre: Mystery / Horror

Speelduur: 128 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Zach Cregger

Met onder meer: Josh Brolin, Julia Garner en Alden Ehrenreich

IMDb beoordeling: 7,4 (372.280)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 augustus 2025

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Weapons

"Last night at 2:17 AM, every child from Mrs. Gandy's class woke up, got out of bed, went downstairs, opened the front door, walked into the dark ...and they never came back."

Gedurende de nacht verdwijnen in een dorpje in Florida meerdere leerlingen spoorloos. Dit op hetzelfde tijdstip namelijk 2:17. Het voorval blijft een mysterie, maar dan word de docente van deze kinderen verdacht gemaakt door een van de ouders.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Nielojram

Nielojram

  • 240 berichten
  • 1217 stemmen

devidia schreef:

Goed gemaakt, duidelijk een bekwame regisseur.

Geboeid, gelachen, geschrokken. Perfecte zaterdagavond film

En dat op een vrijdagavond


avatar van pietler

pietler

  • 7 berichten
  • 5 stemmen

Wat een slechte film, ik heb spijt dat ik hem heb uitgekeken, zonde van je tijd en je leven. wat een bagger, heel vreemd dat mensen dit een hoog cijfer geven


avatar van Vikanohara

Vikanohara

  • 500 berichten
  • 901 stemmen

Intrigerende horrorfilm, vooral door de manier hoe het verhaal gebracht wordt, via het volgen van verschillende personages telkens een stukje extra van de puzzel invullend. Het uiteindelijke plot is misschien wat minder m'n ding, maar op zich is dit ondergeschikt aan het ontrafelen van het mysterie en de sfeer waarin dit wordt gedaan. En het is ook niet dat het einde dermate afsteekt tegen de rest van de film. Sowieso kennen vele horrorfilms een wat minder einde, meen ik. Al kan dit persoonlijk zijn.

Laatste jaren werden toch wel enkele knappe horrorfilms gemaakt. Dan denk ik maar bv. aan het tweeluik A Quiet Place (day one vond ik wat minder), Get Out en Us van Jordan Peele, Abigail, Smile (de 2e zag ik nog niet), Thanksgiving vond ik ook wel meer dan redelijk, Until Dawn, Wolf Man (ook met Julia Garner) kon ik ook wel smaken en nu dus ook deze Weapons. Ik gaf ze alle 3,5* à 4,5*. Barbarian, ook van Zach Cregger, vond ik redelijk (3*).


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2568 berichten
  • 2042 stemmen

Beetje langdradig maar qua concept leuk. Paar creepy scènes. Je wil weten wat er aan de hand is.

Qua hekserij film kan het niet typen aan een Suspiria of The Witch, maar zulke thema's boeien me wel.

Er wordt eigenlijk weinig uitleg gegeven over het "waarom " - we zullen hiervoor moeten wachten tot Weapons 2.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 10155 berichten
  • 4749 stemmen

Waarom moet er altijd een waarom zijn?


avatar van filmfan0511

filmfan0511

  • 1113 berichten
  • 1146 stemmen

Filmkriebel schreef:

Waarom moet er altijd een waarom zijn?

Snap ik ook niet zo goed. Ik vond Weapons fantastisch - in m'n top 5 van vorig jaar - maar ik heb 0,0 interesse in een vervolg of een prequel. Het leuke hieraan was juist dat het een 'origineel', op zichzelf staand concept was.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 10155 berichten
  • 4749 stemmen

filmfan0511 schreef:
(quote)


Snap ik ook niet zo goed. Ik vond Weapons fantastisch - in m'n top 5 van vorig jaar - maar ik heb 0,0 interesse in een vervolg of een prequel. Het leuke hieraan was juist dat het een 'origineel', op zichzelf staand concept was.


Was zelfs n°1 bij mij . Met sequels, origin stories verknoeien ze meestal alles. En ik sta soms ook versteld van sommigen hoe weinig verbeelding er is om zelf bepaalde stukken van het verhaal in te vullen. Laat je fantasie de vrije loop gaan en maak je eigen theorie. Alles moet altijd uitgelegd worden of het is niet goed. Er komt zo goed als zeker een prequel helaas over de oude tante Gladys


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2568 berichten
  • 2042 stemmen

Filmkriebel schreef:
(quote)


Was zelfs n°1 bij mij . Met sequels, origin stories verknoeien ze meestal alles. En ik sta soms ook versteld van sommigen hoe weinig verbeelding er is om zelf bepaalde stukken van het verhaal in te vullen. Laat je fantasie de vrije loop gaan en maak je eigen theorie. Alles moet altijd uitgelegd worden of het is niet goed. Er komt zo goed als zeker een prequel helaas over de oude tante Gladys


Heeft niets met geen verbeelding te maken.

Maar hier is een waarom wel op zijn plaats. Waarom komt ze terug? Waarom die kinderen? Wat wil ze bereiken eigenlijk?


avatar van K. V.

K. V.

  • 4410 berichten
  • 3804 stemmen

Deze horrorfilm eens bekeken en het was wel wat anders dan verwacht. 'k had meer een standaard horrorfilmpje verwacht, maar de horror komt eer der op het einde naar voren. Het is meer een mysterie waarbij je het verhaal vanuit verschillende perspectieven ziet en telkens wat wijzer wordt. De cast deed het prima en was wel nieuwsgierig hoe de vork in de steel zat. Wel nog een redelijk lange film, maar door de verschillende perspectieven bleef het ook boeiend. De ontknoping was niet super verrassend maar stelde ook niet teleur. Er zat wel een wat vreemde wending in die ik niet snap : Waarom werd Archer wel weer direct gewoon, terwijl de rest wel "zombie" bleef?
Voor de rest de moeite om gezien te hebben.


avatar van K. V.

K. V.

  • 4410 berichten
  • 3804 stemmen

Friday the 13 th schreef:
(quote)


Heeft niets met geen verbeelding te maken.

Maar hier is een waarom wel op zijn plaats. Waarom komt ze terug? Waarom die kinderen? Wat wil ze bereiken eigenlijk?


Ze wilde toch beter worden, want ze was ziek. Ze gebruikte de mensen om beter te worden. We zien in de film 2 keer een referentie naar parasieten (de mieren op tv en ook tijdens de les). Denk dat het ook zoiets was dat ze de "levenskracht" uit de mensen haalde. Ze zei ook dat de ouders niet genoeg waren of zoiets. Dat ze daarom die kinderen wilden.