• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.731 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.920 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

wibro schreef:

Ik vond dit duistere sprookje zelfs nog mooier dan het door mij geciteerde El Laberinto

Ik heb bij deze film wel dezelfde rating maar ben toch een andere mening toegedaan. El Laberinto staat op eenzame hoogte voor mij, het is één van die films waar alles klopt. Horror gecombineerd met fantasie en drama. Waar de genre-aanduiding Horror vandaan komt bij Vuelven is mij nog steeds een raadsel? Het was zeker een zeer goed gemaakte drama-film aangevuld met fantasie-elementen maar de aanduiding horror schept verkeerde verwachtingen van de film!

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

Ik zie El Laberinto del Fauno (2006) zo ontzettend vaak genoemd worden in allerlei topics, de film staat hoog in de Top 250 en ik heb er zelf schijnbaar ook 4* aan gegeven. Zoals het woord 'schijnbaar' al aangeeft: ik kan me he-le-maal niks meer van deze film herinneren. Zelfs bij het opzoeken van foto's van de film; het zegt me niks meer . Meestal geen goed teken, maar dat kan ik me in dit geval niet voorstellen.

Is er iemand die mij kan helpen bij het vinden / kijken van deze film? Dit verdient echt een re-watch.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Ik heb bij deze film wel dezelfde rating maar ben toch een andere mening toegedaan. El Laberinto staat op eenzame hoogte voor mij, het is één van die films waar alles klopt. Horror gecombineerd met fantasie en drama. Waar de genre-aanduiding Horror vandaan komt bij Vuelven is mij nog steeds een raadsel? Het was zeker een zeer goed gemaakte drama-film aangevuld met fantasie-elementen maar de aanduiding horror schept verkeerde verwachtingen van de film!

Eens, ik zie in Vuelven ook helemaal geen sprookje tenzij wibro mij dat kan vertellen?. In Pan's is er welduidelijk het sprookje van een prinses die haar koninkrijk verliet en in onze wereld tercht is gekomen. Ze moet opdrachten vervullen om terug naar haar wereld te kunnen. Ik zie zoiets niet in Vuelven.

Shaky neen ik weet niet at er met Elsa Maria is geworden. Wellicht dat acteren toch niet zo haar ding was. Ze is niet de eerste en de laatste die talent had maar uiteindelijk maar 1 credit achter haar naam zal krijgen. Ook Judy (Carrie Lorraine ) uit Dolls doet het zeer goed naar mijn mening maar ze heeft slechts 4 cresits en Dolls was haar laatste optreden. Ze deed audiocommentaar voor de film als volwassene. Maar wat ze na de film is gaan doen vertelt ze niet en hoe ze er nu uitziet I don't know.

En ja ik kan je natuurlijk Pan's Labyrinth wel bezorgen

en ja het is denk ik de enige top 250 film die ik zelf ook echt geweldig vind, want meestal zijn die films uit de toplijst niet mijn ding.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

alexspyforever schreef:

Eens, ik zie in Vuelven ook helemaal geen sprookje tenzij wibro mij dat kan vertellen?. In Pan's is er welduidelijk het sprookje van een prinses die haar koninkrijk verliet en in onze wereld tercht is gekomen. Ze moet opdrachten vervullen om terug naar haar wereld te kunnen. Ik zie zoiets niet in Vuelven

Een sprookje kon ik er ook wel in vinden. Niet zozeer elementen als prinsen, ridders of draken maar meer een Urban-sprookje met de in de titel genoemde tijger. Ook mag het meisje van zichzelf en haar verzonnen verhaal drie wensen doen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Een sprookje kon ik er ook wel in vinden. Niet zozeer elementen als prinsen, ridders of draken maar meer een Urban-sprookje met de in de titel genoemde tijger. Ook mag het meisje van zichzelf en haar verzonnen verhaal drie wensen doen.

Zie dat was ik al vergeten maar je hebt gelijk. Het sprookje in Pan's kwam voor mij echter over voor zover je daarover kan spreken bij fantasy. Ik denk dat ondanks enkel Ofelia Pan kon zien en de andere creatures, ze wel bestonden. Ik had niet het gevoel dat ze uit haar fantasie kwamen. Bij Vuelven kwam het echt wel uit haar brein en dat krijtje dat leek echt wel gepikt uit Pan's Persoonlijk vond ik het niet zo een meerwaarde hebben. Bij Pan's zijn er 2 verhalen, 2 werelden dat zie ik niet meteen in Vuelven maar das mijn persoonlijke interpretatie.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

20. Leatherface (2017) - FTV

https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2018/11/Leatherface-1-810x456.jpg

Jaren 50 juvenile prisoners on the run-story, maar dan met bloederig geweld zoals we dat ooit zagen in de originele Texas Chainsaw Massacre. Verantwoordelijken voor die film Tobe Hooper en Kim Henkel, zijn er bij als executive producers. Helemaal niet onaardige film over de wording van Leatherface, maar zo mythisch evil als in het origineel komt de familie hier nog niet over.

3*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

48. Violenza in un Carcere Femminile (1982) - FTV

https://www.americangenrefilm.com/wp-content/uploads/2018/05/violencein5.jpg

Ok deze keer had ik dus wel de juiste film te pakken. Ik sluit me aan bij joolstein zijn recensie. Een van de betere women in prison films (hoewel het hier toch een beetje gemengd was). Uiteindelijk blijkt het toch niet meteen mijn genre. Dit soort thema past beter in erotiek dan in horror.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#24 El Día de la Bestia (1995) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6761.jpg?cb=1379191223

Vond deze niet vervelend om naar te kijken, maar het vrij hoog gemiddelde verbaast me toch wel.

Leuk om af te vinken maar daar blijft het bij, heeft voor mij geen herkijkwaarde.

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

22. Mega Piranha (2010) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/63000/63523.jpg?cb=1429183671

Ik vond deze stiekem toch wel leuk. Mijn vorige The Asylum (iets in de geest van Mega Shark vs Giant Octopus of zo) was echt ontzettend saai en beroerd, maar dit is een beetje waar ik toen op hoopte. Veel minder ellenlange gesprekken tussen beroerde acteurs, maar lekker foute actie en monsters. Ja, objectief is dit natuurlijk bagger, met een slecht verhaal, een soort van C-versie van Jean-Claude van Damme in de hoofdrol en zacht gezegd niet zulke hele goede special effects. Maar ik heb bij The Asylum wel eens veel beroerde effecten gezien, en hier kwamen de piranha's veel en uitgebreid in beeld. Soms als mortierbommen zichzelf lancerend en exploderend, en soms gewoon onschuldige mensjes opetend, maar dit was precies het domme kijkvoer wat ik nu even nodig had. 2.0*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

69. Schiave Bianche: Violenza In Amazzonia (1985) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGU5MWIyMmQtMzA4Mi00ZTFiLTliNTctYmVjMmI3ODAyZWVkXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Toen ik een half uurtje gehad had, dacht ik dat ik af ging stevenen op een heerlijk filmavondje, maar jongens wat kakt deze film dan in zeg. Het is allemaal veel belovend met een rechtszaak, wat gore en een typisch 'kanibalen-film-sfeertje', maar na een half uur wordt pijnlijk duidelijk dat dit meer een romantische avonturenfilm is. Het sukkelt wat verder en eindigt dan wel weer leuk met de wraak die onze hoofdpersoon neemt. Hadden ze maar wat meer gefocust op de horror-elementen en wat minder op die kwatsj relationele aspecten. Nu kom ik helaas niet verder dan een zesje: 3*.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

53 Puppet Master: The Littlest Reich (2018) FTV

https://cdn1-www.comingsoon.net/assets/uploads/2018/08/puppet.jpg

Raar maar waar...ik denk dat ik ooit ene gezien heb, maar daar weet ik niks meer van.

Deze Puppet Master is ondertussen blijkbaar al het dertiende deel. De film biedt een vermakelijk bloederig nonsens verhaal met een paar heerlijke over the top kills. bv. de man die gaat plassen, de zwangere vrouw... Die laatste was er eigenlijk volledig over.

Er valt genoeg te beleven qua gore en ook naakt schuwt de film niet. Kennedy Summers en vooral Jenny Pellicer als de vriendin van hoofdrolspeler Thomas Lennon mag er wezen. Er komen ook wat oude bekenden in de film voor zoals Michael Paré , Barbara Crampton en Udo Kier. De film biedt genoeg entertainment en vervelen zal je zeker niet doen. Voor een goed verhaal moet je natuurlijk niet bij films zijn zoals Puppet Master. Een zesje

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

21. Rubber (2010) - RW

3,0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66155.jpg?cb=1415101238

Minder enthousiast dan toen ik deze film voor de 1e keer bekeken heb. Film oogde bij herziening soms best wel saai. Geldt niet voor de scènes met de zeer aantrekkelijke Sheila. Een van de mooiste scènes vond ik altijd nog de scène waarin zij onder de douche stond en ook de opening vind ik nog steeds erg sterk. De politiewagen die alle stoeltjes slalommend omver reed en dat alles zonder reden. En dan natuurlijk veel maffe situaties met ontploffende hoofden en dit allemaal door toedoen van de telepathische gaven van die autoband. Origineel is het filmpje dus wel maar je moet dit soort horrorkomedies toch niet te vaak gaan zien want dan gaat het wel snel vervelen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

60. Charlotte Wakes (2017) - FTV

https://3.bp.blogspot.com/-N9QgSz5hCIs/WJDd8in9V_I/AAAAAAAAP58/rK_pkVfMeQ8LWDu87Ydhak4HHpiKXx0NwCLcB/s1600/81JhmjIXrSL._SL1500_.jpg

Darkness Wakes of Charlotte Wakes of The Sitter heeft me volledig verrast. Ik kan niet ontkennen dat ik het met lage verwachtingen ben gaan bekijken. Maar het blijkt een verdomd fijne horrorfilm te zijn! Ja, het uitgangspunt is niet bijzonder origineel, het is voorspelbaar en je heb het allemaal eerder gezien. Toch is er een reden waarom dit de opzet is voor veel horrorfilms. Het is een effectief scenario en het wordt hier meer dan goed uitgevoerd.

Mr & Mrs Farrow (wat is Richard Kilgour creepy) wonen in Harpsden Wood House en zijn opzoek naar een kattenoppas. Hiervoor zijn ze bereid om £ 200 per dag te betalen aan Charlotte (Aisling Knight) een psychologiestudent. Je raad het al, ook al weet iedereen dit moet je niet doen, doet ze het toch!

Je moet natuurlijk geen A-film verwachten. Echter is dit voor een B-film wel een erg sterke film! Visueel is de film wat onevenwichtig. Er zijn een aantal visueel interessante opnames die behoorlijk mooi zijn. Maar veel leek ook meer op een huis-tuin en keuken-kwaliteit. Het huis is griezelig, de demon met de kap is angstaanjagend genoeg misschien iets te goedkoop maar het is tenminste geen CGI! De sfeer is griezelig en er zijn niet veel effecten en de aanwezige jump-scares waren wel effectief! Omdat seks eveneens een primair thema van de film is, heeft Charlotte een aantal scènes met naakt. Ondanks de gebreken is er meer dan genoeg om van te genieten!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

Ten eerste gefeliciteerd remorz en IH88 met het behalen van de 31 films!!

Zeven deelnemers hebben het doel nu gehaald! Nog steeds aan kop is Shaky maar begint de hete adem van U96 (deze haalt tevens mij in) te voelen. In de onderste regionen keek Shinobi deze week drie films maar weet daarmee niet van de positie van laatste plaats te komen want onze jongste deelnemer nathaniel177 had vermoedelijk vakantie en keek dus noestig door! We zijn met de challenge nu zo'n beetje over/rond de helft, we hebben nog twintig dagen te gaan! Als reminder we kijken tot en met 10 november op Klokslag middernacht van 11 november is het over!

https://kenfontenot.files.wordpress.com/2018/10/halloween-pumpkin-scary-wallpaper-1.jpg?w=584

En dan rest alleen nog het lijstje:

01 Shaky 69 films

02 U96 61films

03 joolstein 60 films

04 Noodless 53 films

05 alexspyforever 48 films

06 remorz 34 films

07 IH88 34 films

08 MovieMind 24 films

09 Woland 22 films

10 wibro en Hollywood007 21 films

11 wendyvortex 20 films

12 ZZ TOP 19 films

13 Collins 17 films en morpheus2000 17 films

14 Kondoro0614 16 films

15 Daan258 11 films

16 nathaniel177 8 films

17 Baggerman 7 films

18 Shinobi 4 film

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Nog 10 te gaan en ik zit op 31 oktober exact op 31 films.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Nog 10 te gaan en ik zit op 31 oktober exact op 31 films.

Zoals het volgens de originele regels zou moeten

Mijn laatst geziene film is Seance on a Wet Afternoon (1964) maar die kan ik niet als horrorfilm beschouwen en registreer ik hier ook niet.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

15 films in 20 dagen moet wel lukken denk ik..... Al word het wel spannend.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

21. The Prowler (1981) - FTV

https://i.pinimg.com/originals/63/61/94/63619449ace200421839826f7542dce1.jpg

Hier had ik toch iets meer van verwacht, tuurlijk prima Savini-fx, maar de bodycount ligt wel erg laag voor een slasher. En het tempo is echt veel te laag, als het dan nog nagelbijtend spannend was, nee we moeten het wat dat betreft doen met veel jump-scares. Gemiddelde 80's slasher en met die prom night had ook veel meer gedaan moeten worden.

2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

49. Last Shift (2014) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTY4ZWE0NWMtZmU3ZC00NzdmLThiMjMtZDQ2ZjI2ZWFkMmQ2XkEyXkFqcGdeQXVyNDgyODgxNjE@._V1_.jpg

Een film waarin een vrouw alleen is in een gebouw. Ik kreeg al schrik om zo een gedrocht als The House of the Devil (2009) voorgeschoteld te krijgen maar daar bleef ik gelukkig van gespaard. Pluspunt is Juliana Harkavy die op overtuigende wijze haar rol neerzet. Neen, het is zeker geen film die verveelt stukje bij beetje wordt het mysterie ontrafeld met af en toe het nodige schrikeffectje. Leuk maar niet meteen iets nieuws onder de zon. Het einde was twisted maar om een of andere reden vond ik het niet meteen de apotheose waar ik op had gehoopt. Ik blijf dus steken op een 6/10.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Kondoro schreef:

15 films in 20 dagen moet wel lukken denk ik..... Al word het wel spannend.

Maak je maar geen illusies, dat ga jij niet halen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

(quote)
Maak je maar geen illusies, dat ga jij niet halen.

hey hey we gaan mekaar hier niet zitten demotiveren hé niet in deze challenge

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

hey hey we gaan mekaar hier niet zitten demotiveren hé niet in deze challenge

Was meer een vriendschappelijk weddenschapje.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

. Laten we het hopen haha . Zolang ik het maar met plezier blijf doen .

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

22. Geung Si (2013) - RW

4,5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94789.jpg?cb=1511518378

Dit schreef ik o.a. toen ik deze film zo'n 5½ jaar geleden voor de eerste keer zag:

Vampierfilms zijn normaal gesproken niet mijn ding, tenzij je het brengt als audiovisueel "vuurwerk" zoals Juno Mak hier doet. Ik heb met open mond zitten kijken naar al dit moois. Hoe krijgt hij het voor elkaar. De film begint al met een schitterende opening met een wondermooie score. Waar het allemaal om ging was voor mij niet helemaal te volgen, maar so what. Rigor Mortis kwam bij mij over als een cinematografisch kunstwerk, waarvan ik vanaf het begin tot het einde met volle teugen van genoten heb. En ja, dat gemiddelde van 3,12 is natuurlijk veel te laag.

En daar is na herziening niets aan veranderd. Audiovisueel is dit gewoon een schitterend kunstwerk waarbij het enigszins wazige verhaal van ondergeschikt belang is.

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

23. Summer of 84 (2018) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117193.jpg?cb=1553368250

Leuke jaren '80 sfeer, maar daarnaast vond ik er niet zoveel aan. Het verhaal was vrij voorspelbaar, en bij de hele film had ik het idee dat dit een film voor een tienerpubliek is, met dito hoofdrolspelers, gebrek aan echte spanning of interessante plotontwikkelingen, Het einde waarbij een gezochte seriemoordenaar een huis kan binnendringen en de kinderen kan ontvoeren die gezorgd hebben dat hij gepakt is is wel heel flauw en gezocht. Ik kreeg een beetje het idee alsof de makers het succes van Stranger Things hadden aangezien, en vervolgens dachten dat ze ook maar zoiets zouden moeten doen maar dan met een seriemoordenaar ipv sci-fi. Naast de sfeer, voornamelijk saaie voorspelbare meuk.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

17 - Housebound (2014) - FTV

Soms ligt een film je en soms ook helemaal niet. Tijdens het bekijken van ‘Housebound’ had ik constant sterker het gevoel dat dit niet helemaal mijn film was, en vooral met hele andere verwachtingen er in gestapt dan hoe de film daadwerkelijk uit kwam. Op komisch gebied laat de film veel steken liggen en is hij eigenlijk gewoon saai en ook de spanning is ver te zoeken. Ik zelf ging ook wat meer voor het horror gedeelte maar eigenlijk werd dit pas interessant op het einde. De hele film was pas interessant bij de laatste dertig minuten, echt zonde. Er had zoveel beters uit kunnen komen maar de film was voor mij veelweg te flauw en te rustig om echt te genieten, lachen deed ik nauwelijks en het was allemaal erg langdradig, hier kon ik niks mee.

http://4.bp.blogspot.com/-b7e01pBwUFc/VZVvA_sse5I/AAAAAAAAMRU/SaRMSfiJEls/s1600/housebound-4.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.