Violenza in un Carcere Femminile (1982)

Alternatieve titels: Violence in a Womens Prison | Emanuelle Reports from a Women's Prison | Caged Women | Chicks in Chains | Emmanuelle in Hell | Women's Penitentiary 4 | Pénitencier de Femmes

Italië / Frankrijk
Thriller / Erotiek
90 minuten / 99 minuten (unrated version)

geregisseerd door Bruno Mattei
met Laura Gemser, Gabriele Tinti en Maria Romano

Emanuelle laat zich opsluiten in de gevangenis om zo undercover het geweld tussen de bewaaksters en de gevangenen te onderzoeken. Ze is geschokt wanneer ze ziet hoe het er aan toe gaat in de gevangenis. Wanneer haar identiteit ontdekt wordt, wordt ze zelf het slachtoffer.

avatar van movie acteurs
Als je een grote drol wil produceren dan kon je het wel aan Bruno Mattei over laten.
Alhoewel dit nog mee valt, ivm zijn andere werk dan. Goed is het nog steeds niet. Alleen Joe D'Amato en Bitto Albertini wisten een goeie "Black Emanuelle" film te maken. Deze film is net zoals Love Camp erg apart, maar wel zeer irritant. Soms gaan de scene's nergens naar toe en sommige acteerprestatie's zijn slecht. Alleen Laura was zoals gewoonlijk het beste uit deze film. 1,5.

Vinden jullie deze poster mooier?

Violenza In Un Carcere Femminile - sourmilk.it

Nee.

Das duidelijk

Normaal gesproken vind ik films over vrouwengevangenissen waarin vrouwen worden misbruikt door sadistische bewakers wel leuk, maar deze film is op onze fraaie Laura Gemser na weinig genietbaar. Sowieso was zei eigenlijk het enige lichtpuntje in deze sobere film want alle andere actrices waren niet bepaald aantrekkelijk (sommigen waren gelukkig wel rondborstig).

Het verhaal stelt weinig voor en weet ook nergens te boeien en ook stellen de ontberingen die de vrouwen moeten onderstaan weinig voor. De sadistische kampleidster was overigens ook een aanfluiting. Dankzij Laura Gemser die regelmatig uit de kleren gaat en het andere minder fraaie bloot van de overige vrouwen is deze film nog een heel klein beetje te doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geweldige WIP flick van Mattei. Ook deze is door Severin Films op blu-ray uitgegeven, de beste manier om hem te zien. In vijf weken tijd geschoten samen met Emanuelle Fuga dall'Inferno (1983) (op blu-ray uitgegeven door Shout Factory), naar het schijnt in een twee-verdiepingen-tellende set, waar op de ene vloer Fragasso bezig was als director voor Women's Prison Massacre (maar daar geen credits voor kreeg... en dat is niet alleen bij deze het geval), terwijl Mattei zich met deze film bezig hield. Ze delen ook beide de Indisch-Nederlandse Laura Gemser (beter bekend als Emmanuele) en medespeelster Gabriele Tinti. Hier deed Gemser mij regelmatig denken aan Meiko Kaji in o.a de Female Prisoner films. Zo'n natuurlijke, krachtige screen presence. De ultieme exploitation-look en een force to be reckoned with voor de machtsgeile bewaaksters, die de wapenstok op meerdere manieren van waarde laten zijn.