• 8.349.534 stemmen

Emanuelle in America (1977)

Erotiek / Drama | 100 minuten

Genre: Erotiek / Drama

Alternatieve titel: Brutal Nights

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Joe D'Amato

Met onder meer: Laura Gemser, Roger Browne en Gabriele Tinti

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Emanuelle in America

"LAURA GEMSER: The bare black Emanuelle in the decadent West!"

Journaliste Emanuelle dringt door in het geheime seksleven van de jetset. Ze gaat undercover om te ontdekken hoe het er aan toe gaat bij diplomatenfeestjes. Terwijl ze de uitspattingen van een corrupte ambtenaar onderzoekt, stuit ze op een groep niets ontziende mensenhandelaars die meisjes ontvoert om snuff-films mee te maken.

imageimageimageimageimageimage

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Zo'n 23 jaar nadat ik er voor het eerst van hoorde nu vanavond eindelijk kunnen zien!

Laura Gemser is natuurlijk al een held sinds ik voor het eerst Black Emanuelle zag (Veronica MeiMaand FilmMaand!!).

Deze scoort net ietsje hoger dan Emanuelle And The Last Cannibals.

Softporno alleen was niet meer genoeg, dus gooiden ze nogal wat horror in de Emanuelle-films.

Deze keer geen kannibalen, maar snuff-movies.

Let wel: die snuff-movie-toestand komt pas ergens aan het eind.

Daarvoor veel softsex-scenes en zelfs een paar keer echte harde porno naarmate de film vordert....al krijgen we na een kwartier al wel een dame met een paard.....(is dat dierensex-verbod er al doorheen??)...zorg wel voor de Uncut-versie van 100 minuten anders zijn alle interessante stukjes weggecensureerd.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Bizarre kijk ervaring.

Had hier al vele verhalen over gehoord. Notorious etc. Dit trok mijn aandacht en ik moest deze dus zien/hebben. Maar de film was moeilijk verkrijgbaar en op sommige sites achterlijk duur. Gelukkig heb ik Cdwow! ontdekt. Daar was ie voor 19,99 (ook niet bepaald goedkoop voor 1 dvd).

Ik heb de film vandaag opgezet en toch heel wat van verwacht. Het begin trok me al een beetje aan. Joe D'Amato weet wel hoe hij zoiets moet creëren. Naast wat erotiek weet de film me nog best te shockeren met wat beelden van vrouwen mishandeling. Details noem ik liever niet op. De aankleding van Gemser en de rest van de cast ziet er prachtig uit. Zij ziet er sowieso al behoorlijk knap uit en weet daarnaast ook een vrij overtuigende/goede rol neer te zetten. De sex in deze film is ook behoorlijk.

Minpunten: De film stelt qua titel erg teleur. Emanuelle in America, je zult toch wel denken dat Emanuelle een 100 minuten durend avontuurtje beleeft in Amerika. Niet dus! Zo rond de 20 minuten gaan we al naar Venetië. En dat is dan een half uur lang. Als ze weer terug in Amerika is valt er weinig van New York te zien. Alleen nog wat huizen maar bekende gebouwen, zoals op de dvd cover, zijn hier niet te zien. Behalve even in het begin. Daarnaast was er een opvallende scene met een paard en die vond ik persoonlijk helemaal niks. En was wat mij betreft toch wel erg onnodig voor geheel de film.

De rest van de film was wel top. Je moet er natuurlijk wel van houden. En deze films moet je ook al een beetje gewend zijn. Anders weet je niet waar je aan begint. Alhoewel, dit is heel anders vergeleken met andere (Black) Emanuelle films. Want hier zitten nog wat heftige shockerende scene's in. Maar D'Amato heeft dit heel goed weten te maken. Tot nu toe de beste Emanuelle film in mijn ogen.

Tot nu toe 4,0.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Ik was trouwens nog een ding vergeten te melden.

De laatste scene in Venetië is behoorlijk opvallend. Je ziet mensen die gewoon geen rol in de film hebben. Ze kijken overduidelijk naar Laura en ook direct in de camera. Erg amateuristisch.

avatar van mikey

mikey

Je hebt exploitation en je hebt good ol' joe (rip). Je kijkt naar een soort van Kuifje figuur, een mooie Javaanse reporter die over de hele wereld aristocratische orgien bezoekt en fotografeert (geen idee waarom) totdat ze erachter komt dat de upper class snuff materiaal gebruikt als stimulans. Zo bezoekt ze een harem in nyc, een spaanse hacienda aan het strand in een suburb (?), een huis in Venetie en een groep inboorlingen (??) Overal waar emanuelle naar binnen gluurt treft ze sex aan (zelf een paard dat door een vrouw wordt verwend, pardon?) soms is het soft. Soms keiharde porno versneden met martelingen. Dat fotografeert ze dan met een mini camera verstopt in mode-accessoires (die trouwens waterproof is) maar haar editor bij de new york times wil niets weten van deze schunnigheden. Helaas. Bang voor de machtige heren.

Ga er rustig voor zitten en bestel hem gratis op de tube nu het nog kan. Daar staat een messcherpe xxx-rated version.

Voor een damato diamantje is hij schitterend gefotografeerd in prachtige settings. Let even op her marlboro tafeltje in haar appartementje. Schitterend.

Theunissen

Typische jaren 80 Duitse RTL+ film. Qua verhaal stelt het allemaal weinig voor (daar kijk je dit soort films ook niet voor) en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Je keek destijds deze film puur voor het bloot (was destijds nog spannend). Dat onze eigen Laura Gemser als de zwarte Emanuelle erin meespeelt is natuurlijk mooi meegenomen want ze zag er destijds fraai uit.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Moeten misschien even op zoek naar een andere poster, hier is met zwarte viltstift iets weggekrast.

avatar van Herculaas

Herculaas

Jaren 70-porno-avontuurtje waar nu niemand meer warm van wordt (al is Laura Gemser ook naar huidige maatstaven een erg mooie vrouw) met als 'unique selling points' een scène waarin een vrouw een paard afrukt en de snuff movie op het eind. Ik vond die folterscène overigens choquerend realistisch, maar hij duurt maar heel kort.

Een pluim voor de soundtrack van Nico Fidenco, die deze film - zoals hierboven al opgemerkt - een heerlijk trashy sfeertje geeft.

avatar van MENEER L3GIOEN

MENEER L3GIOEN

Saai en behoorlijk knullig geënsceneerd. Visueel heeft het toch alles weg van de look van een softcore pornofilm, maar bij momenten is het allemaal toch wel lichtjes surrealistisch. Einde is behoorlijk sleazy, dat dan weer wel. Maar Emanuelle in America deed mij echt helemaal niks.

avatar van shrink

shrink

• 1962 stemmen

Redelijk film met veel sex en een paar aparte beelden.