Die Todesgöttin des Liebescamps (1981)

Alternatieve titels: Love Camp | Divine Emanuelle: Love Cult | Love Cult | Divine Emanuelle

West-Duitsland / Griekenland
Erotiek / Misdaad

geregisseerd door Christian Anders
met Laura Gemser, Christian Anders en Sascha Borysenko

The Divine One (Gemser) is een sekteleidster op Cyprus. Er ontstaan problemen wanneer de dochter van een Amerikaanse senator op een handlanger van deze Divine One valt.

avatar van Exploitation
Zeer aparte film, met Laura Gemser in de hoofdrol.
Voor Gemser fans zeker kijken, voor liefhebbers van de andere Black Emanuelle films is deze film helaas niet aan te raden, omdat er absoluut bijna niks in gebeurt, en er alleen wat soft-sex in voorkomt en geen geweld of avontuur. 2*

10 juli 00:40 - 01:55
ARTE

15 juli 03:00 - 04:15
ARTE

avatar van wendyvortex
Niets meer dan een Black Emanuelle-soft-porno met een Jonestown-sausje.
Regisseur Christian Anders is van oorsprong schlager-zanger (Geh' Nicht Vorbei) maar ging later ook allerlei vage esotherische boekjes schrijven....en films regisseren.
Had beter kunnen blijven zingen want dit is stomvervelende prut.
Hoogtepunt is nog wel het gevecht tussen mannetjesputter Tanka en Christian Anders.
Nadat Christian een paar ferme karateklappen heeft uitgedeeld valt Tanka in een hele diepe put....op het moment dat Christian zich wendt tot zijn love-interest zien we op de achtergrond de acteur die Tanka speelt al weer richting kleedkamer lopen.

avatar van movie acteurs
Nog wat slechter dan Emanuelle e gli Ultimi Cannibali (1977).

Hier gebeurt inderdaad nauwelijks iets. Sex scene's zijn echt heel amateuristisch. Ook is er op het einde een beroerd gevecht te vinden. Camerawerk was bij de meeste Emanuelle films niet teleurstellend, hier is het erg onduidelijk en flets. Gemser is een eer om naar te kijken maar hier is ze nogal irritant. Ook komen hier een paar zweepslagen in voor, die er nogal zacht uitzagen, of had het iets met soft te maken? De nasynchronisatie is erg slecht en werken op de lachspieren . Bij de andere films vond ik dat wel meevallen. Voor de decors en Laura een 2,0.

De volgende keer neem ik "Emanuelle's Sweet Revenge" (staat trouwens niet op deze site). Hopelijk wordt die wat beter.

avatar van movie acteurs
wendyvortex schreef:

Is me trouwens niet opgevallen. Ik zal eventjes het einde nog terugkijken.

avatar van Darbie
Niet serieus genomen en daardoor veel om moeten lachen.

{ en met meer ernst, zou je kunnen zeggen dat dit een gefilmd pamflet is tegen Het Geloof, ongeacht van welke kerk of sekte. }