ad
  • 8.117.364 stemmen

Emanuelle - Perché Violenza alle Donne? (1977)

Erotiek / Misdaad | 94 minuten (standaard internationale versie) / 102 minuten (ongecensureerde hardcore versie) / 97 minuten (ongecensureerde Italiaanse versie)

Genre: Erotiek / Misdaad

Speelduur: 94 minuten (standaard internationale versie) / 102 minuten (ongecensureerde hardcore versie) / 97 minuten (ongecensureerde Italiaanse versie)

Alternatieve titels: Emanuelle around the World / Emanuelle Versus Violence to Women / The Degradation of Emanuelle / Emanuelle Reist rond de Wereld

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Joe D'Amato

Met onder meer: Laura Gemser, Karin Schubert en Ivan Rassimov

IMDb beoordeling: 4,9 (802)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Releasedatum: 16 september 1977

Over Emanuelle - Perché Violenza alle Donne?

"Emanuelle's back to take you places you've never been before!"

Journaliste Emanuelle en haar vriendin Cora Norman duiken onder om een netwerk van handel in blanke slavinnen te onderzoeken met vertakkingen over heel de wereld. De twee vrouwen proberen te achterhalen wie verantwoordelijk is voor de ontvoering van de vrouwen en ze willen een manier zoeken om een einde te stellen aan vrouwenmishandeling. Hun zoektocht leidt hen van San Francisco naar Rome. Gaandeweg rijst de vraag of er ook maar iets of iemand is opgewassen tegen dit fenomeen..

imageimageimageimage

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Deze is zaterdag (08/02/05) te zien op Kanaal 2 onder de titel The Degradation of Emmanuelle.

Waarschijnlijk weer een dodelijk saaie bedoening, maar stiekem hoop ik ooit eens een degelijke film te zien met de knappe Laura Gemser in de hoofdrol.

avatar van Halcyon

Halcyon

Ik ben niet bepaald een fan van emmanuelle-films, maar er zitten vaak leuke fragmenten en stijlkenmerken in die je ook tegenkomt in Italiaanse exploitation-horror, zoals soundtrack en het typische jaren '70 sfeertje. Ik vind de films dan ook een klein beetje onderschat, hoewel het ergens wel te begrijpen valt, want inhoudelijk stellen ze weinig voor natuurlijk.

Eazyfan

viel best mee.

avatar van Exploitation

Exploitation

Binnenkort eens bestellen op amazon.com voor 17 dollar, op DVD, eens kijken hoe hij me bevalt aangezien ik wel een enorme fan ben van de 70's Italian cinema.

avatar van Exploitation

Exploitation

Gister voor het eerst gezien, en hij beviel best!

Bij deze film, mooie verschillende lokaties, en iets heftigere erotiek dan Emanuelle in Bangkok. Maar verder niks speciaals...

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Die eerste shot van de Golden Gate was erg mooi.

Zitten voor de rest ook weer wat mooie shots bij deze Emanuelle films. Aardige erotiek scene's. Goed en aardig verhaaltje + de fenomenale Laura Gemser zorgen dat dit een geslaagde film is. Zoals gewoonlijk een zeer ondergewaardeerde "Black Emanuelle" film. 3,0.

avatar van lambf

lambf

Exploitation schreef:

Maar verder niks speciaals...

En die hond-scene dan ?

• 20925 berichten

Onze eigen Laura Gemser was in de jaren '70 een wereldster als de zwarte Emanuelle en vaak waren die films beter als met Kristel.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Dat is sowieso duidelijk.

Theunissen

De poster alleen al is kunst. Dat was Laura Gemser destijds natuurlijk ook

Theunissen

Dit soort films werden in de jaren 80 vaak uitgezonden op de Duitse zender RTL+ op vrijdagavond en zaterdagavond. Destijds was dat natuurlijk best spannend vanwege het bloot en als tiener zijnde was dat natuurlijk interessant. Het verhaal stelt natuurlijk weinig voor en hetzelfde geldt eigenlijk voor de uitvoering. De enige reden om deze film te kijken is onze eigen Laura Gemser als de zwarte Emanuelle die er destijds fraai uitzag.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19218 berichten

Het begint eindelijk een beetje de goede richting uit te gaan met deze reeks. Uiteindelijk krijgen we wat meer exploitatie met de invalshoek van vrouwen die in een of andere vorm van slavernij terecht komen hetgeen onze reporter-seksbom aan d ekaak wil stellen. Nog steeds blijft het belangrijk om de dames en Gemser voorop zoveel mogelijk uit de kleren te doen gaan. Hoewel het uiteindelijk niet zo belangrijk was voor het verhaal zelf was het stukje in die tempel met die hele kama sutra wel interessant al was het vooral omwille van de mooie setting en Emanuelle een statement te laten maken over die zogenaamde seksgoeroe. Beste was dan vooral de momenten waarbij een geschifte Aziaat eerst een slang en daarna een loopse hond wilde loslaten op een van de slachtoffers. De film is nogal episodisch en incoherent, bijna een pseudo-documentaire. Goed , maar he tkon nog een stuk beter.