Emanuelle Nera (1975)

Alternatieve titels: Black Emanuelle | Emmanuelle in Africa | Emanuelle's Holiday

Italië / Spanje
Erotiek / Drama
91 minuten / 96 minuten (Verenigd Koninkrijk)

geregisseerd door Bitto Albertini
met Laura Gemser, Karin Schubert en Angelo Infanti

Journaliste en fotografe Mae Jordan publiceert haar werk onder de naam Emanuelle. Ze neemt een opdracht aan van een diplomatenechtpaar, waar ze met beide een seksuele relatie begint. Samen leren ze haar het land en de liefde kennen.

Laura Gemser was een Utrechtse studente [ook Sylvia Kristel komt uit Utrecht] die in hoog tempo een rits films heeft gemaakt.
Waar zou zo iemand gebleven zijn, vraag ik me dan altijd af. Is ze nu rijk en gelukkig met een italiaanse regisseur ? Zit ze weer in Utrecht en werkt ze bij de Slegte ?
Vind ik allemaal interessanter dan die films.
Zo was er ooit es een goeduitziende jongen die meedeed aan de provorellen, in een (toen traditioneel) wit spijkerpak. Bernhard de Vries heette hij geloof ik. Die stond op een foto in de krant, en werd uitgenodigd om films te maken in Rome. Dat heeft hij ook gedaan. Hij kon er goed van leven.
Maar meer weet ik niet.

avatar van 93.9
Films waar Veronica in midden jaren 80 veel nieuwe leden van het " extra dikke veronicablad" mee binnensleepte.
Ik zat altijd bij deze films te wachten tot je eindelijk iets zag...
Jeugdsentiment

avatar van moviefreak#1
De legendarische SBS 6 Hotline films, waar ik deze ook een keer bij heb gezien , ja allemaal onzin natuurlijk.

avatar van mikey
Spannende en enerverende avonturen van laura in een land vol liefde, in een tijd zonder siliconen. Het was toch deze film, dat ze een heel voetbalteam in een trein verleidde? wat een talent! 2.5

avatar van Exploitation
Heb hem eens van internet gedownload en vond hem heel vermakelijk. Ga hem binnekort eens origineel op DVD bestellen, hij komt 12 September officeel uit in Amerika in de volledige Uncut versie

avatar van Hannibal
Volgens mij was ik theoretisch nog te jong voor deze film toen ik hem zag, maar ik was erg onder de indruk van deze prachtige zwarte Emanuelle. Ik zou hem in het kader van jeugdsentiment graag nog eens terugzien.

avatar van Exploitation
De poster die ze hier gebruikt hebben klopt niet, deze is van de Duitse versie van Emanuelle In Bangkok, die daar gewoon Black Emanuelle 2e Teil heette.

avatar van Exploitation
Heb gister de Australische Ongecencureerde DVD gezien en heb m'n punt toch verhoogd van een 2 naar een 2,5. Nog steeds zeker geen geweldige film, wat je van deze films ook niet hoeft te verwachten, maar toch wel een trendzetter voor de soft-porno rage uit de Italië van de jaren 70.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze erotische Black Emanuelle probeerde een graantje mee te pikken van de uiterst succesvolle reeks. Kenners weten dat hiet hier vooral om lesbische vrijpartijtjes en het ontbreken van geslachtsdelen gaat. Voor filmliefhebbers een prul, voor liefhebbers van het genre is er inmiddels het internet. Verder dan nostalgische waarde kun je niet serieus blijven. Slecht.

avatar van Nephilim
Ik als liefhebber van (vooral jaren 70) cult werkjes heb dus een paar maanden geleden de Black Emanuelle reeks ontdekt.

Heb inmiddels de meeste gezien maar heb pas vandaag dit eerste deel gezien. Wat me opviel was dat er in dit deel daadwerkelijk ook werd gefocust op character development. Niet veel natuurlijk gezien het om een erotisch drama(want ja ik vind WEL dat het van toepassing is) gaat maar toch. Vergeleken met de andere delen, die overigens ook erg vermakelijk zijn, heeft deze toch wat meer diepgang.

Heb me erg vermaakt met deze film. Niet hoogstaand natuurlijk maar WEL erg vermakelijk en onze eigen Laura Gemser is prachtig om te zien.

Overigens weet iemand een fatsoenlijke(nog in print zijnde EN uncut) DVD? Ik heb de US R0 versie van Maxima Entertainment maar de source daarvan is een slechte VHS tape.

AHWA
Meer dan een aaneenschakeling van vreemde redenen om uit te kleren te gaan is het eigenlijk niet. Laura Gemser is een mooie vrouw, maar na anderhalf uur heb je het wel gezien, want er gaan geen vijf minuten voorbij of de kleren gaan alweer uit.

Leuk om te zien, maar verder stelt dit natuurlijk helemaal niets voor. Vrij tamme seksscenes ook, blijft bij een beetje aaien, behalve als die blonde met dat korte haar de tankbediende trakteert

avatar van FatMike
Veronica's meimaand, filmmaand.
Dat is waar ik Black Emanuelle ooit zag.
Vandaag lag ie op de mat: de ongekuiste versie
van Emanuelle nera.

Het verhaal is weleenswaar flinterdun, maar dat is geen reden
dit werkje af te doen als een prul.
De film is prachtig. Bijzonder mooie locaties, naast Laura Gemser
meer vrouwelijk schoon en een uitstekende score van Nico Fidenco.
Ook een paar erg grappige momenten!

Hele dikke 4 sterren!

avatar van Die Hard,Willis
Leuke 70's soft-erotische film met een geweldige Gemser die op zeer mooie locaties de liefde bedrijft met meer dan een, naast de mooie locaties, de geweldige sfeer en een meer dan uitstekende score ligt het tempo hoog.

Zie zelf graag wat meer Sleaze in mijn erotische films maar ook dit is erg leuk!

avatar van movie acteurs
Ach... liever deze Emanuelle films dan met kak madame Kristel.
Vond het best een redelijke film en slecht was het eigenlijk niet. De film heeft inderdaad een mooie muziek score en de prachtige locatie's zijn mooi in beeld gebracht. En Laura Gemser is meer dan een blik waard. Het verhaal is zo dun als een haar maar ondanks dat was hij niet slecht. In het verhaal vond ik dit nog best mooi:
Zij leren haar het land en de liefde kennen.
Tot nu toe een 3,0.

De concurrent van de blanke Emanuelle (Sylvia Kristel) en ook in deze reeks speelt een Nederlandse actrice (eigenlijk een te groot woord) de rol van Emanuelle namelijk Laura Gemser. En ze mocht er zeker wezen.

De eerste erotiek film met onze eigen Laura Gemser als de zwarte Emanuelle. Er zouden nog een aantal films volgen met haar in de hoofdrol. Ze kan misschien niet tippen aan het niveau van Sylvia Kristel als de blanke Emanuelle maar ze mocht er destijds zeker wezen (ze was eigenlijk zelfs mooier dan Sylvia Kristel) en was ook behoorlijk sensueel. Daarvoor keek je natuurlijk destijds dit soort films en niet voor het verhaal. Het verhaal is eigenlijk maar bijzaak en dat geldt zeker ook voor deze film.

avatar van alexspyforever
Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil met het origineel van de blanke Emmanuelle met Sylvia Kristel. De stijl is hetzelfde alleen is de hoofdrol nu voor de donkere Laura Gemser en is de naam Emanuelle (met 1 M dus). Ze proberen haar dus voor een Afrikaanse door te laten gaan, maar in feite is ze Aziatisch, afkomstig van Java, Indonesië. Ze verhuisde al op jonge leeftijd naar Nederland waar ze ook heeft gestudeerd. Het is door de 2de Emmanuelle film (met Sylvia Kristel) waarin ze een maseuse speelde dat ze uiteindelijk de hoofdrol kreeg in deze spin-off reeks. Ze werd uiteindelijk Italiaanse na haar huwelijk met een Italiaanse acteur die een heel stuk ouder was dan haar.
In mijn versie zaten ook wat expliciete pornoshots meestal van slecht enkele secondes die wellicht achteraf nog zijn toegevoegd. Hoewel er steeds maar weer wordt toegewerkt naar seks of blootscènes waren deze vaak maar kort. Ondanks dat ik Gemser leuker vind om naar te kijken dan Kristel vond ik deze film toch minder. En ik die hoopte dat dit juist leuker ging zijn. Hopelijk zijn de vervolgfilms beter.