• 8.226.279 stemmen

Gaston en Leo in Hong Kong (1988)

Komedie | 97 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Hong Kong

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Paul Cammermans

Met onder meer: Gaston Berghmans, Leo Martin en Pat McDonald

IMDb beoordeling: 5,4 (274)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Over Gaston en Leo in Hong Kong

Gaston en Leo zijn twee onafscheidelijke vrienden die een originele manier hebben gevonden om rijkelijk hun boterham te verdienen. Als directeurs van het OLTOHN (Onderneming voor Luxe-Transport van Overledenen op Hoog Niveau) repatriëren ze de lichamen van landgenoten naar Antwerpen of van buitenlanders naar hun land van afkomst. Met een gesneuvelde Duitse generaal hadden ze het al niet onder de markt, maar wanneer een steenrijke Chinees komt te overlijden en hij naar Hongkong moet worden teruggebracht, beginnen Gaston en Leo aan de moeilijkste klus van hun carrière.

image

avatar van black_shadow

black_shadow

Eén van de mindere films van Gaston en Leo, maar toch een positieve waardering omdat het een onafscheidelijk duo is.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

vind dit de beste van de 3 de beste humor voor mij spijtig dat deze nog altijd niet verkrijgbaar is op dvd

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Als film is dit geen sterk product geworden. Het verhaal is blijkbaar bijkomstig, maar de humor van Gaston & Leo maakt gelukkig veel goed. Helaas is dat goed voor liefhebbers van het genre, en niet voor de doorsnee filmliefhebber. Conclusie: een overbodige film maar voor de fans toch aangenaam om te zien.

avatar van flurk

flurk

wie heeft van deze film een cover van? thx

avatar van misterwhite

misterwhite

Wat een geweldig duo. De humor is echt niet normaal grappig.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Hoe goed hun sketches zijn, hoe slecht deze film is.

De humor is duidelijk van een lager niveau. De film komt maar niet op gang, en toen het gedaan was, had zoiets van: ah, oke, op naar de volgende.

Gaston Berghmans is een lichtpuntje. Leo Martin weet maar op weinig momenten hilarisch te zijn.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Van Gaston en Leo ben ik sowieso al niet de grootste fan, maar aangezien ik Zware Jongens en de Paniekzaaiers best oké vond, wilde ik mij toch eens wagen aan deze film. Jammer genoeg haalt deze film totaal niet het niveau van eerder opgenoemde films: Hong Kong heeft een uiterst slap verhaal, dat gecombineerd wordt met ontzettend flauwe humor.

avatar van MizKriz

MizKriz

Bere goed verhaal.

Gaston & Leo op hun best wel eigenlijk.

Het is geheel anders dan Zware Jongens en de Paniekzaaiers,

dit maakte de film gewoon uniek.

Zoals we het duo kennen, in de ene na de andere misverstanden,

heerlijke humor zoals we het kennen.

Verhaal zelf, origineel gevonden, beetje maffia-achtig,

toch een 4,5*

avatar van ipman-99

ipman-99

"Wa zeit em, wa zeit em ..., dat hem hier gisteren patatten e gepland.'' ... '' !!!

Fantastisch Komedie !!! Geweldige heropfrissing met een zeer nostalgische waarde ! Als klein manneke had ik deze film op tv opgenomen en liep dagen met diene cassette in mijn handen ! Zoals we het fantastische duo kennen, in de ene na de andere toestanden en misverstanden, heerlijke humor zoals we het kennen. Ik ben een grote fan van Gaston & Leo ..., de manier van praten, hun accent, .... ! Prachtig om te zien hoe meestal Leo Martin de voorzet geeft om het dan te laten afmaken door Gaston !

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Noooooooit van gehoord, enkel Gaston in een of andere gameshow (deur no. 2)...?

avatar van the flash

the flash

heb die gevonden in de mediamakrt voor 10 euro is die de moeite? blijkbaar zeer zeldzaam

avatar van Beertje45

Beertje45

Heb afgelopen weekend de drie films in één box kunnen kopen. Ik ben sinds kindsbeen een fan van Gaston en Leo, hun sketches, zaaloptredens, films, tv shows blonken niet steeds uit van een hoog niveau van humor, maar de heren kwamen meestal met nieuw materiaal voor de dag. De film start aardig, maar zodra de film zich verder afspeelt in Hong Kong zakt alles in elkaar. De Antwaarpse, aanstekelijke humor van beide heren maakt het nog verteerbaar, maar er zijn gewoonweg buiten Gaston en Leo geen of veel te weinig andere Belgische akteurs te zien. Pat MacDonald laten opdraven, om de film enigzins een meer Europees tintje te geven, was gewoon onnodig. Veel te korte optredens van Max Schnur, Mieke Bouve en Mark Verstraete.

avatar van Beertje45

Beertje45

ipman-99 schreef:

"kende ga dieje ni?" "da's Rambo" "Amai, dieje is lieg gevalle"

avatar van ipman-99

ipman-99

"Wa zeit em, wa zeit em ... dat hem hier gisteren patatten e gepland, da zeit hem." ... " !!!

Nostalgie (Zoveelste Heropfrissing) !!! 'Gaston & Leo in Hong Kong' uit 1988 met Gaston & Leo !

Deze film is ook weer zo eentje die ik kan blijven zien ... !

Als klein manneke was dit één van mijn eerste films op VHS ..., ik heb daar werkelijk een ganse week mee rond gelopen van pure trots.

Ik kan hier blijven naar kijken ... en ik kan hier blijven recensies van schrijven !!

Tarkus

Het is en blijft een leuk duo, Gaston & Leo.

Vooral bekend in België natuurlijk waar hun films een massaal succes kenden.

Maar ik heb me er toch kostelijk mee geamuseerd.

avatar van Brix

Brix

Tarkus schreef:

Kolder van de bovenste plank maar wellicht alleen geschikt voor een Belgisch publiek door de typische Belgische grappen en het Antwerpse accent.:)

Toch ook voor sommige Nederlanders

Tarkus

Brix schreef:

Toch ook voor sommige Nederlanders

Fijn dat sommige Nederlanders het ook leuk vinden

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

"En wat ziede? - Chinezen!"

Ik heb altijd wel gehouden van de humor van Gaston & Leo. Komedie is op zich altijd moeilijk en met een beperkt budget waar je in België een film kan maken, is het niet evident om van een sketchprogramma/show naar een langspeelfilm te gaan. En toch is het dit duo 4 keer gelukt. Zware Jongens en Paniekzaaiers waren de bekendste, De boot naar Spanje en deze in Hong Kong zijn wat minder bekend.

De film moet het dan hebben van de humor en niet van het verhaal. En dat werkt niet altijd. Soms hoopte ik Jackie Chan even te zien, zodat de scènes zonder Gaston & Leo's bekende humor wat meer pit zouden krijgen. En regelmatig wordt de film opgevuld met beelden van Hong Kong met het steeds terugkerende deuntje van componist Robert Vlaeyen.

De humor in deze film doet met trouwens wat denken aan de films van Peter Seller of Louis De Funès. G&L hadden eigenlijk in België moeten blijven, het is net de volkse humor die hen bekend maakt. Daarom dat Paniekzaaiers en Zware Jongens zoveel beter zijn.

avatar van InVeGa

InVeGa

Een van de betere films van Gaston & Leo vind ik.

Deze film krijgt hier niet zo goede commentaar, maar hier ben ik niet mee eens.

Vond deze film best wel grappig, hoe dan ook, mocht Leo Martin niet overleden geweest zijn in 1993 en ze hadden enkele films meer gemaakt hebben waren deze ook toppers geweest, dit duo waren en zijn nog steeds de beste komieken dat Belgie ooit gekent heeft !

Dat niveau zullen Philippe Geubels en komsoorten nooit bereiken !

(edit moderator: gescheld verwijderd)

avatar van Movsin

Movsin

In hun sketches zijn ze onweerstaanbar grappig en ze verstaan de kunst het sappig-pittig Antwerps dialect ook voor niet-sinjoren best verstaanbaar te maken.

In hun films blijft dit laatste wel overeind maar het echt komische is veel minder. Toestanden en bewoordingen worden al te geforceerd om humoristisch te klinken, waardoor de spontaniteit en natuurlijkheid er niet meer is en het uiteindelijk in plaats van grappig, dom en dwaas overkomt.

"Gaston en Leo in Hong Kong" is helaas zo'n film.

Sorry Gaston, sorry Leo, maar 'k heb er maar een laag "saaifer" voor over.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Flauwe grappen en het acteerwerk is van een bijzonder laag niveau. Gaston en Leo doen hun best, maar zijn gegarandeerd beter in hun sketches.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Gaston en Leo zijn natuurlijk wereldberoemd in België en omstreken, maar in deze film proberen ze internationaal te worden en poogt men om Amerikaanse actiefilms na te doen, en dat lukt niet echt. Voor mij is deze film minder grappig dan Paniekzaaiers.

"Zeg, als ik naar Hong Kong ga neem ik mijn mes en vork me é!"

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Heb dit steeds de mindere gevonden van de Gaston en Leo films. Het vet was wat van de soep na Paniekzaaiers en Zware jongens. Hun sketches blijven natuurlijk legendarisch al valt het te bezien of hun humor de tand des tijds wel doorstaan heeft. De film alvast niet. Erg flauw bij momenten en eigenlijk toch in hun geheel.

Film herhaalt zichzelf vaak met verkleedpartijen en weglopen. Valt ook op dat het tijdselement niet altijd klopt of het zou aan de magere montage moeten liggen. Grappig zijn werd een uitzondering en dan zit het niet goed voor een komedie.

Het internationale trekt te weinig aan en past niet met hun volkse humor. Humor ook wat gedateerd in de politiek correcte samenleving van vandaag.