• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.419 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.125 gebruikers
  • 9.378.954 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#23 The Dead Don't Die (2019) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124219.jpg?cb=1554363376

Sjonge jonge wat een beproeving was dit, wat een ontzettend tegenvallende flauwe saaie bedoening.

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

21. Scary Stories to Tell in the Dark (2019)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123366.jpg?cb=1565360420

Dit is een best aardig filmpje geworden, zodra je maar niet verwacht om op een harde, gore horror getrakteerd te worden. Het is een beetje kinderhorror, een Stranger Things-achtige horrorfilm, maar desondanks wel goed gedaan. Een leuk verhaal waar een boze geest van een meisje spookverhalen bedenkt die ook werkelijk uitkomen. Zoals de titel ook al een beetje vermoeden is het gezellig griezelen rond het kampvuur, en de sfeer is passend nostalgisch. Leuk begin jaren '70 sfeertje en de verschillende verhalen uit het boek zijn vermakelijk gedaan. Ja, wel veilig en alles, maar alsnog, vermakelijk was het wel. 3.5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

66. The Monster (1925) - FTV

http://1.bp.blogspot.com/-YiZYvPfJ5m0/VhsqIrtJaFI/AAAAAAAACvA/h_q4HxwvRfw/s1600/13%2BLon%2BChaney%2B%2526%2BGertrude%2BOlmstead%2B%2528The%2Bmonster%252C%2B1925%2529.jpg

Nu ik toch films uit de jaren '20 aan het kijken ben, knal ik deze er meteen achteraan. De film is duidelijk minder dan Phantom of the Opera, maar er spreekt wel voldoende lol uit. Chaney is geknipt voor dit soort rollen en hij vervult zin rol met verve. Het verhaal is matig, maar weet wel te boeien. 3*.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

49 In the Tall Grass (2019) FTV
https://www.cgmbacklot.com/wp-content/uploads/2019/09/auto-draft-187-1024x576.jpg

Eigenlijk weet ik na de aftiteling nu niet goed wat ik heb gezien. Het mysterieuze verhaal blijft door tal van wendingen via verleden - heden overlappingen aan het einde van de rit zitten met nog heel wat vraagtekens. Nochtans is de setting en de sfeer uitstekend. Het gevoel van het kwade heerst in het hoge gras dat op een mooie manier wordt gefilmd. Het claustrofobische gevoel is zeker aanwezig door de manier van filmen. Het camerawerk is hier wel een pluspunt. Een fantastisch beeld is bijvoorbeeld de scène met de waterdruppels. Maar ook vogelperspectiefbeelden, slow motion en mooie close-ups zorgen voor knappe beelden. En toch weet de film mij niet te overtuigen. Niet alleen door het vage verhaal, maar ook de personages zijn zwak uitgewerkt. Met geen enkel personage weet je mee te gaan in het verhaal en echt spannend wordt het niet. Conclusie : ondanks het goede camerawerk en de sfeervolle setting is dit een matige film. 5/10

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

50 The Intruder (2019) FTV

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61UoTwZ-2wL._SY500_.jpg

Goede thriller met wat horrorelementen waarin vooral Dennis Quaid schittert als Charlie Peck, de vorige eigenaar. Origineel is het allerminst, maar de film weet de kijker wel te entertainen. Het verhaal wordt gestaag goed opgebouwd naar de climax en Quaid weet als Charlie zijn kwade bedoelingen lang in toom te houden. Het verhaaltje is vrij simpel en voorspelbaar, maar de uitwerking is prima.

7/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

46. Blade Violent - I Violenti (1983) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOGUwNTM1MDItYjZlZC00ODljLWJlMmItYzE4YjA2ODUyNmYwXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_.jpg

Ik had deze nog speciaal bewaard doordat joolstein het een van de betere WIP films vond met Black Emanuele Laura Gemser. Helaas heb ik me schromelijk vergist want het bleek Emanuelle in Prison aka Women's Prison Massacre te zijn die ik had opgezet en dus niet het beoogde Violence in a Woman's Prison die mijne maat de betere van de 2 vond.

Deze is inderdaad niet goed te beginnen met een gruwelijk gebrek aan naakt. Gemser die zich anders vaak ontkleedt in andere films is hier op geen enkel moment bloot te zien. Het sadisme valt ook dik tegen. Er komt wat meer leven als er een stel mannelijke ter dood veroordeelden tijdelijk daar moet verblijven maar dit leidt bij momenten eerder tot komische momenten omdat een aantal van de gevangenen geestelijk gestoord zijn. De echte horror was fake blonde Albina die het compliment Dracula's dochter kreeg. Dat vond ik te veel lof, want jezes wat een lelijk scharminkel. Die 2 dames die heel voorzichtig mekaar begonnen te betasten in de douche in het begin waren nog het leukste en behoeden de film van de laagste score.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

67. The Night Walker (1964) - FTV

http://reelreviews.com/images/stories/2018/night-walker-lg2.png

Laat ik positief beginnen: de sfeer is heerlijk en de acteurs doen het meer dan aardig. Maar laten we wel wezen: het plot is werkelijk hilarisch slecht . Hoe dichter naar het einde, hoe belachelijker het wordt. De uiteindelijke clou slaat nergens op en doet de volledige opzet en opbouw van de film teniet. Als ik moet beoordelen op kwaliteit dan wordt dit een diepe onvoldoende, maar ik beoordeel op hoe ik een film ervaar en ik heb me over het geheel genomen best wel geamuseerd met deze maffe film. 3*.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

67. The Night Walker (1964) - FTV

(afbeelding)

Laat ik positief beginnen: de sfeer is heerlijk en de acteurs doen het meer dan aardig. Maar laten we wel wezen: het plot is werkelijk hilarisch slecht . Hoe dichter naar het einde, hoe belachelijker het wordt. De uiteindelijke clou slaat nergens op en doet de volledige opzet en opbouw van de film teniet. Als ik moet beoordelen op kwaliteit dan wordt dit een diepe onvoldoende, maar ik beoordeel op hoe ik een film ervaar en ik heb me over het geheel genomen best wel geamuseerd met deze maffe film. 3*.

Wel that's William Castle for you. Amusement voor alles. Je moet zijn films niet al te serieus nemen. Dat luchtige naast gimmicks was zo een beetje zijn handelsmerk. Ik vind zijn films meestal iets vlotter dan zijn tijdgenoten.

Dat maffe deelt ie dan wel met HG Lewis, misschien daarom dat ik ze allebei enorm waardeer.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Dit was mijn eerste Castle-film waar hij als regisseur fungeert. Heb natuurlijk wel al veel films gezien waar hij de producer was. Ik vond dit in ieder geval genoeg basis om nog meer van hem te gaan bekijken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

Dit was mijn eerste Castle-film waar hij als regisseur fungeert. Heb natuurlijk wel al veel films gezien waar hij de producer was. Ik vond dit in ieder geval genoeg basis om nog meer van hem te gaan bekijken.

House on Haunted Hill niet gezien? Das toch zo een beetje een klassieker.

Zijn beste vind ik The Tingler (1959)

Verder ook goed:

13 Ghosts (1960) al zou je die echt met een ghost viewer moeten zien geeft veel meerwaarde. Misschien kan het ook wel met een 3D bril?

Homicidal (1961)

Mr. Sardonicus (1961) de legende van de originele ghoul

Strait-Jacket (1964) ondanks de aanwezigheid van Crawford

I Saw What You Did (1965) wellicht de eerste met foptelefoontjes en home invasion

Let's Kill Uncle (1966) een hoog familiefilm gehalte maar toch wel gemene fratsen die er worden uitgehaald

Shanks (1974) redelijk fucked up

Vergeet ik er nog joolstein?

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

alexspyforever schreef:

Vergeet ik er nog joolstein?

De twee horror's die er niet bij staan, heb ikzelf ook niet gezien dus weet niet of dat deze een aanbeveling zijn: Macabre (1958)

The Old Dark House (1963)

Bij Project X (1968) waren onze meningen verdeeld vond die Sciencefiction best wel goed door met tekenfilmstudio Hanna-Barbera samen te werken. En: 13 Frightened Girls (1963) maar dat is ook geen horror

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

16 - Constantine (2005) - FTV

Of het de eerste keer is dat ik deze film heb gezien durf ik niet te zeggen, veel stukken kwamen me namelijk best bekend voor. Maar ik heb verschillende gedachten over deze film. Het verhaal wist me niet al even goed te pakken en het budget voor de CGI leek wel op maar, de acteerwerken vond ik erg vet en er zat genoeg actie en spanning in de film om dit keer niet in slaap te vallen. Maar toch miste de film soms zijn charmes en kon het af en toe best traag worden naar mijn mening.

Volledige mening.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMThhZmVlY2ItNDNkOC00YzNhLTk2NDktMmJiMjkyZWM2NTE4XkEyXkFqcGdeQXVyMTM2MzAwOA@@._V1_.jpg

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Dat jij deze nu pas gezien hebt haha, had ik niet verwacht .

Ja joh. Ik heb veel in te halen .

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

58. Under the Shadow (2016) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjIxNjA1MDAzMF5BMl5BanBnXkFtZTgwNTk4NTQ2NTE@._V1_.jpg

Dit herkenbaar oosters spookverhaal blijkt tevens niet meer te zijn dan een Sociaal-politiek drama. De film speelt zich af tijdens de oorlog tussen Iran en Irak (1980- 88) Die oorlogvoering was wreed. Echter in de film is er bijna nergens een voelbare dreiging van enig krijgsgeweld. Wel is er een raketaanval (zoals in The Devil Backbone), en het constant afgaan van het luchtalarm om vervolgens in de schuilkelder te gaan zitten.

Veel tijd gaat er ook verloren aan het benadrukken van de fundamentalistische wetgeving. Meermalen wordt de beperking van de vrouw door strenge Islamistische wetten in beeld gebracht. Positief was dat de film er wel in slaagt om de tijdsgeest van Iran anno 1988 weer te geven. Maar een unieke setting en kritiek op politiek-religieus fanatisme, leveren geen film op die je de stuipen op het lijf jaagt. Het is uiteindelijk een horror maar ook hier stelt de film teleur! Een in hijab gehulde djinn, om dieperliggende angsten te verklaren en enkele jumpscares zijn goede angstpotentieel.

Er waren maar weinig overtuigende horror aspecten (een zwak metafoor) of matige dreiging van gruwelen van een oorlog. Uiteindelijk bleef er dus alleen wat dramatiek over en dat was niet genoeg om mij positief te stemmen!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

59. Wounds (2019) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122776.jpg?cb=1570002375

“Echoed loudly within him because he was hollow at the core.”

De film opent met een "Heart of Darkness" -citaat, een boek met als thema zelfbeheersing, is gebaseerd op een roman van The Visible Filth van Nathan Ballingrud en heeft als plot een interessant gegeven over een barman die stuit op een ogenschijnlijk bezeten smartphone, waarna zijn leven verandert in een nachtmerrie. Maar ergens gaat er iets mis!

Deze nieuwe film van de Iraanse regisseur Babak Anvari (Under the Shadow) is vooral een onsamenhangende horrorfilm. De regisseur wil teveel! Hangt te lang bij een liefdesdrama en lijkt de horrorelementen en passant er in te voegen. De mobiele telefoon wordt bijna gedegradeerd tot een MacGuffin. De in horrorkringen welbekende kakkerlakken zijn er te vroeg en niet geheel verklaarbaar. Een laptop bezit plots occulte beelden maar hoe ze in het verhaal passen?? Als losstaande scenes zijn ze nog best goed maar als geheel is het vooral mager.

Er moet een aardig budget zijn geweest want we zien de bekende namen van Dakota Johnson (Fifty Shades,Suspiria) Zazie Beetz (Joker,Deadpool 2) en Armie Hammer (Call Me by Your Name,Sorry to Bother You) Echter die laatste overtuigd, ondanks dat hij de film moet dragen, niet echt goed! Er was een minimale verbetering met de regisseur zijn eerste film maar als je in het middelste gedeelte de horror-elementen vergeet en komt met een anti-climax einde (zwart beeld) kan niet heel enthousiast over het resultaat zijn!

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

51 Vuelven (2017) FTV

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/62/32/ss/01/tigers-are-not-afraid-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=fb99d19f1d

Wat een hoge scores hier

Eerlijk gezegd vond ik deze film een tegenvaller gezien de vele lovende kritieken. Zo zie je maar...iedereen beleeft een film anders. Er wordt heel positief gereageerd op het drama aspect dat de film het eerste uur volledig domineert. Mijn mening is daarover nogal langdradig en vooral niet zo imponerend als men het wilt voorstellen. Aardig, maar meer niet. Het horrorgedeelte wist me ook niet te raken , vooral de fantasie elementen die erbij betrokken worden , tja...neen...het maakte bij mij totaal geen indruk. Ook de personages wisten mij niet bij het totale verhaal te plaatsen. Redelijk afstandelijk en van 2 kinderen krijg je al helemaal geen band mee. Het meisje speelt haar rol wel goed. Ik had er naar uit gekeken, maar helaas voor mij dus een dikke tegenvaller. 5/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless schreef:

51 Vuelven (2017) FTV

(afbeelding)

Wat een hoge scores hier

Eerlijk gezegd vond ik deze film een tegenvaller gezien de vele lovende kritieken. Zo zie je maar...iedereen beleeft een film anders. Er wordt heel positief gereageerd op het drama aspect dat de film het eerste uur volledig domineert. Mijn mening is daarover nogal langdradig en vooral niet zo imponerend als men het wilt voorstellen. Aardig, maar meer niet. Het horrorgedeelte wist me ook niet te raken , vooral de fantasie elementen die erbij betrokken worden , tja...neen...het maakte bij mij totaal geen indruk. Ook de personages wisten mij niet bij het totale verhaal te plaatsen. Redelijk afstandelijk en van 2 kinderen krijg je al helemaal geen band mee. Het meisje speelt haar rol wel goed. Ik had er naar uit gekeken, maar helaas voor mij dus een dikke tegenvaller. 5/10

Vrees nu maar de toorn van John Milton. Ik kreeg al de wind van voren met een milde 3* eens zien wat hij daarvan denkt

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Dit schreef ik over Vuelven:

Niks mis met dit filmpje waarbij ik toch wel vaak aan El Laberinto del Fauno moest denken. Die film speelde zich af tegen de achtergrond van de Spaanse Burgeroorlog. Vuelven met een uitstekend acterende Paola Lara (Estrella) in de hoofdrol speelde zich af tegen de achtergrond van de Mexicaanse drugsoorlog. Een strijd van de kinderen om te overleven dat was het eigenlijk voortdurend en dat werd allemaal zeer mooi in beeld gebracht. Horror daarentegen heb ik in deze film niet kunnen ontdekken. Voor mij was dit 100% fantasie waarbij het einde om in te lijsten was, zo mooi. Ik vond dit duistere sprookje zelfs nog mooier dan het door mij geciteerde El Laberinto.

4,0*

Enough said.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

52 Castle of the Creeping Flesh (1968) FTV

https://i.pinimg.com/736x/34/70/73/3470739f59be4e3ed37fef39a7d211a0.jpg

Eerste recensie en nog maar drie stemmen

Belooft meestal al niet veel goeds...

Nochtans spreekt het verhaal wel aan en wordt het verhaal na een saai begin ( feestje waar de personages elkaar ontmoeten ) mysterieuzer en leuk qua opzet. In de chalet komt de boosaardige kant van de baron(Michel Lemoine) helemaal naar boven wanneer hij met Elena (Elvira Berndorff) helemaal alleen is. Naderhand komen de anderen er ook bij ( niet met de auto , maar met paarden ??) . Op een bepaald moment vlucht Elena in alle hysterie weg en belandt uiteindelijk in het kasteel van Saxon (Howard Vernon). De zus van Vera (Janine Reynaud), de vriend van Elena en de baron zelf gaan haar achter na. Marion en George sluiten nadien ook nog aan. Het kasteel vormt een perfecte locatie voor de tragedie die gaat volgen die een herhaling lijkt uit het verleden. Helaas verzandt het verhaal echter in rare kronkels van de regisseur waarbij de verschillende personages een bepaalde outfit krijgen voor het avonddiner dat ook nog lange saaie scène krijgt, de baron die zijn auto gaat halen en een beer tegen komt ( lachwekkende scène), de voortdurende terugkerende operatietafel en de uitgebreide scène uit het verleden. Deze scènes in korten of zelfs weglaten had een beter idee geweest. Het verhaal had voldoende potentieel gezien de schurkachtige blik van de baron, de verleidelijke zussen waarbij Vera ook niet zuiver is, de locatie en natuurlijk het gegeven rond de dochter van Saxon. Dit had een betere uitwerking verdiend. Claudia Butenuth speelt een dubbelrol : Marion v. Kassell en Katharina Saxon. Er is ook wat naakt te zien en de bewaker van het kasteel (Alecos) speelt wel een leuke rol. 4/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Dit schreef ik over Vuelven:

Niks mis met dit filmpje waarbij ik toch wel vaak aan El Laberinto del Fauno moest denken. Die film speelde zich af tegen de achtergrond van de Spaanse Burgeroorlog. Vuelven met een uitstekend acterende Paola Lara (Estrella) in de hoofdrol speelde zich af tegen de achtergrond van de Mexicaanse drugsoorlog. Een strijd van de kinderen om te overleven dat was het eigenlijk voortdurend en dat werd allemaal zeer mooi in beeld gebracht. Horror daarentegen heb ik in deze film niet kunnen ontdekken. Voor mij was dit 100% fantasie waarbij het einde om in te lijsten was, zo mooi. Ik vond dit duistere sprookje zelfs nog mooier dan het door mij geciteerde El Laberinto.

4,0*

Enough said.

Ik vind juist het omgekeerde. Ik vind Pan's de fantasy en realiteit veel beter combineren. Ik vind de fantasy in Vuelven weinig meerwaarde hebben. Pan's vind ik eigenlijk meer horror dan Vuelven maar de ene krijgt wel die tag en de andere niet. Als je Vuelven als horrorfilm gaat bekijken dan kom je inderdaad wel bedrogen uit. Maar ik betwijfel of de gemiddelde fantasyliefhebber hier zo veel mee kan.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

47. Gatti Rossi in un Labirinto di Vetro (1975) - FTV

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51S2Ot0JepL.jpg

Voor veel diepzinnigheid of sterke motivaties van de killer moet je meestal niet bij de giallo zijn. Dit begon eigenlijk nog wel aardig. Ik ben zelf in Barcelona geweest dus het was wel fijn om een aantal herkenbare plekjes terug te zien. De oplettende kijker had misschien al snel door wie de dader was, maar door de veelheid aan karakters waarvan sommige nogal op elkaar leken had ik al snel geen zin om mee speurdertje te gaan spelen. Enkele aardigheden rode handschoenen en regenjasje. Je moet de ontknoping uiteindelijk niet al te serieus nemen want ik betwijfel of je zomaar handmatig een oog van iemand anders naar je eigen oogkas kan transplanteren en dat dit niet zou gaan opvallen.
Niet erg spannend eigenlijk, leuk als tussendoortje en wat naakt is nooit verkeerd. Maar verder dan een kleine voldoende kom ik niet.

Deze komt van jou zeker Noodless uit de horror toplijst?

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

Yep alexspyforever ik speel graag speurdertje ? en dit genre ligt me wel, al heb ik ook al heel wat tegenvallende producties gezien.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

68. Veneno para las Hadas (1984) - FTV

https://www.austinchronicle.com/binary/e87f/SS.PoisonfortheFairies.jpg

Matig psychologisch drama waar veel te weinig in gebeurd om de eindscène mee te kunnen verklaren. Twee nogal irritante meisjes (één pestkop en één goedgelovige 'goody two-shoes') raken bevriend en doen wat alle kinderen doen; spelen, fantaseren en uiteraard heeft er altijd eentje de overhand. Zo ook bij deze twee meisjes. We zien ze spelen en fantaseren en nog meer spelen en nog meer fantaseren; en dan besluit de één de ander in de fik te steken,... well that escalated quickly .
Acteerwerk prima, zeker voor kids, de mooie beelden en de interessante wijze waarop volwassenen eigenlijk amper te zien zijn, zorgen ervoor dat dit verder zeer matige drama toch nog boven de onvoldoende uitstijgt. 3*.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:
69. Veneno para las Hadas (1984) - FTV

(afbeelding)

Matig psychologisch drama waar veel te weinig in gebeurd om de eindscène mee te kunnen verklaren. Twee nogal irritante meisjes (één pestkop en één goedgelovige 'goody two-shoes') raken bevriend en doen wat alle kinderen doen; spelen, fantaseren en uiteraard heeft er altijd eentje de overhand. Zo ook bij deze twee meisjes. We zien ze spelen en fantaseren en nog meer spelen en nog meer fantaseren; en dan besluit de één de ander in de fik te steken,... well that escalated quickly .
Acteerwerk prima, zeker voor kids, de mooie beelden en de interessante wijze waarop volwassenen eigenlijk amper te zien zijn, zorgen ervoor dat dit verder zeer matige drama toch nog boven de onvoldoende uitstijgt. 3*.

Hm doorheen de hele film zie je toch dat het blonde meisje de brunette voortdurend onder druk zet, angst aanjaagt en psychologisch manipuleert. De brunette kreeg er nachtmerries van. Snelle escalatie, dat vind ik niet eerder het tegendeel is waar. Hun activiteiten leken misschien onschuldig (en soms zelfs saai) maar het is allesbehalve een gezellig uitje voor de goodie girl. Nu goed al die onderhuidse dingen merkte ik ook vooral pas bij een herziening.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

alexspyforever schreef:

Hm doorheen de hele film zie je toch dat het blonde meisje de brunette voortdurend onder druk zet, angst aanjaagt en psychologisch manipuleert. De brunette kreeg er nachtmerries van. Snelle escalatie, dat vind ik niet eerder het tegendeel is waar. Hun activiteiten leken misschien onschuldig (en soms zelfs saai) maar het is allesbehalve een gezellig uitje voor de goodie girl. Nu goed al die onderhuidse dingen merkte ik ook vooral pas bij een herziening.

Nee, ik begrijp het volkomen. Het is nu niet bepaald een ingewikkelde film . Ik zeg alleen dat wat Veronica doet wel allemaal meevalt (in mijn optiek). Flavia toont gewoon geen enkele ruggengraat en laat over zich heen lopen; kom op, zet die pestkop eens op haar nummer, handen schudden, zand erover en dan op een normale manier verder. Veronica is wat mij betreft gewoon een pestkop die haar zwakke vriendinnetje onder druk kan zetten om nog enige vreugde in haar verder lege leven te kunnen voelen. Dat begrijp ik allemaal; maar het is gewoon niet erg genoeg wat ze doet. Als dit al onder de categorie
'onder druk zet, angst aanjaagt en psychologisch manipuleert'
valt, dan vermoed ik dat wij een heel andere jeugd hebben gehad en good for you, helaas voor mij.

Dat uiteindelijk de shock moet zijn dat Flavia de sociopaat (zie het lachje als ze haar vriendin levend verbrandt, het enkel emotie kunnen tonen wanneer het op dieren aankomt, etc.) is en niet Veronica is voor mij veel te voorspelbaar, en heb je als kijker wel door na een aantal minuten.

Verder is de film voor mij een aaneenschakeling van opvullende scènes en herhaling en simpelweg niet al te interessant. Als je me had gezegd dat de film uit 1964 kwam, had ik het ook geloofd.

Maar hey, laten we wel wezen: ik waardeer de effort en de in ieder geval goede poging tot psychologische oorlogsvoering van de maker en vandaar dat ik ook echt wel een voldoende voor deze film heb gegeven.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky

Nog 1 ding om af te sluiten. Je stelt het veel te simplistisch voor dat het allemaal niet zo erg is. Dit zijn nog kinderen die redeneren nog niet zoals jij dat nu doet. Sowieso gaat het bij meisjes ook anders. Het pestgedrag is subtieler maar daarom niet minder erg. Flavia had rijke ouders, warm nest en nogal overbeschermd en alles werd netjes voor haar geregeld. Ze was lief maar ook naïef en dat maakte haar ook erg kwetsbaar. Zij geloofde echt wel dat Veronica een heks was die vreselijke dingen met haar kon doen als ze haar niet gehoorzaamde. Zij geloofde echt dat haar pianolerares dood ging omdat zij het had gewenst bij het ritueel van Veronica. Flavia dacht echt dat ze haar hondje kwijt was aan Veronica etc. Voor Flavia toch wel een nachtmerrie.

Je mag er niet van uit gaan dat iedereen die gepest wordt de pestkop zo maar eens eventjes op er plaats gaat zetten en klaar is kees. Dan zit de kans er ook dik in dat de pesterijen erger worden. Nogmaals als het allemaal zo simpel was als jij het zegt dan waren campagnes tegen pesten al lang niet meer nodig. Je kan voor iemand anders niet gaan bepalen wat erg genoeg is voor die persoon.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

je mag er niet van uit gaan dat iedereen die gepest wordt de pestkop zo maar eens eventjes op er plaats gaat zetten en klaar is kees. Dan zit de kans er ook dik in dat de pesterijen erger worden. Nogmaals als het allemaal zo simpel was als jij het zegt dan waren campagnes tegen pesten al lang niet meer nodig.

Even voor de duidelijk: nergens schrijf ik dat 'iedereen die gepest wordt de pestkop zo maar op zijn nummer zet', en nergens beweer ik dat het 'zo simpel is om te doen'.

Niet mijn mening bij deze specifieke film opeens naar de maatschappij gaan trekken AlexSpyForever, anders worden wij zo dadelijk ook nog van die droeftoeters (ik zal de users niet benoemen ) die je bij sommige films voorbij ziet komen op deze site die een ellenlange nutteloze discussie voeren en geen idee meer hebben waar ze het ook alweer over hadden.

Zoals ik al schreef in mijn mening: voor mij was het niet ernstig genoeg wat er gebeurde, vandaar ook dat het mijn eigen mening is bij de gebeurtenissen in deze film. Dat is ook de grote kracht óf het grote gemis in deze film: vind je als kijker dat hier ernstige psychologische mishandeling plaatsvindt of niet. Zo ja; dan is de kans groot dat je een hoog cijfer geeft voor de film, zo nee; dan geef je waarschijnlijk wat lager.

Voor jou was het duidelijk wel ernstig genoeg en vandaar ook jouw daarom terechte hoge cijfer. Ik vond het bij lange na niet ernstig genoeg en vandaar ook mijn terechte cijfer. Daarom zijn het ook 'eigen meningen' alexspyforever

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Wat ik me nog afvroeg, en als iemand dat weet dan zal jij het zijn alexspyforever: wat is er met Elsa María Gutiérrez (Flavia) gebeurd? Dit was haar enige film ooit , waarom? Vrij succesvolle film, nominatie voor beste actrice bij een Mexicaanse verkiezing, maar verder nooit meer iets van gehoord. Zeer vreemd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.