- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het heeft even geduurd, maar nu ben ik ook van de partij 
#1 - Summer of 84 (2018) - 105 min - FTV - 2 punten
(afbeelding)
Summer of 84 is niet bijzonder origineel. Maar het is wel een vermakelijke hervertelling van het concept dat we eerder zagen in Rear Window, Body Double, Suburbia. Helemaal in jaren '80 sferen. Lijkt in veel opzichten ook op het onlangs verschenen Under the Silver Lake, waar ook verwijzingen naar de jaren '80 worden gecombineerd met paranoia. Het verschil is dat Under the Silver Lake extreem zelfbewust is en Summer of 84 meer op de nostalgische toer gaat en een soort Goonies/Stand By Me vriendschapsband erbij betrekt.
De film is op sommige momenten vrij voorspelbaar, maar weet ook af en toe te verassen door net iets serieuzer uit te pakken dan je op basis van de toon zou verwachten. Hoewel eigenlijk al vanaf het begin duidelijk is wie de grote verdachte is, weet de film het toch spannend te houden.
De soundtrack met jaren '80 synthesizers mag er zeker wezen (deed me af en toe denken aan Dick Maas' muziek voor De Lift). Met name tijdens de nachtscènes leek te film echt een product van de jaren '80. Maar verder vond ik dat er meer moeite gedaan had kunnen worden om de cinematografie te laten lijken op die tijd. De film blijft duidelijk een product van deze tijd.
Vermakelijk.
Je bent hierbij toegewezen aan de goede zorgen van Hollywood007 
En MovieMind als je nu had geantwoord op je TV of PC of welk device dan ook was ook een correct antwoord geweest 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#38. Ouija: Origin of Evil (2016)
FTV - 2 punten
Totaal: 88 punten
https://www.moviequotesandmore.com/wp-content/uploads/ouija-board-origin-of-evil.jpg
Ik was op zoek naar een bericht dat bij mijn mening aansluit en zoals wel vaker ga ik wel mee in de mening van Collins, in elk geval kan hij het altijd goed uitleggen. Dat is wellicht lui van mijn kant maar denk wel dat hij dit zal waarderen.
Ik vind Oculus een sterke film dus ja daarom was ik benieuwd naar andere films van Flanagan. Het leuke is dat Flanagan net als in Oculus een beroep doet op Annalise Basso waarvan ik in voornoemde film erg onder de indruk was. Goede keuze al staat ze hier toch een beetje in de schaduw van haar jonge filmzusje Lulu Wilson die hier mogelijks nog indrukwekkender was dan Annalise in Oculus. De rol van Henry Thomas als de dominee vond ik wel wat minder. En bravo dat Flanagan wederom een bleek einde niet schuwt. Vaak wordt er gekozen voor een feelgood Hollywood cliché einde maar dat doet hij niet. Dit is een prequel op Ouija (2014) dus geen probleem dat ik die nog niet heb gezien.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
En MovieMind als je nu had geantwoord op je TV of PC of welk device dan ook was ook een correct antwoord geweest
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik zou toch maar opletten Valak is wel een demon hé 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
When i walk through the valley of death, i fear no evil, ..cause i am te meanest motherfocker in the valley! 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
17. Profondo Rosso (1975) - 105 minuten
FTV
2 punten – 13-10-2018 (17 films, 31 punten)
https://billsmovieemporium.files.wordpress.com/2012/09/deep-red.jpg
Na Suspiria en Phenomena heb ik Profondo Rosso ook maar eens een kans gegeven. Dit vond ik duidelijk de minste van de drie. Ik ben al geen groot fan van Gialli, maar Suspiria en Phenomena hadden ten minste nog een leuk concept en thematiek die me aansprak. Dat geldt helaas een stuk minder voor Profondo Rosso.
Het begon goed met de helderziende vrouw in een fraai ogende scène. Helaas mondt het al gauw uit in een vrij oninteressant whodunnit verhaaltje met bordkartonnen personages. Het enige wat me aanstond was de cameravoering, dat kun je wel aan Argento overlaten. De gewelddadige scènes komen echter wel erg knullig over. De opzwepende muziek van Goblin draagt daar ook een steentje aan bij, waardoor het nogal een kitscherige bende wordt. En die dubs... Ik zal er waarschijnlijk nooit aan kunnen wennen. Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat ik niet in Italië of Duitsland woon.
Niet mijn kop thee dus. Voorlopig ook wel even de laatste film van Argento die ik heb opgezet.
2.0*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTW - 97 min.
http://www.rabbit-reviews.com/wp-content/uploads/2009/12/belphegor-le-fantome-du-louvre.jpg
Het Franse antwoord op 'The Mummy' . Degelijk opgebouwd met voldoende aanwezige spanning.
Sophie Marceau is een leuke actrice om naar te kijken. Spijtig van het simpel en teleurstellend slot.
Meer een mysterie met fantasie-elementen dan horrorverhaal. 6,5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 94 min.
De aandacht ligt vooral op de personages en niet op de moorden zelf.
Ook de sfeer en de ontrafeling van het verhaal zijn de punten die in het oog springen.
Een psychologische thriller met wat horrorelementen waarin Malcolm McDowell een geslaagde enge figuur weet neer te zetten. 7/10
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
31. Funny Games
FTW - 2 punten.
Totaal - 55 punten.
http://images4.fanpop.com/image/photos/15300000/Funny-Games-US-2007-funny-games-15319554-853-480.jpg
Nee, dit is geen komedie...
3.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
#17 Christine (1983) - 110 minuten - RW
https://www.dvdsreleasedates.com/posters/300/C/Christine-1983.jpg
Fijne rewatch. John Carpenter-muziekjes die op de essentiële momenten voorbij komen, lekkere eighties-sfeer (hoewel de film zich afspeelt in 1978/1979). Niet de beste John Carpenter-film, niet het beste Stephen King-verhaal, maar voor al diegenen die er bij waren in de jaren tachtig fijne memory-trip.
(4*)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#39. There Was a Little Girl (1981) aka Madhouse
FTV - 2 punten
Totaal: 90 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24245.jpg?cb=1537090212
Typisch voorbeeld van zo een film waarbij de poster veel beter is dan de film zelf. Verhaaltje had wel potentieel met de school voor doven en slechthorenden als leuke toevoeging. Helaas kabbelt het verhaaltje een beetje verder aan gezapig tempo met enkel brutale maar vrij inspiratieloze moorden om de kijker wakker te houden. Toegegeven een dobberman als moordwapen is wel origineel al is enkel de eerste moord echt schokkend. Er komt op het einde een soort van twist, maar dit wordt dan nog op een saaie manier gerekt. Een conclusie of duidelijke uitleg komt er niet, gemiste kans.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
12. Earth vs the Spider (1958)
FTV: 2
Totaal: 24 punten
http://www.monstershack.net/reviews/full/gfx/evtspider/web.jpg
Deze film werd mij getipt door alexspyforever (dank je!) tijdens de Horror (en thriller) zonder grenzen challenge. De aanleiding was de film Tarantula (1955), waarin ik mij beklaagde over de weinige speeltijd van de tarantula. Dus kreeg ik deze tip. De speeltijd van de spin is hier inderdaad beduidend langer. De spin vertegenwoordigt wat mij betreft ook meer de horrorfactor. Toch beviel Tarantula (door sfeer en verhaal) mij iets beter.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
13 - Event Horizon (1997)
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
95 minuten
FTV
Ik vond ‘Event Horizon’ toch eigenlijk niet zo heel speciaal. En ik mag ook wel bekennen dat ‘Anderson’ amper goed heeft gescoord in de acht films die ik tot nu toe van hem gezien heb, en toch blijf ik wel telkens terug komen bij deze man.. Ook deze film voelde niet spectaculair aan, en was nergens héél bijzonder te noemen. Toch kende hij stiekem ook wel wat leuke scénes en ook qua bloedgebruik kregen we voldoende te zien.
-
14. Apostle (2018)
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Horror
130 minuten
FTV
https://assets1.ignimgs.com/thumbs/userUploaded/2018/9/14/apostlethumb-1536958087668.jpg
Eindelijk raakt Netflix een goede snaar en dat werd eigenlijk ook wel eens tijd. Gisteravond de film vrijwel direct aangezet toen deze uit kwam, was toch stiekem best benieuwd en ik had er ook aardig veel zin in. Voor het verhaal hoef je het in mijn ogen niet te doen, het is toch echt meer de sfeer in de film en de gehele setting die de film eigenlijk weet af te maken en waar ik van genoten heb. De beelden zijn vaak geweldig geschoten en dat was soms ook echt wel genieten, mooie natuur maar soms wel wat te donker.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#24.-Dead Night (2017) - 90 min - FTV.
Het word vertelt ik een opmerkelijke vertel wijze.
O.a Door dat je tijdens het verhaal een tv misdaad show , laat zien hoe en wat er is voorgevallen in dit familie drama .
Dit is iets storend , het werkte wel bij een seizoen van american horror story , hier was het wel appart , maar ook iets misplaatst .maar dient ook als doel .en later snap je dit meer .
Na drie kwartier beginnen na het vinden van de vrouw de moordpartijen , en die hebben een hoog WTF gehalte .
Wat had dit met het begin te maken? En de moord uit de jaren 60 in het bos , want zo opent de film , die wel lekker ziek is , waardoor je een soort wrong turn achtige toestanden verwacht .
Dat is gelukkig totaal niet zo .
Het draaid allemaal om de plek waar Ze zijn beland , en wat haar geschiedenis is .
En wat veroorzaakt deze WTF situatie .met behoorlijk overtuigende gore .
Maakt dit zeker voor de liefhebber een aanrader. omdat het geen cliche geheel is .
Maar ook niet super goed , de moeite waard wel .
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#24 Cargo (2017) - 105 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/663000/663369.jpg?cb=1527186841
Dit is geen actievolle zombiefilm, maar een subtiele overlevingsfilm in een apocalyptische wereld met zombies. De australische outback geeft daarin een prima setting en het ziet er allemaal goed verzorgd uit.
(dankzij morpheus2000 ter aandacht gekomen
)
Viel me niet tegen, sterker nog, vond het gewoon goed. 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#25.-Satanic (2016) - 85 min - FTV
door mijn vorige film met hoofdrol speelster sophie dalah, zag ik op haar Sophie Dalah - IMDb page dat ze ook in deze horror te zien was, en nog half naakt ook. niet vervelend , mooie meid , maar dat terzijde .
Nou nou , met zo’n lage score hier zou je bijna denken dat het in de flop top 100 thuis hoort .
Het is het idee, dat flirt jet satanisme , en lucifer ect ect , zoals de titel als zegt .
Het word redelijk mooi in beeld gebracht .
Hyland doet haar uiterste best om er iets van te maken, net als de rest van de crew .
De soundtrack is absoluut niet verkeerd , en passend . .
Maar al met al , kan ik ook niet zeggen dat dit geen goede film is .net als de rest hier .
Er had veel meer ingezeten . Helemaal met Een titel als deze , en de diepe boodschap die er achter zou kunnen liggen .
Maar het is geen mega B - film . It doesn’t live up to its potential .maar het is geen pulp .
Wel zo vergeten
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Het duurde even, maar mede dankzij de horrorchallenges ben ik eindelijk op de helft van de ICM horrorlijst They Shoot Zombies, Don't They?
500/1000 checks, pfew. Hoever komen jullie?
Ik sta net iets boven je met 507/1000 checks
Er komen er nog een paar bij voor deze challenge maar de 1000 zijn nog niet gehaald 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik sta net iets boven je met 507/1000 checks
Er komen er nog een paar bij voor deze challenge maar de 1000 zijn nog niet gehaald
Ik sta op 501 maar als ik dat bekijk klopt het niet, films als jaws en TCM staan op unchecked terwijl ik die natuurlijk wel heb gezien. heeft volgens mij te maken met het feit dat die checks niet altijd goed gaan en dat je soms 101 keer moet klikken voor dat vinkje er eindelijk staat 
Dus ja ik ga de lijst toch eens nakijken en zien waar ik dan sta.
edit 519/1000 dus 
en ja daar komen er nog wel bij want ik heb nog een aardig lijstje van de jaren 30 klaar liggen. Niet alles is horror in die lijst volgens mij.
Handige lijst wel heb ik mijn lijst ook kunnen bijwerken op letterboxd, zelfs een film als Alice, sweet Alice stond unchecked. Denk dat ik het toch niet altijd allemaal even goed heb bijgehouden maar wat wil je als je ineens van 0 dat moest beginnen invoeren allemaal met oude imdb lijsten die dan zelf vooral op herinneringen waren gebaseerd.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
13. Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon (2006)
Totaal: 26
https://cinemafantastique.net/local/cache-vignettes/L400xH266/leslie_vernon_1-69fff.jpg?1516662011
De eerste gedachte na lezing van de synopsis is dat C'est Arrivé près de chez Vous (1992) een sterke inspiratiebron is geweest. Op zich niet erg, want leuk concept. Erger zou het zijn als de film er een tamme afgeleide van zou zijn. Na afloop kan ik eigenlijk alleen constateren dat de inspiratie voor het script er waarschijnlijk wel vandaan komt. Dat de film een afgeleide is, klopt nauwelijks en als het hier en daar wel eventjes klopt is het niet storend, want de film kiest in de grote lijn vooral zijn eigen weg.
Daar waar het eveneens als komedie te boek staande 'c’est arrivé', een serieuze, duistere en realistische aanpak heeft en de morele focus erg legt op de vriendschap en medeplichtigheid van de filmcrew die de seriemoordenaar volgt, is dat in deze film minder aan de orde. De humor in deze film is sowieso van een andere categorie. Thema's als medeplichtigheid en verantwoordelijkheid komen heus wel aan bod, maar de verpakking is stukken luchtiger. De humor ligt er dikker op. En zo er al sprake is van een boodschap (ik betwijfel het), dan kun je die heel gemakkelijk aan de kant schuiven.
Leuke film. De voorbereidingen van de seriemoordenaar zijn amusant kijkwerk. Op overdreven serieuze toon wordt een link gelegd met de echte professionele moordenaars in het vak, met de echte goden uit de business. Fictieve personages als Voorhees, Myers en Krueger komen vervolgens als rolmodellen voorbij als waren zij bestaande individuen met een echte kerfstok. Van die humor dus. Ik vond het wel grappig.
Ja, best leuk is het. Een combi van found footage, mockumentary en een ordinaire slasher. Het is even wennen aan de afwisseling in stijlen, maar eenmaal gelukt resteert een prettig filmpje. Er wordt redelijk geacteerd. Er vinden leuke kills plaats. Er ligt een fijne luchtige komische laag over het verhaal.
Het is niet hoogstaand, maar gewoon leuk vermaak. Grappig vanwege de onzinnige situaties en grappig vanwege de overdreven ernstige toon.
Geslaagd.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
Totaal: 28 punten
Redelijk geslaagde mix van humor en horror vertolkt op kunstzinnige wijze. Art film. Met laagjes in film en verhaal. Moet je van houden. De mooie hoofdrolspeelster Abigail Hardingham is een absolute bonus.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 91 min.
https://www.starburstmagazine.com/wp-content/uploads/2017/12/Happy-Hunting.jpg
Een concept dat al meermaals gefilmd is en vaak ook beter. Hier ligt de focus te veel op overdreven aangezette karikaturen zonder enige spanning of toffe bloederige scènes. Van horror is er weinig sprake. Het acteerwerk is zwak en het verhaal kent geen interessant verloop. Een film die je best kan missen. 3/10
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
44. The Washingtonians (2007) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 87 +13 -100 punten
Het is wat met die presidenten van Amerika! Abraham Lincoln is een vampierenjager en nu blijkt George Washington een kannibaal die vooral verzot was op het vlees van jonge maagden. Regisseur Peter Medak
baseert zijn aflevering op een kort verhaal van Bentley Little uit 1992. Misschien niet de beste keuze van regisseur omdat deze meer ervaring heeft met komedie.De films The Changeling (1980) en Species II (1998) zijn de enige wapenfeiten op gebied van horror. Ondanks dat ook hier wat humor is toegevoegd blijft de film wel overtuigen.
Het begint met het bekende verhaal van een doorsnee familie; vader moeder en dochter (de hoofdrolspelers zijn eveneens doorsnee) komen aan bij een huis van oma.De vrienden van oma heten hun welkom en die gedeeltes zijn erg goed! Met de bejaarden wordt vooral subtiliteit en suggestie gecreëerd. Erg fijne spanning komt er dus uit de geheimgenootschap. Het is dan ook jammer dat hoe verder we richting het einde komen de komedie de overhand kreeg. Daarnaast vormt het slot geen bevredigende afsluiting van een verder uiterst origineel verhaal.Toch was het in het algemeen een leuk en plezierig uurtje beeldbuis.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
45. The Monolith Monsters (1957) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 89 +13 -102 punten
https://i.pinimg.com/474x/ab/09/79/ab09792f9ddc39ff23370c1b23a4aded--horror-posters-film-posters.jpg
In de jaren '50 kwam de dreiging nogal eens vanuit de ruimte. Daarin is de The Monolith Monsters dan ook niet anders. Waar deze horror / monsters-uit-de-ruimte uit de jaren vijftig vooral in onderscheidt is het best een plausibele scenario. Geen marsmannetjes die Aarde willen overnemen (of waarschuwen) Maar een chemische reactie van zwarte kristallen uit een meteoor die zonder agenda de Aarde en de mens vernietigen. Een ander positief aspect aan de film is dat de romance met love interest ( Lola Albright) tot een minimum wordt beperkt. Het is dan ook een bovenverwachting goede B Sci-Fi-film. Mede geschreven door Jack Arnold, (regisseur van Creature from the Black Lagoon (1954) en It Came from Outer Space (1953) Dankzij zijn medewerking konden ze ook op budget besparen; om voor de meteoorcrash, beeldmateriaal te gebruiken van de ruimteschipcrash uit laatst genoemde film van vier jaar eerder. Daarnaast bestond de cast uit twee van de betere B-acteurs; Grant Williams uit The Incredible Shrinking Man (1957) en Les Tremayne uit The War of the Worlds (1953) Lola Albright zal later bekend worden als Edie Hart in de serie Peter Gunn. Wat aandacht wilde ik geven aan de weerman (William Schallert) die op gaat in zijn werk als er naar hem gebeld wordt om de regen te voorspellen. Hoewel niet genoemd in de aftiteling stal hij in zijn korte moment wel de show door zijn komische noot. Fijne film, niet top-notch maar met zijn vreemde concept is het wel heel erg fijn!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
46. The Black Cat (2007) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 91 +13 -104 punten
https://i.ebayimg.com/images/g/81kAAOSwymJbX3WN/s-l640.jpg
Regisseur Stuart Gordon die voor de vorige aflevering van Masters of Horror zijn vijfde Lovecraft-film maakte, overtreft zijn eigen hier door samen met en zijn schrijfpartner Dennis Paoli met een erg mooie herwerkte versie van Edgar Allan Poe's The Black Cat te komen. Dit is de vijfde verfilming (zesde als ik de korte film met Peter Lorre uit Tales of Terror (1962) meetelt) van dat verhaal.Toch brengende heren een erg goede toevoeging; ze vervlechten namelijk Poe's verhaal met elementen uit diens persoonlijke leven. Compleet in zwart-wit/sepia-achtige tinten, authentieke kostuums, en klassiek sets die zorgen voor de juiste atmosfeer. Schrijver Poe (een rol van Jeffrey Combs; Re-Animator (1985) worstelt met alcoholisme, writer's block, chronisch geldgebrek en de ziekte van zijn vrouw en de zwarte kat Pluto wordt door hem gezien als de schuldige en moet het ontgelden, de kat neemt vervolgens wraak. De film bezit niet veel gore (ze zijn er wel!) maar wel zijn er een paar erg mooie bloederige scenes die volkomen recht doen aan gotische sfeer. Absoluut prachtig; en voor mij is deze 'The Black Cat' de favoriete aflevering van seizoen 2.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
15 - Bad Samaritan (2018)
Verenigde Staten
Horror / Thriller
111 minuten
FTV
https://i1.wp.com/www.blogtorwho.com/wp-content/uploads/2018/05/image4.jpg?fit=2000%2C838&ssl=1
Om heel eerlijk te moeten zijn vond ik de film niet bepaald bijzonder. Destijds in de bioscoop vaak voorbij zien komen en het zag er toen best goed uit. De film is onderhouden, leuke sfeer en het werd soms nog spannend ook echter, we kennen het langzamerhand wel dit soort concepten en hebben het al vaker wel eens gezien.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
47. Eat Me (2018) (Horror volgens IDMB) 2*
FTV - 2 punten
Totaal: 93 +13 -106 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1118000/1118586.jpg?cb=1518791756
De film speelt met het idee van wat zal er gebeuren als een vrouw die zelfmoord wil plegen, het slachtoffer wordt van een home invasion. Welke kijkers de makers precies voor ogen hadden weet ik niet maar voor liefhebbers van harde exploitation is deze film te saai en voor kijkers die meer van art-house houden is deze film te gewelddadig. Om maar te zwijgen over de ongemotiveerde verschuiving in Tommy's karakter. De gehele film speelt zich af op één locatie en zien we maar twee acteurs (er is nog wel een cameo van een derde) De vrouw ondergaat een stel vernederingen en verkrachtingen en als antwoord daarop voert ze oeverloze monologen met haar boosdoener. Het had denk ik een verwijzing naar het stockholmsyndroom moeten zijn. Het acteerwerk was goed maar is misschien wel iets te hoog gegrepen voor de acteurs. In het plot stond dat de grenzen van het uithoudingsvermogen tot het uiterste werden gedreven en dat is zeker het geval voor mij als kijker. Niet mijn cup-of-tea! Echter laat ik positief eindigen door te melden dat de gekozen locatie van het appartement er erg mooi uitziet!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
48. The Devonsville Terror (1983) 2,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 95 +13 -108 punten
https://bestsimilar.com/img/movie/big/c2/33820.jpg
Ulli Lommel verkeerde in Duitsland, als regisseur én acteur, in kringen rond Rainer Werner Fassbinder en later in Amerika zelfs rond Andy Warhol. Had zelfs nog even succes met The Boogey Man (1980) Na die film leverde Lommel met afnemend succes nog wat genrewerk af als BrainWaves (1983), Olivia (1983) en deze The Devonsville Terror. Veel van zijn werk zal niet veel liefde krijgen,(vaak ook terecht) maar op één of andere manier vond ik deze film op zijn minst vaag interessant. En de vraag waarom...? Kan ik eigenlijk niet echt goed beantwoorden. Het acteer en camerawerk waar op zijn best middelmatig. Het verhaal van hekserij, gaat meer over vrouwenhaat en onderdrukking van de andere sekse, historisch en in de huidige tijd. Wat het een soort Jaren '80 feministische kritiek is. Wat wordt uitgebeeld door drie onafhankelijke jonge vrouwen die naar het kleingeestige Devonsville verhuizen (Jenny de leraar, Chris de wetenschapper en Monica de radio-dj) De regisseur co-schreef het scenario met zijn toenmalige vrouw en ster van de film, Suzanna Love. Het is traag en saai en vreemd, gefilmd op het platteland van Wisconsin. Het is geen perfecte film en heeft heel wat gebreken maar ik bleef toch gefascineerd. Dat kwam vermoedelijk grotendeels door zijn A-typische aanpak waarbij de echte horror kwam van ogenschijnlijk 'normale' mensen met een diep puriteinse instelling. Heksen, eigenaardigheden die grenzen aan onhandigheid en een smeltend gezicht maakte het voor mij de moeite van het bekijken waard. Maar de meeste zullen er niets mee kunnen want het is absoluut niet voor iedereen. Ik raad dan ook aan om deze film te kijken als je alles al heb gekeken.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
32. The Dead Zone (1983) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 57 punten.
http://movieboozer.com/wp-content/uploads/2013/07/Deadzone-Feature.jpeg
3*
33. The Texas Chain Saw Massacre (1974) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 59 punten.
https://s3.drafthouse.com/images/made/thetexaschainsawmassacre_758_426_81_s_c1.jpg
4*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 2 punten
Totaal: 92 punten
De film kent een lange aanloop met af en toe een moord om de aandacht van de kijker erbij te houden. En als een echte 80s horror is er wat gratuit naakt. Zoals wel vaker is de eerste moord de beste. Daarna in het winkelcentrum evolueert de film van opbouw en psychologisch tot een vrij doorsnee slasher. De ontgroening (denk dat het vergelijkbaar is met een studentendoop) is niet meer dan een kapstok en niet echt van belang. De studentes worden het niet meteen moelijk gemaakt en ze moeten geen zware proeven doorstaan. De kills zijn weinig bloederig. De ontknoping is uieindelijk wel verrassend maar voor de rest toch allemaal te mager.
En hiermee is mijn hele kijklijst van Arrow Video horror afgewerkt!
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
#06. Apostle (2018) - 130 minuten - FTV.
https://i.imgur.com/9MSS6DF.jpg
Ik had hier eerlijk gezegd meer van verwacht, vooral met de short 'Safe Haven' in mijn achterhoofd. Deze film komt daar helaas niet bij in de buurt.
#07. Venom (2018) - 112 minuten - RW.
Met een collega gegaan die 'm nog niet had gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.