- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
#20 Gon-ji-am (2018) - 95 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119903.jpg?cb=1525770287
Het oogt een beetje low budget en amateuristisch (vooral in het begin), maar vanaf het moment dat ze in de inrichting bezig zijn begint het beter te worden. Mischien duurt het wat te lang voordat er iets gebeurd en erg beangstigend is het allemaal niet, maar vond het wel aardig gemaakt.
Als je geen fan van found footage of handcam bent dan zou ik er niet aan beginnen.
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
#21 In the Mouth of Madness (1994) - 95 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2264.jpg?cb=1367757873
Had er meer van verwacht, begon aardig maar wist geen indruk op me te maken.
joolstein
-
- 9157 berichten
- 7611 stemmen
Het valt me op dat veel films die hier voorbij komen niet heel goed bevonden worden. Hier en daar eens een uitschieter waarvan gezegd word dat hij super was, maar het meeste is maar middelmaat of zelfs er ver onder.
Ik moet zeggen als ik zo kijk, dat het voor mij wel meevalt! Nu ben ik meestal wel positief. En zoek altijd naar de positieve aspecten in een film. Tenminste dat hoop ik dat ik dat doe Herkijken doe ik dan weer zelden.
44 - 62 films
4*: 6 films
3.5*: 11 films
3*: 15 films
2,5*: 7 films
2*: 3 films
1,5*: 1 film
1*: 1 film
0,5* geen
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
34. The Man They Could Not Hang (1939)
FTV - 2 punten - Totaal 68 punten
https://static.titlovi.com/img/0255/255061-tt0031614.jpg
Mijn zestiende Boris Karloff, deze mad-scientist horror over (hoe toepasselijk met Karloff in de hoofdrol) het tot leven brengen van de doden. Het is Dr. Savaards plan om een geneeskunde student die zich als proefkonijn heeft aangemeld, eerst te laten overlijden om hem vervolgens proberen weer tot leven te wekken. Voor hij die kans krijgt wordt hij gearresteerd en zelf ter dood veroordeeld. Zijn assistent eist nadien het lichaam op en gebruikt zijn experiment om Savaard weer terug te brengen. Deze is niet content, en slaat aan het moorden. Iedereen die iets met zijn veroordeling te maken had, of die in de weg staat.
Alleen aan de synopsis al, kan de doorgewinterde horrorliefhebber de film redelijk op een tijdlijn plaatsen; vanaf de jaren ’30 leek er wel de ene na de andere science-gone-wrong film te verschijnen. Niet altijd even goed geschreven en geacteerd, maar vaak toch de moeite waard door de creatieve vondsten en gebruikte fantasie. Bonus is dat het vaak korte filmpjes zijn (The Man They Could Not Hang duurt een uurtje) die zich uitstekend lenen om even tussendoor te kijken. Karloff doet het prima als de welbespraakte, kalme, maar geobsedeerde wetenschapper, maar zoals wel vaker bij deze genrefilms met beperkt budget zijn de bijrollen af en toe wat iffy.
3*
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
26. It 1990
FTW - miniserie 3 punten.
Totaal - 45 punten.
https://i.ytimg.com/vi/SFejUSu3iDE/maxresdefault.jpg
3.5*
27. Wish Upon (2017) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal 47 punten.
https://pmcvariety.files.wordpress.com/2017/07/wish-upon-wu_00871_r2_rgb.jpg?w=1000&h=563&crop=1
2.5*
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
#15 The Frozen Dead (1966) - 95 minuten - FTV
Bizar, creepy, belachelijk en een beetje walgelijk, maar boeiend was het allemaal wel in deze ietwat vreemde film uit 1966 over nazi-dokter die ingevroren ss-ers probeert te ontdooien, maar even wat verse levende hersenen nodig heeft om te bestuderen en daarvoor maar even het hoofd van de vriendin van zijn nichtje gebruikt.
(4*)
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Haha ik heb den John bijgehaald
FTV - 2 punten
Totaal: 81 punten
https://i.ytimg.com/vi/LfmqEk4OZoA/maxresdefault.jpg
Naar wat voor een humbug heb ik toch zitten kijken? Het plot deed me denken aan een Brian DePalma film. De eerste moord leek wel een giallo. Daarna was het echter uit met de pret. Vooral veel gewauwel en wat raar gedoe erg slaapverwekkend. Laatste half uur wordt het nog wel een beetje spannend maar die finale wordt belachelijk lang gerekt en is nogal dom en niet echt bevredigend.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
#15 The Frozen Dead (1966) - 95 minuten - FTV
(afbeelding)
Bizar, creepy, belachelijk en een beetje walgelijk, maar boeiend was het allemaal deze ietwat vreemde film uit 1966 over nazi-dokter die ingevroren ss-ers probeert te ontdooien, maar even wat verse levende hersenen nodig heeft om te bestuderen en daarvoor maar even het hoofd van de vriendin van zijn nichtje gebruikt.
(4*)
Uit 1966, hm mijn interesse is gewekt...
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
13 - Fright Night (1985)
Verenigde Staten
Komedie / Horror
106 minuten
FTV
Ook deze film eindelijk eens gezien, die al langere tijd op mijn kijk-lijstje staat. Zeker nadat ik de remakes heb gezien van deze film, althans wel remake qua naam. Ik moet zeggen dat ik me uitstekend vermaakt heb met deze film, gelachen en genoten maar soms ook wat geïrriteerd. Ja, ‘Fright Night’ heeft mij goed gedaan en ik ben toch aardig positief er uit gestapt, wel wat slaperig maar het was ook aardig laat toen ik hem uitzette.
john mcclane 2
-
- 3200 berichten
- 6349 stemmen
#22.-Amnesiac (2014) -90 Min.-FTV
Wat heeft deze film een potentie , maar de karakters zijn te koud, en levenloos ( niet letterlijk natuurlijk , het is geen zombie film ) .
Wat er met de hoofdpersonen gebeurd , is niet van belang, maar dat is wel de bedoeling , het is geen doorsnee slasher of i.d
Het is werkelijk waar prachtig geschoten . Mooi , niet kil , in tegenstelling tot de film zelf .
Kate Bosworth valt ondanks dit wel op . Gewoon goede actrice . Meer kan zij er ook niet uit halen denk ik .
Geen voldoende . of een 5,5 .
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
#22 Shutter (2004) - 97 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/28000/28771.jpg?cb=1427028665
Kon er niet in komen of de film kreeg geen grip op me.
Verhaal is aardig maar simpel en er zitten een paar goed gemaakte scenes in, maar anders dan dat het gemiddelde doet vermoeden ben ik er niet zo van ondersteboven.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
FTV - 90 min.
Wat een vreemde film zeg ! Qua sfeer, setting en sound dik in orde, maar als geheel een onbegrijpelijk dramatisch getint horrorfilmpje met als thema de haat tussen Bosniërs en Serviërs. Die haat wordt duidelijk gemaakt door de gevolgen van de oorlog waarbij heel wat mijnen in de bossen liggen. Niet altijd even duidelijk of dit nu realiteit of in het hoofd van de protagonist zich afspeelt.
https://img.tusdescargas.us/images/cap_TheMausWDL720pSUB_00_09_39_02.jpg
Mysterie is hier zeker aan de orde en het wordt een opgave om alles te doorgronden. Te veel lijkt mij om de film voldoende interessant te houden en dan wacht je nog een bizar eindstuk die je helemaal onbevredigend achterlaat. Begin maar te puzzelen. Het acteerwerk van de protagonist is prima, de rest duidelijk minder. Spanning is heel afwisselend aanwezig in de film. De indruk lijkt naarmate de film vordert de spanning gestaag afneemt. Mijn verwachtingen lagen hoger. 5/10
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 2 punten
Totaal: 83 punten
https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2011/10/deadlyblessing2.jpg
Ik zit te twijfelen tussen 3 of 3,5 *. Uiteindelijk zitten er wel een hoop spannende momenten in de film en over het geheel is deze erg sfeervol. Het verhaaltje is nogal mager dient enkel een als een kapstok om de spannende scènes aan elkaar te rijgen. Ja die badkuipscène had hij dus hergebruikt in Nightmare on Elm Street! De uiteindelijke ontknoping was best verrassend al vond ik de finale toch niet zo best. En dat einde vond ik toch niet zo geslaagd. Aan de andere kant vind ik het een verdienste dat ik flink op het verkeerde been was gezet. Ach wellicht de beste die ik van Craven heb gezien toch een 7 dan.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
FTV - 2 punten - Totaal 70 punten
https://i.pinimg.com/originals/a9/02/aa/a902aa732bdbcfa4968646c268aea234.png
Gisteren zag ik van regisseur Nick Grinde The Man They Could Not Hang (1939), eveneens met Karloff in de rol van wetenschapper die de levenscyclus met dood op het einde niet wenst te accepteren. Gezien de gelijkende titels en zelfde regisseur en ster had ik half verwacht dat het een sequel zou zijn, maar dat blijkt niet het geval, en ook Karloffs rol is hier heel anders; denk Jeremy Irons als bejaarde Esteban in The House of the Spirits, daar deed het me iets aan denken. Alleen dan geen politieke grootgrondbezitter, maar een met levensserum geobsedeerde wetenschapper.
Die gelijkenis met old man make-up Irons verdwijnt overigens enigszins, wanneer de wetenschapper het serum op zichzelf test. Dit is geen klassieke mad scientist, Karloffs karakter zit op death row vanwege een mercy killing, met zijn kalme teneur tezamen 2 zaken waardoor ik als kijker eigenlijk direct sympathie voor de man had, ondanks zijn merkwaardige obsessie; eeuwig moeten leven lijkt me een absolute nachtmerrie. Ook dat duurt niet lang, want de aimabele man krijgt ook qua karakter met een transformatie te maken.
Net als die vorige film een smakelijk tussendoortje, of in dit geval een film om rustig mee wakker te worden tijdens de ochtendkoffie, op de vrije dag. Niet bijzonder, maar aardig om gezien te hebben. Stephen Jacobs schreef een geautoriseerde biografie, Boris Karloff: More Than a Monster, en dat die titel niet uit de lucht is gegrepen realiseer ik me bij iedere film meer.
3*
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Ok gaan we haasje over spelen hier
36. La Figlia di Frankenstein (1971) aka Lady Frankenstein
FTV - 2 punten
Totaal: 85 punten
Zoals joolstein zei vermakelijke pulp, daar kan ik me wel in vinden. Het monster is een echte lelijkerd, zo hoort het ook. Als contrast nogal wat mooie dames die we meer dan eens in hun pure mogen bewonderen. Er werd nog redelijk goed in geacteerd en een lekker tempo veel leuker dan die trage Hammer horrors. Rosalba Neri steelt hier de show. Nogal abrupt einde. Blijkbaar zag ik een ingekorte versie van 84 minuten.
DjFrankie
-
- 3001 berichten
- 3097 stemmen
FTV 2 (24)
https://crackedrearviewer.files.wordpress.com/2018/06/dtk3a.jpg
Inderdaad speelt ook voor mij de muziek en belangrijke rol in deze thriller. Fijn om deze te zien maar wel voorspelbaar. De scene in het museum vond ik geweldig. Ook de overname van de ene naar de andere vrouwelijke hoofdrol is subliem gedaan
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
#23 Baskin (2015) - 97 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98905.jpg?cb=1538296138
Dit soort filmpjes passen wel in mijn straatje, licht bizar en luguber.
Sterke debuutfilm waardoor ik positief ben verrast.
(dankzij Shinobi ter aandacht gekomen )
Toffe poster ook!
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Hoewel het aanvoelde dat ik deze voor het eerst zag nu wel in de mogelijkheid om die te zien met ghost viewer, zal ik eerlijk zijn en er een RW van maken.
37. 13 Ghosts (1960)
RW - 1 punt
Totaal: 86 punten
https://i.redd.it/z7og694ehps01.jpg
Ik ben blij dat ik heb gewacht met het geven van een beoordeling aan deze film totdat ik die had gezien zoals het hoort met de Illusion-O die met de DVD kwam. Bij de introductie door William Castle zelf legt hij het nog eens uit hoe het werkt. Als het zwart/wit beeld een blauwe tint krijgt is het moment om de ghost viewer te gebruiken. Wil je de geesten zien kijk dan door het bovenste (rode) gedeelte. Wil je ze niet zien kijk dan door het onderste (blauwe) gedeelte. Uiteraard heb ik het allebei geprobeerd en het werkt echt. Zonder de viewer kan je de geesten ook wel zien maar lang niet zo scherp als met viewer. Al wordt het nooit echt eng toch is de viewer een enorme meerwaarde. Misschien werkt het ook wel met een 3D-bril blauw-rood dat zou kunnen maar lijkt me niet echt praktisch als je dan telkens 1 oog moet afdekken. De remake mag dan wel actievoller zijn dat had deze niet nodig zeker niet met Margaret Hamilton (The Wicked Witch uit The Wizard of Oz) als huidhoudster. Geef mij deze mysterieuze en luchtigere versie toch maar met enkele fijne slotwoorden van Castle voor het verlaten van de cinema. When you are all alone in your bedroom lights out watch through the red part of the viewer, if you dare... Geweldig toch die man
Dus ja joolstein ik moet je kritiek weerleggen dat de ghost viewer niets zou toevoegen, eigenlijk is die vrij essentieel voor een degelijke viewing experience!
https://i.pinimg.com/originals/e8/d1/a3/e8d1a3b7d0d99101896f875f4de9e36b.jpg
http://www.midnightonly.com/wp-content/uploads/2011/07/13-ghosts-1.jpg
Valak
-
- 620 berichten
- 397 stemmen
dat de ghost viewer niets zou toevoegen, eigenlijk is die vrij essentieel voor een degelijke viewing experience!
Is die ghostviewer standaard verkrijgbaar of inbegrepen bij iedere DVD van Castle's 13 Ghosts?
Ik heb wel de remake in bezit (nog niet gezien), maar het origineel helaas nog niet.
Valak
-
- 620 berichten
- 397 stemmen
#20 Gon-ji-am (2018) - 95 minuten - FTV
(afbeelding)
Het oogt een beetje low budget en amateuristisch (vooral in het begin), maar vanaf het moment dat ze in de inrichting bezig zijn begint het beter te worden. Mischien duurt het wat te lang voordat er iets gebeurd en erg beangstigend is het allemaal niet, maar vond het wel aardig gemaakt.
Als je geen fan van found footage of handcam bent dan zou ik er niet aan beginnen.
Wilde net zeggen, misschien eindelijk eens een échte goeie "haunted asylum"-horrorfilm. Een 6,1 op IMDB tot nu toe, relatief gezien is dat toch best goed voor zo'n soort horror. Kende 'm nog niet, ben benieuwd!
Waar heb je 'm gezien MovieMind?
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
16. Apostle (2018) - 130 minuten
FTV
2 punten – 12-10-2018 (16 films, 29 punten)
https://i.imgur.com/wg41LOC.jpg
Toffe horror-thriller van The Raid regisseur Gareth Evans die zich afspeelt in een setting waar ik een zwak voor heb. Een religieuze cult in het Victoriaanse tijdperk? Sign me up!
De film slaagt erin om een consistente naargeestige toon aan te slaan en vermijdt goedkope jumpscares. Ik een aantal keren onder de indruk van de huiveringwekkende beelden. Helaas is het soms net iets te flashy en mist het authenticiteit. De kostuums zijn goed, maar de mensen zagen er te knap en verzorgd uit. Ik had het liever wat onguurder gezien. Daarnaast viel het me tegen dat de filmmakers niet het lef hadden om de film zo onvergefelijk te maken als dat de film zich in eerste instantie voordoet.
Desondanks blijft Gareth Evans natuurlijk wel een talentvolle regisseur en de film blijft dan ook overeind, maar er had veel meer ingezeten.
3.5*
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
28. Ginger Snaps (2000) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 49 punten.
https://www.statesidestills.com/prodimages/ginger_snaps_cast_46565l.jpg
3.5*
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
#16 Some Kind of Hate (2015) - 82 minuten - FTV
http://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2015/04/Screen-Shot-2015-04-28-at-11.22.09-AM.jpg
Er zijn veel slechtere horrorfilms gemaakt de afgelopen jaren. Qua het vertellen van een aardig verhaaltje doet deze het best goed. Wat mij hier vooral stoort is dat het allemaal een beetje binnen betamelijke en duidelijke grenzen moet blijven. Vergelijk dit allemaal eens met Carrie uit 1976 en hoe je al die scheidslijnen van goed en kwaad veel onduidelijker kan laten zijn en hoe je daarmee veel interessantere filmstof kan krijgen. Op de helft schakelen we hier gewoon over naar het standaard good vs evil, prima, huur dan Freddy Krueger in, maar ga er dan niet zo'n emo-sausje over heen gooien.
(2*)
john mcclane 2
-
- 3200 berichten
- 6349 stemmen
# 23-Unfriended: Dark Web (2018-93 min-FTV
Deel een was al te gek omdat het nooit gedaan was, en het idee om alles via Een computer screen te volgen is echt geweldig , helemaal als je het zelf ook op je laptop kijkt geeft het een behoorlijke extra demensie .
Had het graag op een Windows laptop gezien ,( de film scherm in de film )meer mijn ding , maar ach Apple rules , helemaal in de film wereld laat staan in een film als deze .
Het is echt fascinerend om met dit concept , zo’n heftige situatie in beeld te brengen .
Plus punt en een verbetering op deel een is dat het hier uiteindelijk geen paranormale oorzaak heeft .
Ik heb een tijdje op YouTube verdiept in het dark web, en dit is kattenpis met de wat er nog meer gebeurd op het diepe zieke onzichtbare gedeelte van het net .
Het spel is erg sterk .
En als dit zich voortzet , en is een deel drie met deze progressie ( mocht die er komen , we hebben al wat jaren moeten wachten op dit vervolg ) dan is het een nieuw soort sub genre , die totaal ik deZe tijd past
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Is die ghostviewer standaard verkrijgbaar of inbegrepen bij iedere DVD van Castle's 13 Ghosts?
Ik heb wel de remake in bezit (nog niet gezien), maar het origineel helaas nog niet.
Neen denk dat er tot nu toe maar 1 release is waarbij de viewer is inbegrepen:
13 Ghosts (1960) - critcononline.com
Het is een regio 1 DVD van Columbia Tristar.
joolstein
-
- 9157 berichten
- 7611 stemmen
Hmm, door verandering van diensten loop ik een beetje achter met registreren. Morgen eens kijken of die achterstand kan wegwerken? Vandaag wel nog een gaatje gevonden voor een registratie:
43. Dream Cruise (2007) 2*
FTV - 2 punten
Totaal: 85 +13 -98 punten
https://blogs.c.yimg.jp/res/blog-4a-70/room304zombie/folder/973704/30/17134730/img_0?1320583232
Ook in het tweede seizoen van Masters of Horror is er weer een Japanse bijdrage. Helaas is het duidelijk een mislukte poging om een soort kruisbestuiving tussen J-horror en Amerikaans drama te maken. Helaas kiest regisseur Tsurata (Kakashi , Ringu 0) ervoor om alle oude, gebaande wegen zijn aanwezig te betreden en wordt er ook nergens geprobeerd om met iets anders te komen. Een driehoeksverhouding tussen een rijke Japanse cliënt zijn vrouw en een Amerikaanse financieel adviseur. Tijdens een tochtje op een plezierjacht hadden de onderlinge spanningen hoog op moeten lopen. Helaas doen ze dat voor de kijker niet! Japanse cliënt Eiji Saito (Ryo Ishibashi) kampt uiteraard met een geest uit het verleden. Jack Miller (Daniel Gillies) heeft ook een trauma. Een die er blijkbaar met de haren bij is gesleurd. Zodat alles kan eindigen in een happy einde. Sommige scènes zijn weliswaar amusant of enigszins spanning-opwekkend, maar over het algemeen is er weinig opwindend te beleven.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Het heeft even geduurd, maar nu ben ik ook van de partij
#1 - Summer of 84 (2018) - 105 min - FTV - 2 punten
https://denachtvlinders.nl/wp-content/uploads/2018/07/summer-of-84-720x376.jpg
Summer of 84 is niet bijzonder origineel. Maar het is wel een vermakelijke hervertelling van het concept dat we eerder zagen in Rear Window, Body Double, Suburbia. Helemaal in jaren '80 sferen. Lijkt in veel opzichten ook op het onlangs verschenen Under the Silver Lake, waar ook verwijzingen naar de jaren '80 worden gecombineerd met paranoia. Het verschil is dat Under the Silver Lake extreem zelfbewust is en Summer of 84 meer op de nostalgische toer gaat en een soort Goonies/Stand By Me vriendschapsband erbij betrekt.
De film is op sommige momenten vrij voorspelbaar, maar weet ook af en toe te verassen door net iets serieuzer uit te pakken dan je op basis van de toon zou verwachten. Hoewel eigenlijk al vanaf het begin duidelijk is wie de grote verdachte is, weet de film het toch spannend te houden.
De soundtrack met jaren '80 synthesizers mag er zeker wezen (deed me af en toe denken aan Dick Maas' muziek voor De Lift). Met name tijdens de nachtscènes leek te film echt een product van de jaren '80. Maar verder vond ik dat er meer moeite gedaan had kunnen worden om de cinematografie te laten lijken op die tijd. De film blijft duidelijk een product van deze tijd.
Vermakelijk.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
36. Apostle (2018)
FTV - 2 punten - Totaal 72 punten
Net als Cikx heb ook ik Apostle gisteren gelijk maar gekeken, ik zat er immers een beetje op te wachten. Ik was benieuwd wat Evans in zijn mars had met een meer narratieve film, na Serbuan Maut (2011) en The Raid 2: Berandal (2014). En ook ik ben altijd wel gefascineerd door sektes en (geloofs)gemeenschappen die zich afgekeerd hebben van de rest van de maatschappij, hopend op hun eigen perfecte wereldje. Het laat zich raden dat het in de praktijk nooit zo uitpakt, en hier evenmin. Machtsmisbruik, bedrog, jaloezie, het occulte, moord en hebzucht, zomaar een paar zaken waaraan geen gebrek is in deze film. Weinig engers dan godsdienstwaanzinnigen en hun volgers.
Ik moest bij vlagen een beetje aan Brimstone denken door de sfeer, maar die film vond ik toch net even beter. Het ziet er allemaal goed uit, en met Dan Stevens, Lucy Boynton en Michael Sheen zit het met de cast ook wel goed. Apostle heeft fijne sets, is sfeervol geschoten en de score werkt goed in op de zenuwen. Toch ontbreekt er voor mijn gevoel iets. De zijpaadjes van het plot worden niet allemaal even goed uitgewerkt en het daadwerkelijk occulte element van het plot voelt voor mij niet helemaal op zijn plaats. Er had meer in gezeten inderdaad, zoals Cikx al zei.
3,5*
-------
FTV - 2 punten - Totaal 74 punten
https://i0.wp.com/horrorpedia.com/wp-content/uploads/2014/12/house_of_horrors_poster_05.jpg?ssl=1
‘Een onsuccesvolle beeldhouwer redt op een avond het monster The Creeper van de verdrinkingsdood. Het monster is hem eeuwig dankbaar, en de kunstenaar maakt van de gelegenheid gebruik om The Creeper korte metten te laten maken met de kunstcritici die hem altijd vernederen’, aldus de synopsis. Hell hath no fury like an artist scorned, weet deze generatie dankzij Uwe Boll. In die zin is House of Horrors zijn tijd dus ver vooruit.
Het karakter van The Creeper is aardig, en met zo’n bijnaam mag hij natuurlijk wat schlocky zijn. Ik had er wel Karloff associaties bij. Rando Hatton (die de rol vertolkt) leed aan Acromegalie, een zeldzame ziekte die gepaard gaat met een buitenproportionele groei van lichaamsdelen zoals armen, benen, handen, voeten, neus, kaak en jukbeenderen. Hij zou de rol nogmaals vertolken in het losse vervolg The Brute Man (1946).
Veel stelt het niet voor en eng wil het niet worden, maar saai is het evenmin. Met een speeltijd van net een uur is het zo voorbij, en telkens als je denkt dat het saai begint te worden, laten ze Joan Shawlee weer even in beeld komen terwijl ze aan het poseren is.
Hoe dat door de Hays code is gekomen snap ik niet helemaal, maar ik was blij verrast dat Sweet Sue uit Some Like it Hot in haar jongere jaren zo’n schone deerne was.
3*
Het duurde even, maar mede dankzij de horrorchallenges ben ik eindelijk op de helft van de ICM horrorlijst They Shoot Zombies, Don't They?
500/1000 checks, pfew. Hoever komen jullie?
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
29. El Orfanato (2007) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 51 punten.
http://www.solesdigital.com.ar/Imagenes2008/orfanato.jpg
3.5
30. Invasion of the Body Snatchers
FTW - 2 punten.
Totaal - 53 punten.
https://moview.nl/wp-content/uploads/2015/10/the-invasion-of-the-body-snatchers_1.jpg
3.5
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
Wilde net zeggen, misschien eindelijk eens een échte goeie "haunted asylum"-horrorfilm. Een 6,1 op IMDB tot nu toe, relatief gezien is dat toch best goed voor zo'n soort horror. Kende 'm nog niet, ben benieuwd!
Als het je iets lijkt gewoon kijken joh, ben benieuwd wat jij er van vind.
Waar heb je 'm gezien MovieMind?