Event Horizon (1997)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Sam Neill, Laurence Fishburne en Joely Richardson

2047: Een groep astronauten wordt naar het verloren ruimteschip "Event Horizon" gestuurd. Het schip is zeven jaar eerder mysterieus verdwenen, en kwam minstens zo mysterieus ineens weer te voorschijn. Langzaam leert de crew van de "Lewis and Clark" de waarheid achter de gebeurtenissen rond het schip.

avatar van sierrra
Lol. Toen je de film eerst met een 2,0 beoordeelde vond je hem niet zwak...

avatar van Bob Gray
Jaren terug voor het eerst gezien, toen stond hij op 3,5. Ik stem vaak mobiel waardoor ik nog weleens verkeerd druk, dus waar ik 1* wilde drukte ik per ongeluk 2*. Stem is dus gewijzigd van 3,5* naar 1*

avatar van Flat Eric
To infinity and beyond

Best genoten van een niet heel bijster origineel verhaal wat volgens het 10 kleine negertjes principe verloopt. Het mysterie houdt de spanning er in en de special effects zagen er prima uit. Maar verder is dit niet een film uit het sci-fi horror genre die me echt zal bijblijven.

avatar van alexspyforever
Eerste helft was nog redelijk goed met het mysterie al had ik er al een flink Alien gevoel bij. Uiteindelijk kwam de dreiging niet van buitenaardse wezens maar het was me al vrij snel duidelijk dat het karakter van Sam Neill eigenlijk het gevaar ging zijn. Dat lag er toch net iets te dik op. De film heeft een aantal heftige momenten en ook redelijk wat gore. Vooral naar het einde toe gaat de film nogal uit de bocht en is voorspelbaarheid troef. Neem er nog een vrij plat verhaaltje bij en dat zijn toch net iets teveel minpunten om er meer dan een 5/10 uit te halen.