Eat Me (2018)

1 stem

Drama / Thriller

geregisseerd door Adrian Cruz
met Jacqueline Wright, Brad Carter en Michael Shamus Wiles

Tommy is bezig zich van het leven te beroven wanneer een ongenode gast haar huis binnendringt. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat haar leven wordt gered, maar niet veel later moet Tommy toch al vechtend zien te overleven. Gedurende de lange nacht die volgt worden de grenzen van het uithoudingsvermogen en die van de genade tot het uiterste gedreven.

avatar van joolstein
De film speelt met het idee van wat zal er gebeuren als een vrouw die zelfmoord wil plegen, het slachtoffer wordt van een home invasion. Welke kijkers de makers precies voor ogen hadden weet ik niet maar voor liefhebbers van harde exploitation is deze film te saai en voor kijkers die meer van art-house houden is deze film te gewelddadig. Om maar te zwijgen over de ongemotiveerde verschuiving in Tommy's karakter. De gehele film speelt zich af op één locatie en zien we maar twee acteurs (er is nog wel een cameo van een derde) De vrouw ondergaat een stel vernederingen en verkrachtingen en als antwoord daarop voert ze oeverloze monologen met haar boosdoener. Het had denk ik een verwijzing naar het stockholmsyndroom moeten zijn. Het acteerwerk was goed maar is misschien wel iets te hoog gegrepen voor de acteurs. In het plot stond dat de grenzen van het uithoudingsvermogen tot het uiterste werden gedreven en dat is zeker het geval voor mij als kijker. Niet mijn cup-of-tea! Echter laat ik positief eindigen door te melden dat de gekozen locatie van het appartement er erg mooi uitziet!